Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi F-Zero!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outlaw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään pääsin ensimmäistä kertaa testaamaan F-Zero GX:ää! Noin tunnin pelaamisen jälkeen voi sanoa seuraavaa:

Grafiikka on loistavaa. Mielestäni parasta mitä olen GameCubella nähnyt.

Ohjaustuntuma on kohdallaan, kisat ovat entistäkin tiukempia, ja nopeus on huima.

Edelleenkin harmittaa tuo aiemmin mainitsemani kiemurtelu. Koetin sitä kerran, ja onnistuin heti ajamaan yli 2000 km/h!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion

Edelleenkin harmittaa tuo aiemmin mainitsemani kiemurtelu. Koetin sitä kerran, ja onnistuin heti ajamaan yli 2000 km/h!

Jos se oli/on niin ärsyttävä kikka, niin miksi se piti sitten opetella tekemään jo ennen kuin pääsit koskemaankaan peliin? :P

IMO tuo on vain yksi tapa lisää pelata peliä. En laskisi tuota huijaukseksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kaba
Jos se oli/on niin ärsyttävä kikka, niin miksi se piti sitten opetella tekemään jo ennen kuin pääsit koskemaankaan peliin? :P

IMO tuo on vain yksi tapa lisää pelata peliä. En laskisi tuota huijaukseksi.
Pakkohan sitä oli kokeilla. :)

Olet oikeassa siinä että se on vain yksi tapa pelata peliä, mutta tämä tapa pelata peliä tekisi siitä liian helpon. En sitten taidakaan käyttää sitä kun saan pelin itselleni, ainakaan ennen kuin alan tosissani kilpailemaan aika-ajossa, vasta läpipeluun jälkeen. Silloin ovat kaikki keinot sallittuja. Huijaushan tuo ei missään nimessä ole.
 
Millon PAL versio julkaistaan?
Ajattelin tilata boxofficelta Jenkki version, jos ei ihan näinä päivinä tänne ole tulossa.
Onko totta että pelissä voi itse suunnitella ajokin? gamesdomain.com sivuston arvostelusta jäi sellainen kuva. Kenttäeditoriahan ei ole?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Naahu
Millon PAL versio julkaistaan?
Ajattelin tilata boxofficelta Jenkki version, jos ei ihan näinä päivinä tänne ole tulossa.
Onko totta että pelissä voi itse suunnitella ajokin? gamesdomain.com sivuston arvostelusta jäi sellainen kuva. Kenttäeditoriahan ei ole?
Euroopan julkaisu näyttäisi olevan 31.10.

Kyllä, ajokin voi suunnitella itse. Ajokki tehdään kolmesta osasta (body, cockpit ja booster). Jokaista osaa löytyy ties kuinka monta erilaista, ja ne on rankattu A-E. Mitä parempi osa, sitä enemmän se kuitenkin painaa. Kuulemani mukaan on mahdollista luoda yli 8000 erilaista ajokkia. Rataeditoria ei ole.
 
Tänään tippui F-zero postiluukusta, mutta Action Replay ei ole vielä tullut, ollut ihmeen kauan tulossa. Prkl.
 
USA Pelin pitäisi toimia joidenkin lähteiden mukaan myös freeloaderilla. Pitääköhän paikkansa?

Japsi versio taitaa tarvita tuon AR:n toimiakseen oikein.
 
US versio toimii täydellisesti Freeloaderilla ja tietenkin AR:llä.

Itse peli on ollut minulla jo viime torstaista lähtien ja olen pelannut sitä noin 40 tuntia ja en ole vieläkään lopussa.

Lyhyesti:Pelin RataDesign on aivan mahtava.Yksikään rata ei muistuta toisiaan ja jokaisessa on selvästi oma ideansa ,esim.

Yhdessä ajetaan ihan normaalia ovaali rataa jonka suorissa kohdissa rata kääntyy ympäri ja täten ajetaan radan molemmilla puolilla.Radassa on myös miinoja,korkeampi ja syvempiä kohtia,sekä vähän kumpuja sisältävä käännös.

Toinen taas sijoittuu kokonaan putken sisälle ja siellä on liikkuvia esteitä ja putken koko välillä muuttuu.

Kolmannessa taas ajetaan mutkittelevassa putkessa aluksi ja sen jälkeen ajetaan normaalia suoraa tietä putken ulkopuolella ja väistellään putkea.

Neljännes sisältää todella paljon Looppeja, sekä puolikkaita Looppeja jotka kääntävät radan ylös alaisin myöskin.

Viidennessä taas rata jakautuu heti kättelyssä kahtia ja tiet menevät välillä toistensa yli ja ali ja reittiä voi vaihtaa tiputtautumalla tai ajamalla Jumppadiin.

