Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uncharted: Drake's Fortune

Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Onko kellään muulla sellaisia grafiikkaongelmia että kuva silleen oudosti väreilee tai bugittaa. Sitä on hankala selittää mutta varsinkin jos siirtelet kameraa ja katselet ympäriinsä niin kuvassa menee sellaisia väreilyjä. Tämä oli pahinta varsinkin siinä kohdassa kun päästään ajelemaan vesiskootteriila. Olen suht uusi PS3-pelaaja mutta parilla muulla pelillä ei vastaavia ongelmia ole tullut.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

taidat tarkoittaa screen tearingia.

kuten tässä eli kuva leikkautuu vaaka tasossa hieman.

tuota esiintyy varsinkin kun kameraa kääntelee.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Joo sitä tarkoitan. Onko tämä siis kuinka yleistä?
Sitä tapahtuu siellä täällä joissain peleissä. Riippuu ihan pelistä ja pelin "kentästä". Unchartedissa ja Heavenly Swordissa tuota on ainakin näkynyt.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Ok kiitos tiedosta. Pelikokemus on muuten ollut hyvä ja grafiikka kauneinta mitä olen nähnyt mutta nyt alkoi jo syömään hieman peli-iloa kun vesiskootterikohdassa tekee tuota koko ajan.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

taidat tarkoittaa screen tearingia.

kuten tässä eli kuva leikkautuu vaaka tasossa hieman.

tuota esiintyy varsinkin kun kameraa kääntelee.

Peoplez:
Ok kiitos tiedosta. Pelikokemus on muuten ollut hyvä ja grafiikka kauneinta mitä olen nähnyt mutta nyt alkoi jo syömään hieman peli-iloa kun vesiskootterikohdassa tekee tuota koko ajan.


Ei voi kuin ihmetellä, sillä itse en ole törmännyt moiseen.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Olen nyt testannut peliä kahdella eri telkkarilla, Samsungin 40 tuuman hd ready ja viewsonic 32 tuuman hd ready ja molemissa sama homma. PS3 on tuliterä eikä muuten mitään ongelmia. Kaapelina on perus hdmi-kaapeli. Mietin vaan että jos se jostain näistä olisi kiinni mutta empä tiedä sitten. Olen testannut samoilla kokoonpanoilla noin viittä-kuutta muuta peliä eikä vastaavaa ole tapahtunut.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Screen tearing ei ole telkkarista tai johdosta kiinni, vaan sitä tapahtuu tietyillä peleillä tietyissä kohdin, jos kameraa kääntelee riittävän nopeasti.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Murskaavan Ansassa-jakso söi miestä aika tavalla. Vihdoinkin kun sain homman selvitettyä huomasin että olisin voinut suolata viimeiset vihulaiset sillä tykkitornilla joka alkaa alussa ampumaan. Nyt vaan jatkamaan ja ensi kerralla enemmän ajatusta :eek:
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Screen tearing ei ole telkkarista tai johdosta kiinni, vaan sitä tapahtuu tietyillä peleillä tietyissä kohdin, jos kameraa kääntelee riittävän nopeasti.

taitaa olla joku kultasilmä taas valittamassa kun itse pelasin pelin läpi niin ehkä kerran tai pari osui tuollainen tearing silmääni :)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

ei tarvitse olla kultasilmä että tuon huomaa.
huomasin minäkin mutta siihen on jo ehtinyt useammassa pelissä tottumaan niin hyvin että parin kerran jälkeen en vain enää huomioinut sitä.

enemmän se vaatii kultasilmäisyyttä että huomaa kuinka hienosti draken paita rypistyy juoksun aikana.
minä huomasin tuon vasta joskus puoli välissä vaikka sitä äijän selkää tuijotetaan kokoajan.
olen muutenkin varmaan missannut miljoona yksityiskohtaa.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Jups. Nyt on tämä peli omalta osaltani koettu ja läpi pelattu. Hieno peli oli. Nätti kuin mikä ja animaatioiltaan yksityiskohtainen. Tarina oli kiehtova ja dialogi sopivan humoristista (ja kaikenlisäksi huumori oli toimivaa). Tunnelma oli koko pelin ajan hieno. Ja mielestäni jopa toiminnan, tasohyppelyn ja pulmanratkonnan harmonia oli mukavasti sovussa. Kaikkea oli aivan sopivasti, vaikka toisaalta pulmat olivatkin äärimmäisen helppoja. Mutta missään vaiheessa peliä ei päässyt kyllästymään, ja se on hyvä se.

Mikä tässä eniten pisti harmittamaan, oli pelin lyhyt pituus ja helppous. Pelasin pelin vaikealla vaikeustasolla läpi heti ensikättelyssä ja aikaa kului silti se 8-9 tuntia, eikä pelissä ollut ollenkaan sellaisia kohtia, joita olisi joutunut vatvomaan useammin kuin muutaman yrityksen verran. Mikä toisaalta saattoi olla ihan hyvä asia, sillä peliin ei ehdi kyllästyä liikaa.

Jos joku PS3:n omistaja ei peliä ole vielä päässyt kokemaan, niin suosittelen ehdottomasti kokoversion hankkimista. :)


Ja vielä lopuksi, kyllä, pientä bugailua ja screen tearingia tapahtui myös minulla. Pari kertaa jopa jumittui koko kone, mutta se johtunee toistakymmentä tuntia kestäneistä pelisessioista. Vaan mitään sellaista ei ole tapahtunut, mitä ei koneen resetointi olisi korjannut.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Mikä tässä eniten pisti harmittamaan, oli pelin lyhyt pituus ja helppous. Pelasin pelin vaikealla vaikeustasolla läpi heti ensikättelyssä ja aikaa kului silti se 8-9 tuntia, eikä pelissä ollut ollenkaan sellaisia kohtia, joita olisi joutunut vatvomaan useammin kuin muutaman yrityksen verran. Mikä toisaalta saattoi olla ihan hyvä asia, sillä peliin ei ehdi kyllästyä liikaa.

Itse myös ajattelin samaa, kun jos peli olisi ollut pidempi, niin mitä tuosta pelistä olisi tullut, kun eihän tuollaista juonta voi oikeen pitkäksi vetää. :cool:

Lyhykäisyydessään siis jäi vielä ihan hyvä maku suuhun pelin loputtua.

Mutta aina, lyhyt mikä lyhyt.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Murskaavalla tuli läpäistyä peli eilen. Aarteita 52 ja mitalipisteitä 860. Nyt annetaan pelin olla ja tartuttaan uudestaan sitten kun jaksaa metsästää loput aarteet ja mitalit.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

Itelläkin pitäis nuo loputkin aarteet kerätä. Aarteita minulla on tällä hetkellä 58/60 ja puuttuu vielä kolme, koska yksi aarre on se muinaisjäännös ja silloin aarteiden kokonaissumma on 61. Onneksi tuon muinaisjäännöksen löysin, sai hyvin pisteitä. Helpolla -tasolla on peli vedetty läpi ja Normaalilla olen vetänyt n. 60%. Pitää koittaa saada tehtyä kaikki challenget.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

En vaivautunut pelaamaan uudestaan, kerran vedin Mediumilla, ja aarteita tuli sen verran minkä tuli. Olisiko ollut vaivaiset 20-30.
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

En vaivautunut pelaamaan uudestaan, kerran vedin Mediumilla, ja aarteita tuli sen verran minkä tuli. Olisiko ollut vaivaiset 20-30.

HEhe..en yleensä pelaa pelejä uudestaan mutta uncharted on mennyt nyt jo kolme kertaa läpi ja kaikki bonukset kerätty..(paras tapa pelata uudestaan on ilman ääniä ja nauttia vain grafiikasta ja maisemista ja kuuntelee samalla vaikka jotain podcastiä ym..vaikeammalla peli on mukavan haastava)
 
Vastaus: Uncharted: Drake's Fortune

hardilla ja normaalilla tuo läpäisty, ja aloitettu murskaavalla. Aina silloin tällöin innostuu jatkamaan hieman eteenpäin ja nauttimaan pelin todella kauniista grafiikasta ja tutkimusmeiningistä. Toivottavasti kakkos osa on jo vähintään suunnittelupöydällä sillä sen verran kova paketti oli, hieman lineaarisesta rakenteesta ja paikoitellen puuduttavista taisteluistaan huolimatta.

Aarteita puuttuu viellä jonkin verran, mutta saa nähdä jos nämäkin tulee kerättyä kunhan Home tulee pokaaliensa kanssa.
 
Ylös Bottom