Ippenator
Well-Known Member
Sinä ikävä kyllä vääristelet asioita jatkuvasti. Eli teet juuri sitä, minkä olen havainnut äärisuuntien edustajien yleensä tekevän. Minähän juuri sanoin, että vastustan niitä keinoja mitä nämä kummatkin äärisuunnat käyttävät toiminnassaan. Voiko sen selkeämmin ilmaista, kun sanoin, että mielestäni tarkoitus ei pyhitä keinoja ja siitä johtuen en hyväksy äärivasemmiston toimia. Minulle on aivan se ja sama kuinka paljon äärivasemmistolaiset omasta mielestään vastustavat vihaa ja syrjintää tai rasisimia ja seksisimiä, kun todellisuudessa äärivasemmistolaiset näitä nimenomaan itsekin harjoittavat, mutta käänteisestä näkökulmasta. Siellä on sellainen ajatusmaailma taustalla, että jotkut ryhmittymät ovat keskuudessaan kollektiivisesti vastuussa pahojen ja väärin tehneiden ihmisten tekemisistä historiassa, vaikka kyseisten ryhmittymien edustajilla ei olisi nykyään minkäänlaista osaa eikä arpaa niiden historiassa tapahtuneiden vääryyksien kanssa. Kun tällaiselta pohjalta leimataan ihmisiä ihonvärin tai minkään muunkaan syntymässä saadun ominaisuuden perusteella on kyse käänteisestä rasismista, syrjinnästä tai seksisimistä. Se ei ole yhtään sen paremmin hyväksyttävää, kuin sen äärioikeiston omat syrjintätoimet tai rasismi.Mitä totuutta on vääristelty? Edelleen, Suomessa vasemmisto vastustaa äärioikeistoa, vihaa ja syrjintää, rasismia, seksismiä jne. ja halutaan kaikille hyvä elämä, ei vain harvoille ja valituille, ja pidetään huolta heistä ketkä eivät muuten pärjäisi. Ja jos et ole vielä huomannut, sinä toitotat hyvin paljon juurikin äärioikeiston sanomisia, samaan aikaan kun sanot "olevasi vasemmalle kallellaan." Ja jos et ole vielä sitäkään huomannut, niin oikeisto/äärioikeisto ovat tunnettuja mm. tiedevastaisuudestaan ja valheistaan.
"Cancellointi" on mielestäni typerä sana mitä käyttää juurikin äärioikeisto. Ketään ei "cancelloida." Mutta, teoilla on seuraamuksensa. Ole mulkku, vastaat siitä. Se, että menetät duunisi sen tähden, on mielestäni ihan normaali seuraamus koska olit mulkku.
Cancelointia tapahtuu monenlaisilla tavoilla. Sitä on esim. Afrikan Tähti-lautapelin ottaminen pois päiväkodeista vedoten siihen, että pelissä puhutaan kolonialismin puolesta, eikä se kuulu nyky-yhteiskuntaan. Tämä nyt vain esimerkkinä, ja asiaan saatiin sentään lopulta terve järki mukaan, mutta on taas niin sairaalloinen esimerkki siitä, mitä cancelointi on. Kyseisessä pelissä ei itse asiassa mitenkään puhuta kolonialismin puolesta, vaan peli perustuu yksinkertaisesti tiettyyn aikakauteen ja tiettyyn maanosaan. Historian tai perinteisen suomalaisen lautapelin canceloinnin sijasta lapsia voisi valistaa peliä pelatessa kolonialismista ja sen haitallisuudesta tuon historiallisen aikakauden aikana, tai sitten asiaa ei tarvitsisi pitää edes keskiössä, kun se ei tuossa pelissäkään millään tavalla ole keskiössä.
Olen myös huomannut, että äärivasemmiston edustajat takertuvat noihin termeihin, kuten woke tai cancelointi, ja hokevat mantrana (ovat vain keksittyjä lauseiden lyhentämistä helpottavia termejä, puhutaan tosiaan mieluummin niistä konkreettisista asioista, mitä minäkin olen sinänsä tuonut esiin), kuinka noita asioita ottavat esiin ainoastaan äärioikeiston edustajat. Näinhän ei todellakaan ole. Niitä termejä voivat käyttää nimenomaan äärivasemmiston edustajiin ja heidän toimiinsa kyllästyneet ihan maltilliset ja tavalliset kansalaiset. Sinulla tuntuu automaattisesti olevan se ajatusmaailma, että jos vastustaa äärivasemmiston toimintaa, niin sitten on automaattisesti äärioikeistolainen. Näinhän ei todellakaan yleensä ole. Molempia voi vastustaa samanaikaisesti, kuten itsekin teen. En usko kummankaan toimintaan pätkääkään, koska niissä kummassakin on tosiaan se tarkoitus pyhittää keinot-ajatusmaailma taustalla. Toki äärioikeisto on selvästi vaarallisempi suuntaus, mutta se ei silti tee äärivasemmistosta mitenkään hyvää suuntausta, jota voisin myöskään millään lailla kannattaa. Syyt siihen olen jo edellä kertonut.
Viimeksi muokattu: