Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Halo-ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Kuinkas moni on ajatellut tänään pelailla haloa Haitin avustuskeräystä varten? Ajattelin vain että oltaisiin voitu laittaa suomalainen bigteam-peli pystyyn, mikäli nyt keräykseen voi osallistua pelaamalla custom gamesejä. Itse ainakin voisin pelailla tänään kuuden jälkeen.

Halo-mestari Paavi voisi organisoida pelit mikäli haluaa. Itse en ole haloa pariin kuukauteen pelannut, mutta eihän sillä tasolla tässä tapauksessa ole väliä, joten kaikki vaan mukaan :).

PS. Tämähän olisi periaatteessa kuulunut halo peliporukkatriidiin, mutta ajattelin että täällä tämä saisi enemmän lukioita.

Missasin tämän tosiaan kokonaan. Kävimme päivällä pelaamassa sydänikonien kera, mutta kenties huomennakin tartumme aseisiin hyvän asian puolesta. En kuitenkaan uskalla luvata mitään Custom Gameja, mutta en kiellä ketään moisia geimejä pystyttämästäkään. Vähän tosin viimeinen Mass Effect -rutistut valtaa alaa Halo-sessioilta näin jatko-osan lähestyessä.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Halo: Reach infoa uudesta EDGEstä.

The new "abilities" are persistent rather than one-time use like equipment. You'll use them like you use grenades. Only 2 shown were active camo and dash, but expect more.

Halo theme is not in.

This is not Halo 4.

Cut scenes use a handheld camera style.

New grunt currently nicknamed 'keg grunt'

The engine has been 'gutted' and just about every aspect overhauled.

Voice actors faces will be mo-caped.

When performing assassinations old one-hit kill replaced by third person animation - but "there is a good chance that Reach won't feature instant assassinations at all"

During playthrough, the player is inside a building and skirmishers speed toward him and he didn't manage to take down a single one.

For Dax
"More immediately apparent though, is an entirely new timbre to the AR. It sounds markedly more powerful than the otherwise satisfying chugging stutter heard in previous games".

Bigger environments encouraging exploration - in co-op, the teleport is far less strict. You can be in one area and your buddies in another.

Night vision as seen in ODST is in.

Motion tracker shows elevation.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Edgellä myös verkkosivuillaan pieni juttu Reachista: Halo: Reach - Tales Of The Fall | Edge Online

Eräs nimeltämainitsematon sivusto taisikin jo tarttua tuohon loppuun:

So how does Reach the game work with The Fall Of Reach book?
ML We are very sensitive to the Halo canon, and we are careful not to be stomping on the Halo timeline. We’re playing to the events of the book, and while it’s not the gameplay version of the book, that story is taking place in the background. We’re following one isolated part of what’s happening on Reach.
JT There might be certain things the hardcore fans will take issue with, but there will be other things that will make them absolutely delighted.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Vielä hieman lisätietoa Bnetin foorumeilta(taas kerran)
Just got the magazine so I thought id summarise it for everyone.

-Reach is 70 percent complete.

-They gutted the old engine and left "no component untouched" when improving it.

-Now players will look the same throughout multiplayer, coop and singleplayer.

-Hints there will be power drain and grav lift armour abilities..

-There is a 3d radar and the HUD can now highlight various environmental features and overlay information about them.

-Night vision returns to Reach (as seen in ODST)

-On the pause screen it mentions "grades and credits" but Bungie wont discuss them yet. Probably to do with the character customization system

-The AR leaves smoke and sparks when it fires. Explosions have been completely redone for Reach. They are apparently, huge, dirty and lingering.

-Green marine monocle returns. WIN

-Bungie were disappointed with the reaction of people to the halo 3 marine, so theyve brought back the flavour of the halo 1 marine.

-The Facial animation will be consitent throughout the game and look just like the trailer.

-Mongoose return confirmed

-Assassinations (by holding down melee) will feature in multiplayer and the instant assassination of past halos may not be featured at all. Bungie is using the Beta to decide how it will feature.

-Huge landscapes - but you can visit each area. In coop you may see your buddy fighting a long way off in the distance.
Teleportation is far less strict.

-Bungie is bending the Xbox as far as it will bend and really pushing the hardware.

-Tung says there will be some big surprises in campaign.

-The game features rain which will leave covered areas dry and vice versa.

-Elite AI has been improved a lot. They might be doing something like fixing a door and then something may attack them, but once they have dealt with the threat theyll go back to what they were doing before.

-"Bungie's not fixed on leaving the BR out". The DMR has 3X zoom.

-Shield recharge not as fast as Halo 3's

-Halo Reach's current build has a lot of computer generated audio used a place holders, meaning that the leaked beta menu footage may well be genuine.

-A few new screenshots in the article, the best being a double page spread epic cockpit view. There is an artwork of Emile with a grenade launcher

-Lehto admits that there was no generational leap on the animation side between combat evolved and ODST, but in Reach they will make them like all look like the trailer(including facial animation).

