Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

V-Rally 3 kommentit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koivusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielestä se on pelkästään hyvä että jättivät sen moninpelin pois. Jos niillä on ollut tavoite luoda mahdollisimman realistinen rallipeli, niin siihen ei kyllä kuulu jaetun kuvan moninpeliä, se kuuluu arcade painotteisiin peleihin. Jos kavereiden kanssa haluaa pelata on tuo vuoropohjainen systeemi ihan mukiinmenevä.
 
Tulipahan haettua nyt itsekin tää peli (ja perkule on tuo MOH: Frontlinekin vielä kesken ja Jussia pukkaa...). Huom. FAnttila ryöstää 75(!) mutta Prismasta löytyi siedettävään hintaan 63.

Ensimmäisenä huomio kiinnittyi melkoisen hienoon graffaan (pieksee WRC:n), autot likaantuvat ja ruttaantuvat komeasti. Tosin ajoittainen sivuttainen nykiminen ihmetyttää.

Pettymys oli rattituki, omaa GT Forceani en saa toimimaan edes niin, että pääsisin kokeilemaan. Dualshockilla rasittaa taasen se, että kaasua/jarrua ei saa oikeanpuoleiseen tattiin! (Pitääkö lähtee ostaan Driving Force-ratti, stna...)

No, pelasin ensin pari challengea, ja vaikuttikin ihan mainiolta. Sitten iskin kiinni uramoodiin ja aloitin Volkkarilla. Eka kisa ihan mukavasti neljänneksi mutta Ranskassa päräytin eka stagella kilsan jälkeen jyrkänteeltä alas ja homma jäi siihen, zero points! :D

Pirkale, V-Rally 3 vaikuttaa oikein pätevältä rallisimulaatiolta, varsinkin kun autoja joutuu korjaamaan ja nippelifriikeille säätöjä löytyy melkoisen paljon.
 
Kävi ihan sama juttu kuin dragonille että tuo MOH:Frontline jäi kesken kun ostin viikko sitten sen, mutta se saa kyllä nyt vaan odottaa!
 
Tietääkö kukaan toimiiko Logitech Driving Force muissakin jo julkaistuissa PS2 peleissä (esim. GT3, WRC...). Entäs tuetaanko Colinia, WRC2:sta ja GT3 Conceptia? Pahoja kysymyksiä, mutta kun mielestäni autopeliä PITÄÄ pelata ratilla. Mulla on jo Logitech Formula Force ratti joka lähtee vaihtoon, jos jatkossa pelit tukevat Logitech Driving Forcea. Niin ja vielä semmonen kysymys, että onko Logitech Driving Force USB ratti (eli toimii myös PC:ssä). PLS, yrittääkää vastata te jotka tiedätte :)
 
Niinhän se sitten oli, että toinen mun ohjaimista oli tosiaankin rikkinäinen ja sen takia dualshock ei toiminut kunnolla. Testasin kyllä myös sillä ehjällä ohjaimella, mutta vasta sen jälkeen kun rikkinäinen ohjain oli "tiltannut" pelin, joten eihän se ehjä ohjainkaan siinä tilanteessa toiminut. Johdon päästä näytti olevan yksi pinni poikki. Joten V-rallyssä ei vikaa, vaan ohjaimessa.

Enivei, nyt kun V-rallyä on tullut pelattua hieman pidempään, niin peli vaikuttaa koko ajan paremmalta ja paremmalta. Grafiikka on hienoa pidempään katsottuna eikä keskinkertaista kuten ensi vaikutelma oli. Peli vaan on mun mielestä aika vaikea. Varsinkin kun ajaa ratilla. Padi ohjaus on mun mielestä selvästi helpompi.
Hienoja fiiliksiä pelissä on tullut monta kertaa, mm silloin kun eläimiä juoksee tien vierellä. Se näyttää aivan siltä kuin ne juoksis just ja nyt auton alle ja sitä säpsähtää oikeesti ne nähdessään. Pientä nykimistä grafiikassa kyllä on välillä ja pensaat ja puut ovat edelleen läheltä aivan kulmikkaita.
 
kertokaapa nyt onko peli padilla pelattuna helppo, sopivan haastava vai vaikea? Kuulostaa helpolta kun on jo toisella kaudella tullut mestaruuksia jne.
 
No tuota, itse ajoin eka kaudella mestariksi Sitikalla ja nyt kirjoitin sopimuksen Toyotan kans. Mut mä ajoin kyllä ennen uran aloittamista noi kaikki radat ensin timetrialissa läpi siten, että sain jokaiseen pohja-ajan(tosin ei se muuten oiskaan seuraavaa rataa avannu). Että siinä sai jo sen verran tuntumaa ratoihin(muisti ns. "kuolemanpaikat") ja autoon ettei pahempia ongelmia mestaruuden suhteen ollu(kaikista ralleista ykköstila). Piti kylläkin pari kertaa painaa resettiä ku tuli mokailtua, ja kerran ohjain tilttas(korjaantu kyllä kun käytti ohjaimen irti koneesta). Nyt en enää ajatellu alistua "huijaamaan" painamalla resettiä, että saas nähä miten jatkossa käy. Omasta mielestäni peli on "sopivan haastava", ku ei siinä pahemmin virheitä passaa tehä jos kannun meinaa saada.
 
