Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Valmis maksamaan PS3:sta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eewokki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

jysky_91 sanoi:
Mulla on kyl sen verra viel päänupissa järkeä, et en ees kattele tota sonyn propagandaa. Sonyn aikakausi konsolimaailman huipulla on nyt ohi. Näkihän sen. Konsoli julkaistiin perjantaina ja vielä lauantai-iltanakin koneita oli kaupoissa kymmeniä. Konsolin hinta ei voi yksinkertaisesti olla noin korkealla. Sony meni liian pitkälle ja tekikin tietokoneen... :cool:
Heh, mikä asiantuntija! Oikea paikka tuollaiseen postailuun taitaa olla konsolisota.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Ensi syksyllä, jos olen jo kunnon telkkarin saanut hommattua ja rahaa on vielä jäljellä niin KYLLÄ. Ilmestyy pari makean maukasta peliä silloin.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Jos ps3:ssa ois kunnon ohjain esim. samantyyppinen kuin X0:ssa, niin sitten vois jopa harkita ostamista, kunhan hinta putoais n. 400 euron luokkaan. Jostain syystä minkään pleikan ohjain ei ole mua miellyttänyt eikä tää uusikaan tee poikkeusta.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

natpe sanoi:
Jos ps3:ssa ois kunnon ohjain esim. samantyyppinen kuin X0:ssa, niin sitten vois jopa harkita ostamista, kunhan hinta putoais n. 400 euron luokkaan. Jostain syystä minkään pleikan ohjain ei ole mua miellyttänyt eikä tää uusikaan tee poikkeusta.
XO:n järjettömän painava ohjain voisi olla ok, jos sillä auttamattoman surkealla digipadilla olisi edes etäisesti jotain käyttöä jossain (esim. Lumines) ja jos sillä väärään paikkaan laitetulla vasemmalla tatilla voisi oikeasti hallita jotain. :p
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Yllättävän paljon turhaa natinaa Sonyn ohjaimesta, joka on selvästi parannettu versio Dualshockista mikä kelpasi 100 miljoonalle ostajalle. Itkekää aamuun asti sitä värinän puutetta, vielä en ole edes huomannut asiaa. Kevyys on myös plussaa, viimeistään siinä vaiheessa sen huomaa kun hakkaa Super Rub-A-Dubia 4 tuntia putkeen :p
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Oliver sanoi:
XO:n järjettömän painava ohjain voisi olla ok, jos sillä auttamattoman surkealla digipadilla olisi edes etäisesti jotain käyttöä jossain (esim. Lumines) ja jos sillä väärään paikkaan laitetulla vasemmalla tatilla voisi oikeasti hallita jotain. :p
Ei muutakuin punttikselle...
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

samuel6 sanoi:
Itkekää aamuun asti sitä värinän puutetta, vielä en ole edes huomannut asiaa.

En minäkään huomannut Motorstormia kokeillessa... ohjaimesta vain tuntui puuttuvan jotain todella oleellista, jokin fiilis tai tuntuma. Ei sitä tule välttämättä pelatessa ollenkaan ajatelleeksi, että hei, tässä ei ole värinää, jokin vain tuntuu oudolta ja väärältä. Vasta pitkän ajan päästä tajusin, että vika olikin tärinöiden puute.

Piti nyt kommentoida kun sattui osumaan silmiin. Kyselyn perusteella monikaan ei ole valmis maksamaan PS3:n nykyistä myyntihintaa, mutta toisaalta kovin moni ei myöskään odota saavansa laitetta ihan halvalla, vaan mediaani asettuu tuohon Xbox 360:n hintahaarukkaan.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Mahewcoro sanoi:
En minäkään huomannut Motorstormia kokeillessa... ohjaimesta vain tuntui puuttuvan jotain todella oleellista, jokin fiilis tai tuntuma. Ei sitä tule välttämättä pelatessa ollenkaan ajatelleeksi, että hei, tässä ei ole värinää, jokin vain tuntuu oudolta ja väärältä. Vasta pitkän ajan päästä tajusin, että vika olikin tärinöiden puute.

Piti nyt kommentoida kun sattui osumaan silmiin. Kyselyn perusteella monikaan ei ole valmis maksamaan PS3:n nykyistä myyntihintaa, mutta toisaalta kovin moni ei myöskään odota saavansa laitetta ihan halvalla, vaan mediaani asettuu tuohon Xbox 360:n hintahaarukkaan.

Fiilis asioita vai miten se menee? Itse en ole huomannut tuossakaan, mutta eiköhän tuo Immersion-sopu tarkoita sitä että tärinällistäkin ohjainta olisi tarjolla tulevaisuudessa. Itselle sopii kyllä nämä ihan hyvin, yllätyin että GT HDssakaan asiaa juuri huomannut. Totta puhut että Sonyn laite on törkykallis, siitä huolimatta tyytyväinen ostokseeni, kuten sanoin pari boksia on testattu ja jos tuolle tekniikalle ja laadulle tehtäisiin jotain, voisin harkita Eliteä uudestaan. Jos ei, jää kauppaan. Sonyn kone on kyllä itselle ollut todella positiivinen yllätys, lisälaitteita en ole juuri tarvinnut kun kaikki kotoa tuntuu sopivan suoraan, vain näppis puuttuu. Ja pelit on huomattavasti parempia kun oletin, varsinkin nuo playstation storen pelit on ollut iloinen yllätys.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Ainoa huono asia, mitä nyt voin PS3:n ohjaimesta sanoa tällä hetkellä ovat liipaisimet JOS/KUN niitä joutuu painamaan keskisormella (muuten ei niidenkään kanssa ole ongelmia). Kun painan liipaisimia etusormella, minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia pitää sitä liipaisimella. Minä pitelen/käyttelen Dualshokkeja, ja oikeastaan muitakin ohjaimia, joissa olkanäppäimet löytyvät (eli aikalailla 99,999%:a ohjaimista), niin, että käytän kaikkia olkanäppäimiä etusormella. Tällöin minulla ei ainakaan liipaisimet aiheuta SIXAXIS:ssa ongelmia. Jos kuitenkin joudun esim. painamaan R1:stä etusormella ja jokin tilanne vaatii myös R2-liipaisimen painamista, niin silloin tuntuu hieman, ettei sormi välttämättä pysy liipaisimella (tosin vielä ei ole liukunut poissakaan sen päältä). Se ei sinänsä häiritse pelaamista, mutta tuntuu hieman epämiellyttävältä sormelle.

Toisaalta minusta oikeastaan kaikkien ohjeimien käyttäminen tuntuu epämiellyttävältä, jos keskisormea joutuu käyttämään taaimmaisen olkanäppäimen painamiseen. Ehkä se johtuu tosin enemmän siitä, että minä tuen keskisormella ohjaimia sillä tavalla sen takaosan yläosasta, joten on ehkä ymmärrettävääkin miksi keskisormen käyttäminen häiritsee (osa tuesta "häviää", mikä myös vaikuttaa siihen miltä ohjain tuntuu kädessä). Kuten jo sanoin, ongelma on tosiaan kaikilla ohjaimilla, SIXAXIS:lla ehkä hieman enemmän kuin muilla, koska liipaisimet eivät ole aivan täydelliset, muttei mitenkään niin hirveästi, että se pelaamista häiritsisi.

Ja tosiaan, minäkin olen joskus pelannut Gran Turismo 4:sta tärinättömillä ohjaimilla, ja huomasin puutteen vasta monen tunnin pelailun jälkeen. Tärinät eivät siis ole minulle NIIN hirveän tärkeitä. Autopeleissähän se on tosin ratilla pelatessa eri asia, kun Immersionin kanssa ollut raastupajuttu poistatti myös Force Feedbackin niistä. Sillä on toisaalta melko paljon eroa johonkin tärinään, kun pelaa normiohjaimella esim. jotain toimintapeliä. Eipä silloin tärinää jaksa edes kaipailla.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Mielestäni aikoinaan kun PS1:n ohjain julkaistiin, olivat suunnittelijat pistäneet D-padin siihen kohtaan missä vasenta peukaloa on paras pitää ja mikä mahdollistaa parhaan tuntuman jne. Tämä oli luonnollisesti hyvä asia ,koska kaikki pelit pelattiin D-padilla. Nyt kuitenkin kun useimmat pelit pelataan tatilla niin mielestäni Xboxien ohjainten tattien epäsymmetrinen sijoittelu on huomattavasti luontevamman ja tarkemman pelikokemuksen antava etenkin FPS-peleissä ja muissa kahden tatin peleissä. D-pad-peleissä Sonyn ohjain onkin sitten täysin ylivertainen esim. Tekkeneissä ja Haukoissa jne.

Ymmärrän kyllä että ihmiset ovat tottuneet siihen Sonyn ohjaimeen ja pitävät sitä parempana (vaikka se välillä vaikeaa onkin), mutta näkisin mielelläni, että Sony julkaisi irrallaan myytäväksi myös toisen vaihtoehtoisen ohjaimen. Olen täysin varma että sekin tekisi kauppansa.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Dr Evil sanoi:
Mielestäni aikoinaan kun PS1:n ohjain julkaistiin, olivat suunnittelijat pistäneet D-padin siihen kohtaan missä vasenta peukaloa on paras pitää ja mikä mahdollistaa parhaan tuntuman jne. Tämä oli luonnollisesti hyvä asia ,koska kaikki pelit pelattiin D-padilla. Nyt kuitenkin kun useimmat pelit pelataan tatilla niin mielestäni Xboxien ohjainten tattien epäsymmetrinen sijoittelu on huomattavasti luontevamman ja tarkemman pelikokemuksen antava etenkin FPS-peleissä ja muissa kahden tatin peleissä. D-pad-peleissä Sonyn ohjain onkin sitten täysin ylivertainen esim. Tekkeneissä ja Haukoissa jne.

Ymmärrän kyllä että ihmiset ovat tottuneet siihen Sonyn ohjaimeen ja pitävät sitä parempana (vaikka se välillä vaikeaa onkin), mutta näkisin mielelläni, että Sony julkaisi irrallaan myytäväksi myös toisen vaihtoehtoisen ohjaimen. Olen täysin varma että sekin tekisi kauppansa.
Itselläni on juurikin päinvastainen tuntuma. Sixaxiksessa pidän juuri tuosta, että ohjain on symmetrinen kummaltakin puolelta. Isokätisenä minulle on XO:n ohjaimen vasen tatti aivan liian lähellä kättä. Liipasimista en myöskään pidä. Muuten kyllä ihan tykkään siitäkin kapulasta.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Dr Evil sanoi:
Nyt kuitenkin kun useimmat pelit pelataan tatilla niin mielestäni Xboxien ohjainten tattien epäsymmetrinen sijoittelu on huomattavasti luontevamman ja tarkemman pelikokemuksen antava etenkin FPS-peleissä ja muissa kahden tatin peleissä.

Tätä minä en ole ikinä tajunnut. Kaikki puhuu tuota, mutta siinä on yksi asia mikä pistää ihmetyttämään; ihan samassa kohdassahan se tähtäystatti on kummallakin ohjaimella. Oikealla kädellähän melkein kaikki tähtää. Vain juoksutatin paikkaa on vaihdettu. Paitsi minulla, koska tähtään vasemmalla kädellä. Ja tämän takia XO:n ohjain on minulle huonompi räiskinnöissä. Tatti on mielestäni huonossa ja epätarkassa paikassa tähtäykseen, koska se on niin lähellä kämmentä ja liikkeestä tulee epäsymmetrinen. Jopa Tiger Woodsin pelaaminen vasemmalla tatilla on mahdotonta minulle tatin sijottelun takia ---> lyön oikealla tatilla.

Itseasiassa mun mielestä koko tattien sijotteluista keskustelu on hieman turhaa, koska ei siinä tule mitään niin merkittävää eroa. Isoimmat erot XO:n ja PS3:n ohjaimen kesken on pinnan muotoilu joka johtaa kummallakin ohjaimella ihan erilaisiin käden asentoihin. XO:n ohjaimessa kämmenet osuu ohjaimeen suhteellisen paljon ja se tekee siitä mukavan tuntuisen. Se on hyvä esim. ajopeleissä ja hidastempoisissa peleissä. Sixaxiksessa taas muotoili on tehty niin, että kämmenet on kaukana ohjaimesta, eli käden liikkuma-ala on isompi ---> nopeampaa pelata. mukavuus ei ole samalla tasolla tietyissä peleissä ja sitten taas nopeissa peleissä tästä on hyötyä.

Ainut oikeasti häiritsevä asia XO:n ohjaimessa on takana oleva paristokotelo. Sormet kiinni siinä koko ajan.

EDIT: Ja tärinöistä.... Etukäteen ajattelin että eihän turismoa voi ajaa ilman tärinöitä. No kyllähän sitä oli pirun monta tuntia takana ajoa kun yhtäkkiä tajusi ettei ohjain tärise. Ei mitään vaikutusta pelinautintoon. Vaikka tärinällinen ohjain tulee, minä pidän itselläni tärinättömän ja kevyen ohjaimen.
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Ja tärinöistä... Vai pelasit GT HD:tä tuntikaupalla ilman, että huomasit tärinöiden puuttumista...

I told you so ! Tuota minä yritin sodan puolella viestitolkulla selittää, mutta ei kukaan suostunut kuuntelemaan. Wavebirdilläkään ollut mitään tärinöitä Cubella ja silti porukka pelasi sillä mielellään...

Ja sama sitten myöhemmin PS2:lla, kun logitechin langattomalla sai valita tärinöiden ja tärinättömyyden välillä -> tärinättömyys... (tärinöiden kanssa oltiin vain ojassa alle 5 sek GT4:ssa Wavebirdin jälkeen.) Ja nyttemmin SIXAXIS... No problem...

Sen kyllä tunnustan, että rattien mahdolliset tärinättömyydet sylettävät, mutta siitäkään on tuskin enää huolta immersionsopimuksen myötä...
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Ja vielä lisää tärinöistä. Itsekkin kun kaupassa kokeilen pelata formula 1 niin tajusin vasta kun kaupasta lähdin että ei perkele eihän siinä ollut tärinää :D Ei sitä pelatessa huomaa edes...
Mutta nyt kun tuo sopimus taas immersionin kanssa on tehty niin eiköhän ne tärinät kummiskin takaisin tule ohjaimeen. Ainakin itse niin toivon, koska onhan se kivaa kuin se ohjain tärisee, pärisee ja vaikka mitä! :D
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

The Punisher sanoi:
Ja vielä lisää tärinöistä. Itsekkin kun kaupassa kokeilen pelata formula 1 niin tajusin vasta kun kaupasta lähdin että ei perkele eihän siinä ollut tärinää :D Ei sitä pelatessa huomaa edes

Täytyy tässä samalla testata PS3 surffailua...

Itse en ole oikein ikinä ymmärtänyt tärinän suitsutusta, minun mielestä se tuo vain jotekin epäluonnollisen tuntuman ajamiseen. Ei oikeiden autojen ratit mitään tärise koko ajan
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

Baron sanoi:
I told you so ! Tuota minä yritin sodan puolella viestitolkulla selittää, mutta ei kukaan suostunut kuuntelemaan.
Sodan puolella on turha edes yrittää tuoda järjen ääntä keskusteluun. Kiihkeimpien sotijoiden mielipiteet ovat niin tiukassa, että niitä ei toisten kommentit käännä, pikemminkin vain vahvistaa entisestään :p
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

noose01 sanoi:
Eivät jos auto on paikallaan tai ajaa parketilla :rolleyes:

tämäkin riippuu tosiaan pinnasta johon renkaat ottavat kontaktia, omassa n. kymmenen vuotta vanhassa reuhkassa ei ratti tärise juuri ollenkaan (sixaxis) nk. normaalikuntoisilla teillä, mutta sora ja huonokuntoinen pinta kyllä tuntuvat käsissä asti (dualshock2).

itsekään en kaipaa tärinöitä juuri muuten kuin räiskintäpeleihin. :rolleyes:
 
Vastaus: Valmis maksamaan PS3:sta?

hartzu sanoi:
Ei edes asvaltilla, tai soralla. Auto voi täristä, mutta ratti ei tärise.

mulla tärisee 23 vuotta vanhassa autossa ratti ihan kun auto on paikallaan ja käynnissä....:)

joojoo ei oo varaa ostaa uuttakaan autoo.....
 
Ylös Bottom