Kuulostaa hyvältä. Mukavaa, että sade pystytään vihdoin toteuttamaan, ODST:ssä ei ilmeisesti moottorin takia pystynyt(ainakaan kunnolla). Olisi ollut paljon tunnelmallisempaa liikkua öisessä New Mombasassa jos olisi satanut kunnolla, vaikka kyllähän sen kuuli jos tarkkaan kuunteli ja näki jotenkuten jos katsoi yläilmoihin. jos tiedätte mitä tarkoitan...

Räjähdykset ja puukotukset tulevat varmasti olemaan eeppisiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

En tiedä kiinnostaako tällainen ketään, mutta ajattelin nyt pistää trailerin esille: KonsoliFIN - Media - Halo-Viikko: Osa II (X360) -

Syksyllä aloitin tämän parissa ja pikku hiljaa alkaa olla palaset kasassa.

Bungie muuten kertoi uusimmassa Weekly Updatessa, että aivan 770 000 pelaajaa ei saatu osallistumaan tempaukseen, mutta he päättivät tyypillisesti silti lahjoittaa tuon 77 000 dollaria. Yhteensä lahjoituksia on kerääntynyt jo yli 100 000 dollaria, kun mukaan lasketaan verkkokaupasta kertyneet tulot.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Wohoo, taas lisää kuvia: Bungie.net : Halo: Reach Forum : Reach Pictures. With <3 (Lots of pics - Updated often)

Osa kuvista on siis jo aikaisemmin nähtyjä, mutta paremmalla tarkkuudella.
Kuvat on siis ilmeisesti otettu(tai ainakin ne GI:n gameplay-kuvat) marraskuussa, jolloin pelin ulkoasu oli siis astetta heikompi, joten eiköhän ne grafiikat saada ainakin VGA-trailerin veroisiksi.
( kalasteltua tekstiä----> )
"pics were made back in november"
"Those were pre alpha screens,before thanksgiving."

Tässä kuvassa vähän mietityttää että miten tuo "tähtäysmerkki" on noin vasemmalla(skirmisherin oikealla puolella) :confused: .
Ja tuo keltainen HUD on weekly update:n mukaan vaihdettu siniseksi.

-----

Hieno traileri Paavilta, nauroin sille Martylle lopussa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Itseasiassa oli oikein komia ja hyvin editoitu traileri, jossa biisivalintakin osui ihan jetsulleen. Tuli hieno Halo-fiilis tuota katsellessa. Lopun Marty O'Donnel-animaation tarkoitus jäi tosin epäselväksi. :p

Nooh, kaikella on tarkoituksensa...

"Kesto: 1:17"
I see what you did there:)

... mutta tuo oli kyllä täysi vahinko. En tiedä, olisiko pitänyt edes myöntää mokomaa, mutta mystisiä ovat maailmankaikkeuden tiet.

En ole vielä täysin päättänyt, kuinka paljon tuota videosisältöä pistetään mukaan, mutta yksi täysimittainen video on tällä hetkellä kasassa ja ainakin yksi vielä pitäisi tehdä. Lisäksi yksi "artikkeli" pitäisi vielä kirjoittaa, tsekkailla kaikki läpi ja miettiä kuvitukset. Mass Effect 2 todennäköisesti hidastaa prosessia melkoisesti.

Nuo uudet, parempiresoluutioiset kuvat näyttävät jo huomattavasti paremmalta. Suurella mielenkiinnolla odotetaan uusia yksityiskohtia erityisesti moninpelistä sekä tietenkin kunnon pelikuvaa videomuodossa. Bungiella on mitä ilmeisemmin tavoitteet korkealla tuon visuaalisuuden suhteen, eikä lähellekään kaikkia herkkuja näy näissä kuvissa mainospuheiden mukaan.

Tuossa ainoassa FPS-kuvassa mietityttää tosiaan tuon tähtäimen sijainti. Netin foorumeilla aiheesta on spekuloitu yhtä sun toista aina Natal-tuesta CoD-tyyliseen flash-kranaattiin, joka saa tähtäimen heilumaan minne sattuu.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Marcus Lehto on kyllä ehkä maailman sulavin Halo-hypettäjä.
Njoo, itekin tota kattelin että kun Makke puhuu, niin uskominen on helppoa. Jos creative directorin hommat joskus sakkaa, niin eiköhän paikka aukene PR-osastolla.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Bungie vois kertoo jo milloin se beta alkaa.:cool:

