Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Salo70 sanoi:
Juu, ei ole hankintalistalla. Tästä lähtien pysyttelen vain autoilu/jääkiekko osastoilla. No, ehkä GTA4 ja Alan Wake muodostavat poikkeuksen.

Harjoitus tekee tässäkin mestarin, aivan kuten noissa suosikkilajeissasi. Itselle Unchartedin ohjaus oli alun kömpelön hakemisen jälkeen nautintoa. Vauhdikkaat taistelut ja pakokauhun täytteiset hetketkin pysyivät ohjauksen osalta hallinnassa. Omaa osaamattomuutta ei kannata laittaa pelin syyksi, silloin katsotaan peiliin. Tämän tosiasian on joutunut kohtaamaan usein ja nimenomaan lätkä- ja autopeleissä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Voipi tuntua hankalalta se ohjaus, jos aina tähtäilee ja ampuu vasta sitten. Tehokäyttöön se "sinnepäin" ammuskelu niin helpottuu huomattavasti. Saa pakotettua vihua suojiin ja siten itselle enempi aikaa toimia. Samoten lopun ökkismönkisiä saa helposti lahdattua samalla kun juoksee pakoon, jos yrittää tähtäillä ja ammuskella niin saa olla melko kova kaveri ettei hermot mene riekaleiksi kuolon korjatessa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Boxin pelaajan käsille tuo ohjaus tuntuu kyllä erikoiselta, juuri noitten painikkeiden sijainnin takia. Hyvin kuitenkin toimii, mutta suurin "ongelma" minulle tuli tuosta kiellekkeiden päällä kävelystä ja hyppimisestä. Kyllähän se aina hyppäsi tarvittavan pituuden, mutta ohjaimen tatilla pikkutarkka liikkuminen oli vähän kehnoa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

T4iZuuni sanoi:
Boxin pelaajan käsille tuo ohjaus tuntuu kyllä erikoiselta, juuri noitten painikkeiden sijainnin takia. Hyvin kuitenkin toimii, mutta suurin "ongelma" minulle tuli tuosta kiellekkeiden päällä kävelystä ja hyppimisestä. Kyllähän se aina hyppäsi tarvittavan pituuden, mutta ohjaimen tatilla pikkutarkka liikkuminen oli vähän kehnoa.
Harjoitus tekee mestarin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Vaikka en peliä omistakkaan(vielä) niin itseäni myös häiritsee, että tämmöisiin peleihin pitää tunkea jotain öhkömöhkö-zombieita jne. örkkejä. Miksei voi pysyä ihan realistisella linjalla.

Noh, peli on kuitenkin niin vakuuttavalta näyttänyt, että pakko se on silti hankkia, eikä se nyt niin paljon haittaa, kunhan eivät nämä örkit ole pääosassa koko ajan silmillä... eihän? :(
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pleieri sanoi:
Vaikka en peliä omistakkaan(vielä) niin itseäni myös häiritsee, että tämmöisiin peleihin pitää tunkea jotain öhkömöhkö-zombieita jne. örkkejä. Miksei voi pysyä ihan realistisella linjalla.

Noh, peli on kuitenkin niin vakuuttavalta näyttänyt, että pakko se on silti hankkia, eikä se nyt niin paljon haittaa, kunhan eivät nämä örkit ole pääosassa koko ajan silmillä... eihän? :(

Tulivat esille aika yllättäen, mikä sinänsä oli kivaa. Ite en ollenkaan epämääräisistä örkkilöistä peleissä pidä, poikeuksena FF ja ropet, niihin ne istuu kivasti.
Onneksi noitakaan ei tuossa pelissä tarvitse paljoa ihmetellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pleieri sanoi:
Vaikka en peliä omistakkaan(vielä) niin itseäni myös häiritsee, että tämmöisiin peleihin pitää tunkea jotain öhkömöhkö-zombieita jne. örkkejä. Miksei voi pysyä ihan realistisella linjalla.

Noh, peli on kuitenkin niin vakuuttavalta näyttänyt, että pakko se on silti hankkia, eikä se nyt niin paljon haittaa, kunhan eivät nämä örkit ole pääosassa koko ajan silmillä... eihän? :(
Tänk juu for spoiling mi happiness...
En omista peliä, ja olis mukava jos tarinasta saisi selkoa vasta kun itse pelaa, ei miltään lörpöiltä netissä. Spoileri-tägejä kehiin pliiiis?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

T4iZuuni sanoi:
Boxin pelaajan käsille tuo ohjaus tuntuu kyllä erikoiselta, juuri noitten painikkeiden sijainnin takia. Hyvin kuitenkin toimii, mutta suurin "ongelma" minulle tuli tuosta kiellekkeiden päällä kävelystä ja hyppimisestä. Kyllähän se aina hyppäsi tarvittavan pituuden, mutta ohjaimen tatilla pikkutarkka liikkuminen oli vähän kehnoa.

Ei se Dualshock/Sixaxis nyt niin kehno tai epätarkka ole, ja aika moni on sitä varmaan testannut jo ennen boksin olemassaoloakin. Tietty näin pienillä räpylöillä mitä itseltä löytyy se on paras mahdollinen vaihtoehto ohjaimeksi, mutta hiukan yllättää tuo liikkumisen vaikeus. Tuntui että hypyt oli tehty niin että ohihyppääminen on lähes mahdotonta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Veikkaan, että joillekin se aiheuttaa ongelmia ettei pelissä pysty tähtäämään kulman takaa valmiiksi tähtäintä kohdilleen kuten yleensä 3rd person peleissä. Pitää siis tottua siihen, että kameralla säädetään vain "sinne päin" ja loput sitten tähdätään.

Kaiken kaikkiaan pelin kontrollit ovat mielestäni helvetin sulavat.
Yksi siisteimpiä fiiliksiä on tiputtaa ensin yksi vihu hedarilla, sitten hirveässä painostuksessa loikkaa suojan yli, noutaa vihulta lisää panoksia, hirveä rushi takaisin suojalle, loikka suojan yli ja painautuminen takaisin suojaan. Pelin animaatiot ja osittain myös äänet sekä kontrollit tekevät tästäkin ennen tavanomaisesta operaatiosta uskomattoman hienon tapahtuman Unchartedissa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

samuel6 sanoi:
Ei se Dualshock/Sixaxis nyt niin kehno tai epätarkka ole, ja aika moni on sitä varmaan testannut jo ennen boksin olemassaoloakin. Tietty näin pienillä räpylöillä mitä itseltä löytyy se on paras mahdollinen vaihtoehto ohjaimeksi, mutta hiukan yllättää tuo liikkumisen vaikeus. Tuntui että hypyt oli tehty niin että ohihyppääminen on lähes mahdotonta.

Sixaxiksen tatit ovat se heikoin lenkki mielestäni. Resistancessa ohjaus oli kyllä hyvä, tässä ampuminen oli ok, mutta se pikkutarkan liikkuminen parissa kohtaan teki hankalammaksi. Kyllä olen ennenkin dualshockia käyttännyt, kun ps2:sen omistankin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Muntu sanoi:
Tänk juu for spoiling mi happiness...
En omista peliä, ja olis mukava jos tarinasta saisi selkoa vasta kun itse pelaa, ei miltään lörpöiltä netissä. Spoileri-tägejä kehiin pliiiis?
Nii just prkl!:mad:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Muntu sanoi:
Tänk juu for spoiling mi happiness...
En omista peliä, ja olis mukava jos tarinasta saisi selkoa vasta kun itse pelaa, ei miltään lörpöiltä netissä. Spoileri-tägejä kehiin pliiiis?

En nyt tajua miten minä spoilasin sinulle jotain, kuten sanoin niin en edes omista vielä peliä. Sain vain tuosta salon viestistä "juonen pilaavat nahkarunkkarizombiet" sen käsityksen, että siellä on taas jotain örkkejä.

Noh samapa tuo. En yöuniani ainakaan tule tämän takia menettämään. Tässä 24 sivussa on paljon enemmän asiaa tarinasta paljastettu, kuin se, että joku sanoi, että siellä on örkkejä. En voi pahoitella, koska en koe tehneeni mitään väärin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

T4iZuuni sanoi:
Sixaxiksen tatit ovat se heikoin lenkki mielestäni. Resistancessa ohjaus oli kyllä hyvä, tässä ampuminen oli ok, mutta se pikkutarkan liikkuminen parissa kohtaan teki hankalammaksi. Kyllä olen ennenkin dualshockia käyttännyt, kun ps2:sen omistankin.

Pikkutarkan liikuttamisen vaikeudella ei ole mitään tekemistä Sixaxisin tarkkuuden kanssa, vaan Resistancessa on tehty ohjaukset niin, että deadzone on aika iso. Sama homma oli esim. Gears of Warissa, mutta siinä se ei haitannut läheskään samalla tavalla, koska peli on huomattavasti hidastempoisempi ja lisäksi suojasta saa tähdättyä valmiiksi jonkin verran.

Yleensäkin kehittäjillä on selviä eroavaisuuksia ja suoranaisia harhakuvitelmia siitä miten padilla on paras tähdätä ja siksi eri peleissä kontrollien sulavuus vaihtelee todella paljon. Esim. Warhawkin rynkyllä tähtäys on täysin mahdotonta edes pelissä esiintyvän todella vahvan magneettitähtäyksen avulla, koska deadzone on suunnilleen puolet tatista. Kaikkien kehittäjien pitäisi ymmärtää, että eri ihmiset osaavat tähdätä hyvin erilaisilla asetuksilla ja ihmisille tulisi antaa huomattavan paljon enemmän säätövaraa tähtäimen liikutteluun kuin vain se 1-10 esiasetukset. Socom on edelleen ainoa peli, jossa tämä on ymmärretty. Pelaajalle on annettu todella laaja skaala muuttaa erikseen tähtäimen nopeutta, kiihtyvyyttä JA DEADZONEA... tanan idioottikehittäjät, kun eivät ymmärrä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Mielestäni Unchartedissa PS3-ohjain toimi oikein mukavasti, kun taas Resistancea pelatessa teki mieli heittää se kapula samantien seinään.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jeah, onneksi en halunnut itse havaita ihmeörkkejä itse vaan juuri halusin kuulla täältä sen.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Dr Evil sanoi:
Mielestäni Unchartedissa PS3-ohjain toimi oikein mukavasti, kun taas Resistancea pelatessa teki mieli heittää se kapula samantien seinään.
Niin juuri tästä olin kirjoittelemassa... Resistancessa on vaikeaa ampua autoaim alueen ulkopuolella (autoaim on saman tyylinen kuin halossa). Kun taas pääsee autoaimin vaikuttavalle alueelle, jokainen panos osuu vihun päähän. Taizuuni taitaa siis osata pelaamista vain autoaimin avustuksella?

Sixaxiksen superhyvissä, maagisen tarkoissa yybertateissa ei näes ole mitään vikaa, päin vastoin; niillä voi ampua ihanaisen tarkkoja Jumalan käden ohjaamia superlaukauksia suoraan vastustajan päähän, oli peli sitten mikä hyvänsä. Jos siis ohjaukset on osattu tehdä hyvin.

Ja jos taizuunin mielestä resistancen ohjaus toimi hyvin (helvetin nopea fps-peli) ja nyt seikkailupelissä ei toimi, miten silloin voi syyttää ohjaimen tatteja...? Mitä nyt olen testaillut unchartedia, yksi pelin vahvuuksista tuntui olevan juuri uskomattoman luonnolliset ohjaukset.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Syytän tatteja vain tuossa pikkutarkoissa kohdissa. Muuten toimii kuten pitääkin. Ja kaikki mitä olen kirjottannut on omaa mielipidettäni eli ei tarvi alkaa pätemään muka oikeita juttuja.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

T4iZuuni sanoi:
Syytän tatteja vain tuossa pikkutarkoissa kohdissa. Muuten toimii kuten pitääkin. Ja kaikki mitä olen kirjottannut on omaa mielipidettäni eli ei tarvi alkaa pätemään muka oikeita juttuja.

Niin, samat terveiset sinnekin päin. Varsinkin jos alat arvostella peliä demon perusteella.

Tuli tuossa itselläkin hiukkasen kokeiltua, vaikka suunnitelmissa olikin jättää kokeilut ennen joulua. Ja jumankelis, että ainakin grafiikka on niin törkeän hyää että silmiin sattuu. Kaikki pintojen tekstuurit niin äyttömän yksityiskotaisia että tuli todellakin se kuuluisa "leuat lattiaan" efekti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

T4iZuuni sanoi:
Syytän tatteja vain tuossa pikkutarkoissa kohdissa. Muuten toimii kuten pitääkin. Ja kaikki mitä olen kirjottannut on omaa mielipidettäni eli ei tarvi alkaa pätemään muka oikeita juttuja.
Ei se ole mitään pätemistä, mutta noilla perusteillasi on aika heikkoa tulla kertomaan Unchartedin olevan ok-kamaa. Tekoäly toimii, ohjattavuus on yksi sulavimmista, mitä markkinoilta löytyy niin ampumisessa, kuin hyppimisessä. Lisäksi tussuja aseääniä lukuunottamatta pelin äänimaailma on mallillaan ja omaa DTS-tuen.

Kuka haluaa lukea "pelailin mä vähä mun frendillä, ja ne jutut oli aika peestä"-kommentteja?

Oma mielipiteeni pelistä on, että siinä olisi ollut potentiaalia olla yksi kaikkienaikojen parhaimmista peleistä. Nyt se kenties vain suunniteltiin ymmärrettävistä syistä vähän liikaa "massoille". Tämä jäi omalla kohdallani harmittamaan vietävästi.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ai omaa mielipidettä ei saa enää sanoa? Tai jos sanoo niin se pitää olla muittenkin henkilöitten kanssa samaa mieltä? Ok, terve, hyvästi.
 
Ylös Bottom