Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Osaispa itekkin ajatella noin. :p Tietty mielipide saattaa muuttua aika radikaalisti jos jaksan vääntää pelin läpi useammin ja vaikeammalla tasolla. Nyt vasta yksi pelikerta läpijuoksuna normal-tasolla takana. Crushingilla luulis cover-systeemin olevan aika ahkerassa käytössä ja headshotit entistä tärkeämpiä. :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

peli ekaa kertaa läpi ja vaikeimmalla. 31/60 aarretta, Mitalipisteitä 540/1000 ja palkintoja 35/57. Nyt alkoi murskaava ja heti löytyi 3 aarretta lisää :)

Pelille todella vahva 8/10. Saa nähdä antaako vaikeampi taso lisäpisteitä...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Naughty Dog on luonut Crash sarjan ja pidän sarjasta kovasti. En ole koskaan pelannut Uncharted: Drake's Fortune peliä, edes Demoa.

Tämä peli on arvosteltu vuoden Playstation 3 peliksi. Ansaitseeko tämä tosiaan sen tittelin?
Nimittäin jos ansaitsee, voisin harkita ostoa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ei ansaitse, mutta on se silti todella hyvä peli.

Joo on kyllä liian lyhyt vuoden peliksi. Mutta tosiaan todella hieno pelikokemus tuo on ja aika harvinaislaatuinenkin, toivottavasti tämmöisiä seikkailuja tulisi lisää. Ehdottomasti hankinnan arvoinen! Eiköhän tuo jossain vaiheessa tule pelattua uudestaan läpi, aivan kuten jotkut hyvät leffa tulee katsastettua pari kertaa :).
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Sen lisäksi että on liian lyhyt vuoden peliksi (mitä se ei ole ... vaikka kuinka lyhyt peli voi olla vuoden peli, eikä Uncharted nyt niin käsittämättömän lyhyt edes ole), niin se on liian huono vuoden peliksi. Toisaalta eipä PS3:lle paljoa mitään hirveästi parempaa ole tullutkaan.

Kovan luokan pettymys tämä oli, pelkkää räiskintää alusta loppuun. Tai no, alusta siihen saakka kun jaksoin pelata (vesiskootterikohtaukset vedin ja vähän päälle). Ei mitään kiinnostusta pistää peliä enää uudelleen käyntiin.

Zeropunctuation arvostelu osui juuri nappiin.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Harvoin olen Yahtzeen kanssa samaa mieltä aivan täysin koska mies etsimällä etsii ja keksimällä keksii huonoja puolia kaikesta jotta saa valittaa, mutta tässä tapauksessa meni kyllä melko nappiin.

Unchartedista tosiaan "puuttuu se jokin". Se matkii aivan kaikkea eikä ole tippaakaan omaperäinen, ja kaikkea matkiessaan se ei ole oikein missään osa-alueessa hyvä - vain keskinkertainen.

Tomb Raideriksi siinä on liian vähän puzzleja ja seikkailemista, ammuskelupeliksi sen ampumaosuudet ovat liian keskinkertaisia ja juonen puolesta se tekee ilmeisesti "Far Cryt" ja muuttuu mukavasta...
... ei-yliluonnollisesta juuri sellaiseksi kökkö fantasiaksi. (Itse tosin odotin jo sukellusveneessä että natsikapteeni hyppää kurkkuun, mutta onneksi *ei*.)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Kyllä nyt jokaisesta jutusta löytyy jotakin valitettavaa, kaikissa peleissä on huonoja puolia mutta kuka nyt niitä rupee älyttömän tarkaan selvittämään. Kunhan se toimii ja on toteutettu hyvin niin se kelpaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Itse pidän pelin valttina sitä, että pitkästä aikaa peli on oikeasti hauska, ja sellainen mitä pelaa mielellään. Imo, aivan liian harva peli onnistuu tässä.
Ja tämänhän tekee hyvin pitkälti loistavat kontrollit, älyttömän hieno ulkokuori saati animaatiot eivät kylläkään huononna asiaa :p
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Crushingilla luulis cover-systeemin olevan aika ahkerassa käytössä ja headshotit entistä tärkeämpiä. :)
Mielestäni tuo koko cover systeemi oli täysin turha, hardilla peliä aloittaessa sitä käytin, mutta jossain vaiheessa heräsi itselle "ahaa, elämys". Paljon järkempää on vain "kikkailla" esineiden takana aseella koko ajan tähdäten. Vihut ovat niin dorkia, että ampuvat siihen esteeseen/ohi...

Crushingilla se äijä kuoli jo kun nosti suojasta päätänsä 3 vihun ristitulessa puhuttamaan, että suojasta sohaisten olisi osunut tarkasti tai saanut jonkun hengiltä yhdellä kurkkauksella. Hardilla oli alussa tuon suojasta räiskimisen takia ammukset koko ajan vähissä, mutta esineiden takana "kikkailemalla" headshotteja tuli kuin Manulle illallisia ja ammuksia oli kentässä aivan turhan paljon.

Tuon paremman tähtäyssysteemin kun tajusin, niin pelistä lähti koko idea, jopa crushing oli naurettavan helppo muutamia todellisia action kohtia lukuunottamatta... Lisäksi miinusta pelille tuo vielä sen onnettoman lyhyt kesto, toki onhan tuo tuntihinnalta silti aavistuksen halvempaa kuin baarissa kaljan juonti. Kokonaisuudessaan silti ihan mukava ja hyvin tehty peli.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

No miksi pitää ihan tarkoituksella pelata peliä " väärin " ?
Jos sillä tavalla menee pelistä loisto, ja siitä huolimatta jatkaa sillä tyylillä, niin imo, ihan turha tulla napisemaan siitä :rolleyes:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Älyttömän pitkät latausajat tossa pelissä. Samoin harmittavasti sellaisissa pätkissä pyörittää tuota asemaa. Pyörisi ennemmin viakka tasaisesti niin ei häiritsisi niin pahasti :)
Vaan on tuo kyllä kaunis peli!
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Mitä ihan konkreettisesti käytännössä tarkoitat tuolla "kikkailulla"? Näppäimet, tms?


Mielestäni tuo koko cover systeemi oli täysin turha, hardilla peliä aloittaessa sitä käytin, mutta jossain vaiheessa heräsi itselle "ahaa, elämys". Paljon järkempää on vain "kikkailla" esineiden takana aseella koko ajan tähdäten. Vihut ovat niin dorkia, että ampuvat siihen esteeseen/ohi...

Crushingilla se äijä kuoli jo kun nosti suojasta päätänsä 3 vihun ristitulessa puhuttamaan, että suojasta sohaisten olisi osunut tarkasti tai saanut jonkun hengiltä yhdellä kurkkauksella. Hardilla oli alussa tuon suojasta räiskimisen takia ammukset koko ajan vähissä, mutta esineiden takana "kikkailemalla" headshotteja tuli kuin Manulle illallisia ja ammuksia oli kentässä aivan turhan paljon.

Tuon paremman tähtäyssysteemin kun tajusin, niin pelistä lähti koko idea, jopa crushing oli naurettavan helppo muutamia todellisia action kohtia lukuunottamatta... Lisäksi miinusta pelille tuo vielä sen onnettoman lyhyt kesto, toki onhan tuo tuntihinnalta silti aavistuksen halvempaa kuin baarissa kaljan juonti. Kokonaisuudessaan silti ihan mukava ja hyvin tehty peli.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Mitä ihan konkreettisesti käytännössä tarkoitat tuolla "kikkailulla"? Näppäimet, tms?
Menet esim. kulman taakse kohtaan, jossa O-napilla pääsisit "suojautumaan" siihen kulmaan. Et käytä O-nappia vaan tähtäät ihan normaalisti ja tähtäyssuunnan valitset (L3-napilla?) siten, että se äijän ruho on ns. siinä kulman takana suojassa. Oikeasti äijäähän pitäisi näkyä kohtalaisen reilusti (mm. osa päätä ja yläkropasta ainakin kädet ), mutta jostain syystä vihut eivät siihen oikein osu. Tästähän on nyt naurettavan helppoa ampua, koska tähtäystä ei tarvitse pudottaa missään vaiheessa pois. Samalla tavalla pystyy ampumaan esim. pilareiden ja muiden kivikasojen/autojen takaa, kunhan vain valitseen tähtäyslinjan suojautumisen kannalta optimaalisesti. Avautuvaa ampusektoria pystyy sitten hieman hienosäätämään vaihtelemalla etäisyyttä (koko ajan tietysti tähdäten) sinua suojaavaan objektiin...

Tässähän erona on se, että et näe yhtä isoa aluetta kerralla kuin suojan takaa kurkatessa, mutta kun lähtee äijiä pudottamaan reunimmaisesta alkaen niin aina voi tulla hieman enemmän esiin (liikut siis koko ajan tähtäys päällä). Tähän kun vielä yhdistää sen, että isommasta vihu laumasta saa yleensä johdateltua osan porukasta sinun luoksesi kun käyt ampumassa pari kertaa "ilmaan" ja sitten peräännyt pari kulmaa taaksepäin ja annat äijien tulla sinun luoksesi (kulman takana tietysti käytät taas tuota edellä kuvattua tapaa). Näin siellä pääasiallisessa tapahtumapaikassa ei sitten olekaan enään kuin muutama "kyttääjä" hankalissa paikoissa jäljellä ja yleensä ne pystyy rauhassa napsimaan esineiden takana kikkailemalla (taas se tähtäys koko ajan päällä), koska pääjoukko on tapettu muualla...
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Tämä ahaa-elämys ei vaatinu kyllä hirveitä, huomasin sen jo demossa ekalla pelikerralla. Kieltämättä se vähän latisti pelitunnelmaa, koska kaikki putkimaiset kohdat ovat helppoja näin. Avarat paikat joissa ei ole paljoa korkeita suojia, ja joissa viholliset tulee joka puolelta, ovat hyviä todelliseen taiturointiin. Silti kyllä ostan myös jatko-osan, ehkä tämä porsaanreikä oltais tukittu jo siinä vaiheessa :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

En yleensä jaksa pelata mitään peliä pitkään... Pitkään aikaan en pelannut oikeastaan mitään kunnes sitten latasin tän pelin demon pleikkariin ja olin kyllä heti myyty... Kun peli tuli, ostin sen ja pelasin ekaa kertaa elämässäni pelin kokonaan lävitse! Vaikeustaso oli kyllä easy mutta se oli kokemattomalle pelaajalle ihan tarpeeksi jo sekin...

Nautin pelin maisemista, ideoista ja hauskoista jutuista aivan täysillä ja on kyllä pakko sanoa, että tämä peli on minun mielestäni kaikkien aikojen peli. Aivan loistava grafiikka, loistava pelattavuus padillä ja sopivasti minusta toimintaa eikä tyhmää Tomb Raider tyylistä vivunkääntöä loputtomiin. Itse en sellaisesta tykkää vaan haluan että tapahtuu ja tämä oli juuri sitä...

10 pistettä ja kuhan kakkos osa tulee niin ostan sen ihan varmasti!
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jouluksi tämä tuli mutta vasta eilen pelasin lopultakin lävitte. Aika lyhyt peli. Toisaalta aikas soppelin mittainen läpipeluu.
On se vaan uskomattoman kaunis ja pelattava! Ehkä sitä seikkailua voisi olla enemmän ja ampumista vähemmän.
Minusta se verellä läträily meni vähän ohi tuosta teemasta. Minusta siistinpänä versiona ja ehkä vähä säästellen niitä kliseisiä seikkauluelementtejä olis ollu parempi. Sellainen kunnon seikkailutoimintaveijjaritarina!

Hyvä peli, kerrassaan! (voisin vaihtaa tän puis... :D)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

tänään tuli vedettyä kerralla läpi.
tungetaan nyt kaikki spoiler tageihin kun ei tiedä mikä jonkun mielestä on spoili ja mikä ei.

heti alkuun pakko sanoa että on kyllä komein peli mitä olen pelannut.
varmasti vielä enemmän hellisi silmiä jos vaan katsoisi vierestä kun kaveri pelaa.
noin kävi cod 4:n kannssakin, kaveri pelasi ja katselin vieressä ja huomasin tosi paljon kaikkia yksityiskohtia mitä en ennen ollut huomannut ollenkaan.

edes screen tearing ei häirinnyt kertaakaan.

oli tässä kyllä miinuksiakin.
mikä pakko tähänkin oli jtn mutantteja tunkea, siis ei helvetti minä luulin että alusta loppuun asti on vain ihmisiä vastassa.

muutenkin sitä ampumista oli liikaa.
kaikki tosin valittivat että sitä on lopussa liikaa, mutta minusta sitä oli alussa liikaa kun vihuja saattoi tulla mistä vaan.
lopussa kun oli kohtuu putki meininki niin niitä vihollisia tuli joko edestä tai takaa.
varsinkin ne panssaroidut vihut kesti osumaa ihan liikaa ja minä pelasin sentään easylla.
jotkut valittaa että gears of warin vihut kestää liikaa osumaa.
no tuli sekin pelattua helpoimmalla läpi ja kyllä ne locustitkin vähemmän iskua ottaa kuin draken panssari vihut.

ja miksi oi miksi nate ja elena eivät voineet suudella.
harvoin tuollainen rassaa muttä tässä kyllä kun sen niin selvästi huomasi että molemmat välitti toisistaan paljon.
sekin outous vielä että vaikka oma muija ei näytä tippaakaan elenalta niin silti sen ilmeistä ja joistakin keskusteluista naten kanssa tuli oma muija mieleen.
eipä ole tuotakaan ennen missään pelissä käynyt.

tässäkin pelissä oli taas sellainen loppu että hyvin voisi jättää koko jatko-osat tekemättä mutta eiköhän niitäkin tule.
sama juttu oli bioshockin kanssa, miksei voi antaa hyvän pelin olla hyvä peli ja tehdä kokonaan uusi peli eikä mitään jatkoa pelille joka ei sitä edes tarvitsisi.
joo joo sen takia kun se myy kuin leipä.

pitää myös kehua niitä avattavia maiking of dokkareita ja muita.
luulin että ne olisi jtn 30 sekunnin pituisisa lesoamis pätkiä mutta ne olikin ihan kohtuu pitkiä ja mielenkiintoisia.
 
Ylös Bottom