Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ajattelin, että pistelen ensi viikolla Reachin betalle pystyyn oman ketjunsa kunnon pohjustuksien kera.

Amen, lyöhän vain ketjua tulille kun ennätät!
Itse syöksyn linjoille kerrankin ajoissa (no kun parilta muulta peliltä ennättää) ja koitan päästä viimein tarpeeksi syvälle Halon moninpeliin. Plussaa olisi jos täältä seuraa Reachin betaan löytyisi, olisisehan se sen verran mukavampaa suomisakilla tuotakin pelata, kuten Halo 2:sen viimeisimmät matsit.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Huikean hienoa, että sisältöä pääsee selaamaan ja lataamaan nyt suoraan pelistä käsin. Bungie.netin kanssa kikkailu on/oli vähän hankalaa. Eivätkä kaikki välttämättä edes tajunneet etsiä sieltä. Ja statsit on aina kivoja! :cool:
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ajattelin, että pistelen ensi viikolla Reachin betalle pystyyn oman ketjunsa kunnon pohjustuksien kera.

Pistäkin sitten kunnon sepustukset. :) Tuleeko muuten myös erillinen beta-peliseurathreadi?

(Mulla on ainakin täysin auki, minkälaisessa rykmentissä sitä tulee Riitsailtua.)

Kabanossi sanoi:
Ja statsit on aina kivoja!
En täysin allekirjoita, joskus ne voivat jopa pilata pelin ja peli-ilon. Bnet on myönnettävästi kuitenkin oikein komia järjestelmä.

Ai niin, ja tänäänhän on kesviikkokin ja kaikkee. Previkkaa pihalle!
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

No, löytyy sitä sitten kyllä muualtakin!

Halo: Reach Beta Headhunter Impressions - Xbox 360 Preview at IGN

GeneralGames.ca
Halo Reach is Halo as you remember it, and as you always wanted it to be. It’s got that signature Bungie polish and feels familiar enough to be comfortable with. However, at the same time there are so many new options and choices that the game really feels like it’s own beast. While we still need to wait for this fall to find out for certain, Halo Reach already feels like an experience you can really sink your teeth in to for a long time.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kopioin selitykseni tuolta jutun kommenteista tänne:

En viitsi kauheasti vielä revitellä, sillä kaikkia uusimpia pelimuotoja ei päästy vielä testaamaan, eikä matseja muutenkaan tullut vielä valtavasit pelattua. Monien nyanssien huomaaminen kestää yleensä tovin. Yksityiskohtiahan tuli huomattua vaikka kuinka paljon, mutta ei niitä kaikkia viitsi artikkeliin tunkea. Esimerkiksi:

- Tutka näyttää, ovatko pelaajat samalla tasolla. Jos vihollinen on yläpuolellasi, näkyy kirkkaalla pisteellä pieni varjo. Jos vihollinen on alapuolellasi, on piste kokonaisuudessaan tummempi.
- Kuolinonimaatioissa ei enää nähdä näitä heiluvia käsiä. Päälaukauksista tulee varsin maukkaat animaatiot.
- Kaikkia jaettuja tiedostoja voi tutkia siis aina valikoissa pyöriessään. Jos haet esimerkiksi seuraa matchmakingissa, voit samalla selata ja katsoa kuvia. Vähän hitaanpuoleisesti vielä toimi tuossa versiossa, mutta eiköhän tuo parane lopulliseen.
- Ainakin esi-betan teatterissa pystyi jo irrottaa kameran hahmosta.
- Uusia mitaleja: First Strike (tee ensimmäinen tappo), Assist (tuttu ODST:stä), Headcase (ammu juokseva vihu), Close Call (tapa vihollinen, kun olet suojattomana / lähellä kuolemaa), Opportunitist (tapa lataava vihollinen)
- Bumper Jumper oli muuttunut sen verran, että lyönti oli siirtynyt B:lle ja hyppääminen oikealle puskurille, jos oikein muistan.

Kysymyksiä saa esittää, jos joku asia jää askarruttamaan. Yritän vastailla parhaani mukaan.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Mites tuo auto-aim verrattuna h3:een?

Autoaimia oli edelleen mukana, mutta paha sanoa sen tarkemmin, kun tuoreimmat muistot ennen testisessioita olivat Halo 2:sta, jossa autoaimia olikin heti kunnolla. DMR:llä ja pistoolila taisi olla vähän vähemmän avustusta kuin AR:llä. En nyt kuitenkaan uskalla mennä mitään finaalia tuosta sanomaan.

