Vastaus: Virallinen Halo-ketju
I'm on a roll, bitches! Game Informerin artikkeli nyt luettavissa. Jutussa käydään vähän tuota ranskalaista vastinetta perinpohjaisemmin läpi aseita, armor abilityjä ja loadoutteja. Jos kiinnostaa, käykää lukemassa täällä:
Exclusive Interview On The Halo: Reach Sandbox - Features - GameInformer.com
Joitakin pointteja artikkelista:
- Spartan Laser on edelleen mukana ja lähes muuttumaton.
- Uusia ajoneuvoja ei nähdä betassa, ei edes Falconia.
- Eliiteille on tehty vastine Assault Riflelle. "Plasma repeater" nähdään vissiin ainoastaan moninpelissä ja perinteisempi plasmakivääri kampanjassa tasapainotuksen vuoksi.
- Suojien käyttäytymistä on muutettu. Jos hahmolla on hyvin vähän suojia ja häntä ammutaan päähän vaikkapa DMR:llä, ei seuraa pääosumaa. Jotta päälaukaus onnistuu, täytyy suojien olla nollissa ennen osumaa.
- Teloitukset (assassinations/executions) onnistuvat takaa ja sivuilta mutteivät edestä. Animaatio riippuu hahmojen suhteellisista sijainnista ja ovatko molemmat esimerkiksi ilmassa.
- Plasmapistoolin yliladatulla ammuksella on alueellinen vaikutus, joten suojia voi syödä kerralla useammalta viholliselta, myös ampujalta.
- Loadoutit koostuvat armor abilitystä ja aseparista. Paketit riippuvat pelimuodoista. Custom-peleissä pelaajat voivat määritellä nämä itse (betassa ei kuitenkaan Custom game -ominaisuutta nähdä ymmärrettävistä syistä).
- Loadoutteihin ei sisällytetä voima-aseita kuten esimerkiksi tarkkuuskivääri tai sinko, ellei pelimuoto ole sitten tyyliin Team Snipers.
- Kranaatinheitin ei ole voima-ase, vaan sen tehtävä on nimenomaan tarjota spartaneille EMP:hen kykenevä pyssykkä. Oletettavasti siis molemmat tulitusmoodit (automaattinen ja manuaalinen) tarjoavat EMP:n.