Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

V-Rally 3 kommentit

koivusa

New Member
Lauantaina tuli ostettua peli ja hirmuisella kiireellä kotio testaamaan.Pettymys valtasi aikuisen miehen kun MOMO ei toiminut kunnolla!!!!!Kalibrointi onnistui ok mutta kun peli oli ladannut radan voit ajaa kyllä ratilla kyseisen radan mutta mitkään napit ei toiminut.Siis selvennykseksi,ratti toimii polkimet toimii muttei mitkään napit ja kaiken lisäksi dualSHOCK tilttaa
elikkäs et pääse valikosta eteen etkä taakse muutakun tilttaamalla koko koneen.Sitten kaivoin pölyistä epätoivoissani speedster2 ratin ja valikot kyllä toimivat muttei kaasu eikä jarru.
Yritin kaikki mahdolliset muutokset ohjainvalikosta (2 päivää)
muttei mikään auttanut.
Kysymys kuuluu?Olenko niin helvetin kaali etten saa rattejani toimimaan vai eikö ne vaan toimi?
Pikaista vastausta odotellessa.
 
Onko kukaan testannut vielä, että toimiiko Logitechin Driving force V-rallyssa? Entäpä miltä peli muuten vaikuttaa? Ajotuntuma, vauhdintuntu, grafiikka ym. Kertokaa te jotka olette kokeilleet. Onko pelissä vielä nykimistä, jota ainakin demo versiossa vielä oli metsäisemmillä osuuksilla?

Jos joku tietää jonkin paikan missä sitä myydään oulun seudulla jo nyt niin ilmoitelkaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Onko kukaan testannut vielä, että toimiiko Logitechin Driving force V-rallyssa? Entäpä miltä peli muuten vaikuttaa? Ajotuntuma, vauhdintuntu, grafiikka ym. Kertokaa te jotka olette kokeilleet. Onko pelissä vielä nykimistä, jota ainakin demo versiossa vielä oli metsäisemmillä osuuksilla?

Jos joku tietää jonkin paikan missä sitä myydään oulun seudulla jo nyt niin ilmoitelkaa.

Joo Logitechin ratti toimii, muutapa ei vielä osaa sanoa, ku yhtä pätkää vasta testasin. Ja 1-4 pelaajaa vuorottelusysteemillä:D , jaetun ruudun moninpeliä ei ollenkaan. Zeppelinin viihdestopista löyty (yks jäi jäljelle).
 
Ensikosketus peliin V-Rally 3.

Tervehdys, kävinpäs tuulispäänä noukkimassa sen Viihdestopin viimosen kappaleen pois( Petyin aikanaan WRC:hen todella karvaasti, siitä kiire).

Pikaisen kokeilun jäljiltä, jäi aika pettynyt olotila päälle.

Graffat...blaah...blaah...blaah, ketä vois kiinnostaa!

Äänet, rämisee, kolisee ja metelöi niin maan vietävästi, V-Rally 3...Zero points, ei mitkään pahat, muttei hyvätkään!

Eli ainoaksi pelastavaksi tekijäksi jää pelattavuus ja auton käyttäytyminen, joka on... EI TARPEEKSI HYVÄ! Autossa on varsin kummallisen tuntuinen pito tiehen ja verrattuna vanhaan sotaratsuun( arvaa mikä Codemastersin tekele), ei autosta tunnu missään tilanteessa tietävän mitä ja mihin se seuraavaksi menee.

Jäi sellainen maku pelistä, että vanhaan V-Rallyyn on vaan kuorrutettu uudet kuoret, mutta se sitten siitä.
 
v-rally 3 4 tunninnpelailun jälkeen

jesaa...
siis mielipiteeni 4 tunnin tiukan "ura-kehityksen" jälkeen

no grafiikka on mielistäni ok... tosin muutamia hassuja kohtia löysin... Suomessa jotkut hassut "antiloopit" pomppivat tien yli

samat ötökät hyppelehtivät eteeni ruotsissa ( siis tietä pitkin).... auto humahti läpi... ei mitään vaikutusta.. kuka sitä nyt ruotsalaisen "antiloopin" takia viitsisi jarrutella... tosin damage ois ollut poikaa..

