Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

Mitä nyt tuota pelikuvaa katsellut, niin näyttää omasta mielestä hyvältä ja uskalsin maksaa digiversion eilen. Sen verran pitkään tätä odottanut ja eihän sitä tiedä jos tämä onkin Dead Island 2 tyylinen yllättäjä :)

Kyllähän tuo näyttää ihan hyvältä peliltä. Mut mie tiedän jo nyt, ettei tämä tule olemaan se jatko-osa Bloodlinesille, mitä mie monta vuotta odotin ja toivoin. Vähän pelkään, että tää tulee olemaan liian toimintapainotteinen min makuun.

Mutta yritän olla avoimin mielin!

Kyllä pakko nyt myöntää että sorruin ja ennakkotilasin minäkin tämän pelin. Yksi syy siihen on The Chinese Room. Olen pitänyt kovasti heidän tunnelmallisista "kävelysimulaattoreista" joten siinä mielessä luottoa on. En vain enää vertaa tätä Bloodlinesiin. :D

Tämäkin sitten ensiviikolla ilmestyy, pelonsekaisin tuntein odotan pettymystä ja toivon yllättäjää. :D Ei sieltä tule ehkä sitä mitä alkuperäinen oli mutta hyviä vampyyri pelejä ei ole liikaa.

Ei nuo arvosanat yksistään nyt vielä oikein kerro kaikkea. Jos tuolla on suurin ongelma se että "tämä ei ole samaa kuin ykkönen" niin ainakin itse voin sen antaa anteeksi jos on edes ok peli, jossa on jotain pelaamisen arvoista.

Tulee myös mieleen eräs toinen vampyyripeli, josta itse pidin tosi paljon: Vampyr. Ei kauheasti eroa arvosanoissa.

Tosin voihan se olla yksinkertaisesti huono eikä ole mitään syytä peliä pelata. Itse ajattelin kuitenkin vielä olla avoimin mielin tuon kanssa, varsinkin kun ei ole mitään ensimmäisen osan painolastia.

Ja jos vampyyripelit kiinnostaa eikä tämä vastaanoton vuoksi kiinnosta, niin on siellä se Daywalker (vai mikä olikaan) myös tulossa joskus.

Ei nuo arvosanat yksistään nyt vielä oikein kerro kaikkea. Jos tuolla on suurin ongelma se että "tämä ei ole samaa kuin ykkönen" niin ainakin itse voin sen antaa anteeksi jos on edes ok peli, jossa on jotain pelaamisen arvoista.

Tulee myös mieleen eräs toinen vampyyripeli, josta itse pidin tosi paljon: Vampyr. Ei kauheasti eroa arvosanoissa.

Tosin voihan se olla yksinkertaisesti huono eikä ole mitään syytä peliä pelata. Itse ajattelin kuitenkin vielä olla avoimin mielin tuon kanssa, varsinkin kun ei ole mitään ensimmäisen osan painolastia.

Ja jos vampyyripelit kiinnostaa eikä tämä vastaanoton vuoksi kiinnosta, niin on siellä se Daywalker (vai mikä olikaan) myös tulossa joskus.
Vampyr oli tosiaan hemmetin hyvä ja sekin tullut pelattua useampaan kertaan läpi. Bloodlines 2 ennakkotilauksen pidän ja aika varma, että tulen tykkäämään tästäkin.

Arvioita ulkona ja niin se vaan lässähti.

Arvosteluthan heittelee 30/100 ja 80/100 välillä. Yli puolet arvosteluista on 70/100 tai yli. Nykyään kiinnitetään ihan liikaa huomiota keskiarvoihin.

Minulle tuo kertoo vain sen, että toiset tykkää ja toiset ei, mikä on täysin odotettu tulos.

Se että toiset tykkää ja toiset ei, varsinkin näin suurella erolla, laittaa mulle hälytyskellot soimaan aika lujaa. Mutta toki joskus se negatiivisten arvostelujen kritiikki on itselle merkityksetöntä tai sellaista mistä on vaan eri mieltä. Suurella varauksella silti lähestyn 60-70 pisteen pelejä, varsinkin kun maailma on täynnä hyviä pelejä.

Arvosteluthan heittelee 30/100 ja 80/100 välillä. Yli puolet arvosteluista on 70/100 tai yli. Nykyään kiinnitetään ihan liikaa huomiota keskiarvoihin.

Minulle tuo kertoo vain sen, että toiset tykkää ja toiset ei, mikä on täysin odotettu tulos.

Huomasin itse saman kun tarkastelin arvioita myöhemmin että kiinnitin liikaa huomiota keskiarvoon. Se on selvä että tämä peli jakaa mielipiteet koska se ei ole sitä mitä alkuperäinen. Aion itse kuitenkin antaa sille mahdollisuuden kun hinta on sopiva koska peli kiinnostaa silti.

Itsellä ei ainakaan mitkään hälytyskellot soi sen enempää kuin normaalistikaan. Ainahan sitä tulee jokaisen pelin kohdalla katsottua että mitä arvosanoja ja palautetta on saanut sekä tietysti pelikuvaa. Ei se sen erikoisempia tilanne ole tämänkään kanssa. Ihan sama onko se peli 6/10 tai 9/10 niin ei se ole noin vain sanottua että numeron perusteella on heti itselle sopiva peli. Jo pelkkä genre voi olla sellainen tekijä ettei kiinnosta. Itselle urheilu- ja simulaatiopelit on yleensä sellaisia että saa olla vaikka 11/10 eikä silti kiinnosta.

Mitään hälytyskelloja ei siis minulla erikseen ole olemassa vaan ihan jokaisen pelin kohdalla pyritään tekemään sen verran ennakkotutkimusta ettei tulisi itselle huonoja ostoksia. Monet seiskan ja kutosenkin pelit on olleet itselle vallan hyvää viihdettä ja monesti tarjonneet jotain mitä ei ne 10/10 pelit edes uskalla yrittää.

Vielä ei toki mitään tietoa että onko tämä Bloodlines 2 sellainen peli että sitä tulee ostettua. Luultavasti saa parempaa kuvaa kun tulee luettua arvosteluita ja varsinkin pelanneiden kommentteja, erityisesti tältä foorumilta.

Kyllä mä huomattavan paljon todennäköisemmin pidän 90 pisteen pelistä kuin 60 pisteen pelistä niin kyllä mulla hälytyskellot laulaa aika lujaa, vaikka olisi odotettukin peli. Joskus ne tosiaan ovat omaan makuun väärässä, kuten kävi esim. Wuchangin kohdalla, mutta ei se todennäköistä ole.

Tämä tietysti ihan oman kokemuksen mukaan. Ei siitä kenenkään tarvitse samaa mieltä olla ;)

Kyllä mä huomattavan paljon todennäköisemmin pidän 90 pisteen pelistä kuin 60 pisteen pelistä niin kyllä mulla hälytyskellot laulaa aika lujaa, vaikka olisi odotettukin peli. Joskus ne tosiaan ovat omaan makuun väärässä, kuten kävi esim. Wuchangin kohdalla, mutta ei se todennäköistä ole.

Tämä tietysti ihan oman kokemuksen mukaan. Ei siitä kenenkään tarvitse samaa mieltä olla ;)
Itse olen taas huomannut, että jos pelaa pelkästään korkeiden keskiarvojen pelejä, niin siinä palaa aika nopeasti loppuun, koska ammatikseen pelaavat arvostelijat tuppaa painottamaan massiivisia korkeiden tuotantoarvojen teoksia, Nintendon pelejä ja jotain 2D platformereita.

Olen ihan tietoisesti alkanut valitsemaan pelejä vähemmän "turvallisesti" enemmänkin kiinnostava aihepiirin ja kohtuullisen skaalan, kuin arvostelujen perusteella ja tämä on palauttanut innostusta peliharrastukseen.

Itse olen taas huomannut, että jos pelaa pelkästään korkeiden keskiarvojen pelejä, niin siinä palaa aika nopeasti loppuun, koska ammatikseen pelaavat arvostelijat tuppaa painottamaan massiivisia korkeiden tuotantoarvojen teoksia, Nintendon pelejä ja jotain 2D platformereita.

Olen ihan tietoisesti alkanut valitsemaan pelejä vähemmän "turvallisesti" enemmänkin kiinnostava aihepiirin ja kohtuullisen skaalan, kuin arvostelujen perusteella ja tämä on palauttanut innostusta peliharrastukseen.

No mut kyllähän niitä alemman keskiarvon pelejäkin tulee kokeiltua, yleensä game passin tai ps plus kautta. Oma kokemus vaan on se, että varsin harvoin ne osuvat omaan makuun. Ehkä siinä on eniten se, että niistä usein paistaa jonkinlainen viimeistelemättömyys mikä tuo mukanaan helposti rasittavia piirteitä pelaamiseen. Mulla loppuu pelaaminen kuin seinään, jos koen sen jollain tavalla rasittavaksi/ärsyttäväksi.

Mut joo, edelleenkin niin kyllä niitä poikkeuksia aina välillä vastaan tulee. Menee jo vähän off-topiciksi tämä.

Ei ole tästä vielä tullut katseltua yhtään arvostelua, mutta ihan kiinnostaa tietää mitkä on ne asiat minkä takia keskiarvo on jäänyt varsin heikoksi.

Ylös Bottom