Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vampyr

P

Poistettu jäsen 3274

Guest
0a825a73b674b978b909a0d78666723dd24fee2a.png


Julkaisupäivä:
05.06.2018
Kehittäjä: Dontnod Entertainment
Julkaisija: Focus Home Interactive
Alusta: PS4, Xbox One, Microsoft Windows

Vampyr kertoo dramaattisen ja kiehtovan tarinan hahmosta, joka huomaa muuttuneensa vampyyriksi. Etevänä lääkärinä tunnettu pelihahmo pyrkii tutkimaan ja ymmärtämään tartuntansa luonnetta samalla, kun hänen uusi olomuotonsa herättää hänessä himon ihmisverta kohtaan. Vampirismi ei kuitenkaan ole 1900-luvun alun Lontoon ainoa merkittävä ongelma, sillä kuolettava espanjantauti riivaa kaupunkia uhreja vaatien. Epätoivo, väkivalta ja pelko ovat luoneet kaupungin ylle synkän kuolonkajon.



 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tätä peliä varovasti odottelin ja luulin että tässä voisi olla kova kesäpeli, mutta ainakin gameplayn perusteella ei jatkoon. Katoin eilen 40min gameplaytä ja ei JUMALAUTA että näyttää tylsältä. Jossain vaiheessa piti alkaa kelaa videota että alkaako tää peli jo, jotain siinä mölistään koko ajan ja istutaa valikoissa ja sit kävellää toiseen paikkaa taas mölisemään, ne vähät taistelut mitä nähnyt näyttää niin kököltä et ei mitää järkee, joo pienemmän/tuntemattoman studion tekele mut silti, ja vielä täyttä hintaa pyytävät, 30e pelinä ehkä meniski. Ehkä multa on mennyt jotain ohi ja tämä onkin joku vuoden tärkein peli? Mutta joo, ei jatkoon. BORING!
 
joo pienemmän/tuntemattoman studion tekele mut silti
Ei Dontnod sikäli kovin pieni ja tuntematon studio enää ole, että sen plakkarista löytyy niinkin kova tapaus kuin Life Is Strange mutta iso on kyllä hajonta. Debyyttipeli Remember Me vaikutti ihan lupaavalta ensimmäiseen umpitylsään pomotaistoon asti, jonka jälkeen tuo Life Is Strange olikin sitten niin erilaista ja tuoretta herkkua ettei tosikaan. Sen myötä Vampyr on ollut puolisilmällä seurannassa mutta aika hiljaisesti se tosiaan tuntuu julkaisuun hiipivän. Voipi olla, että studio haaskaa ihan turhaan paukkujaan toimintaan, kun sen vahvuus olisi tarinankerronnassa mutta katsoo nyt millaisen tuomion tuo saa.
 
Ai no sitä en tiennyt että lafka on ollut life is strangen parissa, tuntuu kyllä melko oudolta harppaukselta. Noh kattoo nyt, mut ainakin nämä muutamat gameplayt ei vakuuta. Remember me oli joskus ps+ peli ps3:lla, idea siinäki hyvä mutta eipä sitäkää kauheesti jaksanut.
 
Ai no sitä en tiennyt että lafka on ollut life is strangen parissa, tuntuu kyllä melko oudolta harppaukselta. Noh kattoo nyt, mut ainakin nämä muutamat gameplayt ei vakuuta. Remember me oli joskus ps+ peli ps3:lla, idea siinäki hyvä mutta eipä sitäkää kauheesti jaksanut.
Jep, taisi Life Is Strange yllättää lafkan itsensäkin ja jopa niin pahasti, että kun jatkopaukut olivat jo tiukasti Vampyrissä niin Deck Nine valjastettiin kehittämään Before the Storm (mikä tosin oli kyllä komein kapulanvaihto ehkä ikinä!) Dontnod on jo bookattu Life Is Strangen kakkoskautta väsäämään, joten sikälikin Vampyr on mielenkiintoinen tapaus; jos nyt edes jotenkin pärjää niin antanee ainakin työrauhaa mutta jos sukeltaa huolella niin menee jännäksi saako Life Is Strange jatkoa ja kenen toimesta.
 
Saa nähdä, mitä tulee..Vpd tänään laittoi postiin, että ehkä maanantaina pääsee ensitestaamaan..
 
Viimeksi muokattu:
Kovat on odotukset ja toivottavasti ei petä, mutta sen näkee maanantaina (toivottavasti) että onko Dontnod onnistunut.

Edit: Posti kusi taas kerran, niin joutuu keskiviikkoon odottamaan :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Laittakaahan sitten niitä tunnelmia jotka tänään pääsevät peliä testaamaan. Itselläni peli on jo ostokorissa, mutta ostonappulaa en paina ennen kuin joku teistä kertoo sen olevan ainoa oikea vaihtoehto :D
 
Omaan silmään näyttää edelleen tylsältä ja kököltä, mutta katotaa jos vielä ehkä innostuis.
 
Katsoin tuossa ensimmäisen tunnin pelistä, vaikka ekan 5-10 min aikana olin aika meh fiilis niin peli alkoi parantua ja pätkän lopussa olin jo ostohousuja vetämässä jalkaan.

Täytyy nyt katsoa mitä arvostelut sanoo pelin kestosta, tarinasta sekä muuttuuko peli enemmän action peliksi myöhemmin vai pysyykö se tuollaisena etsivä pelinä jossa mätetään välillä jengiä turpaan.
 
Itse olen ollut aina heikkona vampyyripeleihin ekasta Legacy of Kainista lähtien ja koska vaikuttaa siltä ettei kyseistä sarjaa enää päästä nauttimaan niin tämä voisi toimia lohtupalkkiona. Itse odotan paria arvostelua ja jos sieltä tulee vihreää valoa niin ostonappi painuu pohjaan välittömästi.
 
Arvosteluja alkanut tulemaan pihalle ja tällä hetkellä PS4-version keskiarvo 73 Metacriticissa 36:n arvostelun jälkeen. Kehuttu paljon pelin miljöötä, taistelusta noottia. Tänään onneksi saapuu oma kappale Xboxille. Olen aika varma, että tulen diggaamaan tästä.
 
Itse olen ollut aina heikkona vampyyripeleihin ekasta Legacy of Kainista lähtien ja koska vaikuttaa siltä ettei kyseistä sarjaa enää päästä nauttimaan niin tämä voisi toimia lohtupalkkiona. Itse odotan paria arvostelua ja jos sieltä tulee vihreää valoa niin ostonappi painuu pohjaan välittömästi.

Itsekin olen aika kova vampyyripelien fani. Eniten on tähän mennessä iskenyt Vampire: The Masquerade, ehkä siksi että samannimistä pöytäroolipeliä tuli pelattua 90-luvun alkupuoliskolla. Ja tämä Vampyr taitaa (videoista päätellen) ilmeisesti olla tyyliltään aika samoilla linjoilla, vaikkakaan ei loreltaan niin diippi.
 
Kyllähän peli ihan hyvältä vaikuttaa, ps3 tason hahmografiikat on ainut asia joka tähän mennessä on pistänyt silmään. Tarinaa on kehuttu ja peli on tosi tunnelmallinen sekä taistelut näyttää ihan hauskalta, ihan täyteen hintaan ei lähde ostoon mutta eiköhän PClle löydy hyviä aleja.
 
Ihan hyviä arvosanoja on saanut Suomalaisissa arvioissa..V2.fi antoi 4/5 ja Gamereactor.fi 8/10..
 
Hittolainen taas. Tekisi mieli jälleen yrittää pitää kiinni lupauksestani itselleni, että ostaisin pelini digitaalisena mutta jälleen se on vaan niin kovin vaikeaa perustella itselle, että miksi maksaisin 60 rahaa digiversiosta kun fyysisen saisi 45 rahalla. On tuo vaan pöljä systeemi nuo digipelit. On tämäkin ongelma :D
 
Ylös Bottom