Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi tietokone

Vastaus: Uusi tietokone

En kasaisi enää yhtäkään konetta ilman SSD:tä. Käyttis ja tärkeimmät ohjelmat SSD:lle ja loput perus mekaaniselle kovalevylle.
Koneen kasauksen oppii katsomalla pari youtube videoita, turha maksaa 50e siitä lystistä.

Mun mielestä kandee pitää pelkkä käyttis ssd kovolla ja ohjelmat sitten sisöisen kovon yhdessä osiossa. Tai ainakin noin uskoisin.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Tuli ilmoitus, että nyt olisi ladattavissa Windows 10 ilmaiseksi, koska olen ostanut Windows 7 -käyttöjärjestelmän. Taidan kuitenkin passata ja odottaa hetken, ennen kuin asennan tuon. Mikäli jollain on jo kokemuksia niin kertokaa. Tällä hetkellä käytössä ASUS 5 vuotta vanha läppäri, joka on kohtalaisen nopea vielä.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Minua taas kiinnostaisi tietää se että meinaako MS sitten ruveta tarjoamaan semi-pakollisia päivityksiä Win 10:lle, jotka ovat maksullisia mutta syystä tai toisesta vaaditaan tai muuten et voi käyttää Win 10 mihinkään. Takaisinkaan ei olisi kuulema paluuta sillä vanhan Windows version koodi on kumottu ja on voimassa vain Win 10 muodossa.
Muuten pitäisi hyödyntää tuo opiskelijatarjous minkä avulla saisi Win 8.1 Pro 60€ MS sivuston kautta.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Minua taas kiinnostaisi tietää se että meinaako MS sitten ruveta tarjoamaan semi-pakollisia päivityksiä Win 10:lle, jotka ovat maksullisia mutta syystä tai toisesta vaaditaan tai muuten et voi käyttää Win 10 mihinkään.

Eiköhän tuo selviä viimeistään puolen vuoden päästä julkaisusta, jolloin ilmainen versio on yhä saatavilla. Turha kiirehtiä päivittämisessä, varsinkin jos taloudesta löytyy vain yksi kunnon tietokone.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Minua taas kiinnostaisi tietää se että meinaako MS sitten ruveta tarjoamaan semi-pakollisia päivityksiä Win 10:lle, jotka ovat maksullisia mutta syystä tai toisesta vaaditaan tai muuten et voi käyttää Win 10 mihinkään. Takaisinkaan ei olisi kuulema paluuta sillä vanhan Windows version koodi on kumottu ja on voimassa vain Win 10 muodossa.
Muuten pitäisi hyödyntää tuo opiskelijatarjous minkä avulla saisi Win 8.1 Pro 60€ MS sivuston kautta.

Tuskin tunkee maksullisia päivityksiä, nyt kun Applekin tarjoilee uusia käyttöjärjestelmiään ilmaisilla päivityksillä. MS haluaa turvata vain käyttöjärjestelmänsä käytön piraatti- ja avoimien käyttöjärjestelmien rinnalla ja repiä rahat laitevalmistajilta (OEM) ja muista softalisensseistä (365 subbarit) ja näin ollen pitää "vanhat asiakkaat" windowsissa. Ehkä MS oppi tuosta tapaus-XP:stä, ettei ihmiset mieluusti vaihda käyttöjärjestelmiään, jos he joutuvat siitä maksamaan. Uskonkin, että xp:n paikkailu ja sen reikäisyys on aiheuttanut enemmän haittaa MS:lle, kuin mitä käyttäjät oikeasti tietävätkään.
 
Vastaus: Uusi tietokone

En näe mitään syytä hätäillä tuon Win 10:n kanssa, kun päivittäminen on kuitenkin ilmaista vuoden ajan. Ei nuo Microsoftin uusien käyttisten julkistukset ja käyttöön otot nyt edellisillä kerroillakaan niin ongelmattomasti ole sujuneet, että olisi mitään järkeä olla day 1-testaaja kaikkine bugeineen ja tietoturva-aukkoineen. Antaa muiden testata, lueskellaan sitten kokemuksia ja katsotaan, miten "ilmainen" tuo Win 10 lopulta tulee olemaan.

