Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

On kyllä hyvää kamaa! Itsekin pitäisi pelata taas läpi trophyjen takia. Kerran tuli vaikealla ja murskaavalla vedettyä, mutta kyllä saman setin uudestaan voi vetää :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Sitten kun on pelannut pelin vaikealla läpi niin pitäisikö sinne asetuksiin tulla se murskaava taso. Pelasin meinaan vaikean läpi, mutta silti asetuksissa lukee vaan helppo, normaali, vaikea. Alotin sit vaan pelaamaan sitä peliä uudestaan heti sen vaikean perään eli en nyt tiiä et onko taso vaikea vai murskaava... :confused: Anteeksi sekava teksti :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Sitten kun on pelannut pelin vaikealla läpi niin pitäisikö sinne asetuksiin tulla se murskaava taso. Pelasin meinaan vaikean läpi, mutta silti asetuksissa lukee vaan helppo, normaali, vaikea. Alotin sit vaan pelaamaan sitä peliä uudestaan heti sen vaikean perään eli en nyt tiiä et onko taso vaikea vai murskaava... :confused: Anteeksi sekava teksti :D

Kyllä murskaava vaikeustason pitäisi tulla kun olet pelin vaikealla pelannut. En kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Kyllä murskaava vaikeustason pitäisi tulla kun olet pelin vaikealla pelannut. En kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.

No ei sitten muuta kun uudestaan hardilla :mad: Onneksi on kaikki muut palkinnot jo suoritettu niin on hyvä aseistus heti käytössä :rolleyes:

edit: joo eli ongelma ratkastu eli mun ois pitäny painaa uusi peli ja sillähän se murskaava sit olikin...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Miks mulla ei näy torphyt siinä kortissa vaikka oon saanu niitä:mad: Kun sinne yläreunaan tulee esim. 30 pääosumaa? Tai olen löytänyt jo 10 arretta? Voiko se johtuu siitä ettei netti ollu päällä sinä hetkenä tai jotain?? Vai kuuluuko noista ees saada mittää torphyä:o Pelaan normaali tasolla ja olen chapter 18
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Miks mulla ei näy torphyt siinä kortissa vaikka oon saanu niitä:mad: Kun sinne yläreunaan tulee esim. 30 pääosumaa? Tai olen löytänyt jo 10 arretta? Voiko se johtuu siitä ettei netti ollu päällä sinä hetkenä tai jotain?? Vai kuuluuko noista ees saada mittää torphyä:o Pelaan normaali tasolla ja olen chapter 18
Jos olet aloittanut pelin ennen Trophy-päivityksen asentamista, ei Trophyjakaan tule. Niitä saa vain jos aloittaa uuden pelin päivitetyllä versiolla. Sillä ei ole merkitystä, onko Pleikka netissä vai ei.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jos olet aloittanut pelin ennen Trophy-päivityksen asentamista, ei Trophyjakaan tule. Niitä saa vain jos aloittaa uuden pelin päivitetyllä versiolla. Sillä ei ole merkitystä, onko Pleikka netissä vai ei.

Kannattaa ensin synkronoida ne trophyt :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Minun mielestäni tuo räiskinnän ja seikkailun tasapaino on tässä pelissä ihan hyvin hallussa. Enemmän se tosin taitaa tuolle räiskinnän puolelle kallistua, mutta sitä seikkailuakin löytyy aivan sopiva määrä räiskintäosuuksien välillä (ja jonkin verran niiden aikanakin). Ja vaikka peli onkin melko lyhyt, niin loppu jättää aina sen verta hyvän fiiliksen päälle, että peliä jaksaa pelata vielä vähän lisääkin.

Avaudunko? No tottahan toki...
Itse olen hyvin pitkälti pettynyt tähän peliin... Serkku hehkutti kyseistä mahtipeliä pitkään ja hartaasti, ja koska siihen tuli vielä trophytkin, (silloin muutama kuukausi sitten vielä kovin ihmeellisiä ja hienoja) oli se pakko sitten hakea parilla kympilla GameStopista...
No, eipä mitään sitten kotiin, peli sisään koneeseen ja käynnistetään peli... Jo alkuvalikoissa soiva musiikki sai enteilemään pahaa... astetta kliseisempi mahtipontisuus oli liian perinteinen ja liian... liian kaikkea.
Sitten aloin pelaamaan, ympäristö ja kaikki tuntui äärettömän ahdistavilta vaikka grafiikka onkin aika hyvää tasoa... Päätin että no, jatketaan nyt ja katsotaan mitä tuleman pitää.
No... tuleva olikin sitten sieltä pahimmasta päästä: opin hyvin äkkiä, että aukeilla alueilla kannattaa olla aina varuillaan... peli saisi ehkä jopa arvosanan 7/10 jos vihollisia ei vyöryisi päälle joka saamarin kulman takaa... se oli se viimeinen niitti joka sai minut nappaamaan pelin äkkiä konsolista ulos, sen jälkeen se on käynyt siellä tasan kolme kertaa, ja joka ikinen kerta olen ahdistunut vihollisten superkatseesta jolta ei voi piiloutua...

