Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Sentenced:in The Coffin tuli hommattua tuos joulun alla. Boxi on vielä muoveissakin. Josko sen arvo vuosien saatossa nousee kun sitä vain 4000kpl myytiin.
Seasick Steve: Songs for Elizabeth 7.99€
On nyt postissa matkalla mulle. Nyt onkin sitten kaikki SS:n levyt hyllyssä ja myös Level Devil:in kanssa tehty yhteis lätty Cheap.
Täytyy vaan tähän väliin sanoa, että ei jumankauta Seasick Steve on niiiin kova!
Katselin itseasiassa 01011001:stä Swampissa tuossa pari päivää sitten mutta en siinä vaiheessa lähtenyt 30e siihen panostamaan joten tilailen noita ajan kanssa briteistä kuten kävi mm. Human Equationin kohdalla. Älyttömän nerokasta settiä kyllä Arjen A. Lucassen saa aikaan!Simulaatio Ayreonin 01011001 on aika rapeita kappaleita myös jollet ole ehtinyt korkkaamaan.
Minä puolestani olen Arjenin tuotosten kanssa hieman vanhemman koulukunnan ihmisiä. Itse tutustuin Ayreoniin jo 1999 ja on sanottava että mikään muu levy ei ole päässyt lähellekään Into The Electric Castlen monipuolista camp-nerokkuutta, poislukien ehkä koko konseptin ensilevy The Final Experiment. Migraattoripari oli yksioikoisempana pettymys muutamaa hienoa kappaletta lukuunottamatta, ja sen jälkeen Ayreon-nimellä tulleet vielä pahempia pettymyksiä Arjenin urauduttua ja kangistuttua todella pahasti kaavoihinsa aina paikalleen hitsattua kitarasaundia myöten. 01011001 haaskaa järjettömän kovan laulajakatraansa (mm. henkilökohtainen sankarini Daniel Gildenlöw ja aina loistava Jørn Lande) mitäänsanomattomiin kappaleisiin ja on aika pitkälle The Human Equationin toisinto, aivan liian epätasainen ja pitkä, erityisesti verrattuna Sähkölinnaan joka on yksi niistä harvoista tuplalevyistä jotka eivät kärsi pahasti pituudestaan. En koskaan ole ymmärtänyt miksi ihmiset pitävät näistä uudemmista tuplista niin paljon. Arjenin 2000-luvun tuotoksista minulle toimii hyvin oikeastaan vain Star One (josta muuten piti alunperin tulla yhteisprojekti Bruce Dickinsonin kanssa), joka laulajavuorottelun voimin paremmin hengittävänä näyttää miten Flight Of The Migrator olisi pitänyt tehdä. Eikä loistavasta Russell Allenista haittaa ole.Katselin itseasiassa 01011001:stä Swampissa tuossa pari päivää sitten mutta en siinä vaiheessa lähtenyt 30e siihen panostamaan joten tilailen noita ajan kanssa briteistä kuten kävi mm. Human Equationin kohdalla. Älyttömän nerokasta settiä kyllä Arjen A. Lucassen saa aikaan!
Tullut jonkin verran myös mm. Guilt Machinea ja Star Onea kuunneltua (molemmat siis myös Arjenin projekteja) niin varsin napsakkaa matskua nekin! Suosittelen.
Erittäin hyvä kysymys. Minulla on joitakin vuosia ollut ongelma juurikin hyllyttömyys. Aiemmin käytin Lundian hyllyjä, yhdelle 80 sentin hyllytasolle mahtuu noin 70-75 koteloa ja mitat ovat muuten hyvät mutta syvyyssuunnassa jää puolet hyllytilasta käyttämättä. Joitakin vuosia sitten LVIS-remontin yhteydessä minun piti tyhjentää osa hyllystä ja en ole koskaan saanut aikaiseksi järjestää kaikkia levyjä takaisin paikalleen, ja jatkuvasti kasvavasta kokoelmasta mahtuisikin niille hyllyille enää ehkä kaksi kolmannesta. Nyt sitten uudet hankinnat ovat kasvattaneet paria pinoa nurkissa ja pöydillä, ja siirtyneet näkymättömiin pariin lipaston laatikkoon, vaikka tahtoisin mieluiten pitää kaiken näkyvillä ja siististi järjestettynä. Levykokoelmani on tällä hetkellä noin 1400 uniikkia nimikettä, boksien ja tuplien ansiosta levyinä yhteensä jo lähemmäs 1600.Tuli tuossa mieleen että missähän te hyvät ihmiset säilytätte levyjänne? Itselläni noita sattuu useampi sata jo olemaan ja alkaa hylly olemaan täynnä. Olisiko mitää hyviä ehdotuksia (telineitä tai vastaavia) missä levyt olisivat näyttävästi esillä?
En tiä miten oot tota Finntrollia kuunnellu mutta ite suosittelisin noita kahta ekaa levyä, varsinkin Midnattens Widunder kolahtaa kirjottajalle.Finntroll oli puhdas heräteostos, joskin folk-metalli on uponnut jo pidemmän aikaa. Ainakin ensikuulemalta vaikutti varsin menevältä ja toimivalta, vaikkei instant-klassikko taida kyllä olla.