Tämä on mielestäni itse asiassa aika kaksipiippuinen juttu. Toisaalta ymmärrän kaikki Soulsborne-pelit läpi pelanneena (Sekiro tosin jäänyt kesken loppupuolelle) itsekin sen, että noista peleistä saa juuri vaikeudet voittamalla todella haasteellisia. Mutta siitäkin huolimatta kallistun itse loppujen lopuksi sille kannalle, että kaikissa peleissä pitäisi sitten kuitenkin olla vaikeustason säätö. Se olisi erilaisissa tilanteissa olevien pelaajien huomioimista. Meille kaikille tulee ikää lisää ja jossain vaiheessa refleksit hidastuvat sille tasolle, että Bloodbornen ja Sekiron kaltaiset ADHD-hippaspelit eivät vaan enää sujukaan sillä tasolla millä nuorempana ovat sujuneet. Mielestäni olisi suuri vääryys, mikäli ikänsä Soulsborne-pelejä pelanneet veteraanit joutuisivat kyseisistä peleistä kokonaan luopumaan, koska refleksit eivät vain enää yksinkertaisesti riitä.
On myös erilaisia elämäntilanteita, jotka rajoittavat merkittävästi pelaamiseen käytettävissä olevaa aikaa. Olisi väärin, mikäli tällaisetkin seikat rajaisivat voimakkaasti tiettyjä pelejä pois näissä tilanteissa olevilta ihmisiltä.
Loppujen lopuksi todellista minäminä-ajattelua on ns. puristin tai pelitistin kaltainen ajatteluni, jossa ajatellaan, että on vain yksi oikea tapa pelata ja nauttia tietyistä peleistä ja ne tavat ovat yleensä erityisen hardcore-painotteisia, jolla oikein alleviivataan pelitismiä.
Pelitisteille pitäisi mielestäni riittää vaikkapa se, että peleissä löytyy se vaikein taso ja sen läpäisemisestä saatavat trophyt ja achievementit. Niillä voi itsensä hyvin haastaa ja myös toisille osoittaa, että ollaan ihan kunnon hardcore-pelureita. On kuitenkin väärin pakottaa eri elämäntilanteissa olevia olemaan kokonaan pelaamatta tiettyjä hienoja pelikokemuksia. Tämä on toki vain minun, sinänsä mielestäni hyvin perusteltu, mielipiteeni.