Olis kyllä hienoa jos moninpeliin tulis todella isoja maita vielä isompia mitä oli 3:sessa esim.sandtrap, rat nest ja nää jotka tuli niissä map paceissä. Ja tuleekohan siihen vielä uusia aluksia?
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuosta gamereactorin artikkelistä pisti silmään tuo:
"Jackal-vihollisten sukulaiset, Skirmisherit. Otukset kykenevät liikkumaan kuin ninjat ja loikkimaan 20 metrin hyppyjä suoraan ylöspäin"
20 metrin hyppyjä? Olisivathan ne nyt vähän korkeampiakin minusta saaneet olla:D.
Tai onhan tuo nyt loogista, kun omistavat höyhenetkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Gamereactor piipahti hiljattain Bungiella tutustumassa Halo: Reachiin. Fiilikset matkasta on nyt luettavissa tästä. :cool:
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Gamereactor piipahti hiljattain Bungiella tutustumassa Halo: Reachiin. Fiilikset matkasta on nyt luettavissa tästä. :cool:
WTF!? Eihän tämä ihan sodan alkuun sijoitu, vaan aikaan juuri ennen Halo ykköstä. Tuolla väitetään, etteivät Spartanit edes tietäisi Covenanteista tuossa vaiheessa.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Tuosta gamereactorin artikkelistä pisti silmään tuo:
"Jackal-vihollisten sukulaiset, Skirmisherit. Otukset kykenevät liikkumaan kuin ninjat ja loikkimaan 20 metrin hyppyjä suoraan ylöspäin"
20 metrin hyppyjä? Olisivathan ne nyt vähän korkeampiakin minusta saaneet olla:D.
Tai onhan tuo nyt loogista, kun omistavat höyhenetkin.

Siis mitä helvettiä? Kuulostaa jotenkin typerältä ja epätodelliselta että nuo pystyisivät noin korkealle loikkimaan. Kun kuvittelen asiaa että taistelukentällä vihollinen hyppää 20 metriä suoraan ylöspäin en voi kuin itkeä ääneen (vertauskuvallisesti, tietenkin).
Vaikka tuskimpa ne taistelussa hyppisivätkään. Mutta jos Bungie on tosissaan niin toivon että skirmisherit eivät ihan noin korkealle hypi.
Mutta kokonaisuudessa artikkeli oli kuitenkin aika hyvä.
WTF!? Eihän tämä ihan sodan alkuun sijoitu, vaan aikaan juuri ennen Halo ykköstä. Tuolla väitetään, etteivät Spartanit edes tietäisi Covenanteista tuossa vaiheessa.
Tuota itsekin ihmettelin, että onko Noble Team elänyt tynnyrissä pari vuosikymmentä, kun en tajua miksi heiltä ainakaan olisi salattu nämä asiat. Olin ainakin itse saanut käsityksen että Carter ja alkuperäinen Noble Team olisivat taistelleet jo aikasemmin Covenantia vastaan ja että Kat menetti kätensäkin alieneiden takia, mutta artikkeli kertookin muuta.
Toisaalta, voi olla erittäin kiinnostavaa nähdä, kun tiimi kohtaa covenantit ensimmäisen kerran kauhuissaan ja inhoten.
 
Vastaus: Virallinen Halo-ketju

Nojoo, Gamereactor-artikkelin outoudet voi pistää joko käännöksen tai kirjoittajan tietämättömyyden piikkiin. Yllättävän moni tuntuu luulevan, että Reach sijoittuu jonnekin sodan alkuhetkiin ja odottaa Master Chiefin paluuta kuninkaaksi. Huvittavaa, mutta ymmärrettävää sinänsä.

Uusin Bungie Weekly Update on joka tapauksessa ulkona. Kehittäjät vahvistavat, ettei Reachiin suunnitella Natal-ohjausta. Tuo eräässä ruutukaappauksessa nähty kummallinen tähtäin pistetään bugin piikkiin, joskin mielestäni epäammattimaista päästää tuollaista ruutukaappausta julkiseen jakoon yleensäkään.

Bungie.net : Bungie Weekly Update: 01.29.10 : 1/29/2010 2:38 PM PST

Reachin aseista Magnum, DMR, Assault Rifle ja snipu toimivat ainakin nyt ja betassa hitscan-periaatteella. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että luodit matkaavat äärettömällä nopeudella, eikä ennakkoa tarvitse ottaa. Tämä helpottanee lagiin liittyviä ongelmatilanteita, vaikka onkin epärealistista.

Mystisten vihjailujen ohella Bungie tarjoilee myös ääninäytteet Assault Riflestä, DMR:stä eli Deemeristä, frägi- ja plasmakranaateista sekä mystisestä uutukaisesta. Assault Rifle kuulostaa ainakin astetta miehisemmältä tykiltä, eikä muissakaan mitään erityistä vikaa ole. Ääniin kuuluu mukava tilavaikutelma:

http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Assault_Rifle.mp3
http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/DMR.mp3
http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Sniper_Rifle.mp3
http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/FRAG.mp3
http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Plasma_Grenade.mp
http://www.bungie.net/images/games/reach/audio/Mystery.mp3

Aikaisemmin viikolla kehittäjät paljastivat lisää taidetta ja mutusteluja Reachista parin artikkelin verran. Lisäksi kuunneltavaksi tuotiin podcast:

Bungie.net : Halo: Reach - Point of Impact : 1/27/2010 3:56 PM PST
Bungie.net : Halo: Reach - 3D Art Evolved : 1/26/2010 3:50 PM PST

Game Informerkin jatkaa Reach-juttusarjaansa. Tarjolla muun muassa podcast: http://gameinformer.com/b/podcasts/archive/2010/01/28/special-edition-podcast-halo-reach.aspx
 
Ylös Bottom