Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusivuosi ja raketit

Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Raketteja, ruokaa ja juomaa kotosalla kera kavereiden on mennyt yleensä uusi vuosi, kerran pari erehtynyt baariin mutta eipä siellä oikein fiilistä ole. Tosin tänä uv:na on laivareissu edessä :cool:
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Hyvät uudet vuodet koko konsolifinin porukalle! Tämä vuosi selvittiin taas ilman omia raketteja, mulle ja tyttöystävälle kelpasi kaupungin järjestämä ilotulitus. Toivottavasti kaikilla oli kivaa ja selvittiin ilman vammoja!
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Ei nyt ainakaa Espoossa mennyt juhlat niin hyvin kun oli toivottu kun raketti lenti puolitoista vuotiaan syliin sytyttäen tämän talvihaalarin ja alusvaatteet tuleen. Nopeasti kyllä sammuttivat vieressä olevat palon mutta joitakin palovammoja ja palaneet ripset kyllä lapsi sai. Raketti oli suunnattu huonosti, näin sanoi Keski-Suomalainen.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

PAM JA PUM ja mitä lie rätinöitä! Huomenna taas mennään! Onko tulitteet jo hommattu vai vietetäänkö aatto ilman pauketta muiden rahantuhlausta seuraamalla, vai koostuuko uuden vuoden vietto vaihtoehdosta: joku muu mikä?

Itse hommasin muutaman pienemmän padan, thunder kingejä (air bombs, detonation yms) ja jotain tavallisempia suihkuja. Tarkoitus on perheen ja muutaman sukulaisen kanssa paukuttaa raketit menemään.

Ja muistakaahan ne SUOJALASIT!
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Tänäkin vuonna tulee ammuttua muutama kymppi taivaalle. Ostin lähinnä erilaisia ilmapommeja ja muutaman pienen padan. Melkein puolet olen jo ampunut ja loput sitten lähempänä keskiyötä. Suojalasit ovat tietenkin käytössä.

Hyvää uutta vuotta kaikille!
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

60 euroa savuna ilmaan ja yhdellä sytytyksellä. Voisko turhemmin mennä? No kohta saadaan vuosi vaihdetuksi, eli hyvää uutta vuotta vaan pelaavalle suomen kansalle ja konsolifinin armoitetuille jäsenille. Uutta rautaa kehiin vaan ensvuonna.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Ainoat raketit joita tänään ammun löytyy mun Frogfootista BF3:ssa :cool:
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Mahtavaa uutta vuotta 2012 koko KonsoliFIN väki! :)

Samoin, eli Mainiota Uutta Vuotta 2012!!

Tulipahan vielä mieleen, että menikö rakettien lähetykset ilman ongelmia? Täällä Lauttasaaren rauhassa meni ainakin mukavasti, vaikka meidän poppoo ei raketteja taivaalle lähettänytkään. Muutama vuosi sitten (kun olin vielä pieni ja kuriton kakara:D) tuli raketti Suoraan päin, mutta onneksi ehdin väistämään kun raketti räjähti suoraan edessämme. Sen jälkeen olen pysynyt metrin kauempana raketeista kuin yleensä:eek:.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Juup.. ei ollu raketteja. Hetken mietin asiaa prismassa käydessäni mutta päädyinkin muihin tuotteisiin. Riitti vallan mainiosti kun katsasti muiden poksuttelua. Taisi olla viimevuosituhannen puolella kun viimeksi olen raketteja ylipäätään ostanut.
 
Vastaus: Uusivuosi ja raketit

Tulipahan vielä mieleen, että menikö rakettien lähetykset ilman ongelmia?

Yhdestä pienemmästä padasta lähti toiseksi viimeinen panos vaakasuorana kohti saunarakennustamme, jonka lähistöllä veljeni katseli paukkuja. Taisi jännäkakka iskeä, mutta säikähdyksellä selvittiin. Viimeinen panos kyseisestä padasta lähti täysin normaalisti suoraan taivaalle. Pari suutaria osui myös thunder kingeihin, jotka nousivat ilmaan kivasti viheltäen, mutta paukkua ei koskaan kuulunut/näkynyt. Muuten meni paukuttelut vallan mainiosti. :)
 
Nyt on kova "sota" käynnissä, kun uusi vuosi tulossa ja kansalaisaloite avattu raketeilla paukuttelun kieltämiseksi. Useaammankin median kommenttiosiot täynnä toinen toistaan tyhmempiä kirjoituksia puolesta ja vastaan. Hämmentävimpiä omiin silmiin ovat paukuttelun puolustajien puheenvuorot, joissa ilmeisesti ihan täysin tosissaan olisivat kieltämässä esim. koirien pitoa kerrostaloissa ja vastaavissa vastavetoina näille yleisen paukutteluiden vastustajille. Paukuistahan tulee meluhaittaa, jätteitä ja pahaa hajua ja varsinkin tuo melu on sellainen asia, joka monia kotikoiria häiritsee ja pelottaa. Omassakin perheessä oli teinivuosien läpi terrieri, joka kärsi huomattavan paljon jokavuotisesta paukuttelusta. Osa paukuttelijoista ei pidä koirista, joten ne voisi kieltää siis siinä samalla, jos paukuttelukin kielletään. Ja ovatpa jotkut olleet ilmeisesti tosissaan kieltämässä (lapsi)perheiden joulun viettoakin, kun siitäkin tulee lahjapaperijätettä ja "lapset metelöivät". Tällaisia vertauksia ja järjen jättiläiden vastakommentteja, kun paukuttelua vastustavat mainitsevat noita häiriötekijöitä. Laatukeskustelua todellakin...

Itse olen miedosti paukuttelua vastaan. Minua se jonkin verran häiritsee ja lisäksi en pidä jälkeenpäin hajusta ja siitä sotkusta, mikä siitä jää. Minulle uusi vuosi ei ole mitenkään erikoinen juhla, joten menen nukkumaan ihan normaalisti noin klo 23, enkä haluaisi kuunnella pikkutunneille asti pauketta, kun ympäri asuinaluetta ammuskellaan. Lisäksi paukuttelun aiheuttamat vaaratilanteet ja tuhot esim. autoille ja muulle omaisuudelle sekä suoranaiset ihmisvahingot ovat ihan turhaa. Olen sitä mieltä, että valvomattoman yksityispaukuttelun voisi kieltää kokonaan, tai ainakin rajoittaa vain tietylle alueelle, missä haitat muille paukuttelua vältteleville olisivat mahdollisimman pienet. Tämä helpottaisi myös siivoamista jälkeenpäin. Esimerkiksi kotikaupungissani Hyvinkäältä löytyy lähinnä festari- ja harrastelentokäytössä oleva lentokenttä, jonka voisi rajata paukuttelijoiden käyttöön, jolloin asuinalueilla ei tarvitsisi paukutella lainkaan. Halukkaat voisivat mennä ammuskelemaan kentälle, jos raketteja haluavat ampua.

Päämäärätön ja joka vuosi tuhoja ja ihmisvahinkoja aiheuttava paukuttelu kiellettävä! Jokainen kaupunki voisi itse päättää, järjestääkö omista rahoistaan "yleisen rakettishown" vai paikan, jonne halukkaat voivat mennä ammuskelemaan omia rakettejaan.
 
Aika heikkoja on mielestäni myös kieltäjien argumentit. Tapaturmiahan siinä väistämättä tulee, jos ei noudata sääntöjä (suojalasit yms.), mutta sillä verukkeella voitaisiin kyllä kieltää vaikka mitä asioita. Onko se, että jotkut lemmikkiyksilöt joutuvat pelkäämään kahdeksan tuntia vuodesta pauketta riittävä peruste? Lähinnä herättää hilpeyttä. Jätteet on ongelma, jos niitä ei kerää, mutta kohtuullisen pieni sellainen. Tämä on taas niitä asioita, joista herää mieleen kysymys: Jos et itse pidä siitä, miksi haluat kieltää sen muiltakin?

Itse en enää paukuttele, mutta koko lapsuuden kylläkin. Omaan uuteen vuoteen kuului olennaisesti asuinalueen rakettien katselu koiran kanssa keskiyöllä. Hienon näköistä.
 
Onko se, että jotkut lemmikkiyksilöt joutuvat pelkäämään kahdeksan tuntia vuodesta pauketta riittävä peruste? Lähinnä herättää hilpeyttä.
Oman kokemuksen perusteella tuo on ~48 tuntia, koska joka vuosi löytyy näitä peruskoulun drop-out isänmaantoivoja, jotka eivät ymmärrä ajan käsitettä. Ideaalimaailmassa rakettien käyttö tapahtuisi ainoastaan sallitulla aikavälillä ja jokainen raketin ostaja käyttäisi näitä vastuullisesti. Tällöin suhtautuisin huomattavasti suopeammin uudenvuoden ja venetsialaisten ilotulitukseen.

Mitä tulee tämän hetkiseen keskusteluun, niin mielestäni rakettien täyskielto ei ole oikea ratkaisu. En kuitenkaan pistäisi pahakseni, jos raketin paukuttelu tapahtuisi vain tietyillä alueilla ja/tai näiden käyttö olisi osaavien miesten & naisten vastuulla. Joitakin vuosia takaperin vietin vuoden vaihdetta ulkomailla ja metrossa nuorehko miesjoukko päätti keppostella pikku raketeilla. Meikäläiseltä ei heru yhtään sympatiaa jos täysi-ikäinen yksilö sulattaa oman naaman tai menettää osan sormista ilotulitteilla sähläilyn takia. Sen sijaan siinä kohtaa keittää yli, kun ohikulkijat joutuvat vaaraan.
 
Tässä jo viime yönä, kun sohvalla makoilin kuumessa ja katselin telkkaria, niin joku aloitteli vähän etuajassa rakettien ampumisen, mutta tuo on ihan normaalia, eikä se mua pahemmin ainakaan häiritse.
 
Tässä jo viime yönä, kun sohvalla makoilin kuumessa ja katselin telkkaria, niin joku aloitteli vähän etuajassa rakettien ampumisen, mutta tuo on ihan normaalia, eikä se mua pahemmin ainakaan häiritse.
Osalle uusivuosi alkaa joulukuun 29. päivä ja osalle tammikuun 3. päivä. Sama pätee veneily- ja mökkeilykauden päätösjuhlaan.

Kantapään kautta olen oppinut viemään koiran vain korttelilenkille pari päivää ennen ja jälkeen vuoden vaihteen. Joka vuosi satoja koiria karkaa räjähdysten takia eikä jokainen palaa karkumatkan jälkeen kotiin. Tästä syystä olisi hyvä, jos ilotulitteiden käyttö tapahtuisi juurikin klo 18:00-02:00 välisenä aikana.
 
Kielletään koirat niistä tulee karvaa mitkä ei maadu ja se kakka voi hitto sitä joka puolella ympäri vuoden siis nyt kansalaisaloite käyntiin ja kielletään koirat.
Entäs Eroahdistusta kärsivät koirat jotka haukkuu tyyliin joka päivä ei tää näin voi jatkua.
Nyt niitä nimiä paperiin!
(Itsellä on kanssa ollu koiria kanssa uveevä ja jos ei omistaja osaa tai saa opetettua koiraansa tai jaksa panostaa paria kymppiä siihen että koira voi hyvin nii sitten itkemään ympäri nettiä.)
 
Kielletään koirat niistä tulee karvaa mitkä ei maadu ja se kakka voi hitto sitä joka puolella ympäri vuoden siis nyt kansalaisaloite käyntiin ja kielletään koirat.
Entäs Eroahdistusta kärsivät koirat jotka haukkuu tyyliin joka päivä ei tää näin voi jatkua.
Nyt niitä nimiä paperiin!
(Itsellä on kanssa ollu koiria kanssa uveevä ja jos ei omistaja osaa tai saa opetettua koiraansa tai jaksa panostaa paria kymppiä siihen että koira voi hyvin nii sitten itkemään ympäri nettiä.)

Älä viitti heittäytyä lapselliseksi... Just tämmöstä keskustelua tästä aiheesta ei tarvita. En minäkään jatkuvasta kieltojen lisäämisestä pidä mutta kyllä tämä aloite olisi ihan hyvä sellainen. Nimenomaan ilotulitteita saisi ampua ns ammattilaiset määrätyillä paikoilla ja sitä voisi sitten mennä katselemaan ne, joita se kiinnostaa. Kyllähän nykyinen mallikin toimisi jos porukka osaisi noudattaa niitä sääntöjä mutta totuus on se, ettei osata. Ammuskellaan monta päivää ennen ja monta päivää jälkeen ja aivan missä sattuun, eikä omia jälkiä varmasti siivota jälkeenpäin vaan mielellään jätetään vielä se muovipussi niiden räjähdejätteiden viereen sinne kadunvarteen. Tähän päälle vielä uuden vuoden jälkeen luetaan uutisista, kuinka terveysasemat on täyttynyt silmävammoja saaneista ihmisistä, monesti vielä nuorista sellaisista.

Itsellä on myös koira, joka pelkää paukuttelua aivan valtavasti ja lenkillä yhdenkin paukauksen kuuleminen tarkoittaa sitä, että moneen päivään ei kaveri uskalla samalle reitille lähteä lenkkeilemään. Tätä ei tosiaankaan helpota se, että paukuttelu alkaa yleensä pari päivää ennen uutta vuotta ja jatkuu pari päivää sen jälkeen.
 
Ylös Bottom