Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi Pelit 12/01

Kannanpa minäkin oman mielipiteeni kekoon.

Olin ennen peliasemantilaaja sen vuoksi kun se käsitteli VAIN pleikka juttua ja nyt kun se yhdisty pelit lehden kanssa yhdeksi lehdeksi nii kyllä alkoi v......a, mutta ku sain tän uusimman lehden itselle nii v........s vaan kasvoi sillä pleikka pelejä oli aika vähän ja DVD osat oli jääny melkein pois kokonaan, JTurusen osa oli kutistunut minimaaliseksi ja mainoksia oli liikaa. Tiedän kyllä että kun on joulu numero nii sivumäärät on huimia juuri mainosten vuoksi ja luulen että kunhan seuraava numero ilmestyy nii pleikka osuus on kutistunut entisestään...

Ja sitte jos joku pelit lehden tekiä sattuu lukeen tän nii jakakaa lehti kahteen osaan jossa toisessa käsittelette PC:tä ja toisessa konsoleita ku minä en ainakaan pidä siitä että joka toinen on PC arvostelu ja joka toinen taas pleikka arvostelu...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Ja sitte jos joku pelit lehden tekiä sattuu lukeen tän nii jakakaa lehti kahteen osaan jossa toisessa käsittelette PC:tä ja toisessa konsoleita ku minä en ainakaan pidä siitä että joka toinen on PC arvostelu ja joka toinen taas pleikka arvostelu...


Minusta itsestäni on ainakin parempi ratkaisu sotkea arvostelut keskenään.
Tekee puritisteille vain hyvää jos vahingossa lukevat "väärän" koneen arvosteluja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly



Minusta itsestäni on ainakin parempi ratkaisu sotkea arvostelut keskenään.
Tekee puritisteille vain hyvää jos vahingossa lukevat "väärän" koneen arvosteluja.

Mutta se on vaan nii pirullista etsiä sieltä tuhansien PC arvostelujen seasta sitä pleikka arvostelua...:mad:
 
Magic word tässä tapauksessa on sisällysluettelo

Ja olen yhä vahvasti sitä mieltä, ettei se tapa jos lukee muittenkin kuin sen oman suosikkikoneen arvosteluja
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Magic word tässä tapauksessa on sisällysluettelo

Ja olen yhä vahvasti sitä mieltä, ettei se tapa jos lukee muittenkin kuin sen oman suosikkikoneen arvosteluja

Eihän tapa tietenkään, mutta ne muut jutut vievät tilaa oman konsolin jutuilta. Silti itse olen erittäin kiinnostunut muistakin konsoloeista ja niiden peleistä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Käly
Magic word tässä tapauksessa on sisällysluettelo

Ja olen yhä vahvasti sitä mieltä, ettei se tapa jos lukee muittenkin kuin sen oman suosikkikoneen arvosteluja

Entä me, luulisin että enemmistö, joilla on vain yksi konsoli. Miksi maksaa 50% enemmän vain siksi, että saamme lukea turhia pc arvosteluja ja vinkkejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan hutbug


Entä me, luulisin että enemmistö, joilla on vain yksi konsoli. Miksi maksaa 50% enemmän vain siksi, että saamme lukea turhia pc arvosteluja ja vinkkejä.

Se on sitten yleissivistävää. Sanomalehdessäkin on valtaosa asiaa, joka ei mitenkään kosketa lukijaa. Aika tyhmäksi silti jää, jos lukee ainoastaan Kaupunki -osaa.

Jokaisella konealustalla tapahtuu niin paljon mielenkiintoista, että yhteen koneeseen rajoittuminen näyttää vain osan mitä peleillä on tarjottavaa.

Jos on oman koneen arvosteluista tingittävä, en koe ongelmana, että huonojen ja keskinkertaisten pelien tilaa viedään. Tusinahutusta lukeminen on ajanhukkaa. Mieluummin luen vaikka muiden koneiden todella kiinnostavista peleistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex


Se on sitten yleissivistävää. Sanomalehdessäkin on valtaosa asiaa, joka ei mitenkään kosketa lukijaa. Aika tyhmäksi silti jää, jos lukee ainoastaan Kaupunki -osaa.

Jokaisella konealustalla tapahtuu niin paljon mielenkiintoista, että yhteen koneeseen rajoittuminen näyttää vain osan mitä peleillä on tarjottavaa.

Jos on oman koneen arvosteluista tingittävä, en koe ongelmana, että huonojen ja keskinkertaisten pelien tilaa viedään. Tusinahutusta lukeminen on ajanhukkaa. Mieluummin luen vaikka muiden koneiden todella kiinnostavista peleistä.

Joopa joo, toivottavasti tässä ei käy niin että PC sitä PC tätä ja sitten kolme viimestä sivuu on jotai konsoli juttui. Niin mä veikkaisin. No, aion kumminkin käydä ostamassa tuon lehden ja sitte vasta kokoan mielipiteeni...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Joopa joo, toivottavasti tässä ei käy niin että PC sitä PC tätä ja sitten kolme viimestä sivuu on jotai konsoli juttui. Niin mä veikkaisin. No, aion kumminkin käydä ostamassa tuon lehden ja sitte vasta kokoan mielipiteeni...

Sitähän minäkin toivon. Molemmilla rintamilla tapahtuu riittävästi, jotta jutunjuurta pitäisi riittää. Ensimmäinen numero teki ihan kohtalaisen vaikutelman. Kiinnostavia arvosteluja ja artikkeleita piisaa. Uusi materiaalikin on hieno ja ulkoasukin pääosin hyvä.

Mikä vähän huolestuttaa, on tuleva Gamecuben näkyminen. Lehden porukka kyllä arvostaa Dreamcastia, PS2:lle on Peliaseman puolelta kirjoittajia ja PC ja pleikkamiehet kyllä saavat Xboxin hoidettua, mutta en ole juurikaan törmännyt lehden toimittajan tai avustajan kehuvaan kommenttiin Nintendon peleistä. Nipa kuitenkin ansaitsee rutkastikin kehuja innovatiivisista ja huiman pelattavista peleistä. Tuntuu, että aina on päällimmäisenä mielessä, että Nintendot on lapsille ja samaan syssyyn niputetaan Mario ja Pokemon samaan kategoriaan. Uskoisin silti, että Gamecubekin hoidetaan kunnialla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aivan, Pelitin ja jopa Peliasemankin toimitus ovat olleet todella ennakkoluuloisia Nintendoa ja sen konsoleita kohtaan. Ehkä heille on jäänyt jotain traumoja alkuperäisestä Super Mario Brossista.
Tydytyttydyty..
 
Minä olen todella pettynyt uuteen Pelit-lehteen... etupäässä siksi että olin Konsolipelaajan tilaaja ja lehti oli pitkästä aikaa parantamassa sisältöään Super Powerin ajoilta. PC-painotteisuus on ärsyttävää, koska rahat eivät tule ikinä riittämään uuteen PC:seen (ja kaikkiin päivityksiin per vuosi joita uusimmat pelit tarvitsevat toimiakseen)... Lopetan varmasti lehden tilauksen. Kysymys kuuluu vain että mihin sitten turvautua? Taitaa sitten jäädä peliostokset nettisaittien ja MoonTV:n arvostelujen varaan... ei välttämättä huono juttu. PS2-lehti kiinnostaisi varsinkin kun Everlast pääsi aisoihin, mutta kiinnostaisi myös tuo GameCubekin... Epäreilu homma sanon minä :(
 
Positiivinen yllätys oli tuo lehti, mitä sitä ehdin selailemaan :)

Tänään oli laatikkoon napsahtanut, nyt vasta selattu läpi. Vielä pitäisi lukea se. Noh, mikäs siinä asiaa riittää ja näytti ainakin ihan mielenkiintoiselle, mutta huomenna enemmän kun on saatu lehti luettua kokonaan.
 
Itse pelaan sekä PC:llä että PS2 joten on tosta sitten jotain hyötyä sentään. Nyt on vaan tuo PC jäänyt vähemmälle ku nenän edessä on tollanen nuhapumppu.

Täytyy nyt jatkaa tilausta ainaki pari, kolme kuukautta jotta näkee että kuinka se loppujen lopuksi sit menee. Olihan tässä nyt noita PS2 arvosteluja (ainakin tärkeimmät) vaikka moni jäikin (toivottavasti) seuraavan numeroon. Odotan ainakin siihen asti kunnes mukaan tulee Xbox ja Gamecube jos alkaa arvostelut tippua muutamaan peliin kuukaudessa tai Pelit lehden tuntien Peliaseman väki saa kirjoittaa kaikki arvostelut yhtä pitkiksi kuin vanhojen lehtien english summary =)...
 
Nyt olen lähes viikon tuota lehteä tutkinut (oli aikaa tutkia, kun PC:n kanssa oli "pieniä" ongelmia).

Odotin lehdestä todella surkeaa, onneksi olin väärässä.

PC-asiaa on tietysti eniten, mutta se ei paljoa haittaa.
Tietenkin tasapaino PC:n ja konsolien välillä voisi olla hieman parempi, mutta hyvä näinkin. Sivuja olisi saanut olla reilusti enemmän, nyt lehti tuntui varsin ohuelta (vaikkakin sivuja siinä oli kuitenkin tarpeeksi).
Myös tuo uusi sidontatapa ansaitsee pelkkää plussaa, nyt lehti näyttää jotenkin arvokkaammalta.
 
Minä vanhana Pelit-lehden tilaajana (ensimmäisestä numerosta asti), mutta myös konsoleita hankkineena olen lähes ekstaasissa lehden uudesta inkarnaatiosta. Pelit oli englannin/ruotsin/suomenkielisen maailman parhaita, ellei jopa paras PC-pelilehti. Arvostelujen taso oli aina todella korkealla ja oheisjutut lähes poikkeuksetta hyviä. Ensimmäisen lehden perusteella taso tulee säilymään ja konsolien mukaantulo on hieno asia.

Ja mistäs sen tietää vaikka löytäisitte täysin uuden kiinnostuksen kohteen lukemalla arvosteluja. Itse en ole pelannut lentosimulaattoreita yli viiteen vuoteen, mutta IL-2 Sturmovikin arvostelu sai minut jopa toivomaan sitä Joulupukilta. :D En ole kauhean kiltti ollut, joten katsotaan kuinka käy. :p

- Jussi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
PC-painotteisuus on ärsyttävää, koska rahat eivät tule ikinä riittämään uuteen PC:seen (ja kaikkiin päivityksiin per vuosi joita uusimmat pelit tarvitsevat toimiakseen)...

Tämä on perustavaa laatua oleva harhaluulo, joka jostain kumman syystä elää vielä vankkana joidenkin tietämättömien konsolipelaajien mielissä. Kummasti minäkin pärjään kolme vuotta vanhalla koneella, joka oli jo ostettaessa suht' edullinen. Päivittänyt olen tasan kerran, ostin tehokkaamman prosessorin ja isomman kovalevyn. Vanhat meni vaihdossa ja rahaa päivitykseen tarvittiin parin pelin hinnan verran. Uutta päivitystä ei tarvinne tehdä ainakaan vuoteen. Uusia konsoleita olen viime vuosina ostanut useammin ja kalliimmalla kuin päivittänyt PC:täni. (PS, DC, PS2, GC(tulossa?), Xbox(tulossa?))

Samantasoisen koneen (kuin minulla) saa käytettynä varmasti pleikkarin hinnalla, tosin monitorin hankinta tulisi siihen päälle. Itse ratkaisin tuon ostamalla jo kauan sitten todella hyvän ja tarpeeksi ison putken, jota olenkin katsellut ilolla jo viitisen vuotta ja jolla vielä useamman vuoden varmasti pärjää.

Parempi syy olla hankkimatta PC on se, ettei sille ole käyttöä. Eli jos ei kertakaikkiaan näe PC:n (monipuolisessa) pelitarjonnassa mitään kiinnostavaa, niin eipä sitä silloin kannata ostaa. Mutta lukekaa vaan niitä arvosteluja, näettepähän edes mitä on tarjolla. (Paljon muita kuin "pelkkiä RTS- ja FPS-pelejä", joka on toinen tietämättömyyttä paljastavat kommentti mitä konsolinomistajilta välillä kuulee.)

Täytyy myöntää, että jos olisin kiinnostunut pelkästään PS2:n pelitarjonnasta, niin ehkä Pelit hieman vähäistä vastinetta rahalle tarjoaa. Yritetään silti nauttia peleistä, pelattiin niitä millä koneilla tahansa!

- Jussi
 
Itse olen erittäin iloinen että Pelit yhdisti, "kaikki" konsolit ja pc:n yhteen. Pelaan itse pc:llä ja ps2:lla., mutta ainakin minua kiinnostaa myös x.-boksin ja gamecuben pelit että millaisia ne on.
Loistava juttu... ilman tätä tapahtumaa olisin lopettanut lehden tilauksen.
 
Sama täällä, Itselläni on PS2 ja meidän kodista löytyy kolme PC:tä. Se nyt on vaan niin että ei PC:seen kannata käyttää rahaa pelaamisen takia ainakaan, jos ei kiinnostus riitä sen käytön opetteluun. Nykyään hyviä suorittimia ja varsinkin muistia myydään lähes naurettavaan hintaan ja näytönohjaimet ja kovalevytkin irtoavat halvalla. Itse käytän PC:tä lähinnä graafisiin asioihin nykyään ( Piirtelen manga tyttöjen peppuja jne, säälittävää eikö vaan, haha ), Mutta pelailen silti usein ihan uusimpia pelejä, vaikka koneeni markkinoilla saatavilla olevan hardwaren mukaan on "vain" keksitasoa : 950 Mhz Thunderbird, 512 RAm ja Geforce 256. Koittakaa muistaa, että vaikka kohta jo tyrkytetään 2 gigasia prossuja kuluttajille, eivät itse pelit tai ohjelmat tule vaatimaan tällästä kokoonpanoa varmaan hyvällä säkällä pariin vuoteen.
 
Ylös Bottom