Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Huvittavintahan tässä on se, että se tuleva peli ei oikeasti näyttänyt edes erityisen huonolta vaan varsin mielenkiintoiselta. Ainakin jos ei odota sitä "kunnollista" jatko-osaa, joka tekee kaiken kuten edeltäjä.

Veikkaanpa vain että jos vampyyripeliä kaipaa, niin The Blood of Dawnwalker melko varmasti parempi ostos. Katsellaan nyt kuitenkin myös mitä tämä tarjoaa, sillä kuten olen hokenut, hyvä peli kyllä kelpaa.
Siellä eivät verenimijät ole pelkästään pelissä, vaan selkeästi peliprojektin johdossa on myös verenimijöitä…

Aika harhaanjohtava otsikko Muropaketilta. Rahanpalautus on automaattinen kaikille Premium Editionin tilanneille, koska nämä klaanit oli sen ainoa lisäbonus. Nyt kun klaanit oletettavasti tulee kaikkien saataville, version sisältö on joko oleellisesti muuttumassa tai Premium saattaa poistua kokonaan saatavilta.

Pettymys ei siis ole suoraan rahanpalautuksen syynä. Hieman epäilen, ettei kovin moni peliin pettyneet ole kyllä Premium Editionia tilannutkaan.

Sitä paitsi kun kyse on ennakkotilauksesta, kuluttaja saa joka tapauksessa hakea rahojaan takaisin koska vain ennen pelin julkaisua. Näin ainakin eurooppalaisen kuluttajansuojalainsäädännön piirissä. Pieni henkinen luunappi Muropaketille klikkiotsikoinnista.

Huvittavintahan tässä on se, että se tuleva peli ei oikeasti näyttänyt edes erityisen huonolta vaan varsin mielenkiintoiselta. Ainakin jos ei odota sitä "kunnollista" jatko-osaa, joka tekee kaiken kuten edeltäjä.

Veikkaanpa vain että jos vampyyripeliä kaipaa, niin The Blood of Dawnwalker melko varmasti parempi ostos. Katsellaan nyt kuitenkin myös mitä tämä tarjoaa, sillä kuten olen hokenut, hyvä peli kyllä kelpaa.
Mitä olen tuota gameplayta katsonut, niin kehittäjät on kyllä tavoittaneet sen alkuperäisen fiiliksen ja mekaniikat erinomaisesti. Niin kuin sanoin, näyttää oikeasti enemmän Bloodlinesilta, kuin se alkuperäinen. Väittäisin melkein, että olisi enemmänkin harhaanjohtamista kutsua tätä miksikään muuksi kuin Bloodlinesiksi. Ongelma kuulostaa nyt olevan vaan se, ettei hahmonkehitys ole enää suoraan pöytäroolipelistä sovellettu viritys, vaan modernit standardit täyttävä toiminta-rpg.

Blood of Dawnwalker ei ainakaan omalla kohdalla rapsuta ihan samaa kutinaa, koska keskiaikainen maailma ja tuntuu muutenkin enemmän Witcher 3 spinoffilta. VtMB on tunnelmallisesti aika eri peto.

Mitä olen tuota gameplayta katsonut, niin kehittäjät on kyllä tavoittaneet sen alkuperäisen fiiliksen ja mekaniikat erinomaisesti. Niin kuin sanoin, näyttää oikeasti enemmän Bloodlinesilta, kuin se alkuperäinen. Väittäisin melkein, että olisi enemmänkin harhaanjohtamista kutsua tätä miksikään muuksi kuin Bloodlinesiksi. Ongelma kuulostaa nyt olevan vaan se, ettei hahmonkehitys ole enää suoraan pöytäroolipelistä sovellettu viritys, vaan modernit standardit täyttävä toiminta-rpg.
Kaikki ketkä peliä ovat pelanneet, ovat sanoneet samaa: toimintapeli, ei RPG. Ei edes toiminta-RPG. Ei Dishonored-sarjakaan, mihin tätä nyt verrattu, ole toiminta-RPG.
Tätä itseasiassa odotan aika paljon.

Aika harhaanjohtava otsikko Muropaketilta. Rahanpalautus on automaattinen kaikille Premium Editionin tilanneille, koska nämä klaanit oli sen ainoa lisäbonus. Nyt kun klaanit oletettavasti tulee kaikkien saataville, version sisältö on joko oleellisesti muuttumassa tai Premium saattaa poistua kokonaan saatavilta.

Pettymys ei siis ole suoraan rahanpalautuksen syynä. Hieman epäilen, ettei kovin moni peliin pettyneet ole kyllä Premium Editionia tilannutkaan.

Sitä paitsi kun kyse on ennakkotilauksesta, kuluttaja saa joka tapauksessa hakea rahojaan takaisin koska vain ennen pelin julkaisua. Näin ainakin eurooppalaisen kuluttajansuojalainsäädännön piirissä. Pieni henkinen luunappi Muropaketille klikkiotsikoinnista.

Blood of Dawnwalker ei ainakaan omalla kohdalla rapsuta ihan samaa kutinaa, koska keskiaikainen maailma ja tuntuu muutenkin enemmän Witcher 3 spinoffilta. VtMB on tunnelmallisesti aika eri peto.
No, eipä muron uutisessa ole edes julkaisupäivä oikein, kun sanovat sen olevan lauantai 25.10 vaikka se on 21.10 :D

Kaikki ketkä peliä ovat pelanneet, ovat sanoneet samaa: toimintapeli, ei RPG. Ei edes toiminta-RPG. Ei Dishonored-sarjakaan, mihin tätä nyt verrattu, ole toiminta-RPG.
Parin sekunnin googlettamisella löytyi heti pelijourno, joka nimenomaan kehui pelin RPG-puolta (Linkki). Toinen ennakko (Rock Paper Shotgun) oli vähän kahden vaiheilla sanoen, että kyseessä "rajoitettu" RPG ja kolmas (Eurogamer) ehkä kriittisimmin tästä porukasta totesi, että toiminta-RPG toimintapainotuksella. "Kaikki" on siis jälleen kerran tässä keskustelussa ikävästi esiintyvää hyperbolea.

Dishonorediin voi nähdyn perusteella hyvinkin verrata toiminnan ja hiippailun osalta, mutta Dishonoredissa tarinan "valinnat" hoidettiin käytännössä tappelemalla. Loppuratkaisu riippui siitä kuinka vähän tai paljon pelin aikana tappoi porukkaa.

Bloodlines 2:ssa roolipelimäisyyksiä on selkeästi enemmän: Hahmoaan saa kustomoida ja valita tämän klaanin. Vaikka klaanin sisällä ei välttämättä ole hirveän paljon valinnanvaraa mihin suuntaan hahmoaan kehittää, niin kykyjä voi korkeampaa hintaa vastaan valita muiden klaanien kykypuista, eli luovuutta saa halutessaan käyttää. Hinta riippuu siitä jakaako ne valitun klaanin disciplinen, eli hinta nousee mitä kauemmas mennään oman klaanin ydinosaamisesta. Lisäksi löytyy dialogivalinnat ja mainesysteemi eri hahmoja ja ryhmittymiä kohtaan, sekä vielä tuntematon määrä erilaisia loppuratkaisuja, joihin valintojen pitäisi vaikuttaa.

Bloodlines 2:ssa roolipelimäisyyksiä on selkeästi enemmän: Hahmoaan saa kustomoida ja valita tämän klaanin. Vaikka klaanin sisällä ei välttämättä ole hirveän paljon valinnanvaraa mihin suuntaan hahmoaan kehittää, niin kykyjä voi korkeampaa hintaa vastaan valita muiden klaanien kykypuista, eli luovuutta saa halutessaan käyttää. Hinta riippuu siitä jakaako ne valitun klaanin disciplinen, eli hinta nousee mitä kauemmas mennään oman klaanin ydinosaamisesta. Lisäksi löytyy dialogivalinnat ja mainesysteemi eri hahmoja ja ryhmittymiä kohtaan, sekä vielä tuntematon määrä erilaisia loppuratkaisuja, joihin valintojen pitäisi vaikuttaa.
Oho, olen pahoillani. On itselläni ollut nyt joku väärinkäsitys. Koska aikaisemmin muistelin lukeneeni että kaikki nuo olisi poistettu. Eli tässä nyt on ihan meikän moka kyseessä.

Oho, olen pahoillani. On itselläni ollut nyt joku väärinkäsitys. Koska aikaisemmin muistelin lukeneeni että kaikki nuo olisi poistettu. Eli tässä nyt on ihan meikän moka kyseessä.
Joo, kyllä nuo pelissä on, mutta totta kai toteutuksesta on oltu ennakoissa montaa mieltä. Olisin itsekin ollut vähän pettynyt, jos olisi ollut ihan pelkkä Dishonored-tyyppinen hiiviskely-mätkyttely.

Olen kuitenkin nähdyn perusteella hyvinkin positiivisella mielellä ja jos julkaisupäivään mennessä pelin suhteen ei ilmaannu mitään megakatastrofaalista uutta tietoa, niin pakko tämä on kokea ihan omin käsin.

Niin, miten RPG sitten määritellään nykyään, mitkä mittarit pitää täyttyä jotta peli on RPG. Kai joku visuaalinen novellikin voi olla RPG jos siinä saa pelata jotain hahmoa ja tehdä valintoja?

Tässä kuitenkin vahvistettu lista siitä, mitä pelissä ei ole verrattuna alkuperäiseen, jonka jatko-osa tämän pitäisi olla:

• No Character Creation
  • No Guns
  • No Melee Weapons
  • No Stats
  • No Stat Checks in Dialogue (e.g. Persuasion, Intimidation, Seduction, Scholarship, Investigation)
  • No Inventory
  • No Quest Log
  • No Hacking
  • No Lockpicking
  • No Nosferatu
  • No Humanity System
  • No Gangrel
  • No Frenzy

Lähde, Reddit

Minulla ei ole mitään kosketusta alkuperäiseen, joskus vaan kuullut kun porukka puhuu pelistä. Voihan peli toki olla edelleen RPG, ehkä se tulee ilmi sitten muiden mekaniikoiden kautta. Ehkä tämä on joku visuaalinen novelli?

Edit, ah okei, Chinese Room, joka tätä peliä työstää, on tunnettu kävelysimulaattoreistaan. No se selittänee sit tämän pelin kehitystarinan ja ennustaa tyyliä jos ylläolevaan listaan on luottaminen.

Viimeksi muokattu:
Niin, miten RPG sitten määritellään nykyään, mitkä mittarit pitää täyttyä jotta peli on RPG. Kai joku visuaalinen novellikin voi olla RPG jos siinä saa pelata jotain hahmoa ja tehdä valintoja?

Tässä kuitenkin vahvistettu lista siitä, mitä pelissä ei ole verrattuna alkuperäiseen, jonka jatko-osa tämän pitäisi olla:

• No Character Creation
  • No Guns
  • No Melee Weapons
  • No Stats
  • No Stat Checks in Dialogue (e.g. Persuasion, Intimidation, Seduction, Scholarship, Investigation)
  • No Inventory
  • No Quest Log
  • No Hacking
  • No Lockpicking
  • No Nosferatu
  • No Humanity System
  • No Gangrel
  • No Frenzy

Lähde, Reddit

Minulla ei ole mitään kosketusta alkuperäiseen, joskus vaan kuullut kun porukka puhuu pelistä. Voihan peli toki olla edelleen RPG, ehkä se tulee ilmi sitten muiden mekaniikoiden kautta. Ehkä tämä on joku visuaalinen novelli?

Edit, ah okei, Chinese Room, joka tätä peliä työstää, on tunnettu kävelysimulaattoreistaan. No se selittänee sit tämän pelin kehitystarinan ja ennustaa tyyliä jos ylläolevaan listaan on luottaminen.
Tuo lista on aika tekemällä tehty. Vertaillaanpa vähän miten minun käsitykseni mukaan menee:
  • No Character creation:
    • Bloodlines 1: Valitset klaanin, sukupuolen ja sijoittelet muutaman kykypisteen
    • Bloodlines 2: Valitset klaanin, sukupuolen, sijoittelet muutaman kykypisteen ja voit kustomoida jonkin verran hahmon ulkonäköä
  • No Guns/Melee weapons:
    • B1: Pelataan fledgling vampyyrillä. Tarvitsee aseita pärjätäkseen
    • B2: Pelataan vanhalla vampyyrillä, jonka kyvyt on jo varmaan ylittäneet ihmisaseiden tarpeen. Miksi ampua pistoolilla, kun voi kiehuttaa vihollisen veren ja räjäyttää tämän kappaleiksi?
  • No stats:
    • B1: Iso, mutta kuitenkin pöytäroolipelistä karsittu valikoima skillejä, joista monilla ei tee pelissä käytännössä juuri mitään.
    • B2: Jokaisella klaanilla oma klaanin vahvuuksiin sopiva kykypuu, mutta kykyjä voi myös halutessaan ostaa kalliimmalla hinnalla muiden kykypuista ja siten luoda luovempia buildeja
  • No inventory:
    • B1: Ei paljon olematonta kummoisempi systeemi. Aseita vaihdetaan kuin missä tahansa toimintapelissä. Koko pelissä taitaa olla 3 erilaista armoria, joista uusin on aina kaikin tavoin edellistä parempi, eli inventaario tämänkin osalta täysin turha. Muuten inventory on täysin tukossa epämääräisestä sälästä, joka may or may not be important later.
    • B2: Ei varmaan ole tarvetta. Ei olisi ollut Bloodlines 1:ssäkään, jos peli olisi suunniteltu vähän paremmin.
  • No quest log:
    • B1: Lähinnä tarpeellinen silloin kun pitää tarkastaa kenelle tämä koko pelin ajan inventaariossa lojunut esine X pitikään palauttaa.
    • B2: Toivottavasti suunniteltu niin, että edellisen kaltaisesta "roolipelaamisesta" olisi jo päästy eroon. Aina voi kirjoitella asioita ihan perinteiseen muistolehtiöön, jos haluaa vielä autenttisemman pöytäroolipelikokemuksen.
  • No hacking/lockpicking:
    • B1: Aika väkinäinen mekaniikka, kuten single character roolipeleissä yleensäkin. Pakko panostaa rajallisia kykypisteitä näihin, jos ei halua, että kontenttia jää näkemättä.
    • B2: Sisältöä ei lukita pelaajilta turhaan.
  • No Nosferatu/Gangrel/Malkavian
    • B1: 7/12 pelattavaa klaania.
    • B2: 6/12 pelattavaa klaania. Eipä ole ihan kauheaa eroa pelien välillä. B1:stä puolestaan puuttuu Banu Haqim ja Lasombra, jotka on mukana B2:ssa
  • No Humanity system:
    • B1: Humanityn menettäminen johtaa automaattiseen game overiin, mutta sekin vaatii ihan totista yrittämistä. Ihmisyyttä voi netota takaisin mm. tanssimalla yökerhoissa. Täysin marginaalinen ja turha mekaniikka, joka ei lisännyt peliin mitään oleellista.
    • B2: Turha tuhlata resursseja mekaniikkoihin, jotka ei lisää peliin mitään oleellista.
  • No Frenzy:
    • B1: Kuten humanity: Ei ole yleensä toivottavaa joutua frenzyn valtaan ja se onkin todella helppo välttää. Ei lisää peliin mitään oleellista.
    • B2: Turha tuhlata resursseja mekaniikkoihin, jotka ei lisää peliin mitään oleellista.

Mulle on lopulta ihan yhdentekevää, en ole ykköstä pelannu eikä kakkonen kiinnosta tässä kohden yhtään. Julkaisussa sen lopulta näkee mimmonen on.

Noi kaikki pointit on kyl jotenkin turhia. Toi kuvastaa heikkoa pelisuunnittelua mun mielestä. Ite visioin että tästä olis tullu systeemeiltään jotain Cyberpunkin suuntaan menevä. Kaikki noi "no B1:ssä oli kökkö systeemi ni täs ei tartte olla sit mitään".. huoh.

Mite ois ollu että tehää hyvät systeemit jos ykkösessä oli huonot? Hyviä esimerkkejä siitä miten tehdä asiat, löytyy peleistä vaikka kuinka.

Kävelysimulaattori sielt on tulos niiku tolle studiolle ominaista on :D

Viimeksi muokattu:
Noi kaikki pointit on kyl jotenkin turhia. Toi kuvastaa heikkoa pelisuunnittelua mun mielestä. Ite visioin että tästä olis tullu systeemeiltään jotain Cyberpunkin suuntaan menevä. Kaikki noi "no B1:ssä oli kökkö systeemi ni täs ei tartte olla sit mitään".. huoh.

Mite ois ollu että tehää hyvät systeemit jos ykkösessä oli huonot? Hyviä esimerkkejä siitä miten tehdä asiat, löytyy peleistä vaikka kuinka.
Tärkein huomio tässä nyt kuitenkin oli että "piti" olla samanlainen kuin ykkönen mutta ilmeisesti se ykkönen olikin kaikkea muuta mitä on sanottu. Ainakin jos tuota vertailua on uskominen. Missään ei myöskään sanota että ei tarvitsisi tai voisi tehdä laajempaa tai asioita ykköstä paremmin mutta kun se päällimmäinen valitus oli että jatko-osa on muka riisuttu versio, mitä tuo vertailu ei ainakaan tue.

Kovin kattava rpg sieltä ei siis liene todellakaan tulossa mutta näillä infoilla ei se ykkönenkään tainnut ihan niin monipuolinen tai onnistunut olla niiltä osin. Veikkaanpa että tämä jatko-osa voi pelinä olla helposti parempi, varsinkin kun aina kun Bloodlinesiin olen törmännyt, on sen ongelmat tuotu hyvin selvästi esiin ja ne onkin olleet merkittävin syy miksei itse ole sitä pelannut vaikka klassikoihin kuuluu. Vähän sellainen kuva että kunnianhimoinen peli, jonka toteutus ei vain toimi. Itsekin olen pelannut paljon sellaisia ja ymmärrän miten niihin voi silti tykästyä. Niissä kun usein on jotain, mitä ei muualta sitten löydy millään tavalla toteutettuna, joten edes huono yritys on enemmän kuin ei ollenkaan.

Mutta mutuapa tämä pitkälti on enkä itse tiedä omakohtaisesti millainen se ykkönen oikeasti oli. Sekin vaan, että kuinka monella ne ykkösen muistot on tuoreita eikä ajan kultaamia?

Viimeksi muokattu:
Tärkein huomio tässä nyt kuitenkin oli että "piti" olla samanlainen kuin ykkönen mutta ilmeisesti se ykkönen olikin kaikkea muuta mitä on sanottu. Ainakin jos tuota vertailua on uskominen. Missään ei myöskään sanota että ei tarvitsisi tai voisi tehdä laajempaa tai asioita ykköstä paremmin mutta kun se päällimmäinen valitus oli että jatko-osa on muka riisuttu versio, mitä tuo vertailu ei ainakaan tue.

Kovin kattava rpg sieltä ei siis liene todellakaan tulossa mutta näillä infoilla ei se ykkönenkään tainnut ihan niin monipuolinen tai onnistunut olla niiltä osin. Veikkaanpa että tämä jatko-osa voi pelinä olla helposti parempi, varsinkin kun aina kun Bloodlinesiin olen törmännyt, on sen ongelmat tuotu hyvin selvästi esiin ja ne onkin olleet merkittävin syy miksei itse ole sitä pelannut vaikka klassikoihin kuuluu. Vähän sellainen kuva että kunnianhimoinen peli, jonka toteutus ei vain toimi. Itsekin olen pelannut paljon sellaisia ja ymmärrän miten niihin voi silti tykästyä. Niissä kun usein on jotain, mitä ei muualta sitten löydy millään tavalla toteutettuna, joten edes huono yritys on enemmän kuin ei ollenkaan.

Mutta mutuapa tämä pitkälti on enkä itse tiedä omakohtaisesti millainen se ykkönen oikeasti oli. Sekin vaan, että kuinka monella ne ykkösen muistot on tuoreita eikä ajan kultaamia?
Ykkönen tietty vanha peli niin mekaniikat sen ajan mukaisia, rautarajoitteet yms. Itsellä oletuksena on että jos tehdään jatkoa rpg-pelille, niin ehkä niitä rpg-elementtejä tuotaisiin nykypäivään paranneltuina, eikä niin että karsitaan pois koska ykkösessä olivat mitä olivat.

No samapa tuo, ei ole itsellänikään mitään kosketusta ykköseen eikä odotuksia kakkosesta. Kunhan otin osaa aiheeseen.

Mulle on lopulta ihan yhdentekevää, en ole ykköstä pelannu eikä kakkonen kiinnosta tässä kohden yhtään. Julkaisussa sen lopulta näkee mimmonen on.

Kävelysimulaattori sielt on tulos niiku tolle studiolle ominaista on :D
Kävelysimulaattoreita tuo kyseinen studio on tosiaan tähän mennessä ainoastaan tehnyt. Ei ole sitten ollenkaan mieleinen genre itselleni, joten tuokin on itseänikin heti alusta alkaen huolestuttanut tähän peliin liittyen. Mutta joo, katsotaan mitä sieltä nyt sitten tulee. Onhan se aikoinaan vähän ehkä jopa kehnonlaisena studiona pidetty Blooberkin jo muutaman pelin verran tehnyt aika kovia pelejä, ja muistaakseni heilläkin pelit olivat alkuvaiheessa enemmän kävelysimulaattoreita, kuin myöhemmät teokset. Maltilla joutuu tämän pelin suhteen kuitenkin menemään. Hankintaan joskus alesta, jos ei yleisesti vedä arvosteluissa kovia arvosanoja.

Kävelysimulaattoreita tuo kyseinen studio on tosiaan tähän mennessä ainoastaan tehnyt. Ei ole sitten ollenkaan mieleinen genre itselleni, joten tuokin on itseänikin heti alusta alkaen huolestuttanut tähän peliin liittyen. Mutta joo, katsotaan mitä sieltä nyt sitten tulee. Onhan se aikoinaan vähän ehkä jopa kehnonlaisena studiona pidetty Blooberkin jo muutaman pelin verran tehnyt aika kovia pelejä, ja muistaakseni heilläkin pelit olivat alkuvaiheessa enemmän kävelysimulaattoreita, kuin myöhemmät teokset. Maltilla joutuu tämän pelin suhteen kuitenkin menemään. Hankintaan joskus alesta, jos ei yleisesti vedä arvosteluissa kovia arvosanoja.
Kävelysimuja ovat tehneet juu, mutta voivat yllättää tämän kohdalla kun tekevät jotakin erilaista. Still Wakes The Deep on tämän studion edellinen peli ja vaikka sekin oli "kävelysimu" niin tarinankerronta on aina tämän studion kohdalla ollut todella hyvää ja senkin takia odotan tätä Bloodlines 2:sta suht paljon. Eikä tuo Dishonored vampyyreillä vertaus sekään kuulosta pahalta :)

Kyllä, Bloodlines on käytännössä saman tiimin tekemä, jotka ansaitsi kannuksensa Falloutilla ja Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscuralla ja käytännössä tiimin jokainen peli on ollut enemmän tai vähemmän purkkaviritys, joita fanit on sitten korjanneet kymmeniä vuosia, eikä ne vieläkään ole ihan valmiissa kunnossa. Bloodlinesiin oman pikantin lisänsä tuovat vielä 3D ja varhainen Source-engine.

Toki merkittäviä ja kulttimaineensa ansainneita pelejä kaikki, mutta ei näihin pitäisi kritiikittä silti suhtautua tai toimia minään gatekeeperinä, etteikö joku voisi yrittää tehdä paremmin, koska kyllä nämä kaikki todellakin olisi voinut tehdä paremmin jo silloin aikanaan.

Alkuperäisen Bloodlinesin kehitystä leimasi myös eräänlainen kehityshelvetti. Sillä erotuksella Bloodlines 2:een, että siinä missä Paradox on ollut äärimmäisen kärsivällinen ja panostanut projektiin varmaan huomattavasti enemmän kuin välttämättä olisi taloudellisesti järkevää, Activision pisti aikanaan sekoilulle stopin ja pakotti Troikan pistämään reilusti yliajalla ja yli budjetin olevan tekeleensä pihalle pahasti keskeneräisenä. Peli floppasi, eikä Activisionia sitäkään vähää kiinnostanut lähteä sitä korjailemaan ja näin jälkiviisaasti voitaneen todeta, että mahdoton projekti se olisi ollut muutenkin. Troika meni nurin muutamaa kuukautta myöhemmin.

Sinänsä vähän hassua, että Bloodlines 2:ta kritisoidaan paljon sen kehitystaipaleesta ja alkuperäisen "maineella" ratsastamisesta, kun alkuperäisen todellinen tarina on tämä :D Veikkaan, että oikeasti Bloodlinesin pelanneita on yllättävän vähän maailmassa ja sen maine tulee ennen kaikkea fanaattisesta fanijoukosta, jotka ovat ylistäneet peliä vuosikymmenet ympäri internetiä, mutta samalla taktisesti vaienneet sen ongelmista. Suurella yleisöllä voi tämän myötä olla vähän turhan ruusuinen kuva pelin todellisesta laadusta. Peliä onkin ilmeisesti myyty jälkikäteen moninkertainen määrä diginä, mutta ostos ei tietenkään takaa, että peli olisi myös pelattu.

Bloodlines 2:n huono karma fanien keskuudessa taisi lähteä siitä, kun yksi alkuperäisen pelin suunnittelija-käsikirjoittajista, Brian Mitsoda, heivattiin ulos projektista. Sen jälkeen keskustelu pelin ympärillä on ollut minun silmääni tarpeettoman negatiivista, että oikein täikammalla on haettu valituksen aiheita.

Ylös Bottom