Itsellä on kohta 4 vuoden ikään tuleva aikanaan aika kalliskin "teholäppäri", jossa pyörii vielä Win 7 SP2, eikä ollut minkäänlaista tarvetta tai edes halua siirtyä aikanaan Win 8:n käyttäjäksi. Saattaa jopa olla niin, etten nykyiseen koneeseeni edes kymppiä lataa, vaan käyttelen seiskaa loppuun asti ja ostan ehkä ensi vuonna uuden koneen kokonaan. Tapana kun on ollut yleensä noin 4 vuoden välein ostaa "tehokone", jolla sitten porskuttaa helposti ja kätevästi seuraavan aikavälin.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Suhteellisen hyvä pelaajan näkövinkkelistä tehty video Windows 10. Ulkoasun suhteen ollaan menty lähemmäs seiskaa. Win8 palikoista ei olla valitettavasti päästy täysin eroon(ne voi tosin deletoida, jolloin start menun käyttö muuttuu paljon mukavammaksi).


[video=youtube;eOpxHqKbFpc]https://www.youtube.com/watch?v=eOpxHqKbFpc[/video]



Onneksi tämän kanssa ei ole kiire. Voi rauhassa odotella ennen päivittämistä, että MS hioo uuden käyttiksensä toimivaan kuntoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Uusi tietokone

Eipä tuota vielä saa edes asennettua. Siinä voi laittaa itsensä jonoon, ja sitten kun tuota saa, niin latailee automaattisesti tuon päivityspaketin koneelle. Ymmärsin että senkään jälkeen ei ole vielä pakko asentaa tuota, jos ei sillä hetkellä halua sitä vielä tehdä.

Kyllähän tuo jonkun verran houkuttaisi tämän 8.1 winukan jälkeen. Onhan tämäkin toisaalta toiminut ihan kivasti. Perinteisempää työpöytä näkymää tässä on tullut oikeastaan käytettyä.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Ilmaisen "preview" -version voi hankkia ihan vaikka nyt heti(linkittämässäni videossa oleva tyyppi leikki nimen omaan tällaisella Windows kympillä), mutta se käyttäytyy sitten miten käyttäytyy, kuten kaikki Betat.
Juups, itse tarkoitin tuota varsinaista kymppiä ja sen julkaisua. Sitä silmällä pitäen on nyt tosiaan tullut mahdollisuus laittaa itsensä "jonoon".

Preview on tosiaan ollut jo jonkun aikaa halukkailla käytössä. Ei mullakaan tällaisiin ole kiire osallistua.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Sitä silmällä pitäen on nyt tosiaan tullut mahdollisuus laittaa itsensä "jonoon".

Olen itsekin jonossa, tosin lähinnä siksi, että tuo kymppi on valmiina sitä hetkeä varten, kun satun olemaan sillä fiiliksellä, että mokoman haluan koneeseeni tunkea.

Plussaa täytyy antaa PDF -työkalusta, joka sisältyy Win10. Mikäli ominaisuus toimii niin kuin pitää, voin sanoa hyvästit kolmansien osapuolien softille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
HP ENVY h8-1510eo

Koneen speksit:
Prossu: Intel Core i5-3350p 3.1GHz (Socket H2 LGA 1155)
Ram: 8Gt DDR3-SDRAM (1600Mhz)
Kiintolevy: 1000 Gt Seagate barracuda
Näytönohjain: NVIDIA GeForce GT 640 3072 MB
Windows 8.1 64-bit*

Elikkäs itsehän en ymmärrä tietokoneista juurikaan yhtäään mitään, joten haluaisin vähä avustusta tietäjiltä. Tekeekö ylläolevalla koneella yhtään mitään vai kannattaako unohtaa. Saisin kyseisin koneen alta 400e ja pelaaminen erittäin vähäistä muutenkin. Lähinnä esim. Assetto Corsa kiinnostaisi, joten mahtaakohan kone pyörittää miten hyvin Assettoa? Kiitos jos joku osaa vastata ja pahoittelut jos väärällä alueella.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Itse olen ainakin prosessorien kohdalla pudonnut kelkasta jo aikoja sitten, kun en ole niin markkinoita seurannut :D Ei ole tietoa, mikä i5 on parempi mitä i7-suoritinta...

Kiinnitin kuitenkin huomiota tuohon näytönohjaimeen. GeForce 640 GT on käsittääkseni aika vanha jo, kun nykyään pyöritään kuitenkin käsittääkseni 970 ja 980-sarjalaisissa. Sen joutunee lähitulevaisuudessa tuosta päivittämään ainakin, jos nyt en ole ihan hakoteillä...
 
Vastaus: Uusi tietokone

Tämän videon mukaan Assetto kyllä pyörisi tuollakin näyttiksellä. Mikään vähänkään raskaampi sillä tuskin toimii. Ja nuo GT sarjat on hieman eri kuin GTX -sarja jossa siis nyt mennään jo noissa Fabren mainitsemissa luvuissa. GT on ns. low-end ja GTX high-end.