Mukavaa kaahailua ja sopivasti haastetta.
Jatkuuko sama haastavuus kun on voittanut kaksi litraisella mestaruuden?
Itse alotin pelaamisen Volkswagenin leivissä, mutta talli ei tykännyt kun keskeytyksiä tuli "pari" liikaa. Sen jälkeen sitikalle ja valitettavasti sama rymistely jatkuu :rolleyes: .
Grafiikat on ok. Puiden muotoja ei oikeen ehdi ihastelemaan eli ei haittaa vaikka niissä jotain virheitä on. Onhan yleisöstäkin osa ihan kaksiulotteista, mutta ei sitä vauhdissa älyä. Elukat on kans ihan mukavia.
Hyve peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Tietääkö kukaan toimiiko Logitech Driving Force muissakin jo julkaistuissa PS2 peleissä (esim. GT3, WRC...). Entäs tuetaanko Colinia, WRC2:sta ja GT3 Conceptia? Pahoja kysymyksiä, mutta kun mielestäni autopeliä PITÄÄ pelata ratilla. Mulla on jo Logitech Formula Force ratti joka lähtee vaihtoon, jos jatkossa pelit tukevat Logitech Driving Forcea. Niin ja vielä semmonen kysymys, että onko Logitech Driving Force USB ratti (eli toimii myös PC:ssä). PLS, yrittääkää vastata te jotka tiedätte :)

Toimii ainakin GT3, EA F12001 ja 2002, Lotus Challenge ja muistaakseni 18 Wheeler. WRC vähän riippuu, ihan ensimmäisissä WRC painoksessa on joku bugi, jonka takia ei pysty ajamaan kuin automaatilla, kun vaihdeläpät ei toimi. Korjattu kuitenkin uudempiin WRC painoksiin.

Melkein kaikki tulossa olevat ajopelit luultavasti tukevat.

Driving Force on USB-ratti, mutta ei toimi PC:ssa. Kun on rakennettu nimenomaan PS2:lle omine erikoisnappeineen.

-PV-
 
Ei saanu mun eka kausi 2.0l luokassa oikeen siipiä alleen kun Afrikassa ja Suomessa tuli keskeytys, kun on ajotuntuma vähän Xsaralla hakusessa, mutta eiköhän se taas tästä lähe nousuun...
 
Mulla tuli Xaralla mestaruus, Ranska ja Englanti meni Xaralla aika mallikkaasti, nyt ollaan Subarulla..

Ihmettelinkin miksei noi radat aukee tonne timetrialiin, eli nyt vetää challengeja läpi..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Mulla tuli Xaralla mestaruus, Ranska ja Englanti meni Xaralla aika mallikkaasti, nyt ollaan Subarulla..

Ihmettelinkin miksei noi radat aukee tonne timetrialiin, eli nyt vetää challengeja läpi..

Minkälasia bonus-kärryjä on tullu? Ite sain evo6:sen siitä eka mestaruudesta.
Öö, siis ne radat aukee sitä mukaa ku saa parhaan ajan timetrialissa...tai sit mulla meni jotain ohi tuosta sun lauseesta...:)
 
Peugeotilla(1.6) ku ajoin mestaruuden ni tuli Lancer, eli tuo Evo6 ja sitten Xaralla tuli Subaru 22bt jotain..

no mä oon vaan sunnuntai ajellu niissä timetrialeissa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan WoPe
Peugeotilla(1.6) ku ajoin mestaruuden ni tuli Lancer, eli tuo Evo6 ja sitten Xaralla tuli Subaru 22bt jotain..

no mä oon vaan sunnuntai ajellu niissä timetrialeissa..

Miten monta bonus autoa on mahis saada? onko mitään vanhempia huippu autoja esim. B-ryhmäläisiä?
Miten se ura moodi sitten jatkuu kun olet voittanut mestaruuden
nelikolla? vaikeutuuko vai onko se ajettu periaatteessa 3:ssa
kaudessa läpi? (pari kautta 1600:lla ja nelikolla heti mestaruus)
vai riittääkö mielenkiintoa pidempäänkin?

Ite aloitin vasta toista kautta mutta kun meinaa nää työt rajoittaa
tuota peli aikaa vähän liikaa :mad: eikä malttais odotella
että ite kerkii tahkoo niin pitkälle.
 