Ajettavuus... v-rallylle tuttua.. välillä auto pysähtyi liikenne merkkiin välillä ei... noh tarkoitus oli kai pysyä tiellä mutta kun ei meikäläisen sunnuntai ajelijan taidoilla näytä onnistuvan...

ja se vertailu cmr2:een... d'oh ainakin tässä pelissä on haastetta (uramoodi)
jos meikäläisen taidoilla kilinkolinissa kolaroi kerran tai pari / ek ja silti voittaa (siis reilusti 30s-1min / ek, medium- vaikeustaso) joka kisan.
no v-rallyssä ei ole vielä monta voittoa tullut. 1 ek voitto 3sek marginaalilla, toinen 0.66s merginaalilla joten mestaruus odottaa...

takuita en anna mutta haasteita kaipaavalle tässä riittää tahkoamista...
 
Taitaa siis jäädä V-Rally 3 sittenkin kaupan hyllylle :(
GT3:n Consepti-pakettia osotellessa :)
 
No nyt ku on vähä enemmän pelaillu nii voi sanoo, että vaikka peli tukee logitechin rattia nii itse ainakin nakkaan kapistuksen takaisin kaappiin ja jatkan ajelua peruspadilla, sen verran huonosti on ratin tuenta toteutettu. Ja Momon napit eivät toimi, joten senkin voi unohtaa, eikä ohjaustuntuma silläkään ollu mielestäni sen kummempi. Padilla homma sen sijaan toimii ja tuntuma on mielestäni niinkuin pitääkin. Sisällöltään peli vaikuttaa haastavalta, ainakin uramoodin alkutaival, tiedä sitten miten edetessä. Moninpeli on mielestäni parasta mitä on ps2:lla nähty, koska pystyy neljästään ajeleen vuorotellen ja ilman multitappia(V-rally2:ssa piti olla). Graafisesti peli on "ihan kiva", mutta joissakin kohdissa kuva jotenkin "hyppii". Ruudunpäivitys ei varsinaisesti nyi tai hidastele...kaverilla ilmiötä ei havainnu niin usein(sillä on 100hertsin tv, mulla ei)???.
Joo siinäpä sitä, eiku pelaan.
 
Niistä Logitechin rateista, toimiiko pelkästään se driving force vai myös formula force? Nehän pitäisi olla tekniikaltaan samat ratit.
 
Nyt on päivä tullu pelattua V-Rally3:sta, jonkin ihmeen takia juutuin pelaamaan tunneiksi, aluksi tuntui vähän.. odotin ehkä liian paljon vaikka lähdin aika varauksella pelaamaan, ensiksi havaitsin fps:n tipahtelemisen, varsinkin Englannissa, mutta onneksi Ranska ja Saksa on kokonaan melko sulavaa, joista erityisesti pidän V-Rally3:ssa, ja kuten edellisissä viesteissä mainittiin, kuva hyppii oudosti, ja muutenkin grafiikka on ihmeellisesti tehty, tämä on pelin suurin miinus mielestäni, ajotuntuma on ihan ok, wrc autoilla kaasupohjassa ajaminen on melkoista riskiä ja vauhdintunne on ainakin huomattavasti parempi mitä WRC:ssä, autoihin löytyy myös ihan kivasti eri säätöjä joidenka toiminto selitetään pienillä kuva-animaatioilla ja säädöilläkin on väliä eri ratojen suhteen.

Ääniin ja varsinkin auton ääniin olisi saanut panostaa enemmän, tuntuukin että ne huutaa suurin piirtein samalla tavalla läpi jokaisen ek:n. pitemmän päälle se alkaa rassaamaan korvia..

Pelaaminen on kuitenkin sopivan haastavaa että tulee ajamiseen jotain järkeä, eikä aina kannata surutta painaa talla pohjassa, varsinkaan wrc autoilla, itse yritin puristaa Ranskan kaupunkiosuudella kunnes menetin auton hallinnan ja liu-uin seinää päin ja poks, rengas irti ja se olikin miltei siinä, kisaa saa toki jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunu mutta ajaminen on jo sen verran hidasta että aborttia oli pakko iskeä..

Kauden alussa saadaan pari E-mailia jossa Volkswagen ja pari muuta ehdottaa tallipaikkaa, joudut ajamaan testin tietyllä radalla tietyssä ajassa ja kun sen suoritat pääset talliin, 5 yritystä joilla tuskin on sen suurempaa merkitystä, kaikille on varmaan tuttu, peli alusta ja load game, eka kausi meneekin keskikastissa, tai niin talli sinulta odottaa, toisella kaudella onkin sitten mestaruus jo tultava, mestaruuden voitettua tulee ehdotuksia 2.0L WRC talleista, Toyota ja Hyndai ehdotti minulle ja valitsin Toyotan, sitten ajettiin samantyylinen testi ja näin ollaan uudessa tallissa, toki vanhaa kauttakin olisi saanut jatkaa mutta etiäpäin sano mummo lumessa, Toyotallakin ajetaan ensi kausi keskikastissa ja seuraava kausi onkin varmaan jo mestaruuden aika, (itse päässyt juuri Toyotalle) riippuen miten hyvin kausi menee Toyotalla, nyt kun on peliä varsin paljon pelannut niin mielestäni ihan hyvä ostos kaikesta huolimatta, joillekkin se saattaa ehkä olla liian.. noh kannattaa kokeilla ennen ostamista jos on vähänkään epävarma..

Pelaamisessa on ainakin huomattavasti enemmän motivaatiota kuin esim WRC:ssä jossa ei ollut oikeen mitään, pienikin lipsahdus alkaa jo vähän harmittaa kun sekunnit käy kokoajan.
 
sitä piti kysyy että tuntuuko kolaroinnit ajotuntumassa?
ja pitääkö vauriot korjaa pätkien välissä?
 
KIIRE! Olen odottanut tuota peliä kuin kuuta nousevaa ja jos se kerran on jo kaupoissa, niin ajattelin tänään käydä sen noukkimassa. Mutta kertokaa nyt tällaiselle mahdottomalle ralli/autopelifanille, että onko se ostamisen arvoinen? Onko se realistisin rallipeli tähän mennessa(lähinnä fysiikan/vaurionmallinnus ja ajotuntuma)? Voiko ne autot hajota ihan käyttökelvottomiks, jos rysäyttää kunnolla? Miten pelti vääntyy kolareissa? Kuinka pitkiä EK:t on ja kuinka monta per maa (onko kunnollisia yli 30km:n patkiä, vai onko ne 5km:n pyrähdyksiä)? Miten sääolot pelaa(voiko ruveta kesken pätkän satamaan)? Vauhdintuntu? Monet sano että haastetta on, mikä on erittäin hyvä. Ja onhan ne pätkät EK:ita eikä mitään V-Rally 1:sen ratoja? Toivon että vastaisitte mahdollisimman nopeasti! Kiitos!
 
Foghorn: Kyllä tuntuu, takaspoikka tai etuspoikka kun irtoo ni alkaa jo tuntumaan varsinkin hyppyreissä, rengas kun lähtee niin sitten vasta kivaa onkin, jokaisessa maassa on viisi rataa ja välissä on kaksi "levähdyspaikkaa" jossa auton voi korjata tuttuun tyyliin V-Rally2:sta..

Sons of liberty: No itse olen myös "autopelifani" ja minun mielestä peli on ihan ok, suosittelen kokeilemaan kuitenkin ennen ostamista, mutta en usko että kovin suuresti petyt vaikka ostatkin suoraan, on se nyt realistisempi ku WRC, Voi hajota, renkaat irtoo jne, pelti vääntyy kolareissa ihan mallikkaasti, EK:t on noin 6-8km pitkiä, itse ajossa ihan sopivan pitkiä, sen verran tiukkaa menoa on, Bonus radoista en tiedä, Sää on määrätty mutta on myös ratoja jossa toisella puolella sataa lunta ja toisella ei, sumua löytyy mikä hankaloittaakin ihan kivasti, en tiedä vaihteleeko sää miten sattuu mutta näin tapahtui, vauhdintuntu on kohdallaan, huomattavasti vauhdikkaampi kuin WRC ja EK:t on ihan kunnollisia eikä mitään safariratoja..

Uramoodin lisäksi pelissä on timetrial 1-4 players, challenge 1-4players ja extra challenge mitä en ole vielä kerennyt kokeilemaan, pitääkin huomenna kokeilla jos 100Hz telkkarissa on jotain eroa 50Hz, joku jotain mainitsi..
 
Varoituksen sana

Valitettavasti täytyy jälleen kerran todeta, että kyllä kaikki toivo siirtyy edelleen CMR3:n harteille. Tämä varoitus nyt koskee lähinnä sellaisia ralli- ja autopelifaneja, joille realismi auton käyttäytymisen suhteen on tärkeää.

On käsittämätöntä, että vaikka niin moni PS2 omistaja hankki GT3:n mukana ratin (tai vastaavan Logitech FF:n), ei peli kyseistä rattia tue. Logitechin DF:ää peli ilmeisesti tukee, mutta FF:n (sekä MOMOn jonka piirilevy on sama kuin FF:n) kanssa pelaaminen ei voi onnistua. Tämä siksi, kun näissä rateissa napit ovat toteutettu eri tavoin kuin DF:ssä, Nämä napit kun eivät kyseisessä pelissä toimi.

