Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Valmiita säätöjä autoihin

qreippi

Member
Ajattelin avata uuden ketjun ja tarkoituksena kerätä tänne hyväksi havaittuja setuppeja eri autoihin.

Avaan pelin oman Audi R8 V10 asetuksilla:

Auto on loppuun viritetty (865hp ja takaspoileri vaihdettu)

Transmission: 360KM/H
LSD: front: 5/20/17 | rear: 10/27/22
Torque split: 35/65
Suspension:
F / R
height -20/-20
spring rate: 10.8/11
damper (ext): 8/8
damper (com): 6/6
roll-bar: 5/6
Wheel Alignment:
Camber : 3.0/2.6
Toe angle: -0.04/0.10
Brake Balance: 7/5

Setupilla autoa saa ajaa todella agressiivisesti ja silti pysyy vielä hyvin näpeissä. Saa kommentoida ja kehittää paremmaksi.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

En oikeen keksinyt miten kirjoittaa tämän joten sanon suoraan. :D

Mihin nuo ovat hyvät? Daytona? Monaco? Vai ihan yleisesti ottaen (suoria ja tiukkoja mutkia), jonkinlaisen vertailun voisi autoista tehdä eri radoilta. mutta sitten tulee teho/paino suhde joten niitä ei saa oikeen verrattua. Mutta jos jotkut säännöt saadaan niin hyvä ketju tulee. :cool:
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Periaatteessa hyvissa saadoissa on hyvissa saadoissa radalla kuin radalla, toyssyt saattavat vaikuttaa alustan saatoihin, ja suorien pituus valityksiin.

Tietysti saatojen tekija voi mainita omista mieltymyksistaan, itse pidan hitusen yliohjaavista autoista ja pyrin saatamaan autot sellaisiksi.

Jos haluaa saataa auton oikein niin pelista loytyy todella hyva rata siihen, top gear test track.
Chigago (rengaspinon jalkeen) testaa auton tasapainoisuutta, hammerhead tekee selvaa yliohjautuvista, toiseksi viimeinen testaa jarrutasapainoa, jaljelle jaavat ovat muuten vaan ilkeita.
Kaikkein ilkein, follow trough, ei tosin ole sita pelissa, sen ilkein puoli kun on se etta se on hemmetin pelottava ajaa lujaa, mika ei pelissa tietenkaan realisoidu.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Omat Formula GT säädöt:

Suspension:
F / R
height 5/5
spring rate: 17.4/17.5
damper (ext): 8/8
damper (com): 6/6
roll-bar: 7/7

Wheel Alignment:
Camber : 2.0/1.0
Toe angle: 0.00/0.20

Brake Balance: 7/5

LSD: 23/50/60

Aero:
70/80 (Suzuka, Fuji, Indy RC, Monaco, Nyrre GP yms. muut jossa on paljon 3-5 vaihteen mutkia)
60/70...65/75 (Monza ja muut vastaavat radat)

Transmission:
Monza 380
Suzuka 380
Fuji 390
Indy RC 380
Nyrre GP 360
Monaco 330
jne...

Keulassa on loistava pito näillä, joten auton saa halutessaan yliohjaamaan. Lisäksi nämä asetukset sallivat reilut kanttareiden ylitykset jotka kuuluvat omaan ajooni. Kaikki ajoavut ovat pois paitsi ABS = 1.

Linkki Monza hotlappiin (siivet muistaakseni 60/70): YouTube - GT5 Formula GT Monza hotlap (1:20.519)
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Ei meinaa formula gt pysyä oikein hanskassa...:mad: tai jos pysyy, niin ei vaan sitten pärjää.

Olisiko jollain hyviä säätöjä padi-pelaajalle, jotta saisi tuon cupin ajeltua pois alta?
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Ei meinaa formula gt pysyä oikein hanskassa...:mad: tai jos pysyy, niin ei vaan sitten pärjää.

Olisiko jollain hyviä säätöjä padi-pelaajalle, jotta saisi tuon cupin ajeltua pois alta?
Down Forcet täysille, välityksistä maksimi nopeudeksi 410 Km/h, Traction Control 5, Skid Recovery Force ON, Active Stability Management ON, ABS 1 ja lopuksi tärkein: istu hartiat kyyryssä sohvan reunalla ilmanvastuksen pienentämiseksi. Noilla lääkkeillä itse voitin cupista kaikki kilpailut.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Down Forcet täysille, välityksistä maksimi nopeudeksi 410 Km/h, Traction Control 5, Skid Recovery Force ON, Active Stability Management ON, ABS 1 ja lopuksi tärkein: istu hartiat kyyryssä sohvan reunalla ilmanvastuksen pienentämiseksi. Noilla lääkkeillä itse voitin cupista kaikki kilpailut.

Kiitokset kovasti. Oikeastaan parempia lääkkeitä en olisi voinut saada vaivoihini. Käytin vaan lääkkeet polvillani rahin edessä ja kädet rahin päällä... hieman simuloidakseni motsikalla ajamisen asentoa.. ilmanvastuksesta ei ollut vastusta.

Siis kiitokset vielä kerran :)
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Näillä säädöillä menee Zonda kuin raiteilla: The ultimate Zonda R '09 tune [UPDATE 7.12.10] - GTP Forums

Muihin nopeisiin autoihin olen pyrkinyt laittamaan camberia 2.0/1.0 eteen/taakse, brake balancea 10/8 eteen/taakse, LSD:hen 40/30/10 ja topspeedi radan mukaan... Antirollbaria sitten lisää taakse, samalla kun jousia kiristää takaa ja löysentää edestä, jos auto tuntuu aliohjaavan kurveissa.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Honda Intergra TYPE R (DS5) RM`04 (245HP,950KG)

City Circuit / United Kingdom London

Requirements:
*Race Modification
*Sport Tyres Medium
Aerodynamics: 15 / 35
Gear Ratio MAX SPEED 200 km/h

Ride Height: 40 / -25
Spring Rate (kgf,mm) 15,0 / 4,2
Dampers (Extension) 8 / 7
Dampers (Compression) 9 / 8
Anti-Roll Bars 4 / 4
Camper Angle (-) 1,0 / 0,5
Toe Angle 0,00 / 0,20
Brake Balance 5 / 6

Näillä säädöillä 0:57:180 oma aika
Online Aika 0:55:738 (säädöistä ei tietoa)

Tästä melko toimiva säätö tähän kisaan ja toimii varmasti muuallakin.. N.200kierrosta tahkosin tätä rataa ja hain säätöjä tähän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Puskee aivan törkeesti noilla säädöillä mulla, tietty voi olla ajotyyli-mieltymyskysymys.Tosin padilla pelaan, että ei välttämättä tosiaan toimi siinä.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Puskee aivan törkeesti noilla säädöillä mulla, tietty voi olla ajotyyli-mieltymyskysymys.Tosin padilla pelaan, että ei välttämättä tosiaan toimi siinä.

Kokeilitko tuota londonin rataa vai muuta? Pitää olla kaikki avut pois paitsi abs + 1

Kaikki sutimisen estot pois. Myös jos ei muista siitä pelivalikosta vaihtaa renkaita ni varmasti myös senkin takia "puskee"

mutta ei siinä mitää. Palautetta saa antaa aina :=) Ajolinjat on tärkein osa-alue myös,jos ei osu ajolinjalle ni varmasti myös silloin auto ei käyttäydy niinkuin pitäisi.

"Kaveri ajo näillä mun säädöillä Londonin kisaan tällä samalla autolla ajaksi 56,868" (Ratilla / Polkimilla) EDIT: Kaveri paransi aikaa 56,801

Tästä voi kokeilla lisää mitä säätelin muuhun rataan.

Honda Integra DC5 Type R '04 RM Tune:

Requirements:

*Race Modification
*All engine upgrades
*All body upgrades
*Sports Soft - Racing Soft tires


Aerodynamics: 15 / 30
Ride Height: -22 / -20
Gear Ratio (top speed): 250
Initial Torque: 14
Acceleration Sensitivity: 34
Braking Sensitivity: 16
Spring Rate: 14.4 / 11.9 (Racing Soft) 11.6 / 8.5 (Sports Soft)
Extension: 9 / 8
Compression: 8 / 7
Anti-roll Bars: 4 / 4
Camber: 1.8 / 2.2
Toe : -0.12 / 0.20
Brake Balance: 5 / 6
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Juu, kyllä noi varmaan ihan hyvät ohjeet on.Mä en saa oikeen millään säädöillä autoa sellaiseksi kuin haluaisin, aina vaan puskee liikaa:mad:

ABS on ollu kokoajan kyllä ykkösellä ja jarrutuksessa aina puskee, eli pitäisi saada auto sellaiseksi että sitä pystyy ohjaamaan jarrutuksen yhteydessä.Kaikki jarrubalanssit taakse ja täydet downit eteen niin tilanne hiukan korjaantuu.

Paras aika on tullu sillä tavalla, että ride height on kumpikin maksimimiinuksissa ja iskarikovuudet kumpikin 10kg, silloin jotenkin pystyy ajamaan.

Toi on kyllä todella paljon riippuvainen säädöistä ja miten saat ne juuri omaan hanskaan sopiviksi, esimerkiksi mun paras aika on Londonilla 1:00.375 eli parantamisen varaa on:) kyllä siellä kuitenkin padimiehetkin on laitellu parikolme sekuntia kovempia aikoja kuin minä.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Honda Intergra TYPE R (DS5) RM`04 (245HP,950KG)

...

Tästä melko toimiva säätö tähän kisaan ja toimii varmasti muuallakin.. N.200kierrosta tahkosin tätä rataa ja hain säätöjä tähän.

Automaatti vaihteet vai Manuaali vaihteet?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Automaatti vaihteet vai Manuaali vaihteet?

Toimii kummallakin.

Itse kokeilin noita säätöjä omaan autoon,mutta oli "kilpurin" siivet ns.nolla asennossa tai tehdas asetuksissa ni ei kääntynyt mihinkään,mutta laittoi siivet 15/35 ni joha alko kääntyyn..

Tänään uusia säätöjä ja ajaksi saatu 56,448
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Peugeot 908 HDI löytyi tuollaiset säädöt GT Planetin forumilta. Ihan hyvin auto tottelee, ainakin Nyrrellä. Potentiaalia on reilusti alle 6min aikoihin. Oma paras tähän mennessä 6.07. Tosin yhtään puhdasta kierrosta en oo vielä onnistunut ajamaan :D Ainakin minun on padilla pelatessa tosin pakko pitää TC päällä, arvossa 7.

Aero: 60/85
Trans: 400
LSD: 19/52/15
Height: -22/-22
Springs: 10.3/10.7
Ext: 7/9
Com: 6/9
Roll: 5/5
Cam: -3.0/0.0
Toe: -0.20/0.66
Brakes: 8/5
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Like a Wind kisaan Pagani Zonda R `09 Säädöt!! Voitot helposti.

All parts/oil change

Body/Chassis
- Dynamics (Front/Rear) : 40 / 65

Transmission
- Top Speed : 400 km/h

Drive-train
Adjustable LSD (Front/Rear)
- Initial Torque : -/5
- Acceleration Sensitivity : -/5
- Braking Sensitivity : -/11

Torque Sensing Center Differential (Front/Rear)
---

Suspension
Suspension (Front/Rear)
- Ride Height : -18/-15
- Spring Rate : 13.8/16.2
- Dampers (Extension) : 3/5
- Dampers (Compression) : 5/10
- Anti-Roll Bars : 4/6

Wheel Alignment (Front/Rear)
- Camber angle : +0.5/+0.7
- Toe Angle : +0.0/+0.12

Brakes (Front/Rear)
- Brake Balance 3/3

Drive aids
- ABS : 1
- TCS : 3
Else all off

Tires
- Racing Soft
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Näillä meni B-Spec puolen Nascar series melko helposti läpi:

Aero: 50/70 (Daytona 30/50)
Trans: 380 (Daytona 400)
LSD: 27/60/15
Ride height: 0/0 (Daytona 15/15)
Spring Rate: 18/18,5
Ext: 8/4
Comp: 8/4
Roll bars: 4/4
Camber: 3/3
Toe: 0/0,20
Brakes: 8/3
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

Pitäis saada säätöjä Mersun CLK Touring Car '00 autoon. Vievät samanlaiset autot mua kun litran mittaa ja varmasti ei löydy ratin takaa noin isoa eroa.
 
Vastaus: Valmiita säätöjä autoihin

EHDOTUS:
Voisiko säätöjen jälkeen laitella jotain aikoja radoilta tms. Jonnet vaan kirjottelee hupina säädöt tänne kuitenkin :mad:

Enpä tiedä onko tuossa aikojen postaamisessa mitään mieltä, koska foorumilta löytyy varmasti niin paljon eritasoisia kuskeja, että jo taitoerot voi tehdä monta sekuntia per kierros. Se voisi toki toimia jos laittaisi ennen ja jälkeen ajat. Siitä saisi jonkinlaista käsitystä kuinka pätevät säädöt ne on.
 
Ylös Bottom