Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Valitusta valittajista

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Solid Snake

Active Member
Nyt meni minulla pinna. Yleensä valittajat ovat joka foorumin vitsaus, mutta joskus menee yli.

Ensinnäkin haluan kylläkin kehua Konsolifiniä siitä, että täältä löytyy asiallista porukkaa. Muutamat tyypit ovat nyt kuitenkin pistäneet silmään ainaisella valittamisella. Jos jotain ei tiedä tai jostain kysyy, enkä nyt puhu itsestäni, saa aika helposti haukkuja osakseen tyhmyydestä, vaikka usein kysymys voi olla myös tietämättömyydestä. Kaikki ei tiedä peleistä kaikkea, mutta ei tarvitsekaan ja on hyvä jos kysyy. Tämä ongelma on onneksi melkein kokonaan poistunut täältä ja uusi valituksen aihe tuntuu olevan nuo yhdyssanat. Jos tekstistä saa selvää, en usko että yhdyssanat niin hirveästi voi joitain ihmisiä ärsyttää. Se, että suunnilleen etsimällä etsii niitä viestejä, joissa virheitä on alkaa ottamaan pattiin.

Ymmärrän jos joitain ottaa päähän nämä: GTA on paras!!!!!!!! Mä tykkään pelaa GTA!!!!!!!!!! -viestejä eivät ne minustakaan kivoja ole, mutta jos oikeasti kirjottaa parhaansa mukaan, ei peeloile ja muutenkin on asiallinen tyyppi, en ymmärrä sitä että pitää seurata ja alkaa mollaamaan.

Eräs tyyppi tuli peeloilemaan, kun eräässä ketjussa mainitsin jossain yhteydessä soittaneeni 11 vuotta rumpuja. Hän kysyi minulta olenko aloittanut 3-vuotiaana. Oikeastaan aika hauskaa mutta se, että joutuu huomaamaan saman tyypin suunnilleen seuraavan ja ihan vittuilemalla vittuilevan alkaa ottamaan päähän.

Olkaa asiallisia hyvät ihmiset ja yrittäkää kestää toisten ihmisten pieniä virheitä. Virheitä löytyy kaikista.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
uusi valituksen aihe tuntuu olevan nuo yhdyssanat. Jos tekstistä saa selvää, en usko että yhdyssanat niin hirveästi voi joitain ihmisiä ärsyttää. Se, että suunnilleen etsimällä etsii niitä viestejä, joissa virheitä on alkaa ottamaan pattiin.
Ihan kun olisin kanssasi useinkin eri mieltä...... :p

Minusta BBS:ssä valitetaan kirjoitusasun pienistä virheistä harvinaisen vähän. Ei siinä mitään vikaa ole, että perustettiin Pro-Yhdyssanat -ketju. Dorkaa olisi, jos valitus päätyisi muihin ketjuihin.

Ja junnuhäiriköitäkin on oikeastaan tosi vähän, kun ottaa huomioon, että tämä on kaikille avoin BBS.
 
Vali vali.

Anteeksi vittuilu, mutta parempi että valitetaan pienistäkin asioista, kunhan se on "rakentavan kritiikin" muodossa.
Vittuilu on ihan turhaa, se on tosiasia. Joskus se voi tosin olla hauskaakin.

Mutta jos valittajia ei olisi...Onneksi niitä nyt on sillä:

Peelot tajuavat olla hiljaa, ja jos tulee joku "megaspammeri", niin sehän vasta kivaa olisi kun kukaan ei siihen puuttuisi
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
Vali vali.

Anteeksi vittuilu, mutta parempi että valitetaan pienistäkin asioista, kunhan se on "rakentavan kritiikin" muodossa.
Vittuilu on ihan turhaa, se on tosiasia. Joskus se voi tosin olla hauskaakin.

Mutta jos valittajia ei olisi...Onneksi niitä nyt on sillä:

Peelot tajuavat olla hiljaa, ja jos tulee joku "megaspammeri", niin sehän vasta kivaa olisi kun kukaan ei siihen puuttuisi

Siitähän yritin vähän niinkuin sanoa, mutta olinkohan vaihteeksi liian jyrkkä? Sanoin, että tilanne on helpottanut, mutta silti tuollaiseen törmää.
 
Mikäli joidenkin henkilöiden viestit alkavat häiritä toistaessaan samaa raflaavaa kaavaa tms, viestit voi raportoida ylläpidolle viestikehyksen oikeassa laidassa olevan "peelo-alert"-namiskan avulla.
Toiminto on tehokas, sillä kyseinen namiska vie viestin jokaiselle KonsoliFIN-moderaattorille ja nekin harvat häiriköt saadaan kuriin mikäli aihetta on.

Hyvin vähälukuinen ryhmä loppupäässä näitä pikkupiipertäjiä foorumilla on, mutta näistäkin voi tehdä raportoinnin, jos toiminta on alkaa saada säännöllisiä ja ikäviä piirteitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tsiisus
mutta parempi että valitetaan pienistäkin asioista, kunhan se on "rakentavan kritiikin" muodossa.

Juup, mutta jos saa kuulla joka aiheessa (pikkuvirheistö) jonne postaa, että etkö HE_VE__i osaa kirjottaa, niin se alkaa ottaan päähän nopeampaa kuin uskotkaa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
Juup, mutta jos saa kuulla joka aiheessa (pikkuvirheistö) jonne postaa, että etkö HE_VE__i osaa kirjottaa, niin se alkaa ottaan päähän nopeampaa kuin uskotkaa...

Ei millään pahalla, mutta kun sinun viestejäsi lukee niin siinä tulee pääkipeäksi, välillä saa ihan hyvin selvää mutta yleensä saa vähän aikaa miettiä mitä olet kirjoittanut. Keskittykää siihen äidinkieleen, se on hyvä aine.
 
Mä skippaan aina sellaiset viestit yli, joista ei ensi lukemalla saa selvää. Eli väärinkirjoituksista on haittaa lähinnä kirjoittajalle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Eräs tyyppi tuli peeloilemaan, kun eräässä ketjussa mainitsin jossain yhteydessä soittaneeni 11 vuotta rumpuja. Hän kysyi minulta olenko aloittanut 3-vuotiaana. Oikeastaan aika hauskaa mutta se, että joutuu huomaamaan saman tyypin suunnilleen seuraavan ja ihan vittuilemalla vittuilevan alkaa ottamaan päähän.
Tuo oli muuten minä, enkä ole kyllä sen jälkeen sanonut sulle yhtään mitään :)
 
Re: Re: Valitusta valittajista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tuo oli muuten minä, enkä ole kyllä sen jälkeen sanonut sulle yhtään mitään :)

:D

Mutta siis sitä en ymmärrä, kun joku on vaivalla saanut kokoon kunnollisen mielipiteen perusteluineen ja luettavalla kirjoitusasullakin vielä niin pitää sitäkin ruveta nussimaan jollain kirjoitusvirheiden korjaamisella. Ei sitä tarvitse jok' ikistiä kirjoitus virhettä korjata. Ihmiset tekevät virheitä ja hyvä niin. Virheistä opitaan.
 
Re: The Chaos Cell

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sarine
Ei millään pahalla, mutta kun sinun viestejäsi lukee niin siinä tulee pääkipeäksi, välillä saa ihan hyvin selvää mutta yleensä saa vähän aikaa miettiä mitä olet kirjoittanut. Keskittykää siihen äidinkieleen, se on hyvä aine.
Comedy Gold.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
Onko ihmisistä oikeasti ihmeellistä jos pelaa 4-7tuntia päivässä??? (ei ole vaikuttanu edes koulun käyntiin keskiarvo 8)

mää tunnen monta tyyppiä jotka pelaa yhtä paljon, eikä nekään mitään "kummajaisia" ole. (ainakaan minun mitta kaavassa :).)
 
Re: Re: The Chaos Cell

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Comedy Gold.


im popular...


za za za zaa-a


[huomasin kyll jälki käteen virheet...:p Olaiho ootkö vähän pöljä?? jos et saa selvää, miks helvetissä luet minun kirjottamia juttuja edes, kai niitä ääliöitä löytyy joka koloon...]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Re: Valitusta valittajista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Oma muistikuvani on asiasta sama.
Vai niin. Miksi siis väität minun vittuilleen sinulle useamman kerran?
 
Re: Re: Re: Re: Valitusta valittajista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Vai niin. Miksi siis väität minun vittuilleen sinulle useamman kerran?

No, en kai voi sanoa vittuiluksi sitä, kun konsolisodassa tapeltiin tai DOAX:BV ketjussa väiteltiin, vaikka lapselliseksi se menikin. Molempien puolelta. En nyt tarkoittanut syyttää sinua, anteeksi.
 
Tämä on ehkä peelosiisteimpiä foorumeita mitä itse lueskelen, ainakin PS2-puoli. Muiden konsolien alueilla en juuri pyöri, joten en ota kantaa niihin.
Jonkun verran narinaa esiintyy, muttei läheskään ongelmaksi asti. Tämä on sinänsä ihmeellistä, koska nuoria käyttäjiä on varsin paljon ja näiden joukossahan tuo peelo-osuus on yleensä suurin... ketään kuitenkaan syyttämättä.
Pienistä kirjoitusvirheistä on mielestäni turhaa alkaa napista, tietty jokainen tyylillään. Enemmän pistää silmään täysin turhat topicit, jos samasta aiheesta on jo jauhettu toisessa ketjussa sekä pisteiden, pilkkujen ja isojen kirjaimien puuttuminen.
Turhaa vittuilua ei mielestäni ole paljoakaan, pikemminkin porukka jeesaa toisiaan pelissä olevien ongelmien selvittämiseksi ja muussakin. Täällä ei myöskään esiinny foorumeilla yleistä ylemmyys-kompleksia, eli sanakirjasta etsittyjä sivistyssanoja tai keksimällä keksittyä pilkunnussintaa toisen kommentista. Mielipiteet ovat usein jopa perusteltuja.

Slurps! Saanks mä nyt superjäsen-tittelin? ;)
Heh.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Valitusta valittajista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
No, en kai voi sanoa vittuiluksi sitä, kun konsolisodassa tapeltiin tai DOAX:BV ketjussa väiteltiin, vaikka lapselliseksi se menikin. Molempien puolelta. En nyt tarkoittanut syyttää sinua, anteeksi.

Asiahan ei minulle juurikaan kuulu, mutta olisi kiva tietää että mitä helvettiä sinä sitten tarkoitit, kun tuolla lailla purkauduit juuri tuosta yhdestä kommentista. Olisiko jollain linkkiä tähän paljon kohuttuun Ketjuun.

Turha ruveta täällä itkemään normaaleista kinoista joita esim konsolisodassa syntyy.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Valitusta valittajista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Asiahan ei minulle juurikaan kuulu, mutta olisi kiva tietää että mitä helvettiä sinä sitten tarkoitit, kun tuolla lailla purkauduit juuri tuosta yhdestä kommentista. Olisiko jollain linkkiä tähän paljon kohuttuun Ketjuun.

Turha ruveta täällä itkemään normaaleista kinoista joita esim konsolisodassa syntyy.


http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?s=&threadid=8832

Jossain Smackdown ketjussa oli tuo paljon puhuttu juttu, jota en nyt jaksa etsiä. DOAX:BV ketjusta voi lukea myös lisää riitoja jos niitä nyt on pakko jostain lukea. En halunnut/halua aloittaa riitaa siksi myötäilin kun Nem sanoi, ettei ole minulle muuta sanonut. En myöskään halua olla herkkänahkainen. Käsittääkseni minun, Nemin ja muiden välit ovat kuitenkin nyt OK?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom