Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Varokaa veritulppaa!

Oliver

KonsoliFIN Alumni
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/3441237.stm

Computer game teenager gets DVT

A boy who spent an entire day kneeling down playing computer games needed hospital treatment for a blood clot in his leg. Dominic Patrick, 14, from Merseyside, developed deep vein thrombosis after a rainy day inside with a games console. The potentially dangerous condition was caused because Dominic had his legs tucked under his body. DVT is rare in younger people - it is mainly linked to long periods of immobility in older patients.

Cases arising among long-haul airline passengers led to the condition being dubbed "economy-class syndrome" - a reference to the lack of legroom perhaps helping it develop. However, studies suggest that any situation in which someone spends hours sitting in one place - including at a desk in front of a screen - can increase the risk of a DVT.

Dominic noticed something was wrong when, after getting up from playing games all day, he got pins and needles in his legs and one of his calves swelled up. When this failed to go away, his father initially put it down to "growing pains", but eventually took him to a doctor, who diagnosed DVT.

The 14-year-old was prescribed a long course of the blood thinning drug warfarin to prevent any recurrence. His father told a newspaper: "This just proves that DVT can affect even the fittest and healthiest of children." This is not the first time that computer games have been implicated in DVT formation.

In Thailand, the authorities proposed a curfew on online gaming between 10pm and 6am amid fears of both "addiction" to role-playing games, and the dangers of marathon sessions. Mandatory play breaks every two hours were also proposed as a way of cutting the risk of DVTs.


Eli heppu siis oli pelannut kymmenisen tuntia ja istunut jalkojensa päällä ja siitä oli sitten seurauksena syvä laskimoveritulppa.
Kannattaa jaloitella välillä!
 
Tästäkin syytetään tietysti pelaamista yleensä vaikka vika on ihan jossain muualla. Tyhmyydestä sakotetaan, sanon minä.
 
Kaikissa harrastuksissa on riskinsä. Taitavat olla nämä pelaamisesta tulleet vammat harvinaisia. Syyhän löytyy pelaajasta itsestään, ei peleissä, kuten tässäkin tapauksessa. Ei kymmenen tuntia yhteenputkeen pelaamista muutenkaan kovoin järkevää ole.
Jos on taipumusta jämähtää pitkäksi aikaa pelaamaan, niin sitten kannattaa hankkia koira. Jos et vie sitä ulos välillä, niin sitten se vääntää tortut sisälle. Sitten on pakko nousta ja siivota. Vain tosi virtuaalisissi kestää sitä lemua. ;)
 
Voi saakeli että taas videopelejä syytetään! Syyttäisivät välillä typerää perhekulttuuria, johon kuuluu että lapsesta ei tarvitse välittää kun se pistää huoneensa ovan kiinni. "Läksyjä se siellä kai lukee..."

Omilla aivoillaan ajatteleville ihmisille suosittelen lämpimästi oma-aloitteista liikuntaa! Se on kivempaa kuin luulisi (rasitusvammat paranee nopeammin kuin kuolioon jähmettynyt raaja)
 
Pari kertaa on jalka mennyt tunnottomaksi pelatessa, kun oon pitänyt sitä hassussa asennossa. Kyllä se veri on sieltä lähtenyt kiertään kun on vähän jalotellut :)
 
Urheilu ei ole pelkkä kunniakysymys, itse pystyn potkaisemaan itseäni päähän (huikeaa itsepuolustuksen kannalta) selkä suorana. Jos joku päivä kyky menee, syytän videopelejä, pistän nettiin kaiken pelikoodin tuhoavan viruksen ja vedän itseni oksaan kunhan olen kiskaissut kossun ykösellä alas. Ei pelaaminen ole nimittäin sen arvoista että kannataisi hommata keuhkoveritulppa kaksviitosena...

:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
...Ei pelaaminen ole nimittäin sen arvoista että kannataisi hommata keuhkoveritulppa kaksviitosena...

:D

On, mutta kannattaa vaihtaa välillä asentoa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Urheilu ei ole pelkkä kunniakysymys, itse pystyn potkaisemaan itseäni päähän (huikeaa itsepuolustuksen kannalta) selkä suorana.



nah... tuo ei ole mitäää verrattuna mitä minä voin tehdä. (itse puolustukseksi) Saan kummanki jalan pottuvarpaat suuhun, ja saan vielä käsillä pyöritettyä itseä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neonomide
Voi saakeli että taas videopelejä syytetään!

Mielestäni ihan objektiivisesti kirjoitettu uutinen. Ei paistanut mitään omia mielipiteitä läpi vaan kerrottiin tapaukseen liittyvät faktat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan The Chaos Cell
nah... tuo ei ole mitäää verrattuna mitä minä voin tehdä. (itse puolustukseksi) Saan kummanki jalan pottuvarpaat suuhun, ja saan vielä käsillä pyöritettyä itseä.

Ja nyt chaos apteekin kautta kotiin paranemaan..
 
Onneksi istun rennosti sohvalla enkä omien jalkojeni päällä. Ja on aika järjetöntä pelata kymmenen tuntia putkeen, ja vielä omien jalkojen päällä istuen, pitäisivät taukojakin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Mitäköhän peliä poika noin innoissaan pelasi?
Eiköhän se selviä viimeistään siinä vaiheessa, kun Rockstar haastetaan taas oikeuteen.:D
 
Ihan hulluu toimintaa. En mä pystyis millää tohon! Asentoo pitää vaihtaa vähintään 20:nen minuutin välein kun en sohvalla pelaile vaan sängylläni. Niskat siinä kyllä saa kipeäksi kun mahallaan
pelailee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan super-sampo
Ihan hulluu toimintaa. En mä pystyis millää tohon! Asentoo pitää vaihtaa vähintään 20:nen minuutin välein kun en sohvalla pelaile vaan sängylläni. Niskat siinä kyllä saa kipeäksi kun mahallaan
pelailee.



tuosta ei oo varotettu edes mikrosovtin "näin pelaat terveellisesti" kirjotuksessa, vaikka on yleinen ongelma, elikkä miten olis joukko kanne?:)
 
Kyllä kannattee olla varovainen...

Itse suosin pelailupaikan vaihtelua akselilla säkkituoli-sohva-lattia-säkkituoli... Ei paikat puudu. Tähän kun lisää vielä eri variaatioiset kylkiasennot lähestytään mukavaa pelikokemusta, ilman veritulppia.
 
Eikun punnerruksia ja linkkareita ja polvennostoja pari minuuttia vartin välein niin maratonmeininkikin onnistuu. Kunto on in...
 
Ylös Bottom