Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vigor - Ilmaista selviytymiskamppailua sodanjälkeisessä Norjassa

Onkohan tuo Bugle vieläkin vähän OP. :rolleyes: Noh, saattoi olla vain tuuriakin...



Siegemäisesti pääosumat tuntuvat tappavan aika hyvin ykkösestä tooodella kauas ihan perus rynnäreilläkin. Itsellä ollut kans välillä ilo kuolla siten että ammun itse lippaallisen ja saan 3-4 osumaa johonki +50m päähän ja sitten kaveri kääntyy ja roiskasee ak:lla ja itse lähtee ykkösestä :p Ja vielä palatakseni season passeihin, nii voiko niitä siis suorittaa samaan aikaan useampaa...?

Tänään tuli taas testailtua senssejä ja nyt löytyi kyllä itselle sopivat. Paljon itsevarmenpi olo ottaa gunfighteja ja tuli niitä kiitettävän monta voitettuakin tänää ns. altavastaajan asemasta. Jeejee.

E: Tässähän voi tosiaan ampua ainakin puuseinistä läpi. Monta kertaa ollaa porukalla hyödynnetty että jos tiedetään että vihollinen on huoneessa, niin toinen ampuu ulkoseinän läpi huoneeseen ja toinen vahtii ovea josko sieltä joku ryntää ulos. Aika ison osan damagea se seinä kyllä imee itseensä, että sen läpi tykittäminen on enemmän kutittelua. Panostyyppikin mitä luultavammin näyttelee osaansa tässä.

 
Viimeksi muokattu:
Siegemäisesti pääosumat tuntuvat tappavan aika hyvin ykkösestä tooodella kauas ihan perus rynnäreilläkin. Itsellä ollut kans välillä ilo kuolla siten että ammun itse lippaallisen ja saan 3-4 osumaa johonki +50m päähän ja sitten kaveri kääntyy ja roiskasee ak:lla ja itse lähtee ykkösestä :p Ja vielä palatakseni season passeihin, nii voiko niitä siis suorittaa samaan aikaan useampaa...?

Tänään tuli taas testailtua senssejä ja nyt löytyi kyllä itselle sopivat. Paljon itsevarmenpi olo ottaa gunfighteja ja tuli niitä kiitettävän monta voitettuakin tänää ns. altavastaajan asemasta. Jeejee.

Yhtä Legacya voi kerrallaan työstää. Mäkin olen niitä nyt viikkotolkulla tuunannut senssejä ja nyt luulen, että ollaan aika lähellä oman peukalon sweetspottia. Seuraavalla kerralla kun pelaat voitko ottaa screenshotit niistä ja heittää ketjuun, voidaan sitten vertailla ollaanko tultu samaan päätelmään. Niin ja tästä tietty saattaa olla apuja niille, jotka aloittavat myöhemmin Norjan valloittamisen. Ei tarvi sitten ihan nollasta ainakaan lähteä keksimään samaa pyörää.

E: Tässähän voi tosiaan ampua ainakin puuseinistä läpi. Monta kertaa ollaa porukalla hyödynnetty että jos tiedetään että vihollinen on huoneessa, niin toinen ampuu ulkoseinän läpi huoneeseen ja toinen vahtii ovea josko sieltä joku ryntää ulos. Aika ison osan damagea se seinä kyllä imee itseensä, että sen läpi tykittäminen on enemmän kutittelua. Panostyyppikin mitä luultavammin näyttelee osaansa tässä.

Vähän nätisti hoideltu videossa! :cool:

Joo Penetration on, mutta se ei ehkä ole ihan täydellisen konsistentti. Olin joskus Sawmillin katolla ja joku yritti porata muo seinän läpi ja taisi olla peräti konekiväärillä. Eipä tullut lämää. Sitten taas toisessa paikkaa menee kyllä tosiaan nätisti läpi. Tämmösen videon joskus katsoin, jossa selittää aiheesta. Kai sen sitten ajan mittaa oppii, että mistä pöhisee läpi ja mistä ei? Ja millä aseilla mitenkin käy.