Kuudes sijoittuu massiiviseen ja laajaan Half Pipeen joka välillä muuttuu kokonaiseksi pipeksi ja sisältää erittäin paljon erilaisia käännöksiä ja sisältää Lasereita jotka vahingoittavat ajokkiasia ihan hieman vaan,mutta juju piilee siinä,että radassa ei ole ollenkaan seiniä,niin ei voi vahingoittua eli voi helposti Boostata energiat tyhjäksi,mutta nämä Laserit sitten ovatkin suurin vaaraasi silloin.

Seitsemännes onkin kolmeen osaan jakautuva rata joka sisältää kaiken maailman Spiraaleja ja hyppyjä,eikä reunoja ollenkaan.

Kahdeksannes taas alkaa heti valtavalla mutkittelevalla mäellä ylös päin ja ylhäältä hypätään sitten massiivinen hyppy josta laskeudutaan viidellä eri korkeudella olevalle alustalle josta aloitetaan taas uusi valtava hyppy,eli mitä korkeammalle alustalle pääsee niin sitä isompi oikoreitti on.Hyppyjä on siis kolme yhteensä ja sen jälkeen ajetaankiin pitkään Jäästä koostuvaan köhtaan ja sen jälkeen YLÖÖÖÖS.

Yhdeksäs onkin sitten vuoristorataa muistuttava "mäki ylös,mäki alas" rakenteinen rata joka pikku hiljaa kohoaa ylemmäksi ja mäet jyrkkenevät kokoajan ja ihan ylhäältä tiputtaudutaan sitten alas todella kumpuilevaan suoraan tiehen,joka kovassa vauhdissa saattaa ohjata sinut päin seinää.

Kymmenes onkin todella ohut rata joka välillä jakaantuu kahteen osaan,jolloin hädin tuskin ajokkisi mahtuu silloin liikkumaan ja kaiken lisäksi näissä kohdissa on aikas vaikeita käännöksiä.Ja parhaana palana Varikot johtavat aina suoraan rotkoon.

Joten kuulostaako Monipuolisilta radoilta?AX radat ovat itseltäni vielä näkemättä ja ne SIIS voi saada GX:n kautta jos joku ei tiennyt vielä ja kuulemma melkein kaikki niistä kuuluvat pelin parhaisiin ratoihin.

Pelin niin kohuttu vaikeus taso on siis vaikea,muttei mahdoton ainakaan Grand Prixisässä.Master vaikeustaso on kova haaste,mutta kyllä senkin voittaa,kun osaa radat täydellisesti ja tuhoaa Rival kuskinsa,koska on sanottu että on lähes mahdotonta päästä ensimmäiseksi masterilla joka radassa.Itselläni Master on vielä läpi menemättä,mutta kyllä kai sen pääseen.

Story mode on asia erikseen.Siinä on Normal,Hard ja Very Hard vaikeustaso ja pelkkä Normalkin aiheuttaa vaikeuksia,Hard taas tuntuu pelkästään parissa kentässä mahdottomalta ja Very Hardilla kenttiä joutuu yrittämään kenttiä tunteja että saa tuloksia tai sitten ei...Eräs tyyppi kertoi netissä pelanneensa yli 60 tuntia Very Hardilla erästä Story moden kenttää tuloksetta ja sitten hän luovutti.

Pelin Grafiikat ovat hyvän näköistä katsottavaa varmaan kuvissa,mutta sitten kun huomaat,että kisäät 29:n muun kanssa 2000km/h vauhtia eikä peli töki pätkääkään,niin voit vaan ihmetellä.Ja taustat ovat erittäin yksityis kohtaisia ja niitä voi vaikka pysähtyä katsomaan.

Musiikki on muuttunut Teknommaksi X:stä,mutta kyllä pari raskasta raitaakin löytyy ja pari Remixiä vanhoista klassikoista,mutta omasta mielestäni soundtrack kokonaisuudessaan on erittäin hyvä.

Joten tässä vähän tietoa pelistä oli(ehkä liikaakin).

Ja TelpeFion "You Just did let the Demon Free" :( .Kerran kokeiltuasi "Snake" tekniikkaa,et voi päästä eroon sen käytöstä,tästä olen varma.Heti kun rupeaa tulemaan jotain ongelmia niin käytät sitä,Faktaa.Se pilaa pelin haasteet aikalailla,vaikka onkin sanottu,että sen käyttö on kannattavaa vain parissa radassa,mutta joku Gamefaqsissa sanoi menneensä Story Moden Very Hardilla helposti läpi Sneikkaamalla.Itse en tekniikkaa ole kokeillut,enkä varmasti kokeile ja suosittelen,ettei kukaan pelin hankkijakaan kokeile,eikä hanki infoa sen tekemisestä,sillä se kuulemma tekee kädetkin kipeäksi.

