Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi F-Zero!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outlaw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Parin päivän pelaamisen jälkeen voi kyllä surutta sanoa, että Cuben paras ajopeli, mutta kyllä täytyy ihmetellä kunnon moninpelimoodin puutetta! Siis mielestäni Grand Prixejä pitäisi pystyä ajamaan niin että on 2-4 ihmispelaajaa ja yhteensä radalla 30 konetta. Eihän tuota kaverin kanssa jaksa pelata kun radalla on aivan liikaa tilaa vs battle -modessa.

Mutta tosiaan, pelin ostamista en kadu, sillä yksinpelinä tämä on legendaarinen. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan phl
Tulihan tuo sitten kaiken odottelun jälkeen. Odotin kaiken esimanauksen jälkeen jotain todella vaikeaa peliä jota joutuu tosissaan treenaamaan mutta ei tuo nyt 3 tunnin jälkeen ole aiheuttanut sen kummempia ongelmia wipeoutteja pelanneelle.
Nopea ja kaunis on kyllä.

Varmasti on vaikeampi, kuin wipeoutit. Grand Prix on ihan helppo Novicella ja Stanbardilla, mutta Expert voi tuottaa vaikeuksia vähäksi aikaa ja sen jälkeen on vielä salainen SPOILER!
-
Master vaikeustaso, jossa viimeisimmät cupit on varmaan mahdotonta voittaa pelin perus-autoilla. Oma tekemä normaalia parempi auto on oiva apu silloin. Tosin erilaisia osa Combinaatiota joutuu aika paljon yhdistelemään. Story mode voi aluksi ainakin tuntua vaikealta, mutta kunhan jaksaa yrittää kenttiä monta kertaa niin kyllä se läpi menee. Hard saattaa olla joissain kentissä huomattavasti vaikeampi, kuin Normal, mutta kunhan JÄLLEEN jaksaa yrittää ja oppia kaikki kohdat täysin jne...eikä luovuttaa toisen epäonnistumisen jälkeen. Very Hardia pelatessa voit joutua vaikka harjoittelemaan monia tunteja jotain kisoja ja vetää suoritukset niin äärimmilleen, kuin mahdollista. SPOILERI. Esim. Eräässä kentässä pitää päästä tiettyyn aikaan maaliin ja aika-raja on 40 sekuntia ja tuntien yrityksien jälkeen pääsin sen läpi ajassa 39.911.

Puktus hei. Pelinhän grafiikat ovat aivan älyttömän hienoja, varsinkin kun ajattelee pelin nopeutta ja täydellistä ruudunpäivitystä, niin GP 30:n kilpailijan keraan, vaikka kaksin-pelissä tarvittaisiin tuplasti isommat tehot sen pyörittämiseen. Olisiko kivaa jos se tökkisi oikein kunnolla?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Pelinhän grafiikat ovat aivan älyttömän hienoja, varsinkin kun ajattelee pelin nopeutta ja täydellistä ruudunpäivitystä, niin GP 30:n kilpailijan keraan, vaikka kaksin-pelissä tarvittaisiin tuplasti isommat tehot sen pyörittämiseen. Olisiko kivaa jos se tökkisi oikein kunnolla?
Enpä tuota tullut ajatelleeksi. Odotellaan sitä isoa moninpeliä sitten N5-konsolin F-Zeroon. Tosin sitten tämä grafiikka on jo vanhahtanutta ja sen ajan grafiikoilla ei taaskaan pystytä pyörittämään moninpeliä joka minulle kelpaisi :rolleyes: Eli ainoa keino ikinä tehdä moninpeliä, jossa nopeus, graffat ja ruudunpäivitys ovat up-to-date, on verkkopelaaminen?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puktus
Enpä tuota tullut ajatelleeksi. Odotellaan sitä isoa moninpeliä sitten N5-konsolin F-Zeroon. Tosin sitten tämä grafiikka on jo vanhahtanutta ja sen ajan grafiikoilla ei taaskaan pystytä pyörittämään moninpeliä joka minulle kelpaisi :rolleyes: Eli ainoa keino ikinä tehdä moninpeliä, jossa nopeus, graffat ja ruudunpäivitys ovat up-to-date, on verkkopelaaminen?
Ja Verkkopeli kärsisi kanssa pahasti ilmiöstä nilmeltä Lag, joka olisi aika lailla pelin pilaavaa. Kuvittele, jos painat vaikka vasemmalle, niin aluksesi kääntyy vasta 3:n sekunnin kuluttua :eek: .
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Ja Verkkopeli kärsisi kanssa pahasti ilmiöstä nilmeltä Lag, joka olisi aika lailla pelin pilaavaa. Kuvittele, jos painat vaikka vasemmalle, niin aluksesi kääntyy vasta 3:n sekunnin kuluttua :eek: .
Nettipelikoodi voi olla hyvää tai huonoa. Huonokaan ei silti ole sellaista, jossa ohjaimen lähettämä data menisi suoraan hostille/serverille. Ei oma pelikone ole nettipeleissä mikään tyhmä päätekone, vaan tekee edelleen suurimman osan työstä.

Nettipelikoodia osataan nykyään kirjoittaa jo hyvin. Kyllä nopea kaahailukin kuten F-Zero olisi mahdollista toteuttaa hyvin toimivana. Modeemihidastelijoilla siihen ei kyllä olisi asiaa.
 
Tosin yksikin viive tai töksähdys voisi johtaa autosi rotkoon tai päin seinää. Vaikka pingit pysyisi alle 100:dassa niin lagia olisi silti. Warppailu auttaisi asiaa entisestään :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Tosin yksikin viive tai töksähdys voisi johtaa autosi rotkoon tai päin seinää. Vaikka pingit pysyisi alle 100:dassa niin lagia olisi silti. Warppailu auttaisi asiaa entisestään :cool:
Ei kun pelaajan liikkuminen radalla laskettaisiin omalla koneella ja vain muiden pelaajien liike saataisiin verkosta. Lagi näkyisi kilpailijoiden warppailuna. Ainoastaan pelaajan ja kilpailijoiden kontaktitilanteissa olisi verkkonopeuksilla suora vaikutus pelaajan aluksen liikkeeseen, mutta varmasti sekin olisi tehtävissä toimivasti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Varmasti on vaikeampi, kuin wipeoutit. Grand Prix on ihan helppo Novicella ja Stanbardilla, mutta Expert voi tuottaa vaikeuksia vähäksi aikaa ja sen jälkeen on vielä salainen

En ole muuta väittänytkään. Onhan F-Zero vaikeampi mutta
pointti oli se että monessa arvostelussa on päivitelty tota
vaikeustasoa niin paljon että odotin vaikeampaa ja jos
muita saman genren pelejän on pelaillut niin ei tuo nyt niin
ylivoimainen ole kun peliin tarttuu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan phl
En ole muuta väittänytkään. Onhan F-Zero vaikeampi mutta
pointti oli se että monessa arvostelussa on päivitelty tota
vaikeustasoa niin paljon että odotin vaikeampaa ja jos
muita saman genren pelejän on pelaillut niin ei tuo nyt niin
ylivoimainen ole kun peliin tarttuu.

Samaa mieltä, jos Wipeoutit ovat hallussa, niin alku saattaa tuntua jopa liian helpolta, kun esim. seinät eivät pysäytäkään samalla tavalla. GX alkaakin todella testata taitotasoa vasta expertin loppuvaiheilla, jolloin ollaan jo abt Wipeouttien vaikeimpien moodien rinnalla. Pelien luonteet eroavat toki reilusti toisistaan.

En pysty vielä nostamaan GX:ää Wipeoutien yläpuolelle, mutta erinomaisesta (ja erilaisesta) pelistä on kyse, joten aika näyttää. Uskoisin kuitenkin, että tarkempi tutustuminen Master-tasoon, customointiin, Story-modeen ja loistavalta vaikuttavaan Time Trialiin puskevat tämän väkisinkin futurististen ajopelien korkeimmalle alustalle. Suosittelen.
 
Kyllä sitä vaikeustasosta on syystäkin mölisty arvosteluissa. Sillä Story Mode viimeistään Very Hardilla on monille mahdoton, jos siihen asti edes pääsee. GP Masterilla on kanssa erittäin vaikea.
Vaikeasta vaikeustasossa puhuttaessa tarkoitetaan tämän pelin kohdalla juuri niitä Vaikeampia vaikeustasoja. Älkää sanoko, että peli on helppo, jos olette pelanneet vasta Normalilla Story Modea tai Stanbardilla GP:n läpi. :o
 
Kylläpä on aivan saatanan hyvä peli!
Jeh, olihan tämä Wind Wakerin jälkeen odotetuin peli Cubelle. :)

Harmittaa vaan ku ei oo enää niin rankat musiikit kuin oli F-Zero X:ssä :(
 
Taidan olla erityisen huono tässä, story moden ensimmäinen kenttäkään ei mene hardilla läpi. Kun easylla pääsee läpi, niin pitäisikö päästä seuraavaan chapteriin? Vaikuttaisi siltä, että hardillakin pitää pelata, ennen kun pääsee eteen päin. Jotain vinkkejä hard-tasolle ykköskenttään?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ilgga
Kyllä sitä vaikeustasosta on syystäkin mölisty arvosteluissa. Sillä Story Mode viimeistään Very Hardilla on monille mahdoton, jos siihen asti edes pääsee. GP Masterilla on kanssa erittäin vaikea.
Vaikeasta vaikeustasossa puhuttaessa tarkoitetaan tämän pelin kohdalla juuri niitä Vaikeampia vaikeustasoja. Älkää sanoko, että peli on helppo, jos olette pelanneet vasta Normalilla Story Modea tai Stanbardilla GP:n läpi. :o

Kukas tässä nyt taas on mistään helposta puhunut ja eikös tuo nimi Very Hard ole käsittääkseni suomeksi erittäin vaikea. Saahan tuon vaikeustason valita usemmassakin pelissä eikä niiden arvosteluissa marista siitä että kun kaikista vaikeinta tasoa ei pääse helposti läpi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tuhnu
Taidan olla erityisen huono tässä, story moden ensimmäinen kenttäkään ei mene hardilla läpi. Kun easylla pääsee läpi, niin pitäisikö päästä seuraavaan chapteriin? Vaikuttaisi siltä, että hardillakin pitää pelata, ennen kun pääsee eteen päin. Jotain vinkkejä hard-tasolle ykköskenttään?
Ei kun se seuraava chapteri pitää käydä kaupasta ostamassa kun edellinen on läpi.
 
Ei kun se seuraava chapteri pitää käydä kaupasta ostamassa kun edellinen on läpi.

Ah, niinpä tietysti. Manuaalin lukemisesta voisi olla apua, mutta se on aika harmittavasti ruotsiksi.
 
Niin, kyllähän se kerrotaan ihan englanniksikin siinä ruudulla kun läpäisee chapterin, mutta ne semmoiset jaarittelut jää kyllä helposti lukematta ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan puktus
Niin, kyllähän se kerrotaan ihan englanniksikin siinä ruudulla kun läpäisee chapterin, mutta ne semmoiset jaarittelut jää kyllä helposti lukematta ;)

Jep, huomasin saman tuossa itsekin nyt, kun pääsin kakkosen läpi. Kolmonen tuntuukin olevan jo aika hankala. Jonkinlainen ote alkaa pelistä jo olla, _melkein_ pääsin Ruby Cupin expertillä läpi, neljänneksi tulin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei kun pelaajan liikkuminen radalla laskettaisiin omalla koneella ja vain muiden pelaajien liike saataisiin verkosta. Lagi näkyisi kilpailijoiden warppailuna. Ainoastaan pelaajan ja kilpailijoiden kontaktitilanteissa olisi verkkonopeuksilla suora vaikutus pelaajan aluksen liikkeeseen, mutta varmasti sekin olisi tehtävissä toimivasti.
Ei tuosta mitään tulisi, ei näin nopeassa pelissä. Jos 30 tasaista ihmiskuskia laitettaisiin samalle radalle, niin peli olisi jatkuvaa tönimistä ja laita- ym. kontaktien ottamista. Nettiyhteyksien pitäisi olla nykyistä paljon nopeampia ja vakaampia, ja pelin hitaampi, mikä taas veisi hauskuuden tästä pelistä.
 
Mites tämän kanssa nyt oikein on, onnistuuko peli tällaiselta sunnuntai F-Zeroilijalta? Eli näkeekö pelistä jollain normal- vaikeustasolla vain muutaman Cupin vai koko setin hieman helpompana. Kiitos sille joka ymmärsi mitä tarkoitan ja jaksaa vielä vastatakin :).

Arvosteluissa on puhuttu turhautumisesta ja peleissä en halua sellaista kokea. Jos pelistä voi kuitenkin nauttia täysin myös itselle sopivalla vaikeustasolla niin panen tämänkin ostoslistalle, nyt on vasta harkinnassa.
 
Ylös Bottom