 
Mäkin olen niitä nyt viikkotolkulla tuunannut senssejä ja nyt luulen, että ollaan aika lähellä oman peukalon sweetspottia. Seuraavalla kerralla kun pelaat voitko ottaa screenshotit niistä ja heittää ketjuun, voidaan sitten vertailla ollaanko tultu samaan päätelmään. Niin ja tästä tietty saattaa olla apuja niille, jotka aloittavat myöhemmin Norjan valloittamisen. Ei tarvi sitten ihan nollasta ainakaan lähteä keksimään samaa pyörää.

* Look Y - 100
* Look X - 100
* 3rd person aim Y - 50
* 3rd person aim X - 50
* 1st person aim Y - 30
* 1st person aim X - 30

ADVANCED

* Move inner deadzone - 10%
* Move outer deadzone - 90%
* Move exponent - 1
* Aim Y ramp-up - 2
* Aim X ramp-up - 2
* Aim acceleration delay - 0s
* Aim acceleration time - 0s
* Aim acceleration decay - 0s
* Aim inner deadzone - 0s
* Aim outer deadzone - 0s
* Aim exponent - 1.5
* Zoom exponent - 1.4
 
Täällä on tällaiset, pelissähän on lähtökohtaisesti helVETIN hyvät kontrollit ja työkalut niiden säätämiseen. Haaste on ollut löytää tasapaino siihen, että mediumille ja pitkälle "tähtäimen asettelu" on aika hitaalla ja samaan aikaan ADS tilassa pystyt seuraamaan vihua joka on poikittaisliikkeessä lähempänä. Pakko siis olla aim-accelleration tulilla jos haluaa saavuttaa molemmat asiat samassa paketissa. Shootoutissa näitä on hyvä testailla ja tietty ampumaradalla. Taistelu jatkuu, en ole näihin ihan täysin tyytyväinen vielä.


Look Y - 80
* Look X - 100
* 3rd person aim Y - 30
* 3rd person aim X - 35
* 1st person aim Y - 20
* 1st person aim X - 25

ADVANCED

* Move inner deadzone - 10%
* Move outer deadzone - 90%
* Move exponent - 1
* Aim Y ramp-up - 1.5
* Aim X ramp-up - 1.5
* Aim acceleration delay - 0s
* Aim acceleration time - 0s
* Aim acceleration decay - 0.4s
* Aim inner deadzone - 10%
* Aim outer deadzone - 90%
* Aim exponent - 2.5
* Zoom exponent - 1.0

Edit: Nostinkin nyt Aim exponent 2.5 ja saattoi mennä parempaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnosta latasin tämän ja 5-6 peliä vasta pelannut ja pihalla kun lumiukko! Kaikki shelterin parannus,craftaaminen jne..hakusessa? Avakkaas joku vähän noobille et mitä ja miten pitäs edetä? Kun kuolet encounterissa menetät kaikki aseet??
 
Mielenkiinnosta latasin tämän ja 5-6 peliä vasta pelannut ja pihalla kun lumiukko! Kaikki shelterin parannus,craftaaminen jne..hakusessa? Avakkaas joku vähän noobille et mitä ja miten pitäs edetä? Kun kuolet encounterissa menetät kaikki aseet??

Joo, kaikki repussa olleet tavarat menettää kuollessaan, ellei sitten osta sitä vakuutusta 60 kolikolla. En kyllä suosittele, sillä sitä kamaa alkaa saamaan siinä määrin että edes legendary snipojen menetys ei tunnu miltään. Kenttiä koluamalla löytää resursseja, millä esimerkiksi saa sitä kämppää päivitettyä. Air drop = loottilaatikko, tai mahdollisesti monta jos jengi käytti kolikoita sen parannukseen alussa. Mutta yleensä se on vaan se 1 common loottilaatikko minkä siitä air dropista saa, ja se nyt ei ole edes kauhean ihmeellinen lopun kaiken. Battle passi antaa kanssa kivasti kaikkea, ihan vaikka pelaisi vain sitä ilmaista puolta.

Summa summarum: Yritä tappaa muita, olla itse kuolematta, nuohoa paikkoja ja jos on reppu täynnä tavaraa nii voi hyvillä mielen hipsiä pois kartasta vaikka siellä kuuluisi vielä ammuskelua ja air dropit tulematta. Ahneella on usein paskanen loppu. Ei kannata alussa ottaa välttämättä edes mitään heal itemejä mukaan. 4 asepaikkaa joo, mutta realistisesti sä käytät vain 1-2 asetta. Kaikki puukot ja pistoolit ihan vitsejä. Alkuaseista haulikot, thompson ja grease gun jees. Rynnärit myös kun niitä alkaa löytämään. Hyvät alkukamat on 1 valinnainen ase ja siihen 3 lipasta ammuksia ja matkaan. Heal itemejäkään ei aluksi mielestäni kannata ottaa mukaan, kun kuolee yleensä siten ettei niitä kerkeä käyttämään. Muiden ruumiista voi käydä sitten etsimässä. Sitten voi alkaa ottamaan niitä mukaan kun niitä a) on enemmän kuin se pari hassua siellä kämpällä tallessa ja b) tuntuu siltä että ei ole enään ihan pihalla ja saa ammuttua muita eikä aina kuole vaan itse suoraan.

Itsellä esimerkiksi oma loadout nyt 20-30h pelanneena: joku hyvä rynkky, snipa (kartan mukaan), 3-4 heal itemiä ja sitten fiiliksen mukaan yleensä jotain kranaattia, ilmaiskua, yms jäynää. Ei kannata hirveästi stressata vaikka ei noita kranuja yms. special itemejä olisikaan itsellä. Aika turhia ovat olleet. Kranaatteja varmaan lähemmäs 30 heittäneenä ja ilmaiskuja kanssa sen 20 pintaan tiputtaneena lopputuloksen 0 tappoa kyseisillä vermeillä. Ilmaiskusta ollut tasan 1 kerran hyötyä, kun tiputin omiin jalkoihin että pääsin pakenemaan. Portable radar mikä näyttää lähimmän vihollisen helposti paras niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan hyvä niksipirkkaa ylempänä! Sen ehkä itse vielä lisäisin, että kannattaa alkuun aseisiin ottaa tuntumaa Shootoutissa ja Elimination. Ikävää ampua aseella ekan kerran kun ollaan Encounterilla. Ampumaradan haasteitakin ampuskellessa tulee hyvää rutiinia.

Kaikki puukot ja pistoolit ihan vitsejä.

Ei ne nyt ihan, täytyy vain olla suht lähelläkin kuten oikeassakin elämässä. Päähän jos osuu lähtee ykkösellä kaikilla muilla pistooleillakin kuin PM. Varsinkin ne Revolverit on ihan ok. Mutta joo, ei ehkä tosiaan jokin pitkäpiippuinen on optimi valinta mettälle opetteluvaiheessa.



Itse otan aina yleensä vain jonkun rynkyn nykyään mukaan, maastosta löytyy joku toinen ase. KKt todella tappavia jos vaan kerkee laittamaan munat turpeeseen ja on sen jälkeen vielä näköyhteys kohteeseen. Kyykystä ampuminenkin niillä menettelee riippuen vähän aseesta, mutta seisaaltaan ne lähtee sitten jo ihan käsistä. Mappikin sanelee aikalailla, isoissa on hyvä sniper olla mukana vähintään yhdellä seurueessa.
 
Mulla olis kuulemma reppu suht täynnä..saakos noita kamoja tyhjennettyä tuolla shelterissä? :rolleyes::)

Saa A/X nappia painamalla.

E: Shelterissä siis nuolinäppäin ylös, Equip välilehti ja sieltä sitten uneippuia säilöön menevien kamojen kohdalla.

Ei ne nyt ihan, täytyy vain olla suht lähelläkin kuten oikeassakin elämässä. Päähän jos osuu lähtee ykkösellä kaikilla muilla pistooleillakin kuin PM. Varsinkin ne Revolverit on ihan ok. Mutta joo, ei ehkä tosiaan jokin pitkäpiippuinen on optimi valinta mettälle opetteluvaiheessa.

Puukot 100% ajasta turhia. Niillä ei saa mitään edes aikaan siinä tdm pelimuodossa. Pistooleilla voi joo saada tappoja ja tiputtaa ykkösestä päähän. Sama toki pätee kaikkiin muihinkin aseisiin, jotka ovat sitten myös muutoin pistooleja parempia. En ottaisi pistoolia minkään muun aseen ylitse.
 
Viimeksi muokattu:
En ottaisi pistoolia minkään muun aseen ylitse.

Joskus on ihan hauska ottaa pelkkä PM ihan läpällä mukaan Encounterille ja toivoa parasta, että jostain löytyy oikea ase. On edes jotain "pelattavaa" jos joku osuu reitille. Itseasiassa muuten comecback jälkeen ekassa pelissä painoin jonkun tonttiin Makarovilla. :cool: Ei ole kyllä sen jälkeen onnistunut, paitsi kerran kun oli backup aseena.

Nojuu puukoilla ei tässä paljoa palaa ruutiaseita vastaan paitsi aivan iholta. Aseet toimii aikalailla kuten IRL noin pääpiirteittäin. Tykkään siitä!

 
Joskus on ihan hauska ottaa pelkkä PM ihan läpällä mukaan Encounterille ja toivoa parasta, että jostain löytyy oikea ase. On edes jotain "pelattavaa" jos joku osuu reitille. Itseasiassa muuten comecback jälkeen ekassa pelissä painoin jonkun tonttiin Makarovilla. :cool: Ei ole kyllä sen jälkeen onnistunut, paitsi kerran kun oli backup aseena.

Nojuu puukoilla ei tässä paljoa palaa ruutiaseita vastaan paitsi aivan iholta. Aseet toimii aikalailla kuten IRL noin pääpiirteittäin. Tykkään siitä!



Voi sinne ihan läpällä mennä vaikka ilman varusteita pyörimään, mutta silloin pääsee mainitsemaani "vitsi" kategoriaan, pistoolien ja puukon seuraksi. Itse myös tulee käytettyä aseen vaihtamiseen Y:tä, joka kierrättää kahta viimeksi ollut asetta kädessä. Ei esimerkiksi primary aseita. On käynyt ihan riittävän monta kertaa skenaario missä loottaan vihollisen pistoolin (jota tyhmyydessäni kuvittelen käyttäväni johonkin), käytän kädessä ladatakseni sen, koska mystisesti panokset irtoaa aina aseen lippaasta kuollessa. Sitten ei tule ajatelleeksi sitä kädessä käyttämistä, rynkky tilalle ja menoksi. Myöhemmin tiukassa paikassa kun se hyvä toinen secondary ase pitäisi kaivaa esiin, käteen ilmestyy joku ihmee ruikku millä sitä tilannetta ei voiteta. Pistoolit jäävätkin nykyään surutta maahan.
 
Oli muuten hippasen bebusta se Y vielä hetki sitten versioon 9.0 asti. Se ei toiminut, ellei ensin vekslannut aseita kädessä. Jos otit vaiks bandagen, sen jälkeen taas piti vekslauttaa tai muutoin Y ei tapahtunut mitään. Laitoin tuosta Vigorin forkalle pyynnön, että hei come oon ei tämä nyt näin voi olla!?

Ja TADAAA 9.1 päivityksessä oli korjattu. En tie oliko sattumaa vaiko auttoiko ulina, mutta kylläpä kelpaa nyt pelailla kun se toimii täyspäisesti. Tosin ei se nyt ihan mahdottoman vaikea ole sieltä wheelinkään kautta, mutta taistelun tiimellyksessä Y on parempi.
 
Tuli eilen Legacy Season 4 tyrkylle, eli tavoiteltavaa riittää mukavasti vaikka seuraavaa varsinaista Seasonia saadaan vielä odottaa. Sitä vain mietin, että mitähän Legacy Season kolmoselle tapahtui? Miksi se jäi välistä?
 
Perkele kun rupee addiktoimaan tää peli kun on vähän päässy sisälle! Craftaaminen ja shelteri tullu tutuksi! Mites noi legacy seasonit..pitääkö ostaa battlepassi? Mietin vaan kun välillä hakee peliä monta minuuttia että onko playerbase suht pieni? ja saako reppua isonnettua?
 
Perkele kun rupee addiktoimaan tää peli kun on vähän päässy sisälle! Craftaaminen ja shelteri tullu tutuksi! Mites noi legacy seasonit..pitääkö ostaa battlepassi? Mietin vaan kun välillä hakee peliä monta minuuttia että onko playerbase suht pieni? ja saako reppua isonnettua?

Addiktoivako? No äläpä! :D

Itseasiassa voi kai ostaa vain Legacy Season ostamatta tämän hetken Battle Passia, kaveri teki niin. Tosin sitten myöhemmin laittoi myös tämän kauden tulille, mutta ei olisi kai ollut mikään pakko ollut laittaa.

Nythän alkaa olemaan jo liian kiire suorittaa Season 9 loppuun jos nyt vasta aloittaa. (Ellei ole superpelaaja) Eli ehkä jos olisin sinä, ostaisin sieltä nyt Legacy Passia työsttöön tähän hätään ja jonain päivänä tällä hetkellä päällä oleva S9 tulee sinne tyrkylle ja voit sen sitten vetää kaikessa rauhassa.

Reppua ei saa isonnettua, mutta jos Encounterilla alkaa tulemaan liikaa kamaa kannattaa sieltä deletoida "turhia" kuten aseiden osia pitämällä Y pohjassa, tai kolmio jos olet Pleikkarilla.

Playerbase on ok, ainakin Xbox & Switch laarissa. Playstation laari ei taida olla vielä yhtä ok, toivottavasti jonain päivänä meidät kaikki yhdistetään samaan laariin niin ei tarvitse kenenkään odotella liikoja. Tosin mukavahan tässä pelissä on kun ampumaradalla voi räiskytellä menemään odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ps4 pro pelailen! Kattelin tossa jonkun videon ja keräsin sitten aseita kun ne saa laittaa lihoiksi niin saa materiaaleja! eiköhän tää tästä pikku hiljaa:cool:
 
Isurgency täpinöissä mennyt ohi, että siellähän pörisee tupla-XP ja omaan makuun paras Sagbrok mappi pitkässä kierrossa. Kannattaa hyödentää, ihan kivasti pisteitä ropisoo! Jos en väärin muista, niin viime kerralla tuplat saattoi jatkua myös maanantain.
 
Pari iltaa nyt pelaillut Vigoria ajatuksen kanssa ja on se jännä peli! Ampuminen tuntuu vielä haastavalta. Lonewolfina vedellyt encountereita ja kerran saanut airdropinkin vietyä maaliin. Porukalla hauskempaa, mutta omalta kaverilistalta aika harva pelaa Vigoria. Onkohan pleikkarilla jotain suomi ryhmää Vigorille? Mut voi lisätä siihen jos on.
 
Tosta ampumisesta.. onko tässä kun saat osumaa niin oma tähtäys ei niinku toimi/liiku, vaan jotenkin hidastuu?
Oon ihmetelly muissakin peleissä et wtf! Toisen ohjaimen tatti on kyllä jotenkin kulunu..et pitäskö ostaa uus ohjain!:(

ja sit vielä:
-kun makaat ads päällä et voi liikkua..ittee ketuttaa
-sitten kun oot jossain talon nurkassa kämppimässä niin ase sojottaa seinän läpi..grafiikkabugi..?
- vähän haastetta tässä gunplayssä kyllä on..ads vai ei..hmmm?
 
Viimeksi muokattu:
Tosta ampumisesta.. onko tässä kun saat osumaa niin oma tähtäys ei niinku toimi/liiku, vaan jotenkin hidastuu?
Oon ihmetelly muissakin peleissä et wtf! Toisen ohjaimen tatti on kyllä jotenkin kulunu..et pitäskö ostaa uus ohjain!:(

ja sit vielä:
-kun makaat ads päällä et voi liikkua..ittee ketuttaa
-sitten kun oot jossain talon nurkassa kämppimässä niin ase sojottaa seinän läpi..grafiikkabugi..?
- vähän haastetta tässä gunplayssä kyllä on..ads vai ei..hmmm?

Ei mielestäni ole tuolallaista efektiä mitä kuvailet, kun joudut ammuskelun kohteeksi, enkä kyllä oikein ymmärrä miten kulunut tattikaan siihen liittyisi. Osa aseista stunnaa osumasta, mutta silloin lähtee koko tähtääminen pois hetkeksi.

Välillä tulee joo raajat ja/tai aseet seinien läpi. Not fun.

ADS (ekan persoonan tähtäys) 99% ajasta ei. Snipoilla useammin.
 
Ylös Bottom