Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xbugs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Kyllä tuo toimi ihan jees. Oli vanhempaa peliä, ei mitään erikoista. Pari semmoista 'kovemman' luokan peliä. Kaikki oli tiptop kunnossa, ei naarmuakaan. Johan tsekkasi pelit, koneen ja sitten maksoin ja sillä selvä.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Mä voin luvata kaikille tämän foorumin käyttäjille, että haistatan aivan suoraan paskat sille myyjälle, joka on onnekkaana tiskin takana, jos eivät mun pelit kelpaa. Jos minulle luvataan, että peleillä ei ole väliä, kunhan ne toimivat, niin ne ovat kanssa sitten ainoat kriteerit. Naurettavaa toimintaa, jos tuon kanssa nyt oikeasti jotain ongelmia tulee.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

NapaKettu sanoi:
Mä voin luvata kaikille tämän foorumin käyttäjille, että haistatan aivan suoraan paskat sille myyjälle, joka on onnekkaana tiskin takana, jos eivät mun pelit kelpaa. Jos minulle luvataan, että peleillä ei ole väliä, kunhan ne toimivat, niin ne ovat kanssa sitten ainoat kriteerit. Naurettavaa toimintaa, jos tuon kanssa nyt oikeasti jotain ongelmia tulee.

Joo kyllä siinä nyt näyttää niin käyvän, että EB rupeaa vähän pistämään jarruja lupauksilleen, varmaan ovat saaneet jo tarpeeksi monta No One Lives Foreveria sisään. Itse hautasin jo tämän suunnitelman muutama päivä sitten, minulla on ennakkovaraus Kanadassa sisällä, mutta en tiedä onko siinä oikein mitään järkeä, kohta loppuu miettimisaika, mutta EB:hen en rahojani kanna.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

NapaKettu sanoi:
Mä voin luvata kaikille tämän foorumin käyttäjille, että haistatan aivan suoraan paskat sille myyjälle, joka on onnekkaana tiskin takana, jos eivät mun pelit kelpaa. Jos minulle luvataan, että peleillä ei ole väliä, kunhan ne toimivat, niin ne ovat kanssa sitten ainoat kriteerit. Naurettavaa toimintaa, jos tuon kanssa nyt oikeasti jotain ongelmia tulee.

Todellakin naurettavaa toimintaa EB Gamesilta, jos PR-mielessä annettuja lupauksia ei sitten pidetäkään. Mutta älä rupea haistattelemaan myyjille, he ovat vain töissä ja ikävässä välikädessä, jos heidän esimiehensä on päättänyt ruveta harrastamaan kuluttajansuojalain vastaista markkinointia.

Itse olen jo vaihtopelini EB Gamesiin vienyt, ja osasta myyjä väitti, että ne eivät kelpaisi vaihdossa. En kuitenkaan antanut periksi, vaan kohteliaasti ja rauhallisesti vetosin siihen, että mistään tällaisesta ei ollut puhetta, kun vaihdokaupasta sovittiin XO:n varatessani, ja olin tähän asti uskonut, että voin luottaa siihen, mitä yhteisesti EB Gamesin kanssa on sovittu. Tämä tehosi, ja pelit kelpasivat.

Ellei EB Games hyväksi ehjiä vaihtopelejä, vaikka ne vanhoja olisivatkin, kyseessä on ilmiselvä sopimusrikkomus sekä lainvastainen markkinointi. Ei mikään firma voi kuvitella, että se saa itselleen positiivista PR:ää panostamalla mainostamisen sijasta asiakkailleen antamiinsa lupauksiin, jotka se sitten aikoo rikkoa.

Pidä siis puolesi, mutta asiallisin perusteluin.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Xbugs sanoi:
Pidä siis puolesi, mutta asiallisin perusteluin.
Joo, räyhäämällä saa tosi harvoin haluttuja tuloksia. Pikemminkin päinvastoin.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Aika hankalaan tilanteeseen on kyllä liikkeen myyjät laitettu, jos pitää alkaa painostamaan asiakkaita luopumaan tehdystä sopimuksesta ja hyväksymään heikompi tarjous. Aika monella ostajalla varmaan pokka pettääkin, ei suomalaiset kuluttajat yleensä osaa pitää puoliaan tuollaisissa tilanteissa. Ei ole kyllä hyvää mainosta tuollainen. Harmi, nyt uusi kauppaketju ampuu itseään heti jalkaan, jos homma menee tosiaan siihen, että aletaan vetämään tarjousta takaisin.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Mitä pelejä kuskasitte sinne, ja mistä rupesivat nillittämään?
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

TeKe sanoi:
Mitä pelejä kuskasitte sinne, ja mistä rupesivat nillittämään?

Oma jöötini oli lähinnä pelihyllyn perälle kertynyttä vanhaa PS2-tavaraa, olisiko siinä ollut mm. edellä mainittu No One Lives Foreverkin mukana. En ruvennut tarkemmin kyselemään mikä kelpaa ja mikä ei, koska se olisi ollut jo puolittain periksi antamista. Lähdin siitä, että kaikkien siistien ja hyväkuntoisten pelien on kelvattava, kun kerran näin oli sovittu.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Soitin äsken liikeeseen ja esitin huolenaiheeni siitä että kaikki pelit eivät käykkään. Myyjä selitti sitten että ainoastaan väärinkäytöstilanteissa puututaan, jossa on Anttilasta ostettu 10 kpl samaa roskapeliä ja tuotu muoveissa kauppaan. Kysyin että miten kun mulla on toi NBA Inside Drive 2002 niin onko se sitten huono? Myyjä sanoi että tervetuloa vaan että kelpaa kyllä vaihdossa.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Mulle sanottiin silloin kun kävin varaamassa, että ei haittaa vaikka olisi useampia samoja pelejä joukossa kun kysyin. Tosin kysyin vain voinko tuoda kaksi samanlaista peliä mutta vastaus oli suunnilleen, että kaikki käy. Pitää vissin ottaa muutama ekstrapeli mukaan ja jos joku ei kelpaa niin antaa niistä sitten vaihtoehtoja. Onneksi on iso läjä xbox-pelejä, joista luopuminen ei tunnu pahalta. Aika ristiriitaista tuntuu olevan täältä netistä ja sieltä liikkeestä saatu informaatio. No, sittenpä näkee, kun käyn palauttamassa vanhan xboxin.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Kannattaa tutkia ennenkuin hutkii. Tähän asti kaikki liikkeestä saamani palvelu on ollut ensiluokkaista. Odotan, että sama meininki jatkuu, kun vien pelipakettini sinne vaihtoon.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Prisoner sanoi:
Tähän asti kaikki liikkeestä saamani palvelu on ollut ensiluokkaista.

Aivan, siksi tuntuukin oudolta nämä netissä liikkuvat huhut ja Pelaajalle annettu haastattelu. Xbox360:n ympärillä on jo sellainen kuhina, että täytyy aina pitää pää kylmänä kun kuulee tai lukee jotain. Sinänsä on ihan ymmärrettävää, ettei firma halua kaikkein kehnoimpia kakkapelejä varaston nurkkaan lojumaan mutta se pitäisi tehdä selväksi alusta lähtien. Tällaisissa jutuissa on niin helppo mokata.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Tätä mä vähän pelkäsinkin. No, EBGames saa sitten jotenkin korvata tämän jutun mulle - tai myydä tarjoushinnalla - , kun eivät viitsineet asiasta mainita. En ole kuitenkaan heittänyt vielä kirvestä kaivoon vaihtopelieni suhteen. Muoveista ne voisi poistaa, kun ei nyt tälläisten asioiden kanssa viitsi ihan "jos nyt ihan vittuillakseen kokeilisi" -linjalle. :P
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

NapaKettu sanoi:
EBGames saa sitten jotenkin korvata tämän jutun mulle - tai myydä tarjoushinnalla
Ei tässä tarvitse ryhtyä anelemaan mitään korvauksia, ainoastaan sitä, että kauppa pitää kiinni sinulle esittämistään tarjouksen ehdoista, ja kohtelee kaikkia asiakkaitaan samojen ehtojen mukaisesti. EB Games on jo hyväksynyt vanhoja pelejä vaihdossa, joten sinua tulee toki kohdella samojen periaatteiden mukaisesti.

Kuluttajavirasto toteaa asiasta seuraavaa: "Kuluttajan on saatava markkinoinnista selkeät tiedot siitä, minä aikana, miten toimien ja millä muilla edellytyksillä hän voi saada tarjoustuotteen tai muun edun." (http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=8900&id=14564&mode=readdoc)

Näin toteaa Primo Pelit Onlinessa: "Minulle sanottiin, että pelin tulee olla nykykonsolille, toimiva ja sisältää vähintään kannet (puuttuva ohjevihko annetaan vielä anteeksi). Näillä ehdoilla mennään joko EB:n tiskille tai kuluttajaviranomaisten pakeille."

Jos silti epäilet, että EB Games yrittää sopimusrikkomusta, voithan ottaa mukaan (mieluiten täysi-ikäisen) todistajan... Parhaiten homma toki sujuu, jos ongelmat hoidetaan järkevästi keskustellen eikä viranomaisilla uhkaillen. :o
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Tällaisissa tilanteissa lainsäädäntö on vielä erityisen voimakkaasti ostajan puolella ja valittaminen on helppoa.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Vol sanoi:
Aivan, siksi tuntuukin oudolta nämä netissä liikkuvat huhut ja Pelaajalle annettu haastattelu.

Noh, ehkä Ebgames vaan myhäilee tyytyväisenä saamaansa julkisuutta.
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Tuli vaihto suoritettua ja hyvinhän se hoitui. Vanhempia (hyviä) pelejä suurin osa ja hyvin kelpasivat. Olo on kuin lapsella jouluna, tulisi jo toinen päivä!

Kertokaas viisaammat miten saan liven toimimaan uudella Boxilla. Vanhalla ei tullut juuri perehdyttyä. Kerran kokeilin(Oli 2KK ilmaista aikaa), taisi kaatua siihen, kun puhelinpiuhan liitin oli liian pieni. Löytyy siis taloyhtiön nettiyhteys, piuha puhelin pistokkeesta suoraan tietokoneeseen. Pitääkö ostaa joku lisähärveli vai saako noita pistokkeita mihin käy se isompi liitin? Uudessa boxissa ilmeisesti samanlainen liitin kuin vanhassa?
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

Te, kun olette vieneet Boksejanne ja pelejänne jo näin etukäteen sinne, niin oliko siis tarkoituksena (lue: onko pakko), että noi vaihtotavarat viedään ennen julkaisupäivää EBGamesiin?
 
Vastaus: Vaihtohyvitys Xboxista XO:ta ostettaessa

NapaKettu sanoi:
Te, kun olette vieneet Boksejanne ja pelejänne jo näin etukäteen sinne, niin oliko siis tarkoituksena (lue: onko pakko), että noi vaihtotavarat viedään ennen julkaisupäivää EBGamesiin?

Suositus, ei pakko.
 
Ylös Bottom