Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Noseblunt sanoi:
Kyllä se moninpeli on vaan hauskempaa silloin, kun kaverit ovat samassa huoneessa.
Saa kosketella, ymmärrän. Nojoo, liian rankka oli joten sori! Mutta miten hauskaa on pelata esim. Resistancea tai Vegasia suomiporukalla, ja antaa ulkomaalaisille nekkuun...Sitä ET tiedä ellet ole kokenut. Ja tämä tarina on tosi!:)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Itse pelailen aikalailla yhtä paljon yksinpelejä ja moninpelejä. Tosin montaa moninpeliä en jauha kerralla, koska aika ei vain riittäisi niiden opettelemiseen ja niissä pärjäämiseen. Tässä yksi syy, miksi en pelaa XO:lla netissä. Minulle riittävät PS3:n verkkopelit ilmaisina. Lukioaikoina vielä kerkesi tahkota esim. Socom 1:stä ihan erkkinä ja oli se helvetin hauskaakin, varsinkin kun pärjäsi suomiservuilla ihan hyvin. Mutta nykyisin ei aika vain tahdo riittää esim. Warhawkissa hyväksi pelaajaksi tulemiseen. Tällä hetkellä pelaan Warhawkia ja Blue dragonia samoja määriä riippuen fiiliksestä. Välillä on mukava vaan heittäytyä sängylle, ottaa rento asento ja uppoutua Blue Dragonin maailmaan. Välillä taas hektinen sotiminen kämppiksen ja kavereiden kera Warhawkissa on mahtavaa.
OT: Jos parhaista fiiliksistä puhutaan, niin FFVII herätti aikoinaan mahtavia fiiliksiä. MGS2:n loppu on aivan legendaarista kamaa, Bioshockin tunnelma vakuuttaa ja Warhawkissa kaverin kanssa samalla puolella pelaaminen on mahtavaa! Ehkä ne intensiivisimmät tunnelmat peleistä on kuitenkin aihettanut PES kera pienen rahallisen panoksen. Ai että sitä huudon määrää, kun Adri paukauttaa yläpörsät 30m:D
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Jaa a. Ei pidä aliarvioida yksinpelin tarinaa ja sen kerrontaa. Varsin muikeita hetkiä on niissäkin vierähtänyt. Itse koen asian kuitenkin niin, että jaettu ilo, on moninkertainen ilo. Se "sikasiistiyksinpeli"kin tuntuu paljon hauskemmalta,kun siinä istuu kaveri vieressä ja pääsee kommentoimaan. Lisäksi omalla kohdalla moninpeli-tilassa on tullut vietettyä varmaankin enemmän aikaa, kuin yksinpelissä (kaiken kaikkiaan) viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Todella harvoin on tilanne se, että uppoudun peliin mieluummin yksin, kuin hyvän seuran parissa. Moninpeleissäkin nimen omaan se seura, on se tärkein. Minua ei kiinnosta kuunnella teini-ikäisiä rääpimässä päätään toisille. Porukan pitää olla olla tuttu, jotta päästään pelaamaan hyvin yhteen ja samalla voi letkautella hyvää smalltalkia.
Mitään selvää rajaa ei imielestäni voi yksin- tai moninpelien paremmuudelle vetää, mutta omalla kohdallani kuppi kallistuu sinne moninpeleihin (omalla kohdallani ne ovat kuitenkin niitä pitkä-ikäisempiä). Seura taasen on todella ratkaiseva tekijä, pelissä kuin pelissä, oli se sitten yksinpeliä tai teamdeathmatchia.
Parhaat kokemukset ovat siitä, kun parikymmentä samanhenkistä heeboa on ryhmittynyt viikonlopuksi saman katon alle pelaamaan keskenään (omilla konsoleillaan jokainen), tai sitten klaani-matsit; missä puhalletaan oikein tiiminä yhteen hiileen ja taktikoidaan yhdessä. Myös epä onnistumiset tuntuvat pienemmiltä, kun kaveri, jonka kanssa asiaa voivotella. :)

Täällä yksinpelien perään kuuluttavien pitäisi antaa hieman aikaansa verkkopeleille ja tutustua eri vaihtoehtoihin (ihan itse, ei lehtien sivuilta). Sieltä saatta vaikkapa löytyä joku helmi.
Moninpelifanaatikoille taasen muistuttaisin kaivamaan sen hyvän, tarinavetoisen pelin, sieltä hyllystä (joko kaupan tai omasta;)) ja antaa aikaa hyvälle tarinalle. :)
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Juuh, kyllä minäkin mieluiten hyvällä tarinalla varustettua yksinpeliä pelaan. Tietysti jos moninpelissä on hyvää seuraa, niin mikäs siinä. Useimmiten vain asenneongelmaiset hyppivät silmille...http://www.youtube.com/watch?v=TEWIw-a0GJw :D
 
Vastaus: Verkkopeli vs. moninpeli yhdessä paikassa vs. yksinpeli

Yksinpelit ovat pääasiassa myös minun juttuni. Usein tulee kyllä pelailtua kavereiden kanssa moninpelejä jaetulla ruudulla, mutta kyllä se hyvin tehty yksinpeli on kuitenkin tärkeintä. Netissä ei ole tullut pelailtua vuosiin (viime kesänä/syksynä taisin kokeilla yhden illan livessä), kun ne pelimuodot ei oikein jaksa kiinnostaa, enkä omaa nettiä kotona. Jaetulla ruudulla pelatessakin fps-peleissä on ehdottomasti oltava co-op, että sitä jaksaa pelata, deathmatch on mielestäni yhtä kiinnostavaa kuin kauniit ja rohkeat (eli kerran kahdessa vuodessa saattaa erehtyä). Halo 3:n neljän pelaajan co-op livessä voisi jo kiinnostaakin, mutta siinäkin pitäisi olla mukana ne pari tiettyä kaveria, joiden kanssa pelaaminen on kuin kauniin naisen rakastelua :D Haloa on aina mukava pelata sellaisen kaverin kanssa, joka osaa lukea pelaamistani ja tilanteita, jolloin yhteistyö on saumatonta ja saa aikaiseksi huikeita tilanteita.
Kyllä minä uskon, että yksinpelaajia on varmasti edelleen hyvinkin paljon. Omassa tuttavapiirissä vain kaksi kaveria pelaa verkossa ja nekin lähinnä Neverwinter Nightsia keskenään.
 
Ylös Bottom