Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusin Pleikkari2 lehti (Numero 7)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Re: Re: Käännös...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Eiköhän suurin osa, tai ainakin itseään kunnioittavat pelilehtien toimittajat ota kuvansa itse.. Ottaahan XShavakin PS2Finin peliarvioihin kuvat itse, jos nyt oikein muistan.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guardian Viper

Ottaa kameralla kuvia telkkarista? Kuulostaa aika hankalalta... :eek:

Emme sentäs kaikkia kuvia ota itse, vaan käytämme maahantuojilta saatuja lehdistökuvia. Kuin myös pelin tekijöiden levittämiä kuvia.

Osaan otamme siis kuvat itse, mutta emme suinkaan kameralla. Vaan PC:ssä olevan TV-kortin avustuksella. Kanilla ja minulla taitaa ainoastaan olla mahdollisuus kuvien ottamiseen tällä hetkellä. Aika ei anna periksi kaikkien kuvien itse ottamiseen, kuin myös emme Kanin kanssa kaikkia pelejä saakkaan käsiimme.

Esim, WRC:n kuvat on Kanin kaappaamia ja Jak & Daxterin kuvat taas lehdistökuvia.

Viimeksi muokannut moderaattori:
tanaan oli kaupassa tuo numero 8 missa oli Metal Gear Solid 2 kansi,arvostelu ja hideo kojiman haastattelu

Numero 7 oli aivan loistava lehti. Ei Suomesta parempaa suomalaista lehteä löydy, mutta tietenkin parannettavaa aina on. Ilman muuta pitää kannustaa ja antaa hyvää palautetta, kun katsoo mistä raakileesta Everlast ja kumppanit ovat työstäneet numero numerolta toimivan lehden.

8 täytyy käydä tänään poistamassa. Toivottavasti se postipalsta on saatu kehiin ja varmasti muitakin uudistuksia voisi olla hauska nähdä tulevaisuudessa.

Arvostelut toimivat ja niissä keskitytään mun mielestä hyvin itse peliin. Jenkkilehdissä lukee usein lähes kolumnimaisia arvosteluja, joissa arvostelija vain kertoo kuinka siistiä hänellä oli pelatessa, ihan kuin se kertoisi lukijalle voisiko hän pitää pelistä (tyyliin EGM!). Muuten EGM on hyvä lehti.

Luin numeron 8 läpi, ihan asiallinen, mutta tässä tulee vähän rakentavaa palautetta.
Puha voisi vieläkin vähentää lainausmerkkien käyttöä, esim. sanoissa, kuten "indie" ja "wannabe" ei tarvitse mielestäni niitä käyttää. Ja kuka muuten käyttää naistenmiehestä sanaa "pelaaja" (englanniksi yleisesti käytetty "player")...

Toinen valituksen aihe on kilpailu. Tekstiviestin lähetysohjeessa ilmoitettiin kilpailun nimeksi gta3, mikä on väärin. Sama virhe oli myös edellisen lehden toisessa kilpailussa.

Muuten ihan mukava lehti, ja taidan vaihtaa tilaukseni Pelit-lehdestä tähän PL2:een.

Re: Re: Re: Re: Re: Käännös...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava

Emme sentäs kaikkia kuvia ota itse, vaan käytämme maahantuojilta saatuja lehdistökuvia. Kuin myös pelin tekijöiden levittämiä kuvia.
Osaan otamme siis kuvat itse, mutta emme suinkaan kameralla. Vaan PC:ssä olevan TV-kortin avustuksella. Kanilla ja minulla taitaa ainoastaan olla mahdollisuus kuvien ottamiseen tällä hetkellä. Aika ei anna periksi kaikkien kuvien itse ottamiseen, kuin myös emme Kanin kanssa kaikkia pelejä saakkaan käsiimme.
Esim, WRC:n kuvat on Kanin kaappaamia ja Jak & Daxterin kuvat taas lehdistökuvia.

Oolrait. Kiitos kaikille teille jotka valistitte minua (Nemesis, Leo Stenbuck, Fakesonic ja XShava)...! Auttoi paljon! :) Eipähän tarvitse ihmetellä miten ihmeessä niitä hankitaan... :)

numero 7 ja 8 ovat...hmm...h**vetin hyviä.
lehti on parantunu paljon. en mä muuta osaa sanoo.

tuosta numero 8:sta löyty pieni virhekkin.
Soul Calibur 2 juttuun oli eksyny väärä kuva teksti.
se kuva teksti oli numero 7:n VF4 jutusta eksyny.

Tänään ostin tuon nro. 8, ja todella positiivisesti oleln yllättynyt. Lehti on paksu, tyylikäs, asiallinen ja halpa, päinvastoin kun lehden ensimmäinen numero, jonka pohjalta olin ennen tuominnut näinkin loistavan lehden! Kiitos lehden tekijöille.

Joo kyllä tää numero 8 oli myös helvetin hyvä! Mutta seuraavasta tulee vielä parempi! Siinä on Squaren porukkaa haastattelussa mm. Nobuo Uematsu. Legenda. Mutta MGS2 sai "vaan" 96%. Nyyh sehän on ihan paska peli sitten...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Joo kyllä tää numero 8 oli myös helvetin hyvä! Mutta seuraavasta tulee vielä parempi! Siinä on Squaren porukkaa haastattelussa mm. Nobuo Uematsu. Legenda. Mutta MGS2 sai "vaan" 96%. Nyyh sehän on ihan paska peli sitten...

Mun mielest on hyvä ettei anneta liian hyviä pisteitä. Esim. oli todella tyhmää antaa Legend of Zelda: Ocarina of Time pelille 100 pistettä Super Powerissa. Se on yksinkertaisesti liikaa, koska pelit eivät vielä ole niin hyviä. 96% on paljon ja se tarkoittaa että peli on hyvä. Jos pisteet taas olisivat 1-10 olisi asia ihan toinen juttu. Minusta 96 on ihan hyvä määrä pisteitä MGS2:lle tai vaikka Zeldalle. MGS2 pesee kuitenkin Zeldan mielestäni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Oliks toi joku vitsi, jos peli saa 96%, niin senhän täytyy olla aivan paska. :P

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Mun mielest on hyvä ettei anneta liian hyviä pisteitä. Esim. oli todella tyhmää antaa Legend of Zelda: Ocarina of Time pelille 100 pistettä Super Powerissa. Se on yksinkertaisesti liikaa, koska pelit eivät vielä ole niin hyviä. 96% on paljon ja se tarkoittaa että peli on hyvä. Jos pisteet taas olisivat 1-10 olisi asia ihan toinen juttu. Minusta 96 on ihan hyvä määrä pisteitä MGS2:lle tai vaikka Zeldalle. MGS2 pesee kuitenkin Zeldan mielestäni.

Siis jos peli saa tuollaisissa pisteasteikoilla 100% tarkoittaa se minun mielestäni sitä, että arvostelijan mielestä se on paras peli siihen mennessä. Jos joku peli saa sen jälkeen täydet sata niin se on uusin suosikki... mutta jokaisella on oma näkemys asioista ja Super Powerin hemmojen mielestä Ocarina of Time ansaitsi tuon 100%:n pisteet (mikä sinänsä oli ymmärrettävää, kun edellinen Zelda SNESillä sai 99% ja oli silloinen eniten saama pistemäärä). Kuitenkin tuo 1-100 asteikko on vaikea systeemi juuri tuon "ei mikään peli ole täydellinen"-asian takia. Olikin hyvä kun Super Powerissa vaihtui tuohon 1-10 asteikkoon, vaikka tuolloin vaikuttikin pyhäinhäväistykseltä :D Mutta turhaahan tuosta enää on sinänsä keskustella kun koko lehteä ei enää ole edes Konsolipelaajan muodossa.

No siis tottakai tuo oli "vitsi" tuo että sehän on paska peli jos saa 96%. Unohdin hymiön :) Mutta on se mun mielestä jotenkin naurettavaa, että EI saa antaa täysiä pisteitä, koska mikään peli ei muka ole täydellinen. Mitenkä sitte määrittelette täydellisen pelin? Kyllä Legend Of Zelda: Ocarina Of Time oli sen verran värisyttävä kokemus, ja aivan helkutin hyvä ja hauska peli, että miksei sille ois saanun antaa periaatteessa 100 pistettä. Mutta kyllähän tuossa selvästi haisi selvä Nintendo-puolueellisuus, niinkuin Supossa/Konsolipelaajassa aina.

Ylös Bottom