Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Mewna

Kalmankatkuinen kauhutoimittaja
Ylläpitäjä
1687

Julkaisupäivä: Syksy 2024

Kehittäjä: The Chinese Room

Julkaisija: Paradox Interactive

Alustat: PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Xbox Series X

Kotisivu: https://www.bloodlines2.com/

Tänään julkistettiin jatkoa vuonna 2004 yön pimeyden nähneelle Vampire: The Masquerade - Bloodlines -toimintaroolipelille. Viimeksi seikkailtiin Enkelten kaupungissa eli Los Angelesissa, ja tällä kertaa vampyyriklaanien väliset kahinat sijoittuvat tummanpuhuvaan Seattleen. Trailerin perusteella luvassa on runsaasti veristä toimintaa yliluonnollisten olentojen ystäville.



 
Viimeksi muokattu:
Tätä on odotettu! Oli niin loistava peli aikoinaan tunnelmaltaan ja eri vaihtoehdoiltaan.

Toivottavasti ei tuota pettymystä.
 
Ekaa osaa en ole pelannut vaikka kuinka monta kertaa kuolannut sen ostoa. Mietityttää vaan aina että onkohan se liian vanha jo että siitä pystyy nauttimaan ja miten pahoja bugeja on. Eihän se toki 5€ kalliimpi ole joten ehkä sitä vois kokeilla jossain välissä.

Uusi peli vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.
 
Ekaa osaa en ole pelannut vaikka kuinka monta kertaa kuolannut sen ostoa. Mietityttää vaan aina että onkohan se liian vanha jo että siitä pystyy nauttimaan ja miten pahoja bugeja on. Eihän se toki 5€ kalliimpi ole joten ehkä sitä vois kokeilla jossain välissä.

Uusi peli vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.

Ekasta osasta löytyy todella hyviä läpipeluita vaikka ihan YouTubesta kaikkine korjauksineen, jos haluaa sitä kautta pelin kokea. Itselläkin jäi aikanaan välistä, mutta olen Tuben kautta kokenut pelin useammankin kerran. Suosittelen sitäkin metodia, jos vaan kiinnostaa.

Kakkososan tulo tuli ihan puskista, mutta olipa iloinen yllätys! Varsinkin, jos julkaisu todellakin on jo vuoden päästä, niin tulee ihan kivan nopeasti. Toivottavasti saavat laadukkaan ja ennen kaikkea toimivan paketin ulos. Vampyyriaiheisia pelejä ei ole todellakaan liikaa ja aina tällaiset roolipelit tietenkin kiinnostavat. Todennäköinen julkaisupäivän hankita tulee olemaan.
 
Ekasta osasta löytyy todella hyviä läpipeluita vaikka ihan YouTubesta kaikkine korjauksineen, jos haluaa sitä kautta pelin kokea. Itselläkin jäi aikanaan välistä, mutta olen Tuben kautta kokenut pelin useammankin kerran. Suosittelen sitäkin metodia, jos vaan kiinnostaa.

Enpä edes tajunnut harkita tuota, voipi olla että saa paremman kokemuksne sitä kautta.
 
Ekaa osaa en ole pelannut vaikka kuinka monta kertaa kuolannut sen ostoa. Mietityttää vaan aina että onkohan se liian vanha jo että siitä pystyy nauttimaan ja miten pahoja bugeja on. Eihän se toki 5€ kalliimpi ole joten ehkä sitä vois kokeilla jossain välissä.

Uusi peli vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.
Jos tuon ekan joskus hankit, niin suosittelen lataamaan tämän unofficial patchin, joka korjaa peliä ihan hitosti, niin on ainakin pelattavassa kunnossa.
 
Ostin nyt ekan osan GOG:sta reilulla 4€ kun tarjouksessa on niin ei siinä mitään menetä jos kokeilee, täytyy tuo patchi kans asennella ja testailla kun kerkeää.

EDIT: Itseasissa tuo patchi on valmiiksi jo GOG versiossa asennettuna, ainut vaan että se on versio 10.2 ja uusin on 10.3 ja se on vain basic versio joten plus version ominaisuudet saa vain lataamalla tuon uusimman ptachin.
 
Viimeksi muokattu:
En oikein tiedä, mitä mieltä tuosta videosta nyt pitäisi olla. Graafisesti ei mitenkään kovin vakuuttava, hahmon liikkuminen ja taistelu vaikutti aavistuksen kankealta ja kulmikkaalta, tai sitten ohjaksissa oleva pelaaja ei vain osannut pelata. Keskusteluissa palattiin toistakymmentä vuotta taaksepäin, kun päähahmo on 'mykkä'.

Ei kovin vakuuttava ensivaikutelma, vaikka edelleen olenkin tästä kiinnostunut paljolti vampyyrien ja 'nostalgian' takia. Toivon todella, että lopputuote on sulavampi, koska muuten tästä ei tule keskikinkertaista roolipeliä kummempaa ja todellakin toivoisin tämän olevan paljon enemmän.
 
Tuo "mykkyys" on vain parempaa roolipelaamista kun ei ole ääninäyttelijää värittämässä vastauksia vaan voi itse kuulla päässään miten se oma hahmo sen valitun tekstin sanoo. Muistaakseni näilläkin foorumeilla vasta joku valitteli Cyberpunk 2077:n ääninäyttelystä kun oli luvattu että saa itse tehdä hahmonsa mutta hahmolla onkin persoona. Tässä ei ole sitä ongelmaa ja se on vain hyvä tietyille pelaajille.

Itse olen tottunut molempiin tyyleihin ja pelannut kuitenkin selvästi enemmän pelejä, joissa on ääninäyttely. Joskus se kuitenkin ärsyttää kun vaikkapa valittu vaihtoehto onkin ääninäyteltynä ihan erilainen mitä tekstinä voisi olettaa. Sitä ongelmaa ei pitäisi tässä olla jos homma on tehty oikein.

Aika monessa pelissä on kuitenkin yhä päähahmo mykkä Gordon Freemanin tapaan eikä tuo ole ainakaan minua haitannut että pelihahmo on aina hiljaa vaikka mitä monologeja muut hahmot tälle puhuisivat. Days Gone oli myös yksi esimerkki ääninäyttelystä, joka voi helposti ärsyttää, huvittaa tai rikkoa immersiota jatkuvalla lätinällä. Sekään ei omalla kohdalla haitannut mutta huvitti kyllä ajoittain.

Gameplaytä en katsonut tuosta pitemmästä videosta mutta lyhyemmistä trailereista tuli ensimmäisenä mieleen Arkanen pelit, kuten Dishonored ja Prey, samoin ehkä uudet Deus Exät. Omaan makuun siis todella hyvä juttu kaiken kaikkiaan sekä pelimekaniikan että roolipelaamisen osalta. Tästä onkin kuin varkaiten noussut Cyberpunkin ja Last of Us 2:n rinnalle yksi odotetuimmista peleistä itselleni.
 
En oikein tiedä, mitä mieltä tuosta videosta nyt pitäisi olla. Graafisesti ei mitenkään kovin vakuuttava, hahmon liikkuminen ja taistelu vaikutti aavistuksen kankealta ja kulmikkaalta, tai sitten ohjaksissa oleva pelaaja ei vain osannut pelata. Keskusteluissa palattiin toistakymmentä vuotta taaksepäin, kun päähahmo on 'mykkä'.

Ei kovin vakuuttava ensivaikutelma, vaikka edelleen olenkin tästä kiinnostunut paljolti vampyyrien ja 'nostalgian' takia. Toivon todella, että lopputuote on sulavampi, koska muuten tästä ei tule keskikinkertaista roolipeliä kummempaa ja todellakin toivoisin tämän olevan paljon enemmän.
Kyllähän tuo nyt ainakin omaan silmääni näyttää graafisesti varsin hyvältä ja oikealla tavalla tunnelmalliselta. Graafinen ulosanti kyllä pitää minulle tämän odotukset korkeana. Tuo pelihahmon mykkyys tosin on itseänikin melkoisen paljonkin häiritsevä asia. En pysty millään tavalla kuvittelemaan pelihahmon puhetta, jos sitä ei kuule pelissä. Silloin pelihahmo on vain minulle mykkä ja vaikuttaa usein jopa jollain tavalla tyhmältä se oma hahmo. Johtuu ehkä siitä, että en koskaan kuvittele itse olevani pelihahmo peleissä, vaan ainoastaan ohjaavani pelihahmoa interaktiivisessa elokuvassa. Silloinhan tuollainen pelihahmon mykkyys tuntuu kyllä todella tönköltä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo pelihahmon mykkyys tosin on itseänikin melkoisen paljonkin häiritsevä asia.... Silloin pelihahmo on vain minulle mykkä ja vaikuttaa usein jopa jollain tavalla tyhmältä se oma hahmo.

Samat fiilikset. Varsinkin viime aikoina Ubisoftin peleissä on ollut paljon näitä tuppisuusankareita. Tulee jotenkin hölmö fiilis, kun kaikki pelimaailman hahmot käyvät päähenkilön kanssa pitkiä keskuteluja, jotka ovat kuitenkin oikeasti monologeja, joissa pelaajan tyyppi voi vain nyökytellä, murahdella ja elehtiä.

Henkilökohtaisesti minulla on Vampire: the Masqueradeen samantapaiset lähtökohdat kuin Cyberpunk 2077:ään. Eli 90-luvulla tuli pelattua muutamamia pitkiäkin kampanjoita näiden videopelien taustalla olevia pöytäroolipelejä. Tästä johtuen ennakko-odotukset ovat hyvinkin korkealla myös vampyyrien kohdalla. Uudelleenpeluuarvoa luulisi ainakin löytyvän, jos pelissä on mukana kaikki Vampiren klaanit. Pelityyli kuitenkin eroaa esim. Nosferatun ja Toreadorin välillä ihan hemmetisti.
 
Samat fiilikset. Varsinkin viime aikoina Ubisoftin peleissä on ollut paljon näitä tuppisuusankareita. Tulee jotenkin hölmö fiilis, kun kaikki pelimaailman hahmot käyvät päähenkilön kanssa pitkiä keskuteluja, jotka ovat kuitenkin oikeasti monologeja, joissa pelaajan tyyppi voi vain nyökytellä, murahdella ja elehtiä.

Henkilökohtaisesti minulla on Vampire: the Masqueradeen samantapaiset lähtökohdat kuin Cyberpunk 2077:ään. Eli 90-luvulla tuli pelattua muutamamia pitkiäkin kampanjoita näiden videopelien taustalla olevia pöytäroolipelejä. Tästä johtuen ennakko-odotukset ovat hyvinkin korkealla myös vampyyrien kohdalla. Uudelleenpeluuarvoa luulisi ainakin löytyvän, jos pelissä on mukana kaikki Vampiren klaanit. Pelityyli kuitenkin eroaa esim. Nosferatun ja Toreadorin välillä ihan hemmetisti.
Metro Exodus on myös yksi jossa tuo mykkyys alkoi ärsyttämään, kun pelin loppupuolella se
vaimo melkein itkee radiossa ja huutelee miehensä perään, mutta se mulkero on vain hiljaa eikä vastaa, niin se jotenkin pilasi tunnelman ihan totaalisesti.

Pitää varmaan laskea odotuksia tätä kohtaan, niin ei tule paha pettymys.
 
Traileri näyttää aikas hyvältä, varsinkin kun ottaa huomioon, että julkaisuun on vielä vajaa vuosi. Maailma näyttää justiinsa siltä miltä pitääkin, eli synkän tunnelmalliselta. En oikeesti malttaisi odottaa, että pääsen viettämään yöni tuolla suurkaupungin sykkeessä.

Pelihahmon mykkyys on mielestäni ihan hyvä juttu: enemmän minua haittais jos kovalla työllä luomani hahmo puhuisi ihan ”väärällä” äänellä.

Milläs klaanilla aiotte muuten pelata? Itse en oo vielä kovin tarkasti miettinyt millaisen verenimijän teen, mutta ensimmäiseksi aiheutan hämmennystä ympärilleni tietysti lempparillani Malkavianilla, ja toinen kierros koetaan Toreadorina.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 on ihan varmasti mun GOTY 2020! :eek:
 
Peli julkaisu lykkääntyi myöhemmäksi.

For the last three and a half years, we’ve worked hard to bring you a worthy successor to Bloodlines 1. To us, that meant not only making good on the ambitions of this remarkable game, but also a duty to ensure we would not repeat its mistakes. Today, we have to tell you that we need some more time to get you the game you’ve been waiting for. Although Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 will still launch in 2020, we have decided to value quality over making the Q1 launch window.

 
Lauantaina järjestetyssä Paradox Insider -lähetyksessä paljastettiin myös Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2:n fyysinen collector's edition. 169,99 euroa maksava paketti sisältää pelin + 3 DLC:tä, Seattlen kartta -julisteen, steelbook-kotelon, 28 cm korkean Elif-patsaan, vinyyli-soundtrackin sekä pdf-version Vampire: The Masquerade -pöytäroolipelin sääntökirjasta. Halutessaan tämän paketin voi ostaa ilman peliä, jolloin myös hinta on hieman halvempi.

Bloodlines 2:n Twitterin mukaan rajoitetun ("very limited") collector's editionin voi tilata VAIN Paradoxin omasta kaupasta: Paradox Merchandise. Tällä hetkellä tilattavissa ovat PC, Xbox One sekä PS4 -versiot.

Itse päädyin ostamaan keräilyversion ilman peliä, hinnaksi tuli 109,99 euroa + noin 9 euron postikulut. Tuote lähetetään Saksasta, joten siihen ei tule mitään ylimääräisiä maksuja noiden lisäksi.
 
Lauantaina järjestetyssä Paradox Insider -lähetyksessä paljastettiin myös Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2:n fyysinen collector's edition. 169,99 euroa maksava paketti sisältää pelin + 3 DLC:tä, Seattlen kartta -julisteen, steelbook-kotelon, 28 cm korkean Elif-patsaan, vinyyli-soundtrackin sekä pdf-version Vampire: The Masquerade -pöytäroolipelin sääntökirjasta. Halutessaan tämän paketin voi ostaa ilman peliä, jolloin myös hinta on hieman halvempi.

Bloodlines 2:n Twitterin mukaan rajoitetun ("very limited") collector's editionin voi tilata VAIN Paradoxin omasta kaupasta: Paradox Merchandise. Tällä hetkellä tilattavissa ovat PC, Xbox One sekä PS4 -versiot.

Itse päädyin ostamaan keräilyversion ilman peliä, hinnaksi tuli 109,99 euroa + noin 9 euron postikulut. Tuote lähetetään Saksasta, joten siihen ei tule mitään ylimääräisiä maksuja noiden lisäksi.
Oliko julkaisupäivästä mitään mainintaa?
 
Ylös Bottom