Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

WOW! :eek:

Sain tämän joululahjaksi tänään. Sain myös Race - pelituolin.

Kun kokeilin noita molempia samaan aikaan, se tunnelma oli aivan mahtava! Sika hieno grafiikka ja mahtavat äänet, jotka toistuvat tuon pelituolin kaiuttimista ja subwooferista.

Pelasin 3. kenttään asti, kunnes siirryin tutkimaan muista lahjojani. Mutta ei sen takia, että olisin kyllästynyt. Halusin vain tutkia muutkin lahjani :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Perhana. Teidän kommenttieni ansiosta päättelin, että tämä peli olisi pitänyt toivoa joululahjaksi. :rolleyes:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Latasin tossa eilen Uncharted:n demon ja tuli pelattuu aika monta kertaa se läpi :D tarvii ostaa tää ja cod4, kun torstaina pääsen Helsingissä käymään ;)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Betoniporsas sanoi:
Latasin tossa eilen Uncharted:n demon ja tuli pelattuu aika monta kertaa se läpi :D tarvii ostaa tää ja cod4, kun torstaina pääsen Helsingissä käymään ;)


Sama rahikaisella heti tammikuussa!:D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

jakkratos sanoi:
Sama rahikaisella heti tammikuussa!:D
No johan on! Mä olen myös tulossa joulukuun lopussa/tammikuun alussa Hesaan :D

Itse olen päättänyt varata Konsolinetistä tulevan Burnout Paradisen, kun tämän sain jo joululahjaksi.

Sori, off - topic.

Kuinka monta aarretta voi löytää siihen demokenttään asti? Pelasin sen demokentän tänään päivällä läpi ja olis kiva tietää, kuinka monta aarretta on jäänyt huomaamatta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eddy93 sanoi:
No johan on! Mä olen myös tulossa joulukuun lopussa/tammikuun alussa Hesaan :D

Itse olen päättänyt varata Konsolinetistä tulevan Burnout Paradisen, kun tämän sain jo joululahjaksi.

Sori, off - topic.

Kuinka monta aarretta voi löytää siihen demokenttään asti? Pelasin sen demokentän tänään päivällä läpi ja olis kiva tietää, kuinka monta aarretta on jäänyt huomaamatta.
tuskin tuota kukaan tietää:)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

On kyllä erittäin koukuttava peli mutta pelissä ei ole niitä mainittuja puzzleja ja kyllä se pääpaino tuntuu olevan ammuskelussa. Tunnelma on kyllä yhtiä parhaimpia, parempia kuin CoD4. Temppelissä tulleet vihut on kyllä rassaavia, mutta hermoheikkinä ollaan niiden jälkeen ja halutaan lisää, pelottaakin sen jälkeen. Stoori on kyllä sitä A-luokkaa, hyvin etenee ja kulkee, hahmot hyviä ja juonen käänteitä kiittettävästi. Tällä hetkellä chapter 20 ja n.27 aarretta löytynyt. Haluis päästä takas mutta pikkuveli on pleikkarilla nytten. Tämän pelin haluu läpäistä nopeesti koska se vaan on niin hyvä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Nyt on tullut vietettyä sellaset 7h tuntia pelin seurassa,
ja täytyy sanoa et on loisto peli.Tähän asti on mennyt mukavasti eteenpäin.
Mutta nyt olen jumiutunut siihen patsaiden kääntely kohtaan.
Voiskohan joku vähän valaista miten siitä oikeen pääsee eteenpäin?Jos vaikka
yyveellä voisi neuvoa tai spoilerilla.Olisin todella kiitollinen jos saisi neuvoja,vaikkei tämä vinkkaus ihan tänne kuuluisi...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

kyllä sanoi:
Nyt on tullut vietettyä sellaset 7h tuntia pelin seurassa,
ja täytyy sanoa et on loisto peli.Tähän asti on mennyt mukavasti eteenpäin.
Mutta nyt olen jumiutunut siihen patsaiden kääntely kohtaan.
Voiskohan joku vähän valaista miten siitä oikeen pääsee eteenpäin?Jos vaikka
yyveellä voisi neuvoa tai spoilerilla.Olisin todella kiitollinen jos saisi neuvoja,vaikkei tämä vinkkaus ihan tänne kuuluisi...
muistaakseni tais olla enemmän ku 1 patsaankääntely homma..hieman tarkennusta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

patsaankääntely
Katso kirjasta mihin ilmansuuntaan patsaiden päät osoittavat ja käännä ne sen mukaan
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pelistä olisi nyt luettavana arvostelu: http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=707

Melkoisen hyvä pelihän tuo oli, alkoi ihan vauhdilla ja parani koko ajan loppua kohti. Ilmeisesti Naughty Dogilla täytellään samanlaisia Fun/Not fun -testiraportteja kuin Insomniacilla, sillä näiden studioiden pelejä tuntuu yhdistävän puisevien kenttien puute. Ero esimerkiksi Gears of Wariin, jota tässä on tullut pelailtua parin kuukauden ajan vähän silloin sun tällöin, on kuin yöllä ja päivällä. GeoW on yhtä turhauttavasta tappelusta toiseen juoksemista, Unhcartedissa sen sijaan jokainen kähy kestää juuri sopivan pitkään, sitten tulee tarkastuspiste (jota ei kyllä huomaa mistään) ja alkaa uusi kähy tai muunlainen osio. Kertaakaan ei tarvinnut ruveta huutamaan anatomisia termejä.

Siksi Resistancea ja Ratchet&Clankia ja nyt Unchartedia jaksaa pelata uudestaan. Ne eivät käy hermoille.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Hyvä arvostelu, tekstipuolesta on helppo olla samaa mieltä. Omalla kohdalla arvostan arvosanaa alemmas, koska jostain vielä tuntemattomaksi jääneestä syystä kyllästyin taisteluihin jo ennen puoliväliä. Tais käydä niin, että alkoi ohkanen juoni kiinnostamaan ja ryysäsin turhan nopeasti räiskimiset läpi. Lopussa kyllä parani ja rytinällä, mutta aika latteat fiilikset jäi silti. Juoni olisi voinut olla vähän paremminkin kasassa, mutta nimenomaan hollywood tyylisenä ison budjetin purkkaviihteenä tää on loistoa, jos semmoisesta osaa nauttia.

Pitänee kokeilla uusiksi jonkin ajan päästä ja katsoa, josko kakkoskierroksella innostuisi enemmän räiskinnästä. Mutta ehdottomasti mun nitinöistä huolimatta ps3 pelien parhaimmistoa vaikkei heavenly sword:ia ykköspallilta tiputakaan.

Drake's fortunen jatko-osassa on kyllä niin hemmetisti potentiaalia kuin olla vain voi. Engine on jo "täydellinen", jos vain naughty dog pystyy parantelemaan pelin monipuolisuutta ja kenttien rakenneta(stealth pelaaminen, hei kukaan?!). Ja jos sais ihan aikuisten oikeita puzzleja eikä semmoisia, että katsotaan kirjasta aina kuva ja järkätään palikat sen mukaan. Oli turhan helppoja ongelmia tällä kertaa, että olisivat edes hidastaneet menoa. Ihan hauska olis myös co-op/online pelimoodi missä vois pelata deathmatch tyylisesti noita nykyisiä kenttiä. Menis omana alipelinään ja viihdyttäisi muutaman illan.

roomalaiset numeraalit oli ainoa puzzle, joka hyydytti pariksi minuutiksi, sitten loppu olikin helppoa seuraa nuolia hommaa. En meinannut huomata sen ensimmäisen vivun tms. jälkeen, että pitää hypätä tasolta köyteen ja kiikkua ylös
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

ensimmäinen läpipeluu kerta takana, toista kierrosta aloittelen tänään.
aarteita löytyi vain 38/60 mutta kolutaan nurkat sitten tarkemmin ens kierroksella.

hahmot jäi mieleen ehkä jopa Heavenly Swordiakin paremmin,
Nate muodosti mahtavia tiimejä tekoälyn kanssa, huulen heiton myötä.

kenttien putkimaisuus ei haitannut, maisemat on jumalattoman kauniita.
ruudunpäivitys pysyi tasaisena koko pelin ajan.

vesiskootterilla ajo joessa ja koskissa oli hienoa, sen verran realistinen kokemus se oli.

tekstityksistä puuttui välillä ääkköset, mutta eipä haitannut.

kokonaisuutena loistava peli, jonka jatko-osaa odotellaan jo,
vaikka ensimmäisessäkin on vielä pelattavaa.

ehdottomasti suosittelen kaikille toimintapelien ystäville.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Vinnie sanoi:
hahmot jäi mieleen ehkä jopa Heavenly Swordiakin paremmin,
Nate muodosti mahtavia tiimejä tekoälyn kanssa, huulen heiton myötä.

Mulle kävi toisinpäin. Koin noi draken hahmot ja läpät semmosina, että joku oli katsonut pari hollywood seikkailuleffaa läpi, copy pastennut kohtauksia niistä ja voila .Siinä on "suuri" seikkailu valmis. Ihan kivaa hollywood kamaa nätillä kuorrutuksella, mutta ei mitenkään mieleenpainuva juoni/hahmot. Heavenlyssa kiintyi ihan eri tavalla hahmoihin ja alkoi vihaamaan/säälimään pahiksia. Torakkapoika oli melkoisen surullista katseltavaa ja lahdattavaa heavenlyssä.

Skootterilla ajelu oli kyllä silmät tiputtavan nättiä kamaa drake's fortunessa, piti oikein kruisailla siinä huvikseen ja ihmetellä miten voi olla niin aitoa ja nättiä koskea pelissä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Hmm. Minulla on pieni ongelma pelin kanssa. Mistä johtuu, että pelissä tietyt kohdat ovat täynnä ''valkoisia pisteitä''? Siis Naten selässä olevien remmien napit ovat vitivalkoisia, ja tietyissä kohdissa etenkin nämä vanhat muurit/seinät ( joita pelissä esiintyy huomattavasti) ovat osittain valkoisia. Värit tuntuvat jotenkin vääristyneiltä, ja valkoisia pisteitä esiintyy etenkin esineiden reunoilla ja joidenkin asioiden ympärillä on ikävä valkoinen hohto, esim joidenkin puiden ja kasvien. Myös naten silmät näkyvät hämärissä kohdissa kiiluvilta, ja niitä ympäröi valkoinen. Muureissa olevien tiilipalojen reunat ovat myös valkoisia. Mistä tämä johtuu? Ongelma ei nyt ehkä ole niin vakava kuin olen antanut ymmärtää, eivätkä nyt kaikki paikat ole ihan valkoisia, mutta kyllä se pelikokemusta vähän karsii. ja TV on LG LB75 32'' HD-ready TV. ( Tosin se nähtävästi pystyy vastaanottamaan myös full HD-kuvaa, ainakin PS3 valitsi automaattisesti ulostuloksi 1080p)

PS: Toivottavasti tekstistä saa selvää, sillä tämä on kirjoitettu 3 tunnin yöunien jälkeen ...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jaahas, eka läpipeluu takana 9 tunnin ja 17 minuutin jälkeen. Vaikeustasona normal ja aarteita löyty 30 ja pisteitä kerty 410. Loistava peli joka kantilta, etenkin graafisesti vaikkakin muutamia fiboja olikin, esim. Drake kastuu nätisti, mutta muihin vedellä ei sitten olekkaan vaikutusta.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Uisor sanoi:
Jaahas, eka läpipeluu takana 9 tunnin ja 17 minuutin jälkeen. Vaikeustasona normal ja aarteita löyty 30 ja pisteitä kerty 410. Loistava peli joka kantilta, etenkin graafisesti vaikkakin muutamia fiboja olikin, esim. Drake kastuu nätisti, mutta muihin vedellä ei sitten olekkaan vaikutusta.
Jos pikkutarkaksi ruvetaan, niin ei ole mahdollista kuivua noin nopeasti ainakaan normaaleissa olosuhteissa :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Snigge sanoi:
Jos pikkutarkaksi ruvetaan, niin ei ole mahdollista kuivua noin nopeasti ainakaan normaaleissa olosuhteissa :D
Mutta kuinka monessa muussa pelissä olet nähnyt vaatteiden kastuvan ja kuivuvan?

Sama juttu mulla kuin Uisorilla eli nyt olen mennyt tämän pelin läpi "normal" vaikeusasteella.

Aikaa kului 8 tuntia ja 39 minuuttia. Löysin vain 24 aarretta ja ansaitsin 340 mitalipistettä.

Todellakin vuoden parhaimpia pelejä... tai hetkonen, kyllä tämä on mielestäni vuoden paras peli!
Grafiikat, pelattavuus, tarina (loppua lukuunottamatta) ja tunnelma ovat niin loppuun asti hiottuja.

Ainoat miinukset tulevat lyhyydestä, sillä olisihan tätä nannaa pitempäänkin jaksanut pelata, ja tarinan lopusta...

Olisivat jättäneet ne hirviöt pois pelistä. Pilasivat jotenkin tunnelman. Yhdessä trailerissakin, missä kerrottiin peli tekemisestä, pelin yksi tuottaja totesi että "emme halua tehdä tästä tavanomaista peliä, jossa ammutaan hirviöitä". Miksi ne sitten tekivät niin?

Uudelleenpeluuarvoakaan ei ole lähes yhtään, sillä noista aarteista ja mitalipisteistä ei ole mitään hyötyä itse pelissä.

Toivottavasti seuraavaan osaan hiotaan näitä juttuja, vähennetään ammuskelua ja lisätään vaikeampia tehtäviä. Ainoastaan kerran mulla meinasi mennä sormi suuhun.

Kaikista näistä melko pienistä viosta huolimatta, Uncharted oli minulle varmaankin tunnelmallisin ja elokuvamaisin pelikokemus tähän asti.

Arvosanaksi annan... 9½
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eddy93 sanoi:
Uudelleenpeluuarvoakaan ei ole lähes yhtään, sillä noista aarteista ja mitalipisteistä ei ole mitään hyötyä itse pelissä.
siis just niillähän avataan pelissä esim. loputtomat panokset,asuja ym. eli kyllä niistä hyötyä on.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eddy93 sanoi:
Toivottavasti seuraavaan osaan hiotaan näitä juttuja, vähennetään ammuskelua ja lisätään vaikeampia tehtäviä.
Suosittelen pelaamaan hardilla ja varsinkin crushing tasolla ni tulee haastetta peliin. Peliin tulee aivan uudenlaista säpinää noihin taisteluihin kun sitä päätä ei voikaan työntää pois suojasta ihan joka paikkaan.
 
Ylös Bottom