Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Mass Effect -ketju

Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Emmä vaan tiiä.

jokervga.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Vähän tuo maapallosentrinen teema epäilyttää kun koko galaksista on kuitenkin kyse.
Veikkaan että tuosta tulee itkua ja pelkoa, että avaruuden tutkiminen yms. kaikki unohdetaan.

Itse veikkaan, että Maa tulee esittämään tärkeää roolia yhtenä pelin keskeisenä lokaationa, mutta muiden muassa. Varmaankin tämä "sivilisaatioiden yhdistäminen" vaatii jälleen avaruudessa seikkailua tutkimattomilla mailla ja Maassa tullaan sitten käymään lopullinen eeppinen koitos tms. Koko peliä ei Maassa tulla viettämään, sen luulisi olevan varma.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Eli kyllä vain, Mass Effect 3:han se siellä esitettiin ja samalla polkaistiin käytiin seuraava aikakausi Massahypetyksessä.

Minusta VGA-triidiin pistämäni GIF kuvaa aika hienosti meininkiä, vaikka itse sanonkin:

me3derhumpink2.gif


Veikkaan että tuosta tulee itkua ja pelkoa, että avaruuden tutkiminen yms. kaikki unohdetaan.

Itse veikkaan, että Maa tulee esittämään tärkeää roolia yhtenä pelin keskeisenä lokaationa, mutta muiden muassa. Varmaankin tämä "sivilisaatioiden yhdistäminen" vaatii jälleen avaruudessa seikkailua tutkimattomilla mailla ja Maassa tullaan sitten käymään lopullinen eeppinen koitos tms