Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Moro. Määkin omistan tän kyseisen pelin ja oon vetänyt sen kohta läpi.Mut mulle on ilmennyt ongelma. Aina kun vedän jonkun haasteen läpi kuten (etsi 30 aarretta) nii en saa sen suorittamisesta trophya vaikka kuuluisi. Kiinnostais tietää onko muille ilmennyt samoja ongelmia?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Aina kun vedän jonkun haasteen läpi kuten (etsi 30 aarretta) nii en saa sen suorittamisesta trophya vaikka kuuluisi. Kiinnostais tietää onko muille ilmennyt samoja ongelmia?
Olethan aloittanut uuden pelin Trophy-päivityksen asentamisen jälkeen? Jos jatkoit tallennuksesta ajalta ennen päivitystä, et saa siitä trophyjakaan.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Uskaltauduinpa kokeilemaan tätä peliä. Oletin kyseessä olevan toimintapaukuttelulla höystetty menevähkö seikkailu. Vastaan tuli kuitenkin räiskinnän määrässä lähestulkoon Dead Spacen veroinen tekele, jossa seikkailua ei kyllä ole nimeksikään. Dead Spacelta tätä tosin odotinkin. Aivan liikaa ramboilua, ensimmäisessä Wolfenstein 3D:ssä oli haastavampia puzzleja kuin tässä (häh?) (aivan).

Graafisesti varsin nätti, juoni ihan perustoimiva (tiettyyn pisteeseen saakka) ja kontrollit muutamia kohtia lukuunottamatta ihan ok. Nate tuntuu satunnaisesti hyppäävän minulle vieläkin tuntemattomasta syystä liian lyhyitä hyppyjä. Kai siinä on sitten ollu seinä liian lähellä tms. Välillä nämä pistivät hieman vituttamaan, yleensä ei sen pahemmin, hyppelyissä kuitenkin se edellinen checkpoint on melko lähellä. Välillä myös kesken taistelun tuli vahingossa kipitettyä väärälle puolelle suojaa, kun kuvitteli olevansa menossa vain kulman toiselle puolelle.

Huomattavaa hampaiden kirskuntaa aiheutti kuitenkin pitkällisen räiskintäkohtauksen lopulla otsalohkoon pyydystetty ohjus tahi portaikon taakse piileskelemään jäänyt haulikko miekkonen, joka lasautti takaraivoon yllättäen muutamia kymmeniä grammoja lyijyä. Ei siinä mitään, oma vika kun jättää tarkastamatta/huomaamatta, mutta koko paukuttelun uusinta on kutakuinkin yhtä mielekästä kuin kuuman hellanlevyn nuoleskelu. Näissä tilanteissa välillä ihmetyttää miksi vaivaudun edes kokeilemaan pyssyttelyä vaativia pelejä. Toisaalta taas kovin paljoa muutakaan ei ole tarjolla ja NHL ei kiinnosta pätkän vertaa joten... Miksi myin Wiin pois, olisin voinut käyttää tämänkin ajan hyödyllisesti WiiFitin tai WiiSportsin parissa. Parhaassa tapauksessa vielä Mahewcoron kanssa.

Suurin valituksen aihe tuli kuitenkin pelin loppupuolella. ESPANJALAISET NATSIZOMBIKLONKUT?! Mitä *tua!? Ei niin pienintäkään järjenhäivää. Eikö nykyään voida tehdä yhtäkään kauttaaltaan normaalia tarinaa? Miksi joka paikkaan pitää aina päästä tunkemaan avaruusolennot, zombit, tai jotain muuta aivopierua. Eikö se kirous olisi voinut vaan mystisesti tappaa ihmisiä? Tai eikö esimerkiksi vain Drake olisi voinut muuttua kuolemattomaksi ja kertoilla satuja pelin lopuksi. Käsikirjoittaja pimeään kellariin.

Noh, peliä vielä varmaan puolisen tuntia pelaamatta, ehkä sieltä jotain pelastavaa vielä keksitään. Ehkä Nate putoaa rotkoon, mutta herää kuitenkin omasta sängystään, toteaa että olipa kummallinen uni ja painuu töihinsä kirjanpitäjänä. Syventyessään taskulaskimiensa ääreen jossakin taustalla kurkkaa zombi ja iskee silmää. Tämä jättää pelaajalle nerokkaan vaikutelman siitä, että ehkä se kaikki olikin totta. Uuuuuuu... Vähintään yhtä hieno idea kuin nuo zombit.

Uncharted: Shoot Zombies and Niggers (and search for Drake's Fortune but who gives a shit)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Suurin valituksen aihe tuli kuitenkin pelin loppupuolella. ESPANJALAISET NATSIZOMBIKLONKUT?! Mitä *tua!? Ei niin pienintäkään järjenhäivää. Eikö nykyään voida tehdä yhtäkään kauttaaltaan normaalia tarinaa? Miksi joka paikkaan pitää aina päästä tunkemaan avaruusolennot, zombit, tai jotain muuta aivopierua. Eikö se kirous olisi voinut vaan mystisesti tappaa ihmisiä? Tai eikö esimerkiksi vain Drake olisi voinut muuttua kuolemattomaksi ja kertoilla satuja pelin lopuksi. Käsikirjoittaja pimeään kellariin.

Noh, peliä vielä varmaan puolisen tuntia pelaamatta, ehkä sieltä jotain pelastavaa vielä keksitään. Ehkä Nate putoaa rotkoon, mutta herää kuitenkin omasta sängystään, toteaa että olipa kummallinen uni ja painuu töihinsä kirjanpitäjänä. Syventyessään taskulaskimiensa ääreen jossakin taustalla kurkkaa zombi ja iskee silmää. Tämä jättää pelaajalle nerokkaan vaikutelman siitä, että ehkä se kaikki olikin totta. Uuuuuuu... Vähintään yhtä hieno idea kuin nuo zombit.

Uncharted: Shoot Zombies and Niggers (and search for Drake's Fortune but who gives a shit)

Itsekin tilasin tämän vasta vähän ennen joulua. Peli on pelattu jo ensimmäistä kertaa läpi ja yleisesti ottaen tykkäsin kyllä.

Yllä olevan voin kuitenkin allekirjoittaa täysin. Tuo mainitsemasi juttu oli kyllä minullekin aikamoinen pettymys. Ennen näitä kohtauksia pelasin Drakea kaikki mahdolliset vapaa-ajat, mutta tuon jälkeen into laantui huomattavasti. Nyt onkin sitten keksittävä jotain, että jaksaisi vielä pelata nuo kohdat toista kertaa ja kerätä kaikki keräämättä jääneet aarteet pois. Toivottavasti Uncharted 2:ssa ei sama toistu.

Kaikesta huolimatta peliä voin suositella lämpimästi kaikille, jotka siihen vielä eivät ole tutustuneet.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Indiana Joneseissakin on aivan samalla tapaa yliluonnollisia piirteitä (enkä puhu vain uusimmasta) ja silti niitä rakastetaan. Uncharted on hyvin pitkälti velkaa Indyille eikä edes yritä piilotella sitä, joten en näe lopun twistissä mitään haukkumisen aihetta. Juonellisesti se ei ole ehkä se kaikkein originellein ratkaisu, mutta pelillisesti mielestäni erinomainen. Kun lähes koko pelin ajan ollaan kyykitty suojan takana, lopussa tuollainen taktiikka ei enää toimikaan vaan on toimittava nopeasti vaaran eliminoimiseksi.

TOIVOTTAVASTI jatko-osassa on jotain vastaavaa tuomassa vaihtelua pelkkiä ihmisiä vastaan taistelemiseen.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Itsekin tilasin tämän vasta vähän ennen joulua. Peli on pelattu jo ensimmäistä kertaa läpi ja yleisesti ottaen tykkäsin kyllä.

Yllä olevan voin kuitenkin allekirjoittaa täysin. Tuo mainitsemasi juttu oli kyllä minullekin aikamoinen pettymys. Ennen näitä kohtauksia pelasin Drakea kaikki mahdolliset vapaa-ajat, mutta tuon jälkeen into laantui huomattavasti. Nyt onkin sitten keksittävä jotain, että jaksaisi vielä pelata nuo kohdat toista kertaa ja kerätä kaikki keräämättä jääneet aarteet pois. Toivottavasti Uncharted 2:ssa ei sama toistu.

Kaikesta huolimatta peliä voin suositella lämpimästi kaikille, jotka siihen vielä eivät ole tutustuneet.
Täysin samaa mieltä. Peli oli mielestäni erinomainen kaikin puolin muuten, mutta nuo zombiet pisti kyllä v*tuttamaan.

Vähän flashbackeja tuli mm. PC:n FarCry pelistä joka oli aivan helkkarin hyvä siihen asti kunnes jotain singolla varustettuja gorillan näköisiä öttiäisiä alkoi tulemaan vastaan. :mad:

Pitäisi olla peleissä joku asetus jolla mutantit yms. saisi halutessaan disabloida ja muuttaa ihmisiksi. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Indiana Joneseissakin on aivan samalla tapaa yliluonnollisia piirteitä (enkä puhu vain uusimmasta) ja silti niitä rakastetaan. Uncharted on hyvin pitkälti velkaa Indyille eikä edes yritä piilotella sitä, joten en näe lopun twistissä mitään haukkumisen aihetta. Juonellisesti se ei ole ehkä se kaikkein originellein ratkaisu, mutta pelillisesti mielestäni erinomainen. Kun lähes koko pelin ajan ollaan kyykitty suojan takana, lopussa tuollainen taktiikka ei enää toimikaan vaan on toimittava nopeasti vaaran eliminoimiseksi.

TOIVOTTAVASTI jatko-osassa on jotain vastaavaa tuomassa vaihtelua pelkkiä ihmisiä vastaan taistelemiseen.
Sehän siinä häiritsee, että koko homma näyttäisi olevan vain peliteknistä kikkailua. Ei yliluonnollisessa itsessään ole mitään vikaa. Indiana Joneseista, erityisesti ensimmäisestä, on jo nimestä pääteltävissä mistä on kyse, muutenkin yliluonnollisuus on jossain määrin selvää elokuvan edetessä. Sama myös vaikkapa ensimmäisessä Pirates of the Caribbeanissa, kirous mainitaan jo elokuvan nimessä (elokuva on myös jollakin kierolla tavalla ylipäänsä yksi lempielokuviani). Tietää jossain määrin mitä odottaa, mörköjä, zombeja, mutanttihaita päälasereilla jne. Mielestäni jossain vaiheessa peliä olisi joko voitu puhua El Doradon kirouksesta, tahi korvata nuo öttiäiset vaikkapa machetea heiluttelevilla etnisen vähemmistön edustajilla.

Itseasiassa odotin sukellusveneessä luurangon tarttuvan kiinni kätösiini tai hyppivään silmille, tunnelmaa tähän luotiin sen verran hyvin. Tässä vaiheessa tämä olisi vielä ollut jossain määrin ok, olisi jälleen ollut lähes alusta asti selvää, että jotain kummaa on tekeillä. Yliluonnollisuus on toki enemmän sääntö kuin poikkeus, mikäli kyseessä on peli, johon toisen maailmansodan aikaiset saksalaiset jotenkin liittyvät. Edelleen mielipiteeni tuosta ratkaisusta on että se on tyylikkyydessään samaa luokkaa ala-asteen aineen viimeisen lauseen "Ja sitten heräsin." kanssa.

Mutta joo, mielipiteitähän nämä vain. Ja tunnetustihan niissä Minä olen aina oikeassa ja Sinä väärässä.

Ihmiset, siellä viestiä kirjoittaessa viestiruudun oikean ylänurkan tietämillä on teksti "Spoil." Lisäys onnistuu myös jälkikäteen viestiä editoimalla, valitsemalla toivottu tekstinpätkä ja klikkaamalla Spoileria. Voit lisätä tekstiin myös suoraan itse kirjoittamalla
tägit.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eilen aloitin tämän pelin ja eipä nuo spoilit yllättäneet. Näin kylläkin vain yhden sanan. N***Z*****. Sen vaan jo arvasi. Mikä lie trendi nykypeleissä. :D
Ihan hyvä pelikin. Etenee leppoisasti, kontrollitkin toimii ihan ok, mutta edelleen tämä ei minun silmiin mitenkään ihmeelliselta graafisesti näytä(edelleen vahva TR:Legends deja vu), graffa silti ajaa täysin asiansa, joten eipä siitä sen enempää. Tuotantoarvot korkealla ja toiminta/seikkailuleffan tunnelma saavutettu, niin kyllä kelpaa. Toki ei tässä vielä ole kuin vasta siellä toisessa mestassa(tai siis kolmannessa, sitä alkua pidän tutoriaalina), joten ehtiihän tässä mieli muuttumaan, mutta näin ekan puolentoista tunnin perusteella hyvät fibat.

