Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uudelle foorumille siirtyminen

Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Älkääs nyt kiusatko kun ovat kovasti vaivaa nähneet uuden sivun eteen, ei se niin kamala vaiva ole käyttää sitä sivustoa puhelimen selaimella. [emoji6]
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Foorumia tullut enemmän tai vähemmän aktiivisesti seurattua yli 14 vuoden ajan ja viime aikoina oikeastaan ainoastaan tapatalkilla. Käytän pääasiassa vain puhelinta ja iPadia, ja näillä ei kyllä pahemmin tule mentyä noille (yleensä) huonosti toimiville mobiilisivuille. Tapatalk on aivan ehdoton foorumeiden selailuun. Yleensä foorumit joista tapatalk tuki puuttuu tai on tippunut pois jäävät myös pois seurannasta. Saa nähdä miten tälle foorumille käy.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Itse olen myös tapatalk tuen kannalla. On vaan niin paljon kätevämpi ja helpompi selata foorumit puhelimella ja tabletilla tapatalkin kautta.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Tapatalk tai jos ei tuu nii eipä tuu käytettyä sitten paljon yhtään.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Päivässä useaan kertaan täällä tulee lueskeltua tapatalkin kautta uusimmat keskustelut. Kuten edellä olevillakin niin ei oikein ole missään foorumeilla mistä tapatalk jääny pois niin tullu pyörittyä enään. Sittenpä sen näkee miten tämän käy. Ei vaan selaimella jotenki nappaa.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Tuo värimaailma on kyllä niin hirveä tuolla uudessa, että ei vaan pysty.

Tähän vahva sama. Eikös tuon uuden sivun värimaailma voisi olla vanhaa vastaava? Itse en puhelimella selaile pahemmin netti sivuja vaan teen sen normaalilla pöytäkoneella. Koitin nyt sitten huvikseni tätä sivustoa puhelimen omalla selaimella ja itselleni ei kyllä auennut miksi se on mukamas niin vastenmielistä käyttää sitä puhelimen omaa selainta. Taitaa olla vaan ns. muutosvastarintaa kuten täälläkin väitetään kun joku sanoo suoraan vihaavansa esim. Xbonen uutta dashboardia, sekin on kuulemma vaan muutosvastarintaa. No se siitä offista.

:)
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Selaappa aktiivisesti useita foorumeita. Tee se sama tapatalkilla ja toisena päivänä jokaisen foorumin omalla sivulla, niin ymmärrät.

Tapatalk kun lataa vain tekstit, niin on niin paljon nopeampi kuin selain, mutta juuri se tärkeimpänä, että näet yhdestä yhteenvedosta kaikkien foorumien uudet jutut. Ja se, että luuriin tulee ilmoitus uudesta viestistä ja siitä lukitusnäytöltä klikkaat itsesi foorumille.
Ei tarvi tukkia spostia muistutuksilla.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Uutta sivua en ole kokeillut, mutta tässä vanhassa on se hyvä puoli, että se ei puhelimen selaimella tyrkytä väkisin mitään mobiiliversiota. Vaikka elementit ovat pieniä, virhepainalluksia tulee silti vähemmän kuin muilla sivuilla, joilla on mobiiliversio.

Minä taas toivoisin, että vanhat viestit siirtyisivät uudelle foorumille. Minua ei haittaa vanhojen ketjujen nostelu, jos on aiheeseen liittyvää sanottavaa. Ei täällä, eikä muuallakaan.

Uusi päivitys v4.51 ladattavissa. Lisää Ricky-Jamesille viikset.

Tuollainen viesti sopii luontevasti jonkun olemassa olevan peliketjun jatkoksi, mutta ketjun ensimmäiseksi viestiksi ei välttämättä. Olettaisin, että ketjua ensimmäistä kertaa lukeva uusi käyttäjä haluaa perustietoja itse pelistä. Tuo viesti ei kerro juuri mitään siitä, millainen peli on kyseessä. Jos koko (lyhyt, luulen) ketju on tuollaista, käyttäjä hakee tiedon muualta ja mitä virkaa foorumilla sitten olisi?

Toivon että ketjujen siirtämistä harkittaisiin vielä.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Miksi uusista foorumiviesteistä on pakko saada samantien muistutus? Ei niihin ole pakko mennä samantien vastaamaan kun joku kirjoittaa uuden viestin. Kyllä mua ainakin ärsyttäisi kun kesken pelaamiseen rupeaa tulemaan ilmoituksia puhelimeen uusista foorumi viesteistä. Mielummin palaan selaamaan foorumeita sitten kun ei ole pelit kesken.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Miksi uusista foorumiviesteistä on pakko saada samantien muistutus? Ei niihin ole pakko mennä samantien vastaamaan kun joku kirjoittaa uuden viestin. Kyllä mua ainakin ärsyttäisi kun kesken pelaamiseen rupeaa tulemaan ilmoituksia puhelimeen uusista foorumi viesteistä. Mielummin palaan selaamaan foorumeita sitten kun ei ole pelit kesken.
Nii pelaat puhelimella ?
Jos näin nii nekin muistaakseni saa kikkailtua ettei tuu näytölle ku pelaa tms.
Tapatalk on nii paljon parempi ku selaimen käyttö joillakin foorumeilla.
Esim murobbs on todella hyvä käyttää puhelimen selaimella.
Tääkin on vaan mun mielipide.
Toi uus foorumi oli aika samperin outo käyttää puhelimella plus et värimaailma oli jtn aivan käsittämätöntä.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Uudelle foorumille siirtymisprojekti jatkuu ensimmäisellä alueen sulkemisella, kun Podcast-alue on suljettu uudelta keskustelulta. Jatkossa podcastista voi käydä läpänheittoa uudella puolella: https://forum.konsolifin.net
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Uuden foorumin värimaailma on käsittämätön ratkaisu niin luettavuuden, kuin estetiikankin kannalta. Tausta hohkaa vitivalkoisena ja teksti palaa punaisina kirjaimina kuin syntilista kiirastulessa. Ei verkkokalvot kestä.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Uuden foorumin värimaailma on käsittämätön ratkaisu niin luettavuuden, kuin estetiikankin kannalta. Tausta hohkaa vitivalkoisena ja teksti palaa punaisina kirjaimina kuin syntilista kiirastulessa. Ei verkkokalvot kestä.
Rivien välistä olen lukevinani, että kaipaisit hienosäätöä väritykseen?

Välitetään tieto eteenpäin.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Vähän olen yrittänyt selailla uutta puolta, mutta pakko muiden tapaan vielä painottaa ulkoasun rajuja värivalintoja.

Miksi tausta on noin kirkkaan valkoinen? Siihen sitten vielä lisäksi kohtuullisen räiskyvät punaiset tekstit ja oranssiin taustaan hukkuvat lainaukset. Uutta foorumia on fyysisesti raskasta lukea.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Uuden foorumin värimaailma on käsittämätön ratkaisu niin luettavuuden, kuin estetiikankin kannalta. Tausta hohkaa vitivalkoisena ja teksti palaa punaisina kirjaimina kuin syntilista kiirastulessa. Ei verkkokalvot kestä.

Samaa mieltä. Yritin selailla tuota uutta foorumia, niin käy ihan perkeleesti silmiin tuo värimaailma.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Rivien välistä olen lukevinani, että kaipaisit hienosäätöä väritykseen?

Välitetään tieto eteenpäin.

Pahoitteluni jos palaute tuli hyökkäävään sävyyn. Se ei ollut tarkoitus. Ensimmäinen ajatus pimeässä huoneessa oli kuitenkin HUI!

Nyt kun night mode on viimeisin trendi puhelimissa, toivoisin tummempaa taustaa. Ei ihan mustaksi tarvitse vetää, mutta tummanharmaa olisi hyvä. Väriä ja räväkkyyttä saa hyvin teksteillä ja muilla elementeillä, jos tuntuu että menee liian pliisuksi.

Jos kaikki nettisivut olisivat tummalla taustalla, sähköä säästyisi ja maailma pelastuisi. Ennen kaikkea sitä olisi helpompi lukea.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Tällainen vaalea pohja on kevyempi ja ei niin raskas luettava kuin mitä tummalla pohjalla olisi.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Jos ei silmät kestä tuota KFIN teemaa uudella foorumilla ni sieltä saa xenForon default teeman käyttöön sivustoasetuksista jota on helpompi lukea.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Jos ei silmät kestä tuota KFIN teemaa uudella foorumilla ni sieltä saa xenForon default teeman käyttöön sivustoasetuksista jota on helpompi lukea.
Testasin ja tämä helpotti jo huomattavasti. Edelleen on aika vaalea, mutta tekstit hillitymmillä väreillä. Kiitos vinkistä.
 
Vastaus: Foorumin bugit ja parannusehdotukset Vol. 2

Pakko kyl yhtyä monen muun mukaan ja sanoa että toi värimaailma on kyl aivan kamala.. Mutta suurin puute on että tapatalk tukea ei tule, eli uudella foorumilla tuskin tulee vierailtua.
 
Ylös Bottom