Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Salo70 sanoi:
Negative, Sir. Päähenkilö on tympeä ja lapsellinen. Räjähdysefektit ovat naurettavia jne. Kuten sanoin, peli on silti ok.
räjähdyksistä oon samaa mieltä mutta 9-14 vuotiaille? siitä en oo samaa mieltä..mikä siittä tekee niin lapsellisen? nathan? sitä kutsutaan huumoriks..
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

ps3-player sanoi:
räjähdyksistä oon samaa mieltä mutta 9-14 vuotiaille? siitä en oo samaa mieltä..mikä siittä tekee niin lapsellisen? nathan? sitä kutsutaan huumoriks..
Vaikea sanoa, mutta tuntuu vaan siltä että pelaisi lastenpeliä. Johtunee ehkä myös siitä, että tulee vedettyä tällä hetkellä Manhunt 2:sta ja Soldier of fortunea... :eek:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Salo70 sanoi:
Vaikea sanoa, mutta tuntuu vaan siltä että pelaisi lastenpeliä. Johtunee ehkä myös siitä, että tulee vedettyä tällä hetkellä Manhunt 2:sta ja Soldier of fortunea... :eek:
Taidat olla niitä miehiä jotka eivät koske esim .Super Mario Galaxyyn tai Ratchet & Clankiin pitkällä tikullakaan.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Salo70 sanoi:
Vaikea sanoa, mutta tuntuu vaan siltä että pelaisi lastenpeliä. Johtunee ehkä myös siitä, että tulee vedettyä tällä hetkellä Manhunt 2:sta ja Soldier of fortunea... :eek:
Heh heh, no yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas kansantanhuista.
Ilmeisesti sinulle tekee paljon se, että splatter ja camp ovat avainsanoja pelisuunnittelijoiden pöydillä? :)
Toki myönnän, ettei kyseiset kaksi peliä ole pikkuisten silmille tarkoitettuja. Itse en näe lasten- enkä aikuistenpelejä. Osa on suunnattu selkeästi jollekin ryhmälle, mutta itse pelaan sitä, mikä tuntuu kivalta. Seikkailee siinä sitten karski avaruussotilas, värikäs sähköasentaja tai karismaattinen onnenonkija. Jos peli maistuu, niin sitä pelataan.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Orcastar sanoi:
Taidat olla niitä miehiä jotka eivät koske esim .Super Mario Galaxyyn tai Ratchet & Clankiin pitkällä tikullakaan.
Joo kokeilin Galaxya enkä ollut niinsanotusti "myyty". Vihasin sitä ylösalaisin sekoilua.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

pziuz sanoi:
Heh heh, no yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä ja kolmas kansantanhuista.
Ilmeisesti sinulle tekee paljon se, että splatter ja camp ovat avainsanoja pelisuunnittelijoiden pöydillä? :)
Toki myönnän, ettei kyseiset kaksi peliä ole pikkuisten silmille tarkoitettuja. Itse en näe lasten- enkä aikuistenpelejä. Osa on suunnattu selkeästi jollekin ryhmälle, mutta itse pelaan sitä, mikä tuntuu kivalta. Seikkailee siinä sitten karski avaruussotilas, värikäs sähköasentaja tai karismaattinen onnenonkija. Jos peli maistuu, niin sitä pelataan.
Naulan kantaan! Suosikki-pelihahmojani olivat ne Manhunt ykkösen rääväsuiset uusnatsit lätkämaskeissa. Soldier of fortunekin on periaatteessa ihan paska, mutta silti se meininki pelastaa paljon. Vähän sellaista kiellettyä ja paheksuttavaa. Juuri niinkuin alkuperäinen Punk-rock.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Salo70 sanoi:
Thanks, Mate. Saakohan noita mustana? Vai onko toi joku Klan-edition, heh heh...

Saa mustana sekä valkoisena. Toki jälkimmäinen on omiaan vielä tässä vaiheessa brassailuun :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Täälläkin voitaisiin keskittyä siihen peliin. DualShock 3:lle on jo omaketju ja sitä omaa pelimakua voi syväluodata jossain muualla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Tjoo, mitähän mieltä tästä olisi. Hieno oli ja pelattavuus kohdallaan, leffamaisuus toimii, kaikki on komean näköistä ja tappelukin pelaa. Silti fiilis ei missään vaiheessa noussut varsinaisesti kattoon, vaikka save & quittia ei mielellään painanutkaan. Ehkä tässä ei kumminkaan ollut samalla tavalla tunnetta ja vyörytystä kuin esim. Heavenly Swordissa, vaan meininki oli liiankin lähellä standardia Hollywood-tusinaseikkailua. Joita en enää jaksa. :p

No, sen verran nautittava metsäreissu kuitenkin että täytynee kokeilla etsiä vaikka hardilla puuttuvat 20 aarretta. Loppujen achievementtien (vai mitä ne nyt on) metsästys voi vaatia jo liikaa paneutumista.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Oliver sanoi:
Täälläkin voitaisiin keskittyä siihen peliin. DualShock 3:lle on jo omaketju ja sitä omaa pelimakua voi syväluodata jossain muualla.
Täytynee syväluotailla vast`edes Livegamersissa... Kiitos ja anteeksi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Täällä näyttää olevan aikas kovia pelaajia,
itse jämähdin pelissä samantien.
En kylläkään ole juuri näitä seikkailu pelejä ennen pelaillut.

Vaikuttaa ihan siistiltä peliltä,vaikken tosiaan kovin pitkälle ole vielä päässyt,
mites muuten niitä vihjeitä oikein luetaan?Alakulmassa kun lukee vaan L1...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Vihjenappulaa (L1?) pohjassa painamalla kamera vain kääntyy näyttämään paikkaa, johon sinun pitäisi mennä. Ei siitä mitään tekstiä lätkäistä ruudulle.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Maanantaina sain tuon Uncharted:in kouriini ja siinä iltapäivästä aloin pelaamaan hard vaikeusasteella ja tiistain puolella aamuyöstä sain pelin läpäistyä. Kokonaiskestoksi muodostui 11 h 16 min.

Käsittääkseni tuo läpäisyaika on keskivertoa reippaasti pitempi. Selittynee sillä, että koska olin kuullun pelin olevan lyhyenpuoleinen, pyrin ottamaan kaiken irti pelistä ensimmäisellä läpipeluu kerralla (katselin/tutkin maisemia ja pyrin löytämään mahdollisimman monta aarretta, joita kertyi 44).

Itsessään pelin grafiikat, animaatiot ja musiikki ovat kaunista katseltavaa/kuunneltavaa. Eteneminen ja taistelut ovat sujuvaa, niin hyvässä kuin pahassakin: Koska peli on hyvin elokuvamainen on hyvä juttu, että ei tarvitse jumittua joka 15 minuutti supervaikeaan pomotaisteluun tai jäädä hakkaamaan päätään seinään joka 20 minuutti, koska kohtaa taas vuorostaan supervaikean puzzlen. Näin on saavutettu sujuva tarinankerronta, mutta tämä johtaa taas siihen, mikä minulle tapahtui läpäistyäni pelin, että jäi tunne ettei ollut todella saavuttanut mitään. Toivottavasti crushing vaikeusaste nopeutuksen avustuksella hiukan korjaa tilannetta.. .

Pelin tasohyppely/seikkailu ja taistelu puoli on mielestäni hiukan epätasapainossa. Ei sillä että minulla olisi ammuskelua sun muuta peliväkivaltaa mitään vastaan, mutta kun sitä ammuskelua tapahtuu joka helkkarin paikassa jatkuvasti. Eli, juuri kun ollaan saatu tunnelman luonti hyvin käyntiin seikkailun osalta jossain muinaisessa ja mystisessä katakombissa, niin yllättäen taas joka kolosta alkaa puskea merirosvoa.

Sitten jos puhutaan pelkästään noista toimintaosuuksista, niin harmi että tuo taistelupuoli monipuolistuu vasta loppupuolella, koska ainakin minun mielestäni viholliset melkein alusta loppuun saakka ovat pelkkää ennalta-arvattavaa tykinruokaa.

Vaikka tuosta valituksestani voisi luulla, että Uncharted on huono peli niin minä ostaisin sen kyllä uudestaankin, jos nyt menneisyyttä voisi muuttaa. Toivottavasti pelin jatko-osat saadaan kaupan hyllyille pian.

Jos nyt jonkunlaista numero arvostelua haluaisi harrastaa näin lopuksi, niin antaisin: 8 +


Jotta tämän lukija ymmärtäisi tuon arvosanan "arvon" oikein, niin tässä numerot muutamalle muulle lähiaikoina ilmestyneelle pelille:

Call of Duty 4: Modern Warfare: 7

Assassins Creed: 5
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Peli vain paranee mitä enemmän pelaa. Tosin, NYT alkaa oikeasti ottamaan päähän vasurin puuttuminen. Pelaan Crushingia nopeutettuna ja siinä todella pitää olla nopea ja kun tähtäämiseni on todella vaihtelevaa tasoa, niin välillä jää yhteen taisteluun yrittämään sata kertaa ennenkuin pääsee eteenpäin. Mutta vaikka ottaakin armottomasti päähän, niin on tullut silti huomattavasti enemmän positiivisia fiiliksiä.Ukkoa tulee kohti hullua vauhtia ja nopeita hedareita, oikein sijotettuja naatteja, blind-fireä, meleetä, run&gunia, kaikkea joutuu käyttämään ja nopeasti jottei henki mene. Taisteluissa ihan hengästyy.

Stealth-tappojen hakeminen on myös hauskaa. Joku neogafissa sanoi, että oli jossain kohtauksessa tappanut kaikki 15 vihollista stealthilla. Pientä kärsivällisyyttä vaatinut. :p
Toivottavasti enemmän peliä pelaava porukka alkaisi tekemään tästä videoita, pääsisi näkemään erilaisia lähestymistapoja ja voisi nähdä aika hienoakin mättöä.

Aarteita on nyt 46 kpl ja olen saanut kaikki mitalit aarteiden metsästystä lukuun ottamatta, eli 3 mitalia puuttuu ja pisteitä on n. 920.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Normalilla vetäisin juuri tämän läpi. 8h 31min ja 32/60 aarretta. Oikein laadukasta jälkeähän tämä oli alusta loppuun. Putkijuoksuhan tämä on, Hieman liikaa vihollisia ja cover-systeemi aiheutti ajoittain jonkin verran harmaita hiuksia, mutta kokonaisuutena pelattavuus ja tekninen toteutus kuitekin on kiitettävää tasoa. Kyllä tälle sen 9.0 voi lätkäistä ihan surutta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ihan makoisa traileri pyörii täällä Suomenkin TV:ssä..

Sivusilmällä luin että tämänkään myynnit eivät taida mitään huippuja olla ? Eihän se nyt peruspelaajia kiinnosta, mutta missä on menty vikaan kun mainontakin on ihan OK tasoa ?
 
Ylös Bottom