Ja TelpeFion..Voisin sanoa,että eipä ole sinulla asiaa F-Zero Centraliin jo...Siis KUN Sneikkaat :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Ja TelpeFion "You Just did let the Demon Free" :( .Kerran kokeiltuasi "Snake" tekniikkaa,et voi päästä eroon sen käytöstä,tästä olen varma.Heti kun rupeaa tulemaan jotain ongelmia niin käytät sitä,Faktaa.Se pilaa pelin haasteet aikalailla,vaikka onkin sanottu,että sen käyttö on kannattavaa vain parissa radassa,mutta joku Gamefaqsissa sanoi menneensä Story Moden Very Hardilla helposti läpi Sneikkaamalla.Itse en tekniikkaa ole kokeillut,enkä varmasti kokeile ja suosittelen,ettei kukaan pelin hankkijakaan kokeile,eikä hanki infoa sen tekemisestä,sillä se kuulemma tekee kädetkin kipeäksi.

Ja TelpeFion..Voisin sanoa,että eipä ole sinulla asiaa F-Zero Centraliin jo...Siis KUN Sneikkaat :mad:
Luotan kyllä tahdonvoimaani.:)
 
Huh, lauantaina kokeilin demoa ja vaikutti todella hyvältä! Toi olis pakko saada... Pitänee yrittää juonitella tuo jotenkin vanhempien ostoslistalle, oli sen verran hyvä!!!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dazher
Huh, lauantaina kokeilin demoa ja vaikutti todella hyvältä! Toi olis pakko saada... Pitänee yrittää juonitella tuo jotenkin vanhempien ostoslistalle, oli sen verran hyvä!!!

Jaahas, mistäs tuon demon saa hankittua?
 
Ainakin Tampereella yhdessä Citymarketissa sitä voi pelata ja siinä on myös Rebel Striken ja Wieftiful Joen ja jonkun muun demo.

Maahantuoja antaa niitä vain kaupoille,eikä niitä myydä :( .

Mutta voin sanoa,että tuo demo ei näytä kuin pelin ensimmäisen radan pelattavana kai 50hz tilassa.

Importatkaa ihmiset!
 
Pitäs napsahtaa postiluukusta minä päivänä hyvänsä.=)
Kohtuullisesti jo mahassa kihelmöi kun aikasemmat osat on ollu aika mieleenpainuvia sessioita.
Kavereitten kanssa kauheeta vääntöö että kunka tekee täydelliset ajat.. prkl 64:n F-zerossa jäin kakkoseks mutta nyt en!
 
Hjuva.

Muistakaa sitten kaikki jotka pelin saatte postata parhaat aikanne www.fzerocentral.com:iin.Siellä on nyt noin 50 tyyppiä rankingissa,joten tarvitsemme suomalaista voimaa sinne ehdottomasti kärkeen :) .

Omat aikani ilmestyvät sinne tämän viikon perjantaina.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Hjuva.

Muistakaa sitten kaikki jotka pelin saatte postata parhaat aikanne www.fzerocentral.com:iin.Siellä on nyt noin 50 tyyppiä rankingissa,joten tarvitsemme suomalaista voimaa sinne ehdottomasti kärkeen :) .

Omat aikani ilmestyvät sinne tämän viikon perjantaina.
Voisin vielä lisätä että F-Zero Centralissa kilpaillaan kaikissa F-Zero-peleissä. Joten laita Naahu F-Zero X-aikasi sinne.:)
 
Mahtava peli! Vanhana WipeOut -fanina alku oli hieman vaikeaa, mutta nyt homma sujuu jo ihan hyvin. Alusten virittelyt / rakentamiset näyttäs olevan aika sekavasti toteutettu. Pitänee turvautua ohjekirjaan jossain vaiheessa, kun jaksaa.
 
Aika jännä peli tuo on.
Ei siinä mitään varsinaista vikaa ole missään kohdassa.
Haastetta riittää vaikka pelisarja olis ennestään tuttu!
Kentät on opeteltava ulkoa jos mielii pärjätä kunnolla.

Onko kellään ollu vaikeuksia Story moden Chapter 3:ssa? multa vaati ainakin 40 yritystä, mutta nyt se jo pyörähtää tosin aika helposti läpi.
 
SPOILEREITA!




Minä olen pelannut jo Ruby,Sapphire,Emerald ja Diamond Cupin läpi Masterilla, sekä AX cupin läpi Novicella ja Standardilla.

Storyn olen pelannut läpi Normalilla ja Hardilla lähes(ainoastaan chapter 7 menemättä).Myös Very Hardilla olen pelannut 2,3,4,6 chapterit läpi. Kaikki niistä aion/yritän mennä läpi.

Time Attackissa olen avannut lähes kaikki Staff Ghostit, mutta en ole mitään niistä voittanut. Löydyn myös www.fzerocentral.com:in Player Rankingista sijalta 41. Suosittelen kaikkia muitakin liittymään sinne.

Peliä olen pelannut nyt noin 60 tuntia ja pelattavaa riittää vielä paljon. Ehdottomasti ehkä paras peli koko Cubella. Taistelee kärki paikasta Metroid Primen kanssa.

Jos on ongelmia pelissä, niin ainakin minulta voi aina kysyä :) .
 
Ylös Bottom