Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Videotoisto ja tekstitykset PS3:lla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Just ostin sen BluRaylle, koska tekstitykset eivät toimineet enään lopussa kunnolla :mad:
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Mä en kyllä saa näkymään subeja. Tehnyt kaikki ohjeiden mukaan.
Ensin Workshopilla tekstit .srt muotoon,
leffa ja subit saman nimisiä
sitten AviAddSubsilla,
jonka jälkeen laitan streamaan videon TVersityllä,
laitan FFdshow:sta subit päälle,
jonka jälkeen pleikasta yritän laitta vielä subit, mutta ilmoittaa, että ei ole tekstitys vaihtoehtoja:(
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Kyseessä kaksi uutta leffaa ja pyörii normaalisti pc:llä bsplayerillä....täytyy kokeilla ilman tekstejä ps3:lla....

Jep, eli samaa ongelmaa täällä.

Kiitokset hienoista ohjeista, kolme ensimmäistä leffaa sai helposti tekstit ja Windows media playerillä streemasin PS3:lle. Seuraavat neljä leffaa taas ei toimineet. Toimimattomat leffat streemautuvat mainiosti ilman tekstejä, mutta kun AviAddSubsilla heittää tekstit mukaan ja tekee uuden tiedoston niin PS3 ilmoittaa: "Tietotyyppiä ei tueta".

Leffat ovat kaikki tämän vuoden puolelta, joten mistään vanhoista elokuvatiedostoista ei ole kyse. Leffat näkyvät myös PC:n soittimilla moitteetta, teksteillä tai ilman. PS3 vaan nirsoilee.

Olen kokeillut myös ruksia AviAddSubsista kohdan: "Create avi file is possible" tms. Eli tiedostoista tulee valmiiksi .avi päätteisiä, tämäkään ei ole auttanut. PS3:nen kyllä näkee Media playerin serverillä myös nämä leffat jotka ei toimi, ja näyttää ne thumbnaileina. Erona toimiviin tiedostoihin, PS3 ei näytä leffan kestoa ja tiedoston kokokin vaihtelee aivan satunnaisesti 1Mb:stä 300Mb:hen.

Olisin kovin kiitollinen jos joku keksisi ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Olisin kovin kiitollinen jos joku keksisi ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Osta leffat DVD:llä tai odota, että PS3:lle ilmestyy (ehkä jo seuraavan) päivityksen myötä täydellinen DivX-tuki.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Jep, eli samaa ongelmaa täällä.

Kiitokset hienoista ohjeista, kolme ensimmäistä leffaa sai helposti tekstit ja Windows media playerillä streemasin PS3:lle. Seuraavat neljä leffaa taas ei toimineet. Toimimattomat leffat streemautuvat mainiosti ilman tekstejä, mutta kun AviAddSubsilla heittää tekstit mukaan ja tekee uuden tiedoston niin PS3 ilmoittaa: "Tietotyyppiä ei tueta".

Leffat ovat kaikki tämän vuoden puolelta, joten mistään vanhoista elokuvatiedostoista ei ole kyse. Leffat näkyvät myös PC:n soittimilla moitteetta, teksteillä tai ilman. PS3 vaan nirsoilee.

Olen kokeillut myös ruksia AviAddSubsista kohdan: "Create avi file is possible" tms. Eli tiedostoista tulee valmiiksi .avi päätteisiä, tämäkään ei ole auttanut. PS3:nen kyllä näkee Media playerin serverillä myös nämä leffat jotka ei toimi, ja näyttää ne thumbnaileina. Erona toimiviin tiedostoihin, PS3 ei näytä leffan kestoa ja tiedoston kokokin vaihtelee aivan satunnaisesti 1Mb:stä 300Mb:hen.

Olisin kovin kiitollinen jos joku keksisi ratkaisuehdotuksia ongelmaan.

mulla toimii kun katon ne muutetut levyltä tai muistitikulta. mediaconnectin kautta väittää et tiedosto tyyppiä ei tueta..
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Osta leffat DVD:llä tai odota, että PS3:lle ilmestyy (ehkä jo seuraavan) päivityksen myötä täydellinen DivX-tuki.

Niin, mutta mahtaako ongelma johtua PS3:sta vai jostain muusta mikä tapahtuu tekstien liittämisen yhteydessä. Tai todennäköisesti molemmista?

Ei PS3:n omistajana kiinnosta DVD:itä enää ostella, suosisin sinisädettä mutta eipä montaa leffaa tässä muodossa vielä julkaista. :cool:
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

mulla toimii kun katon ne muutetut levyltä tai muistitikulta. mediaconnectin kautta väittää et tiedosto tyyppiä ei tueta..

Kiitti deeku, tarvii kokeilla ehdottomasti tätä kun pääsee kotiin. Hieman se hankaloittaa mutta pääasia että toimisi. Kysymys tähän liittyen:
Kun liitän AviAddSubsilla tekstit leffaan, niin tarvitseeko alkuperäinen tekstitiedosto säilyttää? Eli tarviiko kovalevylle/tikulle siirtää muuta kuin AviAddSubsilla tehty uusi avi tiedosto?
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Niin, mutta mahtaako ongelma johtua PS3:sta vai jostain muusta mikä tapahtuu tekstien liittämisen yhteydessä. Tai todennäköisesti molemmista?
Jos tiedosto näkyy tekstien kanssa hyvin tietokoneella, on syy PS3:n (toistaiseksi) epätäydellisessä DivX-tuessa. Voit toki myös kokeilla sitä, että kopioit sen tiedoston esim. muistitikulle. Ei nuo mediajakosoftatkaan virheettömiä ole.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Kun liitän AviAddSubsilla tekstit leffaan, niin tarvitseeko alkuperäinen tekstitiedosto säilyttää? Eli tarviiko kovalevylle/tikulle siirtää muuta kuin AviAddSubsilla tehty uusi avi tiedosto?
Pelkkä videotiedosto riittää. Ne tekstit sujautetaan sinne avi-containeriin sisään, eikä PS3 muutenkaan ymmärrä erillisten tekstitystiedostojen päälle.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Jos tiedosto näkyy tekstien kanssa hyvin tietokoneella, on syy PS3:n (toistaiseksi) epätäydellisessä DivX-tuessa. Voit toki myös kokeilla sitä, että kopioit sen tiedoston esim. muistitikulle. Ei nuo mediajakosoftatkaan virheettömiä ole.

Jep, testaan kotona ja raportoin. Kiitoksia.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Pelkkä videotiedosto riittää. Ne tekstit sujautetaan sinne avi-containeriin sisään, eikä PS3 muutenkaan ymmärrä erillisten tekstitystiedostojen päälle.

Jiihaa, ulkoiselle kovolle, kolmiosta 'Näytä kaikki', ja eikun leffa soimaan. Tekstit toimii myös moitteetta.

Eli Media Playerille tuli tenkkapoo streemauksessa kun AviAddSubsisilla liitin subit tiedostoon.

Kiitos avusta.
 
Ei, ei ja ei...

Voi jessus...

1. Eikö ole näkyvissä virallista tietoa tulevista päivityksistä, josko ne sisältäisivät sub- ja srt-tuen? Päivitystä odotellessa...

2. Pystyisikö joku neropatti modaamaan sellaisen koodinpätkän itse? Käsittääkseni ei pitäisi olla kovin hankalaa niille, jotka näistä asioista enemmän tajuavat. Modia odotellessa...

Nimittäin itse EN rupea muuntamaan puolta teraa leffoja toiseen muotoon ja pelleilemään yksi kerrallaan, siihen menisi ikuisuus - on nimittäin "muutama" leffanpätkä kovolla. Itse pärjään mainiosti ilmankin, mutta kun vaimoke ja lapset... :(

Tämä on sitä paljon puhuttua kielikylpyä! :D

SONY: PÄIVITTÄKÄÄ PS3 KUNNOLLA, ÄLKÄÄKÄ PÄIVITELKÖ!!!
 
Vastaus: Ei, ei ja ei...

1. Eikö ole näkyvissä virallista tietoa tulevista päivityksistä, josko ne sisältäisivät sub- ja srt-tuen? Päivitystä odotellessa...
Ei ole edes kunnon huhua. Mutuna veikkaan, että ulkoisten tekstityksien implementointi ei ole Sonyn prioriteettilistalla kovin korkealla - jos ollenkaan.

2. Pystyisikö joku neropatti modaamaan sellaisen koodinpätkän itse? Käsittääkseni ei pitäisi olla kovin hankalaa niille, jotka näistä asioista enemmän tajuavat. Modia odotellessa...
PS3:sta ei ole vieläkään löydetty kunnon reikiä, joiden kautta omaa koodia pääsisi sekaan uittamaan. Kunhan ensimmäinen custom-firmware joskus ilmestyy, alkaa samanlainen kissa-hiiri-leikki kuin PSP:n firmiksien kanssa. Ja aivan varmasti joku siinä vaiheessa koodaa PS3:n tukemaan kaikkea mahdollista.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Osaako TT-2k selittää mulle mitä eroa on h264-kodekilla ja mpeg-2 kodekilla?

Elikä ongelmana että kun transkoodaan 1080p tai 720p kuvanlaatua niin esim tunnin pituisella 1080p videolla saattaa kestää 10-15 tuntia transkoodata h264-kodekkia käyttäen, kun taas mpeg-2 kodekkia käyttäen transkoodaaminen sujuu 5 kertaa nopeammin.

