Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted 4 - A Thief's End

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haaso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Kyseessä ei taida olla koodi vaan se että levyjä ei ole tarpeeksi.

Olinpas pässi. Kuitenkin erikoinen syy lykätä julkaisua (kaksi viikkoa lisäaikaa levyjen painamiseen), koska voisi luulla, että näin digiaikana fyysisiä kopioita myydään vähemmän kuin koskaan. Minkäännäköista statistiikkaa mulla ei ole tästä väitteestä esittää, kunhan mutuilen.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Olikos jossain tietoa että monen aikaan huomenna beta serverit aukeaa?

Edit: Löysinkin jo, eli klo. 19.00 suomen aikaa.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Siinä vähän ennen kasia pääsi ite läpi, ja sen jälkeen homma rullasi ihan hyvin. Nelisen kierrosta ehdin ottaa, illalla sitten lisää. Itellä kolahti heti alkuunsa, vaikka hakemista oli uusien pikku jippojen kanssa. Tämä siis Uncharted-fanin suusta :)
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Hyvältä vaikutti pienen kokeilun jälkeen. Last of usista tuttua meininkiä niin helppo päästä peliin käsiksi. Snaippailu on melko vaivatonta puuhaa ja ekaan peliin sillä tulikin 9 kaatoa pääosumilla. Ainoa mikä hieman vaatii totuttelua on tuo suojautuminen mikä on ihan erilainen kuin missään muussa pelissä.

Kyllä codit sun muut jää tästä jälkeen mitä tulee itse nautinnollisuuteen. Tätä tuleekin varmaan sitten hakattua seuraava vuosi.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Muutaman pelin tahkoamisen jälkeen vaikuttaisi moninpeli painottuvan aivan liikaa erikoiskykyihin. Aivan liian halpaa on ostaa esim. toteemipaalu tai sidekick, joten pelit tuntuvat menevän enemmän tai vähemmän näiden spämmäämiseksi. Kyllähän pelin tulisi painottua enemmän perusräiskintään ja erikoiskykyjen oltava se pieni extra, joita voisi ostaa pari kertaa kartan aikana.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Pelasin tuossa päivällä joku 10 matsia ja itse ainakin tykkäsin kovasti. Ehkä joutui siitä, että vaikutti aika paljon Last Of Us:in moninpeliltä. Nuo ostettavat erikoiskyvyt oli kiva lisä ja itse en ainakaan huomannut/tullut sellaista fiilistä, että niitä käytettiin liikaa. Toki itse ostin niitä kans aika usein koska miksi sitä rahaa säästää, kun en sille muuta käyttöä keksinyt. Ottelut oli aika tasaväkisiä häviöitä ja voittoja tuli molemmin puolin. Kentät oli sopivan kokoisia ja parin peli kerran jälkeen oppi aika hyvin kartan, että mistä kannattaa mennä ja mitenkä pääsi helpoiten auttamaan kavereita jos ne oli kovassa pinteessä.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Kyllähän pelin tulisi painottua enemmän perusräiskintään ja erikoiskykyjen oltava se pieni extra
Miksi? Eikö näitä perusräiskintöjä ole jo ihan tarpeeksi markkinoilla?

Tosiaan ei tämä lainkaan huonolta vaikuta. Itseasiassa meno on ollut varsin maukasta vaikken normaalisti välitä ADHD moninpeli räiskeistä. Itse pidän AI-tovereista, sillä minunlaiselle soolopelaajalle nämä antavat kivasti tukea tulitaisteluissa jos eteen sattuu useampi vihollinen. Lisäksi en ole ainakaan vielä kokenut erikoiskykyjen sotkevan matseja saati nähnyt näiden spämmäystä. Aktivoinnin jälkeen toteemipaalut tönöttävät ~10sek jonka jälkeen nämä katoavat. Vihollisten AI-taistelijoita näkee tasaisin väliajoin, mutta ei näitäkään toistuvasti voi kutsua hinnan noustessa.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Perinteistä making of videota, ensimmäinen osa viidestä tulevasta.

[video=youtube;aGihxo9afQQ]https://www.youtube.com/watch?v=aGihxo9afQQ[/video]
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Muutaman pelin tahkoamisen jälkeen vaikuttaisi moninpeli painottuvan aivan liikaa erikoiskykyihin. Aivan liian halpaa on ostaa esim. toteemipaalu tai sidekick, joten pelit tuntuvat menevän enemmän tai vähemmän näiden spämmäämiseksi. Kyllähän pelin tulisi painottua enemmän perusräiskintään ja erikoiskykyjen oltava se pieni extra, joita voisi ostaa pari kertaa kartan aikana.

Moro Teme pitkästä aikaa! Mulla ei ole vielä Pleikkaria koska yksinoikeuspelit ei juuri sytytä, TLOU kiinnostaa ja nyt tämä. Mutta hieman huolettaa jos sinne on jotain ylimääräistä sälää tungettu hyväksi havaittuun reseptiin? Onko näistä whatever toteemipaalu hässäköistä jotain Youtube videota tms. josta voisin todeta että kuinka pahasta asiasta on kyse? Uncharted moninpeli on nimenomaan nojannut aina liikkumiseen ja gungameen, en myöskään haluaisi sinne mitään ylimääräistä himmeleitä sotkemaan pakkaa. Mistä on kyse?

PS. Entä jos Beta testissä oli halpaa koska kyseistä toimintoa haluttiin testata, ja lopullisessa pelissä olisi sitten harvinaisempi herkku?
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Toteemipaalu toimii kuten trailerissa näkyykin. https://youtu.be/gHDKnWosOyY?t=1m40s
Eli kyseessä on Area Denial-ase kuten Molotovit joissakin peleissä mutta suurehkolla vaikutusalueella. Toteemipaalu tässä tapauksessa toimii enemmän tosi lyhyen kantaman tykkinä kun se vahingoittaa jokaista joillakin lentävillä kirouksilla tai sieluilla mitä lie nyt ovatkaan.
En osaa sanoa seuraavatko nämä lentävät projektiilit kuinka pitkälle mutta tehokas vaikutusalue taisi olla 5 m säteellä. Taisi vaatia 3 tai enemmän osumia tuosta toteemipaalusta jotta pelaaja kaadetaan. Aikaa kaatoon taitaa mennä vain 3 - 5 s eli on paljon aikaa loppujen lopuksi liikkua pois alta.
Pelaajat kuitenkin tippuvat helposti tuon paalun yhteydessä kun siihen lisätään tulitaistelu ja kun pelaajan täytyy lähteä suojasta karkuun.
Itsellä ei ollut mitään ongelmia paalua kohtaan. Käytin muutenkin mielummin tutkaa.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Toteemipaalu toimii kuten trailerissa näkyykin.

*Facepalm* Jään seuraamaan tilannetta, kolmosen moninpeli oli ihan huippu kaikin puolin. Syy miksi niin paljon arvostin oli nimenomaan se ettei ollut mitään ylimääräistä hölympölyä liiaksi_eikä varsinkaan mitään voodoo juttuja.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Huomaa että The Last of Us miehet ovat pelin takana. Kannattaa katsoa The Making of Uncharted 4 videosarjan viimeisin osa. Aiemmin valitin UC: Collection ketjussa juurikin meleen taistelun ilmavuudesta sekä ala-arvoisen huonosti toteutetusta hiiviskelymekaniikasta. Onkin mukava nähdä että näihin saadaan vihdoin muutosta neljännen osan myötä. Käsitaistelussa näyttäisi olevan reilusti massan tuntua eivätkä viholliset teleporttaa tökerön näköisesti kiinni Drakeen mitä etenkin tapahtui UC3:ssa:

GIF262cd5.gif


GIF4e646.gif
Ylipäätään hahmojen animaatiot ovat ottaneet huiman harppauksen eteenpäin. Lisäksi kamera näyttäisi olevan dynaamisempi/elävämpi mitä aiemmissa osissa:

U4pulldown360.gif


gifrtogz.gif
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Naughty Dog osaa näköjään hyödyntää jokaisesta pleikkarista tehoja oikein kunnolla, kun taas tulee perkuleen näyttävä peli ulos :)

Harmittaa pikkasen, että en itse enään pleikkaa omista, mutta ei voi mitään..
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Tässä yrittänyt tarkoituksella vältellä spoilereita pelistä, mutta kiusaus nousi liian suureksi ja oli pakko katsoa tuo OK:n linkkaama making of pätkä. Ja voi herran jestas, mitä ovat Naughty Dogin pojat ja tytöt saaneet aikaan uudella raudalla. Niin ympäristöt, henkilöt (varsinkin Nate tuntuu paljon vakavammalta ja vielä enemmän uskottavammalta verrattuna aikaisempiin peleihin) ja gameplay näyttävät olevan varsin hyvässä tasapainossa.

Kaikki näytetty materiaali näyttää aivan järkyttävän hyvältä ja olen enemmän kuin tyytyväinen, että Druckmann ja Straley pääsivät vetämään projektia ja luulenpa, että tässä on se peli, joka onnistuu tekemään mahdottoman olemalla parempi peli kuin The Last of Us.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

En tiedä, oliko tämä jo täällä, mutta nyt tuli vasta itselleni vastaan. 15 juttua, jotka pelistä pitäisi tietää. Joukossa oli aika montakin, joista en ollut aikaisemmin perillä.

[video=youtube;eyMnqShDAe4]https://www.youtube.com/watch?v=eyMnqShDAe4[/video]
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Näyttää kyllä hienolta. Yksityiskohdat alkavat olla hyvällä tasolla, mutta efekteissä jäädään PC:n parhaista jälkeen. Ja motion blurin määrä ottaa silmiin jo videolta. Aika pieni ero Quantum Breakiin videon perusteella.

Noinkin pitkä autolla ajelu on tavallaan tervetullut lisäys, mutta toisaalta vie tämän alkuperäistä trilogiaa kauemmas siitä elokuvamaisuudesta josta pidin hyvin paljon.
 
Vastaus: Uncharted 4 - A Thief's End (10.5.2016)

Kokeiles Nisupulla laitella niitä videoita sillain ettei aina ole kahteen kertaan [emoji3]
 
Ylös Bottom