Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vanhojen konsolien/pelien hinnat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yueyay
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

yueyay

New Member
Huuto.net-kiskurit eivät ole mikään uusi juttu, mutta viime vuonna huuto.netistä sai NESit, SNESit, Sega Saturnit, Dreamcastit jne. hintaan 30-50e. Itse olen ostanut Atari 2600:n, Snesin, Saturnin, Dreamcastin, Commodoreja yms. konsoleita kaikki 30e kappalehintaan, Commodoret sain jopa halvemmalla, hintaan 10e. Minusta tällä hinnalla retrokoneiden pitäisikin lähteä. Eivät ne niin vanhoja vielä ole! 10-vuotias konsoli ei ole vielä vanha eikä mikään.

Nyt kävin katselemassa konsoleita huutonetissä, ja kappas, Saturnit 100-200e, Nesit 70e ja ylöspäin.. koko mestasta ei näytä saavan mitään retrokonetta alle 70e. Aina kun näen jonkun onnenonkijan myymässä vanhaa matolaatikkoaan 200 eurolla, otan itselleni oikeuden käydä laittamassa hieman kommenttia myyjän hintavalinnasta.

Voisiko joku selittää, mikä ihmeen arvonnousu näillä koneilla on muka käynyt? En usko, että vuodessa on tapahtunut mitään, miksi vanhoista laatikoista revitään tällaisia hintoja viime vuoden keskiarvoon verrattuna. En edes keräilijänä alennu maksamaan tuollaisia hintoja. Varsinkin, kun esim. Saksan eBaystä kaikki fiksut ihmiset saavat nämä samat retrokoneet kolme kertaa halvemmalla.
Sylkäisen päin huuto.netin kiskureita ja ohjeistan kaikkia ostamaan konsolinsa kirpputoreilta tai ebaystä. Kirpputoreilta olen taskukonsoleita löytänyt jopa 2 eurolla, kun myyjät eivät tiedä mitä ne ovat :D.

Vastaus: Vanhojen konsolien/pelien hinnat!

Jep tuossa tosiaan maksettiin 400 euroa NES-paketista, jossa itse NES oli vieläpä rikki. Koko paketti oli menossa roskiin, mutta jotkut keräilijät halusivat pakettiin kuuluvan hyväkuntoisen version Mr Gimmick -pelistä, jossa oli hyväkuntoinen kotelo. Ilmeisesti lähinnä kotelon takia huutelivat tuota pakettia.

Aivan,samaan aikaan ebayssä sama peli,tosin surkeassa kunnossa 800$.Varmasti isukki ihmetteli huutoja rikkinäisestä koneesta

Viimeksi muokannut moderaattori:

Onko jossain listaa näistä arvokkaista peleistä? Tiedän yhen kaupan täällä lahdessa missä on ollut monta monta vuotta jotain SNES, N64 ja muistaakseni NES pelejä. Ihan uuden veroisia vieläpä. Pitävät vaan jotain 30 hintalappua joten eihän niitä ole Matti Meikäläiset ostelleet.

Onko jossain listaa näistä arvokkaista peleistä? Tiedän yhen kaupan täällä lahdessa missä on ollut monta monta vuotta jotain SNES, N64 ja muistaakseni NES pelejä. Ihan uuden veroisia vieläpä. Pitävät vaan jotain 30 hintalappua joten eihän niitä ole Matti Meikäläiset ostelleet.

Googlesta löytyy melko hyvin erilaisia foorumeita ja suuntaa-antavia listauksia harvinaisista ja halutuista peleistä.

Minun mielestäni NES-pelien hinnat ovat jopa vähän laskeneet ja SNES-tavara on puolestaan kallistunut... Mene ja tiedä.

En ainakaan tiedä,kyseisille koneilla laajat fanittaja foorumit niistä löytyy suuntaa antavia vinkkejä,ja varmaan tarjonta, kysyntä sanelee jotain, 30:a jostain hyvästä pelistä ei kuulosta pahalta

Itelläni on jotain suht harvinaisia Atari 2600-pelejä alkup. boxeissa ja manuaalit mukana. Pitääkin tarkistaa jostain listasta niiden harvinaisuusaste kunhan löytyis.

Tiedän yhen kaupan täällä lahdessa missä on ollut monta monta vuotta jotain SNES, N64 ja muistaakseni NES pelejä. Ihan uuden veroisia vieläpä. Pitävät vaan jotain 30 hintalappua joten eihän niitä ole Matti Meikäläiset ostelleet.

kerros ihan huvikseen meikällekkin se kauppa, niin käväsen vilkasemassa :rolleyes:

kerros ihan huvikseen meikällekkin se kauppa, niin käväsen vilkasemassa :rolleyes:

En tiedä mistä liikkeestä edellinen tarkkaanottaen haastoi, mutta Lahden Info-kirjakauppa on melkoinen vanhojen pelien hautausmaa. Löytyy PSonesta ainakin GBcoloriin ja N64:een asti, myös piuhoja ja tarvikkeita. Ovat koittaneet päästä eroon kamasta mut niin vaan se homehtuu hyllyssä. :p

En tiedä mistä liikkeestä edellinen tarkkaanottaen haastoi, mutta Lahden Info-kirjakauppa on melkoinen vanhojen pelien hautausmaa. Löytyy PSonesta ainakin GBcoloriin ja N64:een asti, myös piuhoja ja tarvikkeita. Ovat koittaneet päästä eroon kamasta mut niin vaan se homehtuu hyllyssä. :p

juu sen mä oon huomannu aina ku siel oon käyny... täytyy alkaa ettimään, notta missä mun Superhyper Nintendo ja kamat on... tahtoo hankkia vielä sen F1 pelin... nimeä en nyt heti muista, mut Williamssilla siinä ajeltiin :D

juu sen mä oon huomannu aina ku siel oon käyny... täytyy alkaa ettimään, notta missä mun Superhyper Nintendo ja kamat on... tahtoo hankkia vielä sen F1 pelin... nimeä en nyt heti muista, mut Williamssilla siinä ajeltiin :D

Olikos se se missä oli Nigel Mansell. Tuli meinaan ittekin hakattua aivan järjettömästi kyseistä tekelettä :D

Olikos se se missä oli Nigel Mansell. Tuli meinaan ittekin hakattua aivan järjettömästi kyseistä tekelettä :D

Juurikin se, aivan loistava oli, vaikkei muilla saanutkaan ajaa... mutta kunhan vehkeet löydän ja pelin kaupasta, ni sitte läks Naiseli radalle :rolleyes:

Joo infohan se kauppa on. Enään ei mitään NES kamaa ole tai muita vanhempia laitteita. Olivat ennen sielä kaupan vasemmassa päädyssä. Aina naperona menin heti sinne katselemaan pelejä/laitteita :)

Yritin ottaa kuvia noista vanhoista peleistä, mutta kännykän laatu petti. Koittakaa saada selvää:

Kuva1
Kuva2

Infossa on tullu vierailtua aika useastikin juurikin retrokamaa kyyläämässä. Tosin viime kerrasta on jo yli vuosi joten en tiedä mitä sielä enää on jäljellä :p

Jep tuossa tosiaan maksettiin 400 euroa NES-paketista, jossa itse NES oli vieläpä rikki. Koko paketti oli menossa roskiin, mutta jotkut keräilijät halusivat pakettiin kuuluvan hyväkuntoisen version Mr Gimmick -pelistä, jossa oli hyväkuntoinen kotelo. Ilmeisesti lähinnä kotelon takia huutelivat tuota pakettia.

Kallis hinta yhdestä pelistä. Eräällä tuttavalla oli tuo kyseinen peli aikoinaan ja sitä tuli sitten siltä lainailtua ja pelattua läpi muutamaan kertaan. Oli jopa kaksi erilaista loppua tässäkin pelissä riippuen siitä saiko kaikista kentistä "artifaktit" kerättyä.

Ylös Bottom