Bonus autoja saa voittamalla mestaruuksia ja Seat Corbodan voitin challenge moodista, pelissä oli muistaakseni neljä bonus autoa joista olen kolme saanu, yks tai kaks on vielä lukittuna, en sitten tiedä onko niitä sen enempää.

Nyt oon voittanu mestaruuden sekä 1.6:lla että 2.0:lla ja ura jatkuu, Subarulla, en sitten tiedä ajetaanko tässä vaan omaa uraa eteenpäin mutta itsellä on ainakin vielä kiinnostusta, kun omissa statseissa näkyy experience eli kokemus olevan aika alhainen niin pitäähän sitä nostaa..

en tiedä vaikeutuuko mutta kyllä 2.0:lla on siinä suhteessa vaikeampi ajaa että ihan kaasupohjassa ei voi ajaa kuten 1.6:lla, kulkee kovempaa eli joissakin hyppyreissä kannattaa välillä päästää vähän kaasua, tai ottaa riski ja voittaa muutama sekunti tai sitten pahimmassa tapauksessa seinään ja renkaat irti ja peli pelattu..

Juuri alkoi viides tai kuudes kausi itellä ja kiinnostusta löytyy edelleen
 
Joo mäkin voitin just mestaruuden 2.0l Mitsubishilla ja nyt alkaa kuudes kausi kokonaisuudessaan, myös Subarulla tai sitten jatkan Mitsubishilla...

Mä oon saanu bonus autoina vasta Mitsubishi Evo 6:n ja Subarun vanhemman WRC mallin, joten metsästys jatkuu.
 
oli tarkoitus käydä toi lounastauolla hakemassa, mutta jos ei kerran Formula Force toimi, eikä ees saa kaasua ja jarrua Dualshock2:n oikealle tatille, täytyy varmaan jättää tääkin peli sinne kaupan hyllylle pölyyntymään. Ei toi nappikaasuttelu oikein sovi muuhun kuin arcadeajeluun..

Sääli. Vaikuttais muuten ihan asialliselta rallilta. Toivottavasti kilinkolinkolmonen sentään hoitaa homman kotiin.
 
TESTATTU

No niin, nyt on tullut sekä V-rallya että Rally Championshipsiä pelattu semmonen määrä, että uskaltaa laittaa jonkinmoista vertailua.

Ei Rally Championship (RC) huono peli ole, mutta V-rally 3 (VR3) on parempi. RC on huomattavasti enemmän arcademaisempi eli kaasu pohjassa voi luukuttaa huoletta, kun taas VR3 vaatii kaasun pois ottamista ja jopa jarruttamista :) Seuraavassa yhteeveto havainoistani:

Ajettavuus:

RC: Arcademaista kaasu pohjassa luukuttamista.
VR3: Yllättävän realistista, mutta harmi ettei tue kuin yhtä rattia (ei tue siis GT3 rattia, joka lähes kaikilla on)

Grafiikka:

RC: Vuosi sitten olisi ollut vielä ihan ok, nyt jo ajasta jäljessä ainakin jos vertaa VR3:seen. Grafiikka on valjua ja tasaista massaa. Piirtää kylläkin kauemmaksi kuin VR3.
VR3: Todella realistista, väripaletti silmiä hivelevää, ajoittaista nykimistä FPS:ssä.

Äänet:

RC: Ihan kauheat! Kuin joku moottorisaha, missä on vain kaksi asentoa, ON ja OFF.
VR3: Mukiinmenevät. Kunnon paukkumista ja kolinaa.

Radat:

RC: Aika hyvät ja leveät ja ennenkaikkea vaihtelevat. Arcade tyyliin uskollisesti oikoreittejä löytyy.
VR3: Perussettiä. Radat ja maisemat kylläkin näyttävät ihan oikealta (Suomikin on ihan Suomen näköinen, lukuunottamatta jotain ihme antilooppeja).

Vauhdintuntu:

RC: Tässä osiossa RC pesee VR3:sen mennen tunnen. Tässä pelissä todellakin vauhti tuntuu.
VR3: WRC:tä syytettiin jossain vaiheessa vauhdintunteen puutteesta, ja samaa vikaa on mielestäni VR3:kin. Maisema vaan ei vaihdu yhtä nopeasti kuin mittari väittää.

Eiköhän tässä tällä erää. Toivottavasti kyseiset vinkit auttavat valitsemaan oikean pelin :)
 
Re: TESTATTU

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
VR3: Yllättävän realistista, mutta harmi ettei tue kuin yhtä rattia (ei tue siis GT3 rattia, joka lähes kaikilla on)

Ihme juttu mutta miksiköhän pleikkari lehdessä olevassa V-rally kilpailussa on palkintona juuri GT3 ratin näköinen ratti+peli paketti jos peli ei sitä tue?
 
Ylös Bottom