Ainoa mikä söi tunnelmaa, liekö vain evottamista, niin vihut ei tippuneet yhdestä pääosumasta? Mielestäni sai räimiä pään alueelle parikin luotia. :confused:

Loikinta ei muuten tuntunut niin sadistiselta kuin Tomb Raidereissa(mikä on +), liekö sekin vaan alun siiman antoa. Sitten kummiskin jossain vaiheessa lyödään eteen tuhannen äkkikuoleman mikrotarkka hyppykombo tyyliin ekan Tomb raiderin tulipatsaat.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Uncharted on jo yli vuoden vanha peli. Jos joku ei ole sitä vielä hankkinut, niin kannattaako hirveästi lukea aiheeseen liittyvää triidiä? Eri asia, jos se oltaisiin vasta julkaistu ja kaikki olisivat saaneet sen vasta jouluksi, mutta mielestäni näin vanhoista peleistä on jo ihan turha käyttää spoilereita. Jos joku haluaa kenties apua pelin pelaamiseen, niin kannattaa turvautua peliapu-alueeseen. Jos ei ole varma, kannattaako peliä ostaa ja haluaa muiden käyttäjien mielipiteitä, niin onhan täällä jossain se "kannattaako tämä peli ostaa" aihe, jossa niitä mielipiteitä voi kysyä.

Enkä edes kertonut suoraan MITÄ Unchartedissa tapahtuu, kunhan vain sanoin, että jotain yliluonnollista.

Ja kyllähän SITÄ lopun twistiä pohjustettiin läpi pelin. Eri asia huomaako tai tajuaako vinkkien viittaavaan juuri siihen mihin se viittaa. Muutenkin, El Doradon kirous on ihan yleistä tietoutta. Sucks to be you, jos et tiennyt asiasta ennen pelin pelaamista. Olisiko pelin nimi pitänyt muutta vain sinun takiasi Uncharted: Drake's Fortune & El Dorado's Curse'ksi, jottei kirous olisi tullut niin seinän takaa? Vaikka Uncharted onkin fiktiivinen teos, se pohjautuu jonkin verran myös historiallisiin tapahtumiin, olivatpa nekin sitten totta tai vain myyttejä. Ei tuo ollut siis pelkkä pelitekninen kikka, vaikka se siihenkin vaikuttaa.

Ainoa mikä söi tunnelmaa, liekö vain evottamista, niin vihut ei tippuneet yhdestä pääosumasta? Mielestäni sai räimiä pään alueelle parikin luotia
Vaikka tähtäin olisi pään kohdalle, luoti saattaa silti osua vähän harhaan, koska luodit eivät osu keskelle tähtäimen aluetta. Minä olin ainakin huomaavani, että joskus luoti osuikin hartiaan tai johonkin kaulan maille, vaikka tähtäimen keskusta olikin jossain leuan kohdalla.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Mulla on tuo, melko keskinkertaisen oloinen (IMO), peli vielä raskaasti kesken ja nyt menit spoilaamaan koko juonen juuri kun kuvittelin että tämä olisi OK "no zombies & s*it" -peli.



Ja varmuudeksi: :D :D :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Vaikka tähtäin olisi pään kohdalle, luoti saattaa silti osua vähän harhaan, koska luodit eivät osu keskelle tähtäimen aluetta. Minä olin ainakin huomaavani, että joskus luoti osuikin hartiaan tai johonkin kaulan maille, vaikka tähtäimen keskusta olikin jossain leuan kohdalla.
OK, sitten se onkin realismia lisäävä juttu, tottunut siihen, että se tähtäin on absoluuttinen totuus. Hyvä kun selvensit, ei sitten enää ole niin himoa lähteä veivaamaan sitä 5 pääosumaa putkeen trophyä. Kylläkin yritin sitä eilen jo pariin otteeseen. :D
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Hyvä kun selvensit, ei sitten enää ole niin himoa lähteä veivaamaan sitä 5 pääosumaa putkeen trophyä. Kylläkin yritin sitä eilen jo pariin otteeseen. :D
Pidän itseäni korkeintaan keskinkertaisena pelaajana, mutta taisin saada tuon kyseisen pytyn ihan puolivahingossa Eräässä Kohtaa Peliä (jossa pääosumia kannatti laukoa sinnepäin räiskimisen sijaan).
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Pidän itseäni korkeintaan keskinkertaisena pelaajana, mutta taisin saada tuon kyseisen pytyn ihan puolivahingossa Eräässä Kohtaa Peliä (jossa pääosumia kannatti laukoa sinnepäin räiskimisen sijaan).

Mäki sain tuon trophyn, vaikka en edes tiennyt siitä. Kannattaa tehä se siinä ihan alussa laivassa:)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Minulla olisi muutama kysymys koskien trophyja. Saattoi olla että niistä mainittiin jo tässä topicissa mutta on niin paljn text ettei jaksa lukea...

Eli eka kysymys , Jos haluat saada trophyn hard tasosta riittääkö kun aloittaa pelaamisen luvun valinnasta ekan luvun ja aloittaa sen luvun hardilla ja pelaa pelin läpi , vai pitääkö painaa uusi peli ?
Seuraava murskaava taso, pitääkö se aloittaa uusi peli kohdasta ?

Sitten Platinium -trophy, Saatko trophyn kun sinun PSN- profiilisi takana on kaikki trophyt avattu vai pitääkö murskaava tasolla saada kaikki mitalit ja aarteet uudestaan ? Vai avautuuko Platinium kun kone hoksaa että profiilissä on avattu muut trophyt paitsi pLATINIUM ?
Vai siirtyykö mitalit pelissä kun aloitat murskaava tason ?
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Sitten Platinium -trophy, Saatko trophyn kun sinun PSN- profiilisi takana on kaikki trophyt avattu vai pitääkö murskaava tasolla saada kaikki mitalit ja aarteet uudestaan?

Riittää, kun olet saanut kaikki muut trophyt kerran. Mitään trophya missään pelissä ei voi avata kahdesti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Eli eka kysymys , Jos haluat saada trophyn hard tasosta riittääkö kun aloittaa pelaamisen luvun valinnasta ekan luvun ja aloittaa sen luvun hardilla ja pelaa pelin läpi , vai pitääkö painaa uusi peli ?
Seuraava murskaava taso, pitääkö se aloittaa uusi peli kohdasta ?
Turvallisinta on aloittaa kummassakin tapauksessa uusi peli, silloin trophyt saa ihan varmasti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Veivattuna semmonen 75%. Viihdyttävä on edelleen ollut, mutta jotain kritisoitavaakin löytyy.
- Tietyt aseet marginaalisia. Haulikko ja Uzi. Tietty pelin rajoittava ammus-systeemi tekee sen. Uzin lipas tyhjenee hyvin äkkiä yhteen vihuun. Sitten saakin olla jo hakemassa pislaa maasta. Haulikolla jos ei pääse melkein iholle, niin vaatii 3 laukausta saada vihu hengiltä. 12 patia taitaa olla maksimi minkä sille saa. Näistä syistä johtuen, alkupuolella aseistuksena oli yleensä pisla ja AK. Olisi ollut ihan jees, että nuo yllämainitut spray&pray aseet olisi enemmän käyttökelpoisia. :D
- Miksi vihut vainoaa vain minua? Ampukaa sitä muitzua välillä. Pieni juttu, mutta toisi hieman lisää immersiota. :)

Kyllä kakkososa tulee hommattua jo ihan tämän perusteella. Saisi loppu olla aika perseilyä, että jäisi paha maku suuhun.

PS. Äkkiähän tuo 5 pääosumaa sitten tuli ja jo hommattu myös 100 pääosumaa pokaali.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Veivattuna semmonen 75%. Viihdyttävä on edelleen ollut, mutta jotain kritisoitavaakin löytyy.
- Tietyt aseet marginaalisia. Haulikko ja Uzi. Tietty pelin rajoittava ammus-systeemi tekee sen. Uzin lipas tyhjenee hyvin äkkiä yhteen vihuun. Sitten saakin olla jo hakemassa pislaa maasta. Haulikolla jos ei pääse melkein iholle, niin vaatii 3 laukausta saada vihu hengiltä. 12 patia taitaa olla maksimi minkä sille saa. Näistä syistä johtuen, alkupuolella aseistuksena oli yleensä pisla ja AK. Olisi ollut ihan jees, että nuo yllämainitut spray&pray aseet olisi enemmän käyttökelpoisia. :D
- Miksi vihut vainoaa vain minua? Ampukaa sitä muitzua välillä. Pieni juttu, mutta toisi hieman lisää immersiota. :)

Kyllä kakkososa tulee hommattua jo ihan tämän perusteella. Saisi loppu olla aika perseilyä, että jäisi paha maku suuhun.

PS. Äkkiähän tuo 5 pääosumaa sitten tuli ja jo hommattu myös 100 pääosumaa pokaali.

Uzista olen kyllä samaa mieltä, mutta pakko myöntää että haulikko on ase jota käytän kaikkein eniten. Ainoa poikkeus tähän on Crushing-taso jolla on liian hankala päästä tarpeeksi lähelle. Aggressiivisella pelityylillä haulikko tekee nopeaa jälkeä kaikilla muilla tasoilla.

Toisaalta minulle myös paikoitellen tulee sellainen olo että kaveriakin ammuttiin, koska aina silloin tällöin pääsee vihuja ampumaan selustasta. Voi olla, että on vain kuvitelmaa, mutta parempi niinkin kuin hölmöilevä kaveri joka pystyy kuolemaan ;)
 
Ylös Bottom