Järki sanoo ettei mpeg-2:sta tulisi käyttää näissä vaikka en toistaiseksi ole huomannut eroa kuvassa :confused: Entäpä sitten äänissä? En omista kotiteatteria...
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Osaako TT-2k selittää mulle mitä eroa on h264-kodekilla ja mpeg-2 kodekilla?
MPEG-2 on vanha, DVD:issä käytetty videocodec. H.264 on puolestaan uudempi ja parempi, mutta vaatii myös paljon enemmän laskentatehoa. Sen vuoksi MPEG-2:ksi kääntäminen sujuu paljon nopeammin.
Entäpä sitten äänissä? En omista kotiteatteria...
Ääniin tuo ei vaikuta mitenkään, MPEG-2 ja H.264 ovat videocodeceja. Äänet pakataan audiocodecilla, esim. mp3:lla.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Kaiken tuon tiesinkin, mutta millä tavalla se on sitten parempi?

Afterdawnissa sain yhdeltä vastaukseksi samaan kysymykseen, että eroa ei ole vaan että h.264 on vain huomattavasti parempi videoiden pakkaukseen = nopeampi ja pienempi kokoiset tiedostot ja tästä päättelin miksi h.264:ää käytetään raskaammissa videoissa.

Ainoa huomattava ero jonka olen huomannut että silloin tällöin tulee lieviä värivirheitä että kuva sekoilee oikein kunnolla, mutta ei niin että se minua olisi tähän mennessä haitannut.

Mikäli jollain on jotain tietoa miksi h.264:llä tehty video näyttäisi paremmalta kuin esim mpeg-2 tai mpeg-4:llä niin kertokoot sen tässä.

Taidan siis vielä jatkaan transkoodailuja mpeg-2:sta käyttäen :)
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Kaiken tuon tiesinkin, mutta millä tavalla se on sitten parempi?

Afterdawnissa sain yhdeltä vastaukseksi samaan kysymykseen, että eroa ei ole vaan että h.264 on vain huomattavasti parempi videoiden pakkaukseen = nopeampi ja pienempi kokoiset tiedostot ja tästä päättelin miksi h.264:ää käytetään raskaammissa videoissa.

Ainoa huomattava ero jonka olen huomannut että silloin tällöin tulee lieviä värivirheitä että kuva sekoilee oikein kunnolla, mutta ei niin että se minua olisi tähän mennessä haitannut.

Mikäli jollain on jotain tietoa miksi h.264:llä tehty video näyttäisi paremmalta kuin esim mpeg-2 tai mpeg-4:llä niin kertokoot sen tässä.

Taidan siis vielä jatkaan transkoodailuja mpeg-2:sta käyttäen :)

Eihän tuolla eroa ole kuin kokonsa puolesta..mpeg2 on jo vanhahtava pakkaustapa, joka syö paljon tilaa verrattuna h264:seen. Eli mediaserver-käytössä yms on hyödyllisempää käyttää h264:sta tiedonsiirron määrän vähentämiseksi, mutta jos kovalevyllä on tilaa, eikä tarvetta siirrellä tiedostoja, ei mpeg2:ssa ole mitään vikaa.
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Eihän tuolla eroa ole kuin kokonsa puolesta..mpeg2 on jo vanhahtava pakkaustapa, joka syö paljon tilaa verrattuna h264:seen. Eli mediaserver-käytössä yms on hyödyllisempää käyttää h264:sta tiedonsiirron määrän vähentämiseksi, mutta jos kovalevyllä on tilaa, eikä tarvetta siirrellä tiedostoja, ei mpeg2:ssa ole mitään vikaa.

Eipä se nyt hirveesti enempää levytilaa vie. Riippuu vähän videostakin tosin, mutta yleisesti ottaen reilu 1 gb h.264 video muuttuu noin 2 gigaksi mpeg-2. Tosin sitten kun h.264 video on vaikka sen 8 gigaa niin mpeg-2 video on tällöin max 9 gigaa eli suuremmissa videoissa aika hällä väliä. Osaisko joku selittää tämänkin mistä johtuu...?
 
Vastaus: Divx tekstitykset (PS3)

Mikäli jollain on jotain tietoa miksi h.264:llä tehty video näyttäisi paremmalta kuin esim mpeg-2 tai mpeg-4:llä niin kertokoot sen tässä.
Pelkkä pakkaustapa ei vielä tee videosta yhtään parempilaatuista, vaan kaikki riippuu pitkälti lähdemateriaalista ja käytetystä bitratesta. Jos lähdemateriaali on VHS-tasoista kuraa, ei se muutu sen kauniimmaksi h.264:lläkään. Toisaalta jos bitrate on kovin matala, alkavat erot näkyä h.264:n hyväksi.

Käytännössä eron huomaa lähinnä HD-tasoisilla videoilla ja korkeilla bitrateilla. Eli jos olet ollut MPEG-2:een tyytyväinen, käytä ihmeessä sitä.
 
Ylös Bottom