Kiitos vain :D
Ei tämä silti täysin paska peli ole, kyllä sitä huonompiakin löytyy!

Niin, ja lopullinen arvosana on: 4/10 (kun arvosteluasteikko on 1-10)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Itselleni Uncharted oli äärimmäisen positiivinen kokemus. Ensin kokeilin demoa, joka oli mukamas normalilla olevinaan niin kamalan vaikea. Kun varsinaisen pelin sai koneeseen, se sai siellä majailla kunnes peli oli läpi (mahtavat kaksi päivää).

Grafiikka miellytti silmää, mitä nyt tearingia olisi voinut olla vähemmän; kuolemia se ei aiheuttanut, oli lähinnä pieni kosmeettinen haitta. Äänimaailma oli enemmän kuin toimiva, ei siitä enempiä. Kontrollit osuivat kuin nyrkki silmään - kuoleman sattuessa ei kertaakaan voinut valittaa kontrolleista, jopa kranaattien viskominen liiketunnistuksella toimi hämmästyttävän hyvin. Tasapainoiluun tuota ei tarvinnut, kun niissä parissa kohdassa selvisi ihan hyvin liikkumalla hitaasti, kun ei ollut porukkaa heittämässä lyijyä niskaan.

Ainoan valituksen aiheen löydän pelin loppupuolelta, mutta sen enempiä spoilaamatta jätän tarkemman selityksen väliin. Peliä pelanneet tietänevät, mistä puhun.

Jos toimintapeleistä pitää, ei pitäisi pettyä. Hinta ei ainakaan ole este pelistä nauttimiselle, ja aina sen voi vaihdossa heittää tai myydä, jos ei miellytä.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pistetäänpä omat ajatukset pelistä vielä tähän. Omat miinukset lähinnä ovat nimenomaan tuo taistelujen liiallisuus, sekä hirvittävän ennalta-arvattava loppukäänne, joskin kaikesta kliseisyydestään ihan hyvin toteutettu.
Eli monsterit yäk hirveetä shaissee, mutta ne oli kuitenkin "oma heimonsa" (alkukohtaus luolamaalauksineen), jotka oli Conquistadoreista muodostunut. Ja oikeestaan oli ihan kiva, että kyseessä oli kirous, eikä joku selitettävä luonnonilmiö, joskin kirouksen alkuperä olisi ollut mukava tietää. Meni hyvin toteutettuna popcorn-härpäkkeenä, vaikka olinkin niin perhanan ennalta-arvattavaa, että huhhuh

Parasta kuitenkin oli seikkailun tuntu, ne kohdat, jossa pääsi rauhassa tutkimaan olivat hauskoja, joskin vähän liian yksinkertaisia, etenkin puzzlet. Parasta antia oli kuinka hyvin hahmot olivat tehtyjä, tarkoitan, että ääninäyttely ja "digitaaliset kasvot" menivät yksi yhteen todella hyvin. Ääninäyttely oli saumatonta, eli ei missään nimessä huonoa, vaikka dialogi ei mitään järkyttävän syvällistä ollut. Hahmot loksahtivat kohdilleen, vaikka kliseisiä olivatkin. Loppujen lopuksi vaikeimmalla vaikeustasolla peliä oli yllättävänkin hauska pelata, kunhan oppi käyttämään suojaa uudella tavalla.

Graafisesti erittäin nätti peli ja itselläni ei tahtonut esiintyä tearingia ollenkaan, en ainakaan huomannut sitä missään vaiheessa, eikä se iskenyt silmään, joten plussaa siitä. Nathan Drake on monella tapaa Indiana Jonesin oloinen, mutta modernimpi. Helvetti, päihittää tämä ainakin neljännen leffan, jonka loppuratkaisun arvasin ennen kuin elokuva oli tullut edes teattereihin. Ennalta-arvattavuutta on monenlaista :)

Kunhan näitä vikoja korjataan ja tehdään pelistä seikkailupainoitteisempi niin silloin olisi kyseessä täyden kympin peli, niin laadukkaasti se on tehty. Nyt se jää sinne 7-8 pintaan, vaikka onkin todella positiiviset fiilikset pelistä. On niitä monia paljon huonompia toimintapelejä, ja valinta menee helposti esim. Gearsin ja Unchartedin välillä Unchartedille, koska Indiana Jones henkisiä pelejä ei ole pahemmin markkinoilla ja Scifiä löytyy huomattavasti paremmassa muodossa kuin isoa G:tä. Ei hassumpi peli, enemmän vain seikkailua ja mielenkiintoisempaa tarinaa mukaan, niin avot!

Sanottakoon, että kun tämän sai Platina-julkaisuna alle 20:lla, niin ainakin rahalle sain vastinetta enemmän kuin tarpeeksi. Ei mikään turha ostos.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

^ tuossa mycreedin viestin loppu osassa oli kyllä perää, nimittäin siinnä missä hän sanoi "...ja joka ikinen kerta olen ahdistunut vihollisten superkatseesta jolta ei voi piiloutua...
"
niin tuo pitää ihan paikkaansa. outoa, kun on jossain suojassa piilossa, niin yht äkkiä joku huutaa, he's over there!, vaikka mitenkään kukaan ei des ole pystynyt huomaamaan Nathania...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Itselleni Uncharted oli äärimmäisen positiivinen kokemus.
...
Jos toimintapeleistä pitää, ei pitäisi pettyä. Hinta ei ainakaan ole este pelistä nauttimiselle, ja aina sen voi vaihdossa heittää tai myydä, jos ei miellytä.
Jep. Itse ostin aikoinaan pelin täysin "sikana säkissä" kun halvalla sai, ja yllätyin kyllä toden teolla. Tässä jostain kumman syystä tulee joskus samoja hyviä fiiliksiä kuin vanhoja seikkailupelejä pelatessa Amigalla yms :D.

Loppu"luolasto" tosin ei ollut niin mieleen, mutta...Harmittaa hieman että läpipeluun jälkeen vein tämän vaihtoon GameStopiin, joutuu varmaan hommamaan uudelleen jossain vaiheessa.

Arvosana 9/10
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ahdistava tunnelma vihollisista syntyy lähinnä silloin, kun vaikeustasona on murskaava, ja paukut ovat lopussa. Ei vihollisilla mitään superkatsetta ole, mutta aika helposti ne Nathanin huomaavat. Vihollisia voi esimerkiksi harhauttaa meluamalla jossain kohtaa vallin takana, ja sitten kun siirtyy piilossa jonnekkin muualle, niin viholliset räiskivät ja lähestyvät edellistä piilopaikkaasi kohti. Ainoa, mikä vähän häiritsee, on se, että kun tähtäät vihollista esim. selän takaa (siis kun taistelu on jo käynnissä), niin he tietävät heti, missä olet. Mielestäni pelin loppu oli oikein onnistunut.
Mikä olisikaan lupaavampaa, kuin natsien hylkäämä ruokala, jossa on hämärää ja lattialla lojuu lukuisia MP40-konepistooleja? Sitten kun valot alkavat vilkkua ja otuksia punkee putkista ja ovista, niin on mahtavaa juosta ympäri huonetta paniikissa ja ampua lonkalta sarjaa näitä paskiaisia kohti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eilen tuli vedettyä murskaavalla läpi, yllättävän helposti meni paria kohtaa lukuunottamatta joissa ds3 meinas ottaa vähän osumaa :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Tänään tuli ladattua demo muuten hyvä peli mutta ampuminen oli hieman hankalaa mutta se varmaan johtuu taidottomuudestani :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jee, tänään meni normaalilla läpi :D. 8 ja puol tuntia kesti. Trophyjaki tuli muutama. Nyt pitää vaan alottaa vaikeall uudestan :p

Pelin loppu oli kyl jännä
Siel maanalla. Tuli kauhupeli fiilis ku piti pimeessä ampua ja varoa niitä örkkejä. Ja sit ku niitä tuli välillä "tyhjästä" eteen. Paniikki iski välillä:D

Nyt vaan kakkososaa innolla odottamaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom