Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungle tappaa yksitellen Halo: Reachin villieläimiä. Eikö tälle hulluudelle tule koskaan stoppia?! Nyt vuorossa oli orava:

squirreledaway.jpg


:mad:

Nojoo, olihan tuossa uusimmassa BWU:ssa joitakin hauskoja bugejakin:
14579: The female MP Spartan model would, when her shields were popped, suddenly become the male Spartan model. IT’S A TRAP.
http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&link=BWU_062510
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

WTF! Oravahan oli pelastettavien listalla! Toivottavasti sentään jättävät jotain henkiin, tai PETA tulee ovelle marmattamaan.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo 4:ää ei olla kuitenkaan teoriassa kuopattu, sillä Frankie on lupaillut Master Chiefin tarinalle jatkoa. Tosin pelistähän ei puhuttu mitään, mutta kaipa tuo pelissäkin vielä seikkailee.

On ihan mukava saada laajennusta universumiin nyt päätarinan jälkeen, myöhemmin voidaan taas palata MC-storylineen ja saada vanhojen fanien kyynelkanavat aukaistua.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pistinpä Bungle Dayn kunniaksi nyt viimenkin sen Recon-armorin omallekin profiilille, kun en aikaisemmin onnistunut potkimaan itseäni peppuun. Onko täksi päiväksi muuten mitään erikoista luvassa?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pistinpä Bungle Dayn kunniaksi nyt viimenkin sen Recon-armorin omallekin profiilille, kun en aikaisemmin onnistunut potkimaan itseäni peppuun. Onko täksi päiväksi muuten mitään erikoista luvassa?

Kuulemma pojilla on niin kiire kehittää peliä, että joutuivat ulkoistamaan virallisen Bungie Day -yllätyksen. Luvassa on jotain kivaa muttei maatajärisyttävää.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Viime päivinä on tullut taas paljon Haloakin pelattua, ja tulipa tässä viimeiset neljä kenttääkin pelattua yhteen putkeen. Halon tarinahan on tunnetusti melko monimutkainen, eikä ole oikeastaan ihan täysin auennut minulle vieläkään vaikka pelien pelaamisen lisäksi on Halopediaa tullut lueskeltua ja Paavin ensimmäisen Haloviikon tarinaosuutta on käyty useamminkin lukaisemassa kun jotain pohdittavaa on tullut. (Ja sanotaan vielä, että Fall of Reach on tällä hetkellä puolessa välissä, ja kaksi seuraavaakin kirjaa odottavat lukemistaan jo kirjahyllyssä). Rupesin tässä nyt pohdiskelemaan pelin lopetusta enemmän ja huomasin ettei Paavin tarinaosuus tai Halopedia vastaa minulle tarpeeksi tyydyttävästi (tai ainakaan en ole täysin varma) Covenanttien kohtalosta. Laitetaan nyt vielä varalta spoilereihin vaikka tämä lienee jo tänäpäivänä turhaa.

Ymmärtääkseni siis alun perin ihmisten ja Covenanttien välinen sota oli Covenanteille pyhä sota, koska tieto Forerunnereiden perillisistä ei saanut tavoittaa tavallista Covenant kansaa. Samalla puhutaan Covenanttien suuresta matkasta, johon ilmeisesti päästäisiin halot aktivoimalla. Great Jorney ei sitten onnistu, kun Chief onnistuu räjäyttämään keskeneräisen halon. Pohdiskelua onkin aiheuttanut se, että miksi sota ihmisten ja Covenanttien välillä oikeastaan sitten päättyi? Truth kuoli, mutta en keksi syytä miksi tuo päättäisi koko sodan. Jos ja kun Covenant oli ilmeisesti kehittynyt varsin vahvaksi uskonnoksi, niin eikö pyhän sodan voisi olettaa jatkuvan? Vai oliko kyse nyt loppujen lopuksi sittenkin kokonaan vain suuresta matkasta?

Halowikistä hain jotain vastauksia, ja löysin maininnan jossa puhutaan "ääricovenanttien" (vapaa käännös) määrän pudonneen jo varsin alhaiseksi sodan aikana. Eli lukumäärän putoaminen olisi tässä tapauksessa yksi syy miksi pyhä sota saatettiin lopettaa. Toisaalta Covenanttien ja Elitien välillä saattaisi yhä olla sota käynnissä, jolloin vähäiset resurssit voitaisiin perustellusti käyttää sisällissotaan.

Olenko nyt siis vain missanut jotain oleellista vai olenko vain pihalla kaikesta? Veikkaan jälkimmäistä :P Tai sitten pohdin vain jotain mitä ei tarvitsisi.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Sepitystä Halo 3:n juonesta ja lopusta:
Profeetat pettivät Elitet korvaamalla heidät Bruteilla -> Covenant on sisällissodassa. Elitet eivät olleet lopulta niin kiihkolla mukana koko Suuri Matka -ideassa ja lopulta Master Chiefin ja Arbiterin avustuksella ymmärsivät totuuden Halojen aktivoimisen seurauksista. Halo 3:n lopussa Elitet lähtevät takaisin kotikontujaan päin sotimaan sisällissotaansa. Näin itse käsitin/muistelen asian menneen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Profeetat pettivät Elitet korvaamalla heidät Bruteilla -> Covenant on sisällissodassa. Elitet eivät olleet lopulta niin kiihkolla mukana koko Suuri Matka -ideassa ja lopulta Master Chiefin ja Arbiterin avustuksella ymmärsivät totuuden Halojen aktivoimisen seurauksista. Halo 3:n lopussa Elitet lähtevät takaisin kotikontujaan päin sotimaan sisällissotaansa. Näin itse käsitin/muistelen asian menneen.

Laitetaas spoilerikuvausta, kun Joohanh sitä pyysi :)

Eli siis edelleen pohdinkaa Covenanttien ja ihmisten välisen sodan loppumisesta
Juu Elitepuoli oikeastaan on aika selvä. Lähinnä mietin muita rotuja eli loppuja profeettoja, bruteja ja gruntteja. Tietysti, jos kaikki ovat sisällissodassa niin eihän siinä mitättömiin ihmisiin jaksa panostaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kohta TT-2k tulee tänne ja demonstroi spoilerien oikeaoppista käyttöä, ja sitähän emme halua, emmehän? :rolleyes:

Eli siis kuvaukset olisivat oikein jees.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo 3:n moninpelissä voi muuten nyt käyttää liekehtivää kypärää. Efekti on liitetty Bungie-nimiseen rintapanssariin, ja se toimii millä tahansa kypärällä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Uusimmassa Bungie Weekly Updatessa päähuomion vievät saavutukset, joista paljastettiin kuvakkeet:

640x480.jpg


Näistä voi nyt sen verran ainakin päätellä, että kampanjassa lienee kymmenen tehtävää, tosin ensimmäiselle ei ole näemmä omistettu saavutusta, ainakaan samanlaisella logolla kuin muille. Saavutuksista 23 kuuluu kampanjaan, 7 Firefightiin, 4 kilpailulliseen moninpeliin, 6 harjoitteluun ja 9 kokemuspisteisiin. Luonnollisesti ainakin osan harjoittelusaavutuksista voi tienata sekä kampanjassa että Firefightissä, kun taas kaikki kokemuspistesaauvutukset voinee tienata pelaamalla pelkästään kampanjaakin. Kuusi saavutusta kuvailtiin tarkemmin:
  • A Monument to All Your Sins – Complete each Campaign Mission on Legendary – alone. (Lienee tuo neljäs ikoni)
  • Banshees, Fast and Low – Hijack a Banshee during the Reach Campaign. (lienee tokan rivin vika)
  • Yes, Sensei – Earn a First Strike Medal in a Matchmaking game. (Tokan rivin kolmanneksi viimeinen)
  • A New Challenger – Complete all of the Daily Challenges in a given day. (4. rivin toka?)
  • Make It Rain – Purchase an item from the Armory that requires the rank of Lt. Colonel. (tokan rivin toka?)
  • If They Came to Hear Me Beg – Perform an Assassination against an Elite to survive a fall that would’ve been fatal. (tokan rivin kolmas?)

Tuttuun tapaan jokaiselle kampanjatehtävälle on pyritty kehittämään oma erityinen saavutuksensa, kuten eismerkiksi tuo If They Came to Hear Me Beg. Osaa noista logoista on vähän paha veikata, mihin ne liittyvät, mutta osa on aika helppo arvata (pistän pitkähkön ja tarpeettoma nlistan spoilertageihin):
Läpäise kampanja Normalilla
Läpäise kampanja Heroicilla
Läpäise kampanja Legendarylla
Vaihda ase tekoälyhahmon kanssa
Tapa tietty määrä vihollisia pistoolilla
Tapa tietty määrä vihollisia DMR:llä
Tapa tietty määrä vihollisia Needlerillä
Tapa tietty määrä vihollisia tankilla
Tapa tietty määrä eliittejä
Osta jotain Armorysta
Hanki Killing Spree
Ansaitse Commendation
Käytä terveyspakkaus
Hanki Killionaire Firefightissä
TIenaa 15k pistettä Firefightissä
Tienaa 50k pistettä Firefightissä
Tienaa 200k pistettä Firefightissä
Tienaa miljoona pistettä Firefightissä
Läpäise 2. kampanjatehtävä
Läpäise 3. kampanjatehtävä
Läpäise 4. kampanjatehtävä
Läpäise 5. kampanjatehtävä
Läpäise 6. kampanjatehtävä
Läpäise 7. kampanjatehtävä
Läpäise 8. kampanjatehtävä
Läpäise 9. kampanjatehtävä
Läpäise 10. kampanjatehtävä

Moninpelisaavutuksia ei onneksi liiemmilti ole, eivätkä ne myöskään näytä erityisen vaikeilta.

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&link=BWU_070910
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Sanoisinko että aika perussettiä. Tämä on sekä positiivinen että vähän negatiivinen asia. Esimerkiksi tällaiset yksittäisten kampanjatehtävien läpäisystä annettavat achit voisi jättää pois ja luoda tilalle jotain omaperäisempää. Hyvää on ehdottomasti se, että kolmosen ärsyttävimmistä acheista on taidettu luopua. Artti on hienoa.

Firefight-achit ehkä mietityttävät eniten, sillä en tykkää jos achin hankkiminen vaatii tuntien puurtamista ilman tallennusmahdollisuutta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Sanoisinko että aika perussettiä. Tämä on sekä positiivinen että vähän negatiivinen asia. Esimerkiksi tällaiset yksittäisten kampanjatehtävien läpäisystä annettavat achit voisi jättää pois ja luoda tilalle jotain omaperäisempää. Hyvää on ehdottomasti se, että kolmosen ärsyttävimmistä acheista on taidettu luopua. Artti on hienoa.

Bungie perusteli noita kampanjan suoritussaavutuksia sillä, että niistä saa revittyä hyvää dataa siitä, kuinka pelaajat pelailee Reachia. Toisaalta luulisi, että tuollaista dataa saisi muutenkin, mutta kai tuo on paras tapa.

Saavutuslistalla ei vielä mitään kauhean originellaja paista läpi, mutta toivottavasti myöhemmin saadaan jotain Annualin tyylistä vähintään. Eikä kannata unohtaa noita päivittäisiä ja viikottaisia haasteita, niillä bunglelaiset lupaavat tehdä "cooleja juttuja".

Firefight-achit ehkä mietityttävät eniten, sillä en tykkää jos achin hankkiminen vaatii tuntien puurtamista ilman tallennusmahdollisuutta.

Toisaalta kaikkien muokkausmahdollisuuksien kera ei miljoonan pisteen saavuttaminen välttämättä ole kovinkaan vaikeaa. Raketit ja jetpackit kaikille pelaajille, vastaan mahdollisimman löysiä gruntteja kahmalokaupalla ;)

Ehkä paras juttu koko listassa on, etteivät nuo moninpelin saavutukset näytä sellaisilta, että ne vaikuttaisivat pelaajien pelityyliin erityisemmin. First Striken, assassinaation tai tappoputken saavuttaminen ei mitään ihmeitä vaadi. Nuo haasteetkin on pyritty pitämään mahdollisimman yleisinä, eikä Halo 3:n tyylisiä ihmeellisyyksiä pitäisi olla sielläkään puolella.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Täältä rakkautta moninpeliacheista. Näitähän kovasti pelkäsin, sillä Halo 3:ssa saavutukset vedettiin aivan överiksi, aiheuttaen kiroilua ja surullisen vajeen täysistä pisteistä, jotka haaveissa keikkuvat. Tällä kertaa - ilmeisesti Commendationien kanssa pulatessaan - kehittäjät ymmärsivät oikean tien.

En valita enää ikinä mistään, paitsi sitten kun seuraavaksi keksin jotain maristavaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Saavutuslistalla ei vielä mitään kauhean originellaja paista läpi, mutta toivottavasti myöhemmin saadaan jotain Annualin tyylistä vähintään. Eikä kannata unohtaa noita päivittäisiä ja viikottaisia haasteita, niillä bunglelaiset lupaavat tehdä "cooleja juttuja".
HaloReachAchievementList-3.jpg

What say you?

Arvauslistaa tai ei, "unlockaa kaikki armorysta" on vähän turhan rivo yleiseen ennakoituun achievement-vaikeustasoon nähden...
("CTRL +" kun ei näy kunnolla tuo teksti.)
 
Ylös Bottom