Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Jutun jujuhan on nyt nimenomaan siinä, että pelaajat eivät (ainakaan tavallisissa olosuhteissa) valitse spartanin ja eliitin väliltä Halo 3:n ja Halo 2:n tyyliin, vaan se määritellään pelimuodon mukaan. Oletettavasti ainakin Invasionissa eliitit hyökkäävät ja ihmiset puolustavat.
Jaa, no siinä tapauksessa kuulostaa ehdottomasti paremmalta. Tasapainotus tulee silti olemaan melko mielenkiintoinen haaste.
Halo 3:ssa eliitit ovat täyttä paskaa suoraan sanottuna. Vakavissaan pelaavat käyttävät niitä ainoastaan Swatin puolella, koska päähän on mahdoton osua takaapäin ja swiippaaminenkin on huomattavasti hankalampaa, kun pää ei ole siinä olkapäiden yläpuolella tyrkyllä.
Allekirjoitan. Melko päälleliimattu ratkaisu, ja pistää tosiaan todella vihaksi näissä BR-mittelöissä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hienoa, että eliiteista tehdään ihan jees vihdoin ja viimein. Itselleni tuo Halo 3:n eliitti on juurikin sitä mitä Paavi tuossa sanoikin. Sitä itseään. Onneksi melko pian pääsee jo betan kimppuun, sillä kaikki nämä uudistukset, muutokset ja parannukset ovat melkoisen päheitä. Ainakin tuossa invaasiossa tulee olemaan hyvin mielenkiintoista. Innolla uutuuksia odottaen.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Krhäöö täh.. muutama viikkoko tässä on enään? Perhana tämä aika on lentäny ohi nopiaa. :rolleyes:
Kylläpä nuo uudistukset kuulostaa mielenkiintoisilta. Toivottavasti ovat tasapainottettu tarpeeksi, etti porukka ala sitten käyttämään vain jotain tiettyä special abilityä jne.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

IGN:n juttu Reachin betan kartoista luettavissa: Halo: Reach -- The Beta Maps - Xbox 360 Feature at IGN. En ole vielä lukenut tarkemmin, mutta mukana tosiaan neljä kenttää ennakkotietojen mukaisesti. Kolmesta on enemmän juttua, mutta Boneyardista saataneen vasta tietoa ensi viikolla, kun GTTV kertoilee juttuja uudesta pelimuodosta, Invasionista, sillä Boneyard on rakennettu nimenomaan kyseistä pelimuotoa varten.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hienolta näyttää ja kuulostaa, etenkin kuvat näyttävät upeilta. Sitten vain odottelemaan lisätietoa Boneyardista ja Invasion-pelimuodosta.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

IGN:n juttu Reachin betan kartoista luettavissa: Halo: Reach -- The Beta Maps - Xbox 360 Feature at IGN. En ole vielä lukenut tarkemmin, mutta mukana tosiaan neljä kenttää ennakkotietojen mukaisesti. Kolmesta on enemmän juttua, mutta Boneyardista saataneen vasta tietoa ensi viikolla, kun GTTV kertoilee juttuja uudesta pelimuodosta, Invasionista, sillä Boneyard on rakennettu nimenomaan kyseistä pelimuotoa varten.

Hold the press, Pelaaja(ko?) muistaakseni joskus kertoili että nuo MP kartat kiskaistaisiin suoraan kampanjasta. Jolloin siis periaatteessa mitään kartaa ei rakennettaisi jotain MP moodia silmällä pitäen. Onko tuohon tullut jotain eri tietoa viimeaikoina? Jossain määrin hitusen huolestuttavaa nimittäin jos kartat eivät olisi 100% moninpeliä varten suunniteltu. Ja jos tästä puhutaan linkkaamassasi artikkelissa niin pahoittelut en sitä vielä ehtinyt lukea.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hold the press, Pelaaja(ko?) muistaakseni joskus kertoili että nuo MP kartat kiskaistaisiin suoraan kampanjasta. Jolloin siis periaatteessa mitään kartaa ei rakennettaisi jotain MP moodia silmällä pitäen. Onko tuohon tullut jotain eri tietoa viimeaikoina? Jossain määrin hitusen huolestuttavaa nimittäin jos kartat eivät olisi 100% moninpeliä varten suunniteltu. Ja jos tästä puhutaan linkkaamassasi artikkelissa niin pahoittelut en sitä vielä ehtinyt lukea.

Kyllä, ainakin suurin osa moninpelikartoista nähdään myös kampanjan puolella. Kartat kuitenkin suunnitellaan nimenomaan moninpeliä varten ja istutetaan vasta sitten kampanjan puolelle. Miksikö? Näin moninpelikentät liittyvät kiinteämmin Reachin yleiseen tarinaan sekä niille saadaan todennäköisesti vähän paremmat päällysteet. Kentätät eivät ole vältätmättä suoria kopioita kampanjatiloista, sillä esimerkiksi vuorokaudenaika ja säätila saattavat vaihtua.

Näitä asioita käydään läpi tuossa artikkelissa ja onhan noista aikaisemminkin ollut puhetta. Tuosta Boneyardista käytettiin termiä "custom built", mikä voisi viitata siihen, ettei sitä nähdä kampanjassa. Overlook puolestaan on ilmeisesti napattu nimenomaan kampanjasta ja muokattu moninpelikentäksi. Overlookille omistettua "Network Test 1"-pelimuotoa eli "Generator Defenseä" ei välttämättä nähdä lopullisessa pelissä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Digital Foundrylta monta sivua tiukkaa asiaa Halo 2:n kehityksestä. Enpäs edes tiennyt, että ensimmäisen E3-demon graffamoottorikin oli lähes täyttä feikkiä ja jouduttiin heittämään roskakoppaan. Samoin itse pelistä lähti ennen julkaisua tavaraa kilometrikaupalla, tai muuten Halo 2 olisi missannut alkuperäisen Xboxin viimeiset joulumarkkinat.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Digital Foundrylta monta sivua tiukkaa asiaa Halo 2:n kehityksestä. Enpäs edes tiennyt, että ensimmäisen E3-demon graffamoottorikin oli lähes täyttä feikkiä ja jouduttiin heittämään roskakoppaan. Samoin itse pelistä lähti ennen julkaisua tavaraa kilometrikaupalla, tai muuten Halo 2 olisi missannut alkuperäisen Xboxin viimeiset joulumarkkinat.

Lähde: Eurogamer

Ihan hauskaa luettavaa, joskaan ei nyt kamalasti uutta informaatiota sisällä. Aikanaan kahlasin aika pitkälti kaiken mahdollisen Internetistä ja muualta löytyvän sisällön ja informaation tuosta Halo 2:n kehitysprosessista, kun kirjoittelin noita juttuja. Olisi hauskaa joskus nähdä luonnoksia tai keskeneräisiä versioita noista karsituista ympäristöistä. Minä ainakin rakastan sellaisia pieniä tietohippusia pelin tekemisestä, kuten esimerkiksi vaihtoehtoisia juoniskenaarioita, leikattuja tehtäviä ja ominaisuuksia. Näistähän nuo Bungien jampat tykkäsivät puhua etenkin Halo 3:n Legendary-painoksen mukana toimitetulla kommenttiraidalla.

Tiesitkö esimerkiksi, että Saved Films -ominaisuus (eli moninpelimatsien ja kampanjatehtävien tallentaminen jälkeenpäin katsottavaksi) oli suunnitteilla jo Halo 2:een? Entäpä millaisia suunnitelmia kehittäjillä oli juonelle? Miranda Keyesin piti solmia liitto vihollisen kanssa ja juonia Master Chiefin pään menoksi isänsä kuoleman vihastuttamana. Lopulta Master Chiefin haarniskaan olisi hitsattu kiinni pommi ja hänet olisi viskattu syvyyksiin, mutta kaikkihan tietävät, ettei näin käynyt.

Jos Bungien alkuperäiset suunnitelmat tuosta Halo 2:n lopetuksesta olisivat toteutuneet, olisi Halo 2 loppunut todennäköisesti siihen kohtaan, kun tuo silloin vielä oletettu arkki avataan.

EDIT: Olisi mahtavaa, jos vaikkapa Halo: Reachin keräilyversioon saataisiin tuollainen vastaava kommenttiraita Halo 3:sta. Jason Jonesin, Joseph Statenin ja Martyn sanailua voisi kuunnella loputtomiin. "Forerunner tank! Awesomeness would ensue."
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

EDIT: Olisi mahtavaa, jos vaikkapa Halo: Reachin keräilyversioon saataisiin tuollainen vastaava kommenttiraita Halo 3:sta. Jason Jonesin, Joseph Statenin ja Martyn sanailua voisi kuunnella loputtomiin. "Forerunner tank! Awesomeness would ensue."

Itse asiassa tuota toivoisin itsekin. Tuo kypäräeditio oli sen vertaa herkkua aisteilla ja oheismateriaaleiltaan, ettei ole moista konsoleilla vähään aikaan näkynyt. Mass Effectienkin keräilyversiot jäävät melko ohueksi tuohon nähden. Varsinkin kaikki pelin tarinakehitykseen vaikuttavat asiat ovat omalla listallani sellaisia "must have" -juttuja. Toivotaan vaan, että löytyy jotain kohtalaista edes Reachista...
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Jos joku tosiaan ihmettelee, mistä tässä nyt puhutaan, voi nuo Legendary-version kommenttiraidat tsekkailla myös YouTubesta: YouTube - Halo 2 Developer Commentry [P1]. Videon nimi on ptyotettu, mutta vanha kunnon gefiliushan se onnistui nuo kaivamaan esille.

"The cable. I'm going to cut it."
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

IGN:n artikkeli ei juuri tuonut juurikaan mitään uutta tietoa, mutta oikein jees pikku välipala silti. Tosin tämä sai taas vähän huokaisemaan:
Because we're so experienced now with the 360 -- we've definitely changed parts of the engine, but a lot of the core chunks are similar -- the artists are very good at knowing how much bang they can get for their buck
Kämöön, koittakaa nyt päättää, mitä olette sen koneenne kanssa tehneet. Toisaalta tällainen on just niin Bungieta.

Isompia potteja odotellessa. Muistaakseni uutta traileria/videokuvaakin ollaan lupailtu ennen betaa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Isompia potteja odotellessa. Muistaakseni uutta traileria/videokuvaakin ollaan lupailtu ennen betaa.

Kyllähän tuota alkaa tippua betan lähestyessä. Tällä viikolla vuorossa siis Invasion ja muut pelimuodot. GTTV:ssä nähdään toivottavasti kunnon videokuvaa perjantaina (lauantaina täkäläistä aikaa).
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ettenkö Reachia Joskus Ajattelut Niinku Tyypata Aivan Ilmiliekeissä, Näin Aion.
Ai että vähän. :D

Nyt ei jaksa vääntää tiivistelmää, menkää itse lukemaan niinkuin olis jo. Invasion tosin jäi vielä peittoon paitsi sen osalta, että siinä on paljon pöristimiä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Ihan mukavaa infoa taas kerran, vaikka Invasionista Bungie ei vielä haluakaan paljastaa lähes mitään. Myöskin kuvat olivat taas aivan upeita. Hieman oudolta kyllä näyttää, kun selässä oleva AR on niin sanotusti jetpackin sisässä. Linkki
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Hieman oudolta kyllä näyttää, kun selässä oleva AR on niin sanotusti jetpackin sisässä. Linkki
Tää on ilmeisesti vielä jonkin sortin buki, tai sitten Bungiella on vielä pientä hiottavaa noissa varustuksissaan (justhan niillä polvetkin törrötti ulospäin kuin ryntäät ikään).

Tai sitten Eniron sivulta löytyi Kallungin osoite ja sorkkarauta hoitaa "beta-avaimen" roolia.
Tjaa, päästäisköhän Killi sisään ihan väkivalloitta? Ei tiiä, jos ne on Softalla käskeneet olemaan esittelemättä vaikka kuinka tekis mieli. Tai sitten Poope joutuu vetäisemään hiihtopipot päähän turhan takia, kun kassakaapista löytyy vain Gears 3:n alphaversio.
 
Ylös Bottom