[video=youtube;dgVXoOUTcNY]https://www.youtube.com/watch?v=dgVXoOUTcNY[/video]

E: tosin tossa videossa on 1GB muistia enemmän näyttiksessä kuin tuossa kokoonpanossa.
 
Vastaus: Uusi tietokone

Tuli sitten hommattua uusi tietokone kun vanha sotaratsu sanoi sopimuksen irti. Itse ostan näitä valmiita paketteja eli ns. markettikoneita koska itse en pelaile pc:llä ja toiseksi ei mene kauaa kun uusi kone on valittu ja tilattu tässä tapauksessa vanha kone sanoi sopimuksen irti kesken netissä surffailun ja ei muuta kuin puhelin kouraan ja alle puolessa tunnissa oli tilattu uusi kone ja mikä parasta toimittivat sen juuri pääsiäiseksi mulle. Olin jopa kokonaisen päivän ilman tietokonetta ja nettikin oli puhelimen varassa niin huomasin kyllä nopeasti kuinka riippuvaiseksi olen tullut netissä pyörimiseen, päivittäin pitää päästä koneelle. Vanhassa koneessa oli käyttiksenä vanha kunnon Windows XP ja tässä uudessa on Windows 10. Ei ollut itselläni aikaisempaa kokemusta XP:tä uudemmista käyttiksistä kuin vähän Vista:sta ja seiskasta. Täytyy sanoa näin vähäisellä kokemuksella vasta Windows 10:stä, että pidän enemmän kuin seiskasta tai Vistasta enkä ymmärrä miksi niin moni vastustaa päivittämistä kymppiin. Itse siirryin käytännössä XP:stä kympin käyttäjäksi ja en ainakaan itse keksi mitään syytä miksi kymppiä pitää vastustaa niin äänekkäästi.

:)
 
Vastaus: Uusi tietokone

Aika moni taitaa vastustaa sitä kympin laajentaa tietokenkeruupolitiikkaa tietämättä että sitäkin saa deaktivoitua aika tehokkaasti. Oon pari sataa konetta päivittänyt aika lailla seiskasta kymppiin, tosin puhtaana asennuksena enkä päivityksinä kuin muutaman. Päivityksenä hajos yksi käyttis ja piti vetää sileäksi koko kone.

Mun käsittääkseni esim dx12 ei virallisesti tule seiskalle, joten en ymmärrä miksi ei sitten siirtyisi kymppiin. Se on kuitenkin omien kokemuksien mukaan paljon nopeampi ja vakaampi käyttää kun seiska.

Otetaan nyt vielä tämä seuraava kohta jos joku kertoo että linux tai osx on paras, niin on. Oon samaa mieltä. Käyttäisin Linuxia päivittäin pöytäkoneella jos kaikki pelit ja tarvittavat softat toimis sillä.

Millasen koneen @zod ostit?
 
Vastaus: Uusi tietokone

Aika moni taitaa vastustaa sitä kympin laajentaa tietokenkeruupolitiikkaa tietämättä että sitäkin saa deaktivoitua aika tehokkaasti. Oon pari sataa konetta päivittänyt aika lailla seiskasta kymppiin, tosin puhtaana asennuksena enkä päivityksinä kuin muutaman. Päivityksenä hajos yksi käyttis ja piti vetää sileäksi koko kone.

Mun käsittääkseni esim dx12 ei virallisesti tule seiskalle, joten en ymmärrä miksi ei sitten siirtyisi kymppiin. Se on kuitenkin omien kokemuksien mukaan paljon nopeampi ja vakaampi käyttää kun seiska.

Otetaan nyt vielä tämä seuraava kohta jos joku kertoo että linux tai osx on paras, niin on. Oon samaa mieltä. Käyttäisin Linuxia päivittäin pöytäkoneella jos kaikki pelit ja tarvittavat softat toimis sillä.

Millasen koneen @zod ostit?

Itelläkään ei ole pahaa sanottovaa kympista. Kaikki tiedonkeruun saa tosiaan deaktivoitua niin ei ole sitä huolta. Xbox-sovellus on itselleni aivan mahtava kokemus kun viestien lähettäminen nopeutui ihan pirusti :)

Vieläkun saa suorituskyvyn optimoitua täydelliseksi tässä kympissa niin bueno (sehän vain itsestäni kiinni milloin jaksan perehtyä) :)
 
Vastaus: Uusi tietokone

Joku Windows 10-sielunelämästä ymmärtävä voisi valaista, joko seiskan uskaltaa kympiksi päivittää?
Lähinnä siksi, kun tulee noita erikoisempia ohjelmia (CADs, Dialux, Visualstudio) käytettyä, niin kiinnostaisi tietää toimiiko nämä suoraan kympissä.
 
Ylös Bottom