Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

V-Rally 3 kommentit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koivusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeilin kahdella eri dualshock ohjaimella ja molemmilla sama vika. Tuskin molemmat ovat rikki ja ne toimivat aivan ok muiden pelien kanssa. Molemmat ovat alkuperäisiä sonyn dualshock 2 ohjaimia.

Ja muutenkin se vaikuttaa aivan selvältä bugilta, kun se ilmenee aina suuremman törmäyksen jälkeen. Voit ajaa vaikka koko radan läpi, jos et törmää mihinkään, mutta jos törmäät, niin silloin se lopettaa toimimasta. Tosin ei mistään pikkuhipasuista vaan kunnon törmäyksestä. Voisi kuvitella, että jos ohjain olisi rikki, niin se ei toimisi ollenkaan, mutta nyt se toimii siihen saakka kunnes törmäilee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
. Ensinnäkin, siis peli ei tue millään lailla Logitechin Force feedback (GT3) rattia?!? Tuntuu uskomattomalta jos näin on. V-rally 3 tiimi menetti todella ison osan asiakkaita tuolla kämmillä :confused:

Siis nimenomaan tukee tuota rattia... Henk.koht. en pitänyt ratin tuntumasta, joten pelailen mieluummin padilla. Autoa kun ei tahdo saada kulkemaan suoraan tuon ratin kaa(keskialueella liian paljon tyhjää). Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
 
Peli tukee siis VAIN Logitech Driving Forcea (DF), mutta EI Formula Forcea (FF) eli GT3:n mukana tullutta rattia eikä MOMO Forcea. Näillä rateilla voi ajaa tasan yhden kisan automaattivaihteilla, sitten ei enää voi muuta kuin resetoida koneen (ks. aiempi vuodatukseni). Valitettavaa, mutta totta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu, TEL79 on oikeassa. Eipä toimi GT Force tuossa, eikä siis myöskään Formula Force GP, joka on tuon PC-versio.

Itselläni oli myös ongelmia DS2:n kanssa. Ensimmäisellä yrityksellä auto pysyi paikallaan, resetoin koneen. Toisella kerralla sama juttu, taas resettiä. Kolmannella auto lähti pakittamaan hiljaa, tosin se pakitti koko ajan reseointiin asti.

Neljännellä kerralla ja aina siitä eteenpäin on sama ohjain toiminut ihan hyvin. En kyllä tiedä mistä tuo johtuu. Tunne oli kyllä aika outo, kun ei peli meinannut toimia DS2:lla :D

Nyt on vähän tullut pelattua, ihan kohtuullinen on. Ajotuntuma ei ole kovin mahtava, kyllä tuolla pelaa, mutta ei siitä ajamisesta nauti. Radat ovat varsin kapeita, jolloin on DS2:lla ajaminen hieman hankalaa. No harjoitus varmaan auttaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Juu, TEL79 on oikeassa. Eipä toimi GT Force tuossa, eikä siis myöskään Formula Force GP, joka on tuon PC-versio.

No niinhän se olikin. Piti kaivaa tuon oman ratin pakkaus varastosta ja tarkistaa asia, koska muistelin tuon oman ratin olevan GT Force, mut Driving Forcehan se olikin. Mitä eroa näillä kahdella ratilla muuten on? Aika uskomatonta on ettei GT Force pelitä!
 
Mitä eroa näillä kahdella ratilla muuten on?
GT Forcessa ei ole ilmeisesti kuin 4 nappia. Mun käsittääkseni siitä puuttuvat start nappi ym. Eikö se ole niin, että GT Force on identtinen PCn Formula Forcen kanssa? Väritys on vain toisessa punainen ja toisessa sininen. Driving Forceen on taas lisätty ristikko ja puuttuvat napit.
 
Mulla dual shock on toiminut ihan moiteettomasti...
Taitaa olla muuten ensimmäinen PS2 rallipeli missä auto voi mennä niin paskaksi että joutuu keskeyttämään (ruutuun tulee teksti että on keskeyttänyt (retired) )...
Ajaminen vaatii ainakin multa koko ajan keskittymistä muuten vedetään puskaan ja kovaa ja pellit menee nätisti ruttuun.

Itsessään radat ovat pelissä suuri haaste ja ne ovat paljon elävämmän näkösiä kuin esim. WRC:ssä. Itse pidän V-Rally 3 paljon kiinnostavampana kuin WRC jo hyvän uramoodin ansiosta.
 
No kävin mäki hakemassa nyt ton pelin ja lähdin vähän varauksella pelaamaan, mutta kyllähän tuo ihan kelpo ajanvietettä on, ja selkeästi paras rallipeli tähän mennessä, mutta eipä postissa tullut momo toiminut kunnolla tämän kanssa, ohjain taas toimii kunnolla vaikka rysäyttelin tahallani pitkin penkkoja ja puita. Autokin menee ihan mukavasti hajalle; kerran tuli vähän "väärä" nuotti korviin ja mentiin etuvetosella n. 130km/h lasissa puuta päin jolloin konepeltiin tuli sellainen puun kokoinen syvennys. Hieman huvittavaa on silti se kun nuo puskurit rupeavat niin helposti repsottamaan esim. jostain hyppyristä. Nelikkoa en ole vielä ajanut mutta ei tuolla 2-vetoisella ainakaan pääse kaasu pohjassa laskemaan (mikä on erittäin hyvä) vaan jalkaa saa (kuvainnollisesti) käyttää jarrulla paljon, eikä niitä loivempiakaan mutkia uskalla aina kaasu pohjassa laskea, kun taas WRC:ssä ei paljon tarvinnut jarrutella. Se vähän ihmetyttää etuvedoilla hitaammissa mutkissa kun tuntuu että käsijarru menee itsestään päälle, eli auto saattaa yht´äkkiä yrittää pyörähtää. Muilla sama homma? Mites teillä tossa ura-modissa? Millä autolla aloititte? Monesko olit ekan kauden jälkeen? Mihin talliin siirryit seuraavalla ja sitä seuraavalla kaudella, ja siitä seuraavalla kaudella jne.
 
Nyt on tullut pelattua vähän lisää, ja jostain syystä peli tuntuu nyt todella hyvältä. Ajotuntuma on hyvä, radat todella hyviä ja haastetta juuri sopivasti.

Uran aloitin Citroën Saxo VTS:llä, vasta kaksi kilpailua olen ajanut. Suomen kilpailussa johdin reilusti, kunnes kolautin auton tukkipinoon ja siitä hajosi sen verran paljon osia, että en jaksa luetella ;). Vasen eturengas irtosi kokonaan, oli kiva ajaa sen jälkeen. Lopulta jäin kisassa voittajalle 3 minuuttia, ei ihan putkeen mennyt :D

Nyt pitäisi loppukaudella vähän parantaa, tosin tiimin tavoite on päästä kymmenen parhaan joukkoon, mikä onnistuu helposti.

Ratin toimimattomuus harmittaa, mutta muuten on erittäin hyvä peli, alku pettymyksestä huolimatta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jeff
Kokeilin kahdella eri dualshock ohjaimella ja molemmilla sama vika. Tuskin molemmat ovat rikki ja ne toimivat aivan ok muiden pelien kanssa. Molemmat ovat alkuperäisiä sonyn dualshock 2 ohjaimia.

Ja muutenkin se vaikuttaa aivan selvältä bugilta, kun se ilmenee aina suuremman törmäyksen jälkeen. Voit ajaa vaikka koko radan läpi, jos et törmää mihinkään, mutta jos törmäät, niin silloin se lopettaa toimimasta. Tosin ei mistään pikkuhipasuista vaan kunnon törmäyksestä. Voisi kuvitella, että jos ohjain olisi rikki, niin se ei toimisi ollenkaan, mutta nyt se toimii siihen saakka kunnes törmäilee.

Uuh, onpas realistinen peli. Ajaa ulos radalta niin, auto todellakin hajoaa käsiin ;)
 
Sons of liberty: ekan kauden ajoin Volkswagen Pololla, olin joku 8, toinen kausi meni Peugeotilla ja tuli mestaruus, mitä talli odottikin, sitten siirryin 2.0L eli kunnon WRC autoihin ja eka kausi meni Toyotalla, olin muistaakseni seittemäs ja nyt ajan Citroen Xaralla tokaa maata, talli odottaa viiden parhaan joukkoon mutta mestaruuskin on mahdollinen, aika putkeen pitänee kyllä mennä

Itsekin oon kokeillut auton hajoamista, yritin puristaa Ranskassa kunnes menetin auton hallinnan, suoraan seinään ja renkaita lenteli ;) Kiva kun olis pitäny vetää vielä seuraava EK kolmella pyörällä..

Se että noi puskurit alkaa lepattaa niin helposti voi olla syynä myös se että jos auto on säädetty liian matalalle ja vedät jossakin monttusella tiellä plus muita hyppyreitä niin kyllä siinä oikeessakin elämässä on puskurit kovilla, tiedä sitten mutta jos näin on niin ihan realistinen veto..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vainukoira
Taitaa olla muuten ensimmäinen PS2 rallipeli missä auto voi mennä niin paskaksi että joutuu keskeyttämään (ruutuun tulee teksti että on keskeyttänyt (retired) )...

Toi kuullostaa loistavalta! :)
 
Joo mä oon nyt ajellu yhteensä 3 kautta: yhden 1.6L Pololla ja kaksi kautta Puntolla (oman hölmöilyn takia menetin mestaruuden ekalla kaudella) ja nyt pitäisi siirtyä 2.0L:n Toyotan tai Citroenin rattiin (citikka taitaa olla parempi).

Eilen vedin auton niin lujaa aitaan että kolme pyörää irtos ja kisa jäi taas kerran siihen (eikä vituttanu yhtään kun kaikki kolme muuta kisa voitin ja silti hävisin jollekin samperin J. Berglundille mestaruuden). Siis kisa käy hyvin henkilökohtaiseksi :) . Mutta mitä enemmän V-rallya pelailee niin sitä paremmalta se alkaa tuntua.

Sons of Liberty:mullakin tuntuu auto usein spinnaavan erityisesti niissä neulansilmissä etenkin sorateillä.

Ainoo mikä vähän ärsyttää on se, että lumipenkat on kivikovia Ruotsin ralllissa, kun penkoista ei mitenkään pysty jyräämään läpi...
 
Hei, tukeeko peli Namcon NeGcon ohjainta? Sillä olen saanut PSX:n rallipeleille huippuaikoja. Harmi muuten, jos PS2 ei tue missään rallipelissä NeGconia :(

Alkaa muuten kuulostamaan tuo V-rally 3 niin hyvältä, että pitääpä varmaan ostaa ja hakata sitä sitten padilla...

Ei muuta kuin hyvää Jussia kaikille! :)
 
Mä alotin ekan kauden MG:llä ja olin kolmas (tallin tavoite 11). Seuraavalla kaudella olin toka ja mestaruuden menetys meni täysin oman hölmöilyn piikkiin, nimittäin suomessa heti ekalla EK:lla kerkesin ajaa pari ekaa mutkaa kunnes latasin jonkun aidan yli järveen ja molemmat eturenkaat pois, tuloksena keskeytys. Ranskassa olin sillä kaudella toinen, meni voitto käsistä taas oman hölmöilyn takia, kun ajoin viimesen EK:n lopussa johonkin kiveen, rengas lähti tai puhkesi ja voitto meni kun piti linkutella maaliin. Englannin ja Ruotsin voitin reippaasti. Kolmatta kautta en ole vielä aloittanut, mutta sen ajan myöskin pösölla, vaikka fiatiltakin tarjous tuli. Ensi kaudella yritetään päästä sitten WRC-auton rattiin. Se on totta mitä vainukoira sanoi, että mitä enemmän pelaa, sen paremmalta alkaa tuntua. Ihan ensimmäisten EK:iden aikana tunnelma oli hieman lattea, mutta yht´äkkiä peli kolahti ja kyllä tuota voi suositella kaikille rallin ystäville, tämänhetken paras ja realistisin rallipeli kun on. Ainoa missä WRC voittaa tuon on uusinnat. Se oli myös positiivinen yllätys, että tuota autoa voi säätää noin paljon enemmän kuin WRC:ssä ja rengasvaihtoehtoja on paljon!
 
Taitaa jäädä peli ostamatta tuon huonon moninpelin ansiosta.
Odoteltiin V-Rally 3:sta uutta messiasta V-Rally 2:n tilalle Multitap- peleissä.
Mutta sitten kehittäjät täräyttävät, että monipeli on "no split-screen"!
ARGH!:mad:
 
Citroen Xaralla tuli mestaruus WRC luokassa, talli odotti viidettä sijaa mutta mitäs semmosia ku mestaruuskin on käsillä, kiitos Heikkisen keskeytys, muutoin olisin ollut toinen, nyt on sopimus Subarulle ja ura senkun jatkuu ja Experiencia kohotetaan..
 
Ylös Bottom