Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusin Pleikkari2 lehti (Numero 7)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
itse rupean tilaamaan lehteä vasta sitten, kun se tekee niinkuin offical ps2 magasine us..tai joku, että laittaa mukaan pelattavia demoja
onneksi tätäkin lehteä saa suomesta

Toivottavasti eivät lisää mitään demolevyä lehden kylkiäisiksi. Ei niitä lehden mukana tarvitse. Lehti jota myydään vain suomessa kokisi todennäköisesti suurehkon hinnan korotuksen tuollaisen demon takia. Mikäli levy haluttaisiin pitää tuoreena.

Käsittääkseni lehdet joutuvat maksamaan noista demoista peli firmoille, näin ainakin muistelen. Tällöin niiden hinta siirtyy suoraan kuluttajille.

Ja jos joku niitä kaipaa niin ostelee sitten noita ulkomaisia lehtiä.

Hiukan kummastuttaa lehdessä myös T. Puhan tyyli. Mies puhuu "cutting edge"-grafiikasta (miksei tuotakin voinut suomentaa? Typerän trendikästä tuo englannin joka paikkaan tunkeminen) ja hi-res-tekstuureista sen kummemmin selittelemättä, mutta Burnoutin arvostelussa selittää, mitä "checkpoint" tarkoittaa. Eiköhän jokainen itseään kunnioittava pelaaja tiedä sanan merkityksen. Ärsyttävää on myöskin lainausmerkkien käyttö, jota Puha harrastaa turhan paljon.
Englantia osaan kyllä, siitä ei todellakaan valitukseni johdu.

No jaa... kyllähän tämä ihan hyvä lehti on, mutta se harmittaa että markkinoilta ei löydy enää kunnoliista pelkkiin konsoleihin erikoistunutta lehteä. Itse pidin Super Powerista/Konsolipelaajasta (ihan tosi) ja liittyminen Pelit-lehden kanssa oli suuuri virhe. Pleikkari2 olisi muuten ihan jeesh vaihtoehto, mutta pelkällä PS2-linjalla ei minun tapauksessani pitkälle pötkitä... Harmi. Noh... kyllä tätä silti lukee mielummin kuin Pelit-lehteä. Nintendo asiat voi lukea sitten netistä (tai katsoa MoonTV:ltä)...

Olen tässä selaillut tuota Pleikkari2:ta ja yllättävän kelpolta vaikuttaa. Erittäin kiinnostavaa Tokio-läppää, ja tälläista on varmaan turha odottaa vaikkapa Pelit-lehdeltä tulevaisuudessa kun PC-pelien arvostelut tuntuvat vievän sen suurimman osan. Joka toinen peli näyttää saavan pisteitä Pleikkari2:ssa sinne 95 prosentin pintaan, mutta kaipa se johtuu joulun pelitulvasta, josta on hyviä yksilöitä löytynyt. Arvostelut eivät kyllä ilahduta syvällisyydellään. Etenkin jos pelin esittelyyn on käytetty sivu, täyttää puolet siitä joku turhanpäiväinen kuva.

Lehti on joulun erikoisnumero. Vaikuttaisi kyllä lupaavammalta, jos olisi ihan perusnumero, sillä onhan tässä tälläisenäänkin parannettavaa.

Kommentteja

Kiitoksia kommenteista, joulunumero oli aikamoisen väännön takana ja siitä tulikin tähänastisista Pleikkari2 lehden numeroista paras. Tammikuun numero kuitenkin mielestäni ylittää tuonkin, sillä mukana on mm. Hideo Kojiman haastattelu.

Noita englanninkielisiä sanoja pitää välttää omissa teksteissäni, se on kyllä tiedossa ja asia korjataan.

itse diggasin ko. numerosta vaikka Puhan erinomaisuus tuleekin paremmin esiin tv:ssä (praise the lord että mies on vielä URL ohjelmassa) ainut mikä hieman mietitytti oli GTA3 pelin arvostelu.. tiedä oliko arvostelijalla ironiaa yms. mukana mut valittaa 2 sivua pelin epäkorrektista meiningistä.. noo mies sentäs saa pisteet ja pilkut oikeisiiin paikkoihin toisin kun minä verrattuna uuteen ja ihmeelliseen PELIT lehteen(joka on aika sillisalaattia) lehti oli helvetisti parempi vielä kun palkaatte Niko Nnnirvin tekemään jotain sinne niin avot(mies tosin taitaa vääntää PC.tä) mutta jatkakaa...ja vielä kysymys Puhalle: lehden lopussa oli DVD arvosteluja oletko kiva???! ja kerrot mistä saa kaikkien aikojen parhaan tv sarjan Miami Vicen jaksoja DVD:llä??

Olen lukenut pari viimeistä Pleikkari2-lehteä. Se tuntuu olevan ihan huolella tehty lehti; toivotaan että se pysyy jatkossakin mielenkiintoisena.

Kun tässä keskustelussa näkyy olevan mukana lehden tekijöitäkin, niin haluaisin kysäistä yhtä juttua. Esimerkiksi GTA3-arvostelussa esitetyt kuvat eivät kaikki olleet ihan pelin tasolla. Varsinkin yhdessä isossa kuvassa oli niin paljon sahalaitoja, että se alkoi jo herättämään kysymyksiä itse pelin tason suhteen. En tiedä, johtuuko tämä kuvien koon muuttamisesta sähköisessä muodossa, mahdollisesta rasteroinnista (tehdäänkö sitä vielä?), vai mistä. Mutta kuitenkin voisi olla hyvä ainakin mainita kuvien yhteydessä, että ne eivät täysin vastaa pelin ulkonäköä.

Vai mitä?

Itse GTA3-jutusta minä taas tykkäsin. Mielestäni pelin moraali oli juuri oikeassa mittakaavassa nostettu esille - sehän se on kuitenkin se asia, millä GTA3 erottuu niin monista muista peleistä. Kaikenkaikkiaan arvostelu antoi ainakin minulle varsin ansiokkaasti tarkan kuvan siitä, millainen itse peli oli.

ulkoimaiset lehdet pieksee noi kotimaiset mennen tullen ja muutenkin aika monet pelilehdet kopioi tai siis on tehny sopimuksia ulkomaisten pelilehtien kanssa ja kääntää vaan suoraan niistä lehdistä materiaalia...varmaan tiesittekin jo..

Olihan lehti hyvää tasoa. Varmasti ostelen tulevia numeroita jatkossakin.

Mutta eniten häiritsi jo mainitut kuvat, osa kuvista näyttäisi siltä, että ne olisivat PSone-peleistä.

Entäs aikooko Pleikkarilehti tehdä Pelitit, eli tuleeko lehteen myös juttua Xboxista ja GameCubesta?

Originally posted by Neidhart
ulkoimaiset lehdet pieksee noi kotimaiset mennen tullen ja muutenkin aika monet pelilehdet kopioi tai siis on tehny sopimuksia ulkomaisten pelilehtien kanssa ja kääntää vaan suoraan niistä lehdistä materiaalia...varmaan tiesittekin jo..

Turha työntää kaikkia samaan kategoriaan. Itse asiassa luulen, että suomalaisissa lehdissä on suhteessa paljon vähemmän onnettomia väännöksiä. Jos on tullut tutustuttua useampaan ulkomaalaiseen konsolilehteen niin noin kolmessa neljästä on ruudunkaappaukset tekstiä tärkeämmässä asemassa ja puolet lehdestä mainoksia. Se yksi neljäsosaa on sitä laadukasta tavaraa (vaikkapa mielestäni Edge), jonka tasoista ei Suomesta vielä löydy. Mutta nyt eksyttiin kyllä aiheesta.

Kyseisen lehden arvostelussa Half-Life jyräsi kilpailija 007 Agent Under Firen aika rajusti. Half-Life sai 94% ja 007 82%. Näyttää siltä että Half-Life on yksikertaisesti parempi tällä kertaa kuin Under Fire.

Käännös...

Haluaisin selventää, että Pleikkari2 lehdessä ei ole mitään käännöksiä vaan lehti ja kaikki sen jutut tehdään 100% täällä.

Brittilehtien toimittaja armeijan kanssa on hankala kilpailla, mutta mielestäni lehtemme erikoisjutut kuten Vierailu Sonyn luona, Virtua Fighter 4 & Yu Suzuki haastis ja tulevat Tekken 4, Hideo Kojima haastattelut ovat kamaa mitä ei ihan kaikilla lehdillä Englannissakaan ole.

Kuvat on usein hankala asia ja olemme onnistuneet parantamaan kuvien laatua numero numerolta. Emme tietenkään hyvien kuvien merkitystä ja yritämmekin saada mahdollisimman teräviä ja isoja kuvia lehteen.

Koskas numero 8 eli tammikuun numero on kaupoissa? Tänään kävin kaupassa ja jouduin tyytymään joulukuun numeroon (mikä ei tosin ole mitenkään huono).

Re: Käännös...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Everlast

Kuvat on usein hankala asia ja olemme onnistuneet parantamaan kuvien laatua numero numerolta. Emme tietenkään hyvien kuvien merkitystä ja yritämmekin saada mahdollisimman teräviä ja isoja kuvia lehteen.

Tuo minua on aina kiinnostanut, että mistä pelilehdet saavat kaikki kuvat lehtiin? Käyttekö vain hakemassa netistä, otatteko ne itse vai saatteko ne jossain muodossa valmistajilta...? :)

Re: Re: Käännös...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper
Tuo minua on aina kiinnostanut, että mistä pelilehdet saavat kaikki kuvat lehtiin? Käyttekö vain hakemassa netistä, otatteko ne itse vai saatteko ne jossain muodossa valmistajilta...? :)
On olemassa omia saitteja, josta voi hakea kaikki pressikamat (kuvat ja videot).

Toi Pleikkarilehtihän bruukaa ilmestyy kauppoihin yleensä kuukauden lopulla kun muut lehdet jo olleet siellä pari viikkoa. Ainakin täällä Turussa.

Re: Re: Käännös...

Eiköhän suurin osa, tai ainakin itseään kunnioittavat pelilehtien toimittajat ota kuvansa itse.. Ottaahan XShavakin PS2Finin peliarvioihin kuvat itse, jos nyt oikein muistan.

Re: Re: Re: Käännös...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Eiköhän suurin osa, tai ainakin itseään kunnioittavat pelilehtien toimittajat ota kuvansa itse.. Ottaahan XShavakin PS2Finin peliarvioihin kuvat itse, jos nyt oikein muistan.

Ottaa kameralla kuvia telkkarista? Kuulostaa aika hankalalta... :eek: Ainakin kun minä olen joskus ottanut kuvia, joissa telkkari on ollut taustalla jostain syystä päällä, telkkariruudussa ei näy mitään... ainakaan selvästi. Mutta minähän olenkin tälläinen ammattilaiskuvaaja :D

Edit: Vähän sekava oli, joten siistin viestiä...

Re: Re: Re: Re: Käännös...

Ottaa kameralla kuvia telkkarista? Kuulostaa aika hankalalta... :eek: Ainakin kun minä olen joskus ottanut kuvia, joissa telkkari on ollut taustalla jostain syystä päällä, telkkariruudussa ei näy mitään... ainakaan selvästi. Mutta minähän olenkin tälläinen ammattilaiskuvaaja :D

Edit: Vähän sekava oli, joten siistin viestiä...

Heh heh, luulenpa että pelikuvasta on otettu kuvakaappauksia tietokoneella. Näinhän ne ovat jo valmiiksi suotuisessa muodossakin. Eihän varmaan kukaan itse tv-ruudusta rupea kuvia räpsimään. Heijastukset yms. on miltei mahdoton saada poistettua.

Ylös Bottom