EDIT: Niinjoo, noissa Overlook-kartan filmeissä luki kuvauksessa mielenkiintoisesti "Overlook on Easy". Saattaa johtua siitä, että kartta on repäisty irti kampanjasta, mutta veikkaisin sen liittyvän Bungien salaperäiseen Network Test 1:een eli joko kampanjan verkkokoodiin tai potentiaalisesti uuteen Firefightiin.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kysymyksiä saa esittää, jos joku asia jää askarruttamaan.
Lisäsikö betatesti mehuja vai lässähtikö pannukakku? Tuleeko Riitsi olemaan se "definitive Halo"? Näyttääkö ja tuntuuko peli siltä, että se voisi haalia suurempaa yleisöä, vai tuleeko tilanne jälleen olemaan "haters gonna hate"?

Tiedän, pahoja pistin, mutta yksityiskohdat tms. ei jaksa niin paljoa kiinnostaa, kun itse pääse tesmimään parin viikon päästä. Tosin sama pätee näihinkin kyssäreihin.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Lisäsikö betatesti mehuja vai lässähtikö pannukakku? Tuleeko Riitsi olemaan se "definitive Halo"? Näyttääkö ja tuntuuko peli siltä, että se voisi haalia suurempaa yleisöä, vai tuleeko tilanne jälleen olemaan "haters gonna hate"?

Ei tuo testaaminen ainakaan yhtään odotuksia vähentänyt. Peli tuntui hyvältä. Nämä "definitive Halo" jutut kuuluvat enemmän PR-miehille tai hyperboleista tykkääville kohujournalisteille. Eiköhän tämä Reach joitakin uusia pelaajia houkuttele, mutta perusteiltaan peli on edelleen sama. Haters gonna hate. Taidat sinäkin vihhailla.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pistin tämän vahingossa artikkelin puolelle: Noooh kysytään sitten grafiikoista. Kuinka huima hyppy oli Halo 3:n vastaavista ja oliko tällä kertaa AA? Oliko mitään uusia ajokkeja? Luonnistuiko teepussittaminen enää :B
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Pistin tämän vahingossa artikkelin puolelle: Noooh kysytään sitten grafiikoista. Kuinka huima hyppy oli Halo 3:n vastaavista ja oliko tällä kertaa AA? Oliko mitään uusia ajokkeja? Luonnistuiko teepussittaminen enää :B

Sahalaitoja oli edelleen, mutta muuten kuvanlaatu näytti paremmalta erityisesti resoluution puolesta. Tuota grafiikan arvioimista vaikeuttivat hieman taas nuo isot televisiot, joilla en ole köyhänä opiskelijana tottunut pelaamaan. Tehosteet olivat yleensäkin huomattavasti parempia. Räjähdyksistä ja luodeista lentävät kipinät sekä suojakenttien välähdykset näyttivät tyylikkäiltä. Eteenpäin on menty, mutta ei vielä valtavasti. Todennäköisesti suurin ero näkyy kampanjan sekä Invasionin puolella, kun nuo mittasuhteet revitään äärimmilleen.

Uusia ajokkeja betassa nähdä, mutta niitä kuuluu kokoversioon. Ajelimme yhdet kisat Boneyardilla Mongooseilla. Oli varsin veikeä rata rajattu kyseiseen karttaan. Uusi Mongoose näyttää huomattavasti Halo 3:n vastaavaa isommalta, etenkin konepellin osalta.

Teepussittaminen luonnistui edelleen. Cubase tuota taisi testata välittömästi kun siihen sai mahdollisuuden. ;)
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Postailen nyt sitten muiden malliin uutiskommentit myös tänne:

Loistava ja tyhjentävä previkka, ja kyllä se revittely sieltä rivien välistä paistoi, vaikka ei ehkä ihan vapaasti kaasuteltukaan.

Mutta kuten aina, se mitä et halua kuulla jää kaikkein parhaiten mieleen, tällä kertaa grafiikat. Vaikka voisinkin nyt lakonisesti todeta, ettei ne miedot visuaalit Halo 3:akaan mihinkään suuntaan pahentaneet, niin upeiden videoiden ja screenshottien sekä tekijöiden hehkutusten jälkeen on ihan oikeasti aika perseestä kuulla pelin olevan silti viimeistellyssä betavaiheessakin Halo 3:n tasolla.​

Uskon nyt kuitenkin Paavin arviota, kun on Halomiehiä kiireestä kantapäähän. On tietysti hölmöä väittääkään, etteikö ulosanti paranisi huomattavastikin julkaisuun mennessä ja etteikö peli olisi täyttä timanttia joka tapauksessa, mutta ainahan se harmittaa jos annetaan odottaa jotain, mitä ei voida täyttää.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Uskon nyt kuitenkin Paavin arviota, kun on Halomiehiä kiireestä kantapäähän. On tietysti hölmöä väittääkään, etteikö ulosanti paranisi huomattavastikin julkaisuun mennessä ja etteikö peli olisi täyttä timanttia joka tapauksessa, mutta ainahan se harmittaa jos annetaan odottaa jotain, mitä ei voida täyttää.

Kyllähän tuo paremmalta näyttää kuin Halo 3, mutta ei minulle mitään ihmetysreaktiota tullut missään vaiheessa. Lähinnä nuo siistit yksityiskohdat pistivät silmään. Varmasti kunnon Invasion-rähinöissä meno on ihan toisenlaista, kun peliin saadaan ajoneuvot ja joka paikasta puskee räjähydyksiä. Ei Reach missään nimessä rumalta näytä, osittain tuohon tietyssä määrin pliisuun ulkoasuun vaikuttaa Bungien suunnittelufilosofia eli ympäristöistä pyritään tekemään yksinkertaisia ja selkeitä luettavia hektisimpiäkin moninpelisessioita varten. Lisäksi peli saattaa pyöriä 30 ruutua sekunnissa, mutta erittäin sujuvalta tuo näyttää. Pieni motion blur tekee ihmeitä.

En tuossa revikassa korostanut äänipuolta, mutta ainakin DMR ja Assault RIfle kuulostavat varsin miehisiltä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kannattaa kanssa käydä katsastamassa hellyttävän tarkkaa syyniä uudesta ViDocista NeoGAFista.

Pätkässä välähtää kovasti Midshipiä ja Hereticiä muistuttava Covenant-kartta:
262pfs0.jpg
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ei, tätä en lisää vain muokkauksena vanhaan viestiin, vaan pistän komeaa triplapostia!

No nythän sitä materiaalia sitten kasaantuukin ja kunnolla. Ilmeisesti Halo Waypointissa on sitten julkistettu SKU:t, jotka näyttävät seuraavalta:
Standard Edition - $59.99

* "Includes the ground-breaking game experience and manual."

Limited Edition - $79.99
In addition to the game disc and manual, this edition includes:

* "Game disc housed in recovered ONI 'black box'."
* "An exclusive Elite armor set for use in Multiplayer modes."
* "Artifact bag containing Dr. Halsey's personal journal and other classified documents and effects that unravel long-held secrets from the Halo universe."

Legendary Edition - $149.99

The complete Halo: Reach collection. In addition to the game disc, manual, and the complete contents of the Limited Edition (i.e., so the game disc comes in the Oni 'black box'), the Legendary Edition includes:

* "Noble Team statue expertly crafted by the artisans at McFarlane Toys. Individually molded, hand-painted, and individually numbered, this statue is a must-have for any serious Halo fan."
* "UNSC-themed custom packaging."
* "An exclusive Multiplayer Spartan armor effect."

Ei kissakypärää tällä kertaa.

Editsii:
Myös kuvia webissä.

Limited Edition:

limited_box_angled.jpg


limited_box_contents.jpg


Legendary Edition:

legendary_box.jpg


legendary_box_contents.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Limited Editionin mukana tuleva Eliittihaarniska näyttäisi olevan tällainen Elite Officer-armori. Kivalta näyttää.
Ja Legendary Editionin "Spartan Armor Effect" on liekehtivä kypärä. Kuvia: Halo: Reach - a set on Flickr

Uusin Vidoc oli taas todella upeaa katsottavaa. Youtube-linkki. Hypetys nousee näemmä huippuunsa bungien pojillakin. EDIT: Huh, katsokaapa kun elite pistää "plasmatikarin" toisen eliten pään läpi kohdassa 0:58. :D (Edit2: oho, kyllä se tapahtuu vielä toisenkin kerran videossa)
Ja tuolta löytyy vielä vidocista poimittuja yksityiskohtia yms: Bungie.net : Halo: Reach Forum : Things you've noticed in the new vidoc, now with pictures!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom