Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Juu, itse pelasin tuon trophy-saalistuskierroksen hardilla (arvostelua varten tuli vetäistyä mediumilla), ja nuo jälkipuolen kohtaukset tuntuivat menemän tällä toisella yrittämällä jopa helpommin. Täysin erikseen yrittämättä kilahti se 50 tappoa kuolematta -saavutus, vaikka vaikeustasoa oli tosiaan nostettu. Mediumilla tuo ei tullut.

Syynä varmaankin tämä, että en tällä toisella kierroksella edes yrittänyt tähdätä, vaan laskettelin MP44:llä juostessa taaksepäin. Siksi kokemus ei ollut ollenkaan niin ärsyttävä kuin ekalla yrittämällä (ja kuten kohtuullisen hyvästä numerosta voi päätellä, kokemus ei edes silloin ollut vastenmielinen).

Itse pelkään eniten, että crushingilla pelatessa jämähdän siihen yhteen kohtaukseen, jossa kahlataan polvia myöten vedellä täytetyssä pylvässalissa. Se on aina aikaisemminkin tuntunut karulta kyyditykseltä.

Itse pelkään eniten, että crushingilla pelatessa jämähdän siihen yhteen kohtaukseen, jossa kahlataan polvia myöten vedellä täytetyssä pylvässalissa. Se on aina aikaisemminkin tuntunut karulta kyyditykseltä.

Mulla oli aina ongelmia just samassa pylvässalissa. Ei vaan pysty ymmärtämään, että joku pääsee sen läpi...

Mä kehitin loistavan taktiikan sinne pylvässaliin. Eli varasin päivän aikaa ja todella paljon hermoja. ;)
Siinä vaan kokeilin kaikkia mahollisia suojia ja yritin olla todella nopea.
Kun siellä saa tapettua ne kuusi ekaa ukkoa, joista siis kolme tulee sieltä putkistoista siellä vastakkaisella seinustalla, kannattaa siirtyä sen jälkeen sinne vastakkaisella puolella olevan ison korokkeen taakse suojaan, siis sen korokkeen jonka päällä oli alussa yksi konekiväärilutkuttaja. Sitten vaan pitää hermot kasassa ja napsii loput äijät rauhassa. Vastustajia ei tule enää omasta päästä sillon muistaakseni.

Mulla oli aina ongelmia just samassa pylvässalissa. Ei vaan pysty ymmärtämään, että joku pääsee sen läpi...
Missäs chapterissa tämä kohtaus on? Kun en itse muista että ainakaan vielä olisin sitä läpäissyt nyt kun pelaan Hardilla ja olen chapter 14:ssa.

Missäs chapterissa tämä kohtaus on? Kun en itse muista että ainakaan vielä olisin sitä läpäissyt nyt kun pelaan Hardilla ja olen chapter 14:ssa.

En tarkkaan muista, mutta aika alussa tais olla

Itse pelkään eniten, että crushingilla pelatessa jämähdän siihen yhteen kohtaukseen, jossa kahlataan polvia myöten vedellä täytetyssä pylvässalissa. Se on aina aikaisemminkin tuntunut karulta kyyditykseltä.[/QUOTE]

Jep tuossa kohtauksessa meinas crushing tasolla lentää kapula seinään useemmankin kerran, mutta arviolta 50 yrityksen jälkeen siihenkin löyty pomminvarma taktiikka.

Heti kun hyppäät alas huoneeseen ota suojaa hajoavasta muurista ja ammu kaksi ylhäältä ampuvaa tyyppiä ennen kuin tapat sen kahlaajan vähän matkan päästä edestäsi, tämä siksi, että kaverin kuoltua seuraava vihollisaalto aloittaa hyökkäyksen vasemmalta puolelta pelialuetta.

Kun ensimmäiset kolme vihollista ovat matojen ruokaa juokse äkkiä hajoavasta muurista seuraavan pylvään taakse suojaan, josta on helppo napsia vasemmalta hyökkäävät viholliset yksitellen.

Kun nämäkin ovat kupsahtaneet juokse äkkiä toiselle puolelle pelialuetta ja ota suojaa keskimmäisestä pylväästä tähdäten suuntaan josta tulit pylväs huoneeseen sillä sieltä suunnalta tulee seuraava hyökkäys. Ammu lähestyvät viholliset nopeasti ja odota kunnes viimeiset kaksi haulikko miestä hyppäävät huoneeseen samasta paikasta josta itsekin tulit huoneeseen viimeistele työ tarkkaan tähdätyllä kranaatilla.

Itselläni oli myös aikanaan ongelmia samassa kohdassa, kunnes vahingossa löysin idioottivarman tavan läpäistä kohta. Kyseessä taitaa olla pieni bugi pelissä:

Lähdin tuskissani etsimään lisää aseita kyseiseen kohtaan ja kun palasin tasanteelle jolta tiputtaudutaan veteen, oli viholliset jo ilmestynyt alakertaan. Sen jälkeen tiputin ampumalla viholliset tasanteelta kiväärillä ennen matkan jatkamista. En muista kuinka pitkälle piti palata, että viholliset ilmestyi, mutta ei se varmasti minuuttia kahta pidempi reissu ollut.

En tarkkaan muista, mutta aika alussa tais olla
Niin joo nyt muistan sen vesipylväs huoneen. Se oli tosiaan aika vaikea, tähän mennessä vaikein kohta Hardilla. Koitin sitä ehkä semmoset 6-7 kertaa ennen kuin pääsin sen, ja meinas tosiaan lentää ohjain seinään jo parin yrityksen jälkeen kun tuntu että siinä meni Platinum-trophyyn mahdollisuudet. Mutta sitte opin taktiikan ja tiesin mistä ne vihut tulee niin sain nipin napin tapettua kaikki. Ja kaikkien kuoltua ei ollut yllätys että ruutu välkky punaisella :)

Itse sanoisin että jos tuo kahlaustaisteluosuus tuottaa vaikeuksia ja ohjaimet lentelee niin odotappas vaan sitä loppuvaiheen kohtaa jossa palataan uudestaan kirkkoon (se vanhempi kaveri on siinä mukana roikkumassa...nimi ehti jo unohtuun)... siellä vihuja tulee aika liuta ja ne on aika agressiivisia eli nopea ja tarkka pitää olla että selviää...
Sitä piti jauhaa muutama kerta että läpi mentiin...Crushing-tasosta siis puhun...
Peli-iloa..!=)

Damn, Julma oli muutaman tunnin nopeampi tuossa neuvossa. Kohtahan on siis Chapter 5:ssa. Itse "keksin" tuon keinon tuossa eilen aivan sattumalta. Siinä tuskailn etukäteen, kun ko. kohta tuotti vaikeuksia jo aiemmalla peluukerralla ja nyt pelailin sitten Hardilla, mutta menikin sitten ekalla yrittämällä :D

Eli itellä kävi seuraavasti:

Mukana oli aseista 44 ja haulikko, molemmissa suht vähän kuteja. Menin aluksi roikkumaan siihen huoneen reunalle, mutta sitten nousin ylös ja ajattelin palata taaksepäin katsomaan josko löytyisi parempia aseita, Juoksin siinä sitten sinne ulos asti ja samalla nappasin pistoolin ja kranaatinheittimen mukaan siinä matkalla olleista huoneista.

Takasin palattua sitten hämmästyksekseni huomasin, että vihut olivatkin siellä jo ottamassa vastaan. Siinä sitten pysyin ylhäällä suojassa ja teurastin vihuja, kunnes mieleen juolahti ajatus, josko niitä vihuja tulee lisää myös tätä kautta ja hetkeä myöhemmin näin kävikin. Seinään nojatessa toinen vihu juoksi ohitse ja hyppäsi sinne pylväshuoneeseen, mutta mukana tullut kaveri jäi leijumaan hetkeksi ilmaan, mutta pääsi sekin sitten loppujen lopuksi sinne alas. Kumpikaan ei siis tajunnut Nathania vaikka seisoin aivan vieressä.

Ylhäältä on vihut helppo ampua, mitä nyt paria kranaattia saatta joutua väistämään, mutta tuollain kohta on todella helppo.

Kertokaas te viisaammat että mistä löytäisi hyvän oppaan noiden aarteiden sijainnista?

Puuttuu viisi aarretta mutta yhden aarteen sijainnin tiedän jo varmasti.
Olisi tarkoitus vetää hardilla ja samalla kerätä kaikki aarteet.

Itse tuli mentyä tuo kohtaus jossa siellä vedessä kahlataan tolppien keskellä seuraavasti:

Alku on kaikkein kriittisin, mahdollisimman nopeasti tapoin suoraan edestä tulevan ja molemmat ylhäillä tasanteilla olevat. Tämän jälkeen varovaisesti tapetaan kaikki paitsi 1 vihollinen nykyisestä aallosta (Seuraava vihollisaalto kun tulee vasta sitten, kun edellisen aallon viimeinen on tapettu). Vain yhden vihollisen räiskiessä on suht helppo kerätä panokset täyteen ja mennä jo valmiiksi asemiin seuraavaa vihollisaaltoa varten. (nyt en enää ulkoa muista että mistä ne tulevat).

Sitten kun on valmista niin teilaa yksinäisen vihollisen ja hyvistä asemista saa seuraavasta aallosta tapettua todella nopeasti ja helpohkosti tapettua ainakin 2 vihollista, jätetään taas yksi henkiin -> kerätään panokset -> asemiin -- helppoa :D

Tuota samaa taktiikka tuli käytettyä monessa muussakin kohdassa.

olisi pieni kysymys trophyista.

oon tossa pelannut pelin läpi normaalilla ja nyt menossa hardilla toisen kerran. kerkesin tuon uuden kierroksen aloittaa ennen sitä trophy päivitystä ja vaikuttaa nyt siltä, että ei ole niitä pokaaleita tulossa:mad:

onko olemassa jotain kikkaa jolla saisi nämä trophyt "aktivoitua" , jotka olen jo vetänyt aikaisemmalla kerralla. en nimittäin ihan heti jaksaisi aloittaa uudestaan alusta :(

onko olemassa jotain kikkaa jolla saisi nämä trophyt "aktivoitua" , jotka olen jo vetänyt aikaisemmalla kerralla. en nimittäin ihan heti jaksaisi aloittaa uudestaan alusta :(
Valitan, ei ole. Trophyt tulevat vasta, kun peli on päivitetty ja aloittaa uuden pelin.

Valitan, ei ole. Trophyt tulevat vasta, kun peli on päivitetty ja aloittaa uuden pelin.

no onpas huonosti tehty tämäkin järjestelmä :( eipä voi muuta kun pitää pienen tauon pelistä ja sitten joskus kun into palaa niin aloitan alusta sitten.

Itsekin tuli hyödynnettyä tuota bugia siinä viemärin pylväshuoneessa. En ois kyllä muuten selvinny. itselleni tuo kohta oli nimittäin prkl:een vaikea jo normal -vaikeustasolla.

Muutamia jippoja:

Ensimmäinen ammuskelu kirkon pihalla oli todella vaikea, kunnes keksin seuraavaa: Ammuin muutaman vihollisen oikealla puolella olevien portaiden edessä ja juoksin sen jälkeen portaat ylös ja käytävää pitkin suoraan kirjastoon. Kirjaston aloittava animaatiopätkä käynnistyi, eikä pihalle olevista vihollisista tarvinnut siis ampua kuin ne muutamat portaikon edessä olevat.

Loppupuolen ammuskelut kirkon pihalla ja itse kirkossa hoitui seuraavasti:
Aluksi ei meinannut onnistua millään kun joka puolelta tulee porukkaa ja luotia ja kranaattia lentää niin ettei eteensä näe. Sitten keksin, että kun juoksee heti alussa pihan vasemmalle puolelle (jossa siis ei ole aluksi ketään) suojaan kiviaidan taakse lähelle kirkon portaita, ei kranaatinheitinukkeli tule ammuskelemaan kavereidensa kanssa. Sitten juoksee kirkonportaille ja alkaa pistää jengiä kylmäks. Tuolta portaikosta on helppo ammuskella kaikki viholliset, eikä ite oo periaatteessa ollenkaan vaarassa.

Sitten vaan kirkon ovesta sisään (jotta viholliset tulevat esiin) ja samantien takaisin ulos. Ulko-oven viereen pääsee suojaan ja porukkaa on kohtuu helppo ammuskella, kun eivät pääse kunnolla ammuskelemaan tuohon kohtaan (etenkään lasetähtäimellä varustetut viholliset), ennenkun ovat ihan vieressä ja silloin ne on vastaavasti helppo tiputtaa kun ei pahemmin tarvi tähdätä. Ensin rynnijät hengiltä ja sitten rauhassa ammuskelee sniper-viholliset.

no onpas huonosti tehty tämäkin järjestelmä :( eipä voi muuta kun pitää pienen tauon pelistä ja sitten joskus kun into palaa niin aloitan alusta sitten.

Se tehtiin tarkoituksella näin. Muutoin voisi vain kopata jonkun tallennuksen netistä ja saada trophyt sitä kautta. Nyt on ainakin lisää syistä pelata peliä uudelleen :)

Se tehtiin tarkoituksella näin. Muutoin voisi vain kopata jonkun tallennuksen netistä ja saada trophyt sitä kautta. Nyt on ainakin lisää syistä pelata peliä uudelleen :)

jep. ärsyttää vain vietävästi, kun ite ne trophyt ansaitsisin. mutta ei niin ei :(
no kuten sanoin, niin pitänee pitää pieni tauko unchartedista ja sitten joskus, kun peli-into palaa niin aloittaa sitten alusta.

outoa sinäänsä. silloin kun trophyt tuli niin en kyllä yhtään ymmärtänyt niiden virkaa ja nyt en pysty pelata ko peliä kun ei ole tältä läpipeluukerralta trophyja tulossa :eek:. veikö trophyt meikäläisen ilon pelata pelejä ja teki harrastuksestani pelkästään suorittamista trophyjen perässä... hope not.

Ylös Bottom