Peliä ei myöskään voi siis pelata kyseisillä rateilla edes automaattivaihteisena, koska ajon aikana Dualshock suljetaan kokonaan pois ja ajon jälkeen ei voi painaa "X" -nappia, kun ei rateissa sellaista ole. Tämä tarkoittaa sitä, että koko laite pitää resetoida heti ensiajon jälkeen. Olisiko ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa lisätä peli tukemaan näitä ratteja myös nappuloiden osalta.

Ainoaksi lohdutukseksi tässä FF:n ja MOMOn tuen puutteessa jää se, että kuten joku jo totesi, on se feedback varsinainen riman alitus. Koska FF:llä sen yhden ajon kerrallaan pystyy ajamaan, niin selvittelin hiukan, minkälainen tuntuma yhteensopivalla DF:llä tulisi olemaan.

Renkaiden ja tien välistä kitkaa voi vain arvailla, nimittäin ratti ei sitä kerro. Ratti on kokoajan tasatiukka, oli auto sitten ilmassa, lumessa tai asfaltissa. Mitään luiston suuntaan vääntävää voimaa ei esiinny. Vaikka WRC:ssäkään ei ollut oikeaa feedbackiä (siinä oli vain satunnaistärinä 1,5-3V vaihtojännitettä 10-15Hz taajuudella ratin sähkömoottoriin), niin tuntui se edes välillä siltä, että ajaa soralla. V-Rally 3:ssa se on vain tasainen kekittävä voima jonka suuruus riippuu siitä, onko valinnut heikon, keskinkertaisen vai voimakkaan "feedbackin" asetuksista.

Tämä rattiongelma sinänsä on varsin harmillinen, koska peli muuten on ainakin lähempänä realismia kuin monet muut tekeleet. Lepo- ja liikekitkakertoimet ovat selkeästi erilaiset ja auton massa-jousi -systeemiä on yritetty edes hiukan mallintaa, eli auto heiluu helposti tietyllä taajuudella. Jarrulevyjä ei tosin saanut paineistettua lukkoon ainakaan perusasetuksilla, mikä vie tietysti melko paljon uskottavuutta. Kaasu käyttäytyi miltei uskottavasti, eli kiihdytti renkaita eikä autoa.

Muuhun kuin ajotuntumaan en yleensä kiinnitä kauheasti huomiota, varsinkin näissä tapauksissa, joissa tuntuma yksistään pakottaa viemään pelin vaihtoon. Grafiikka on kuitenkin ihan hienoa ja väripaletti perin "omalaatuinen", äänet OK, eli Dualshock-peukalo-rallimiehet saavat tästä varmaan ihan hyvän diilin.
 
Minäkin kävin hakemassa omani eilen. Kahden tunnin peli session jälkeen fiilikset pelistä on ihan ok.

Ensi kosketus tosin oli aika ikävä, kun kokeilin peliä dualshockilla. Dualshock nimittäin tilttasi koko pelin joka kerta kun lähdit ajamaan ja ajoit metsään. Sen jälkeen kaasu eikä jarru/pakki toiminut. Ainoa ratkaisu tähän oli resetoida koko kone. Aika merkittävä bugi mun mielestä. No sitten kun vaihdoin ratin (Logitechin Driving force) niin homma muuttui ihan erinlaiseksi. Ratti toimi hyvin. Polkimien skaalassa olisi hieman toivomisen varaa. Nyt vaikuttaa siltä että kaasu on pohjassa kun polkimet on painettu puoleen väliin saakka. V-rallyssä ei ajetta todellakaan WRC autoilla talla pohjassa kuten WRCssä. Auto lähtee käsistä välittömästi jos yrittää ajaa WRC tyylillä kaasu pohjassa ja vain tiukkoihin mutkiin hieman jarruttaen. Ja vauhdin tunne on aivan toista luokkaa kuin WRCssä. Tässä todella tuntuu siltä, että mennään tuhatta ja sataa kapeaa soratietä pitkin. Force feedback efektit on mun mielestä melko hyvät. Ainakin ne on melko tehokkaat, jos säädät force feedback vastuksen highlle.
Auton käyttäytymisestä en sitten tiedä onko se realististä vai ei. Ainakin se lähtee hankasta melko helposti varsinkin mutkiin tultaessa. Etu- ja neliveto autot tuntuvat myös hieman erilaisilta ajaa.

Grafiikassa on sekä hyvää, että huonoa. Huonoa on se, että pensaat ja puut ovat usein läheltä katsottuna sahalaitaisia. Hyvää taas se, että suurin osa radoista näyttää kauniilta ja autot ovat hienoja. Esim ruotsi ja saksa on mun mielestä tosi hienoja ratoja. Myöskin se on positiivista, että kun omasta autosta alkaa osia irtoilemaan, niin ne lentävät melko komeasti niihin autolla törmätessä. :) Ääni puoli on melko tasapaksua kamaa. Ihan ok kummiskin.

V-rallyn uramoodi vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. Toivottavasti se osoittautuu yhtä hyväksi kuin mitä ensi vaikutelma siitä oli. Vaikeutta mun mielestä pelistä löytyy aika kivasti, toisin kuin WRCstä.

En toistaiseksi ainakaan kadu ostostani. Se on mielestäni todella iso miinus, että ainakin minulla olevan version pelaaminen dualshockilla on käytännössä mahdotonta. Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa? Mutta logitechin ratin kanssa tämä peli on ihan hyvä ja haastava. Muita ratteja peli ei ilmeisesti tue. Ainakin ohjekirjassa mainitaan vain Logitechin Driving force.
 
TÄH?!? Siis voiko peli bugittaa niin paljon että ei ohjain toimi? Onko muilla vastaavia ongelmia ohjaimen kanssa? Itse en vielä PS2:lla rattia omista, kun ei toi PC:n MS Force Feedback- ratti PS2:lla toimi, mutta asian korjaa eilen tilaukseen lähtenyt Momon ratti, toimi se sitte V-Rallyssa tai ei. Kyllähän tuo ihan hyvaltä peliltä vaikuttaa, negatiivisen vaikutelman täällä PS2finissä vaikuttaisi tekevän tuo rattien toimimattomuus, mutta minä arvostan rallipeleissä eniten ajotuntumaa, fysiikan/vaurionmallinnusta, vauhdintuntua, ajamisen "haastavuutta" ym. mitkä näyttäisi kummiskin olevan suht hyvällä mallilla. Mutta onko tosissaan joillain muilla tuon dualshokin kanssa ongelmia?
 
Jeff. Oliko sulla ratti yhdistettynä silloin ku se ohjain temppuili?
Itellä ei ainakaan ole mitään ongelmia ollu dualshockin kaa. Tosin senkin käytössä ärsyttää ku ei voi asettaa kaasua/jarrua sille toiselle tatille.
 
Siis selvennykseksi,ratti toimii polkimet toimii muttei mitkään napit ja kaiken lisäksi dualSHOCK tilttaa
Koivusalla oli ilmeisesti sama ongelma kuin mulla.

Nakke: Ei ollut ratti yhdistettynä silloin kun dualshock ei toiminut. Mulla oli kaksi dualshock ohjainta kiinni koneessa.

Kerron vielä kerran varmuuden vuoksi miten se meni. Testasin peliä eka kerran dualshockin kanssa kun en jaksanut alkaa virittämään rattia ja polkimia. Pistin pelin koneeseen, valitsin time attackin ja aloin ajamaan. Ajoin parin mutkan jälkeen päin kalliota ja sen jälkeen dualshock ei toiminut (kaasu ja jarru eivät toimineet ollenkaan). Otin aborttia ja aloitin time attackin alusta. Vieläkään kaasu eikä jarru toimineet. Sen jälkeen resetoin koneen ja aloitin time attackin. Ohjain toimi jälleen siihen saakka kunnes ajoin puuhun tai kallioon, jonka jälkeen kaasu/jarru eivät toimi. Kun ne lopettaa toimimasta niin siihen auttaa vain ja ainoastaan koneen resetointi. En ole sitä sitten sen enempää testannut, kun ratti toimii ihan ok.
 
Jaa-a, että tämmönen tapaus tämä V-rally 3. Itse en ole (vielä) peliä hankkinut, mutta odottanut sitä olen kuin kuuta nousevaa. Näyttäis kuitenkin olevan pienoinen pettymys tuo peli...

Pari kommenttia haluisin vielä niiltä, jotka ovat pelin jo hankkineet. Ensinnäkin, siis peli ei tue millään lailla Logitechin Force feedback (GT3) rattia?!? Tuntuu uskomattomalta jos näin on. V-rally 3 tiimi menetti todella ison osan asiakkaita tuolla kämmillä. Toisekseen, onko muilla samoja ongelmia kuin Jeffillä DualShockin kanssa? Ei tuommoista bugia voi olla, ettei DualShock olisi yhteensopiva pelin kanssa. Olisiko kenties DualShockisi rikki? :confused:
 
ja Jeff onko se varmasti PS2:sen DualShock2 ohjain jolla pelaat?

PS1:n DualShock1 ohjain kun ei toimi kaikissa PS2 peleissä.
esim. GTA3:ssa ei toiminu tärinät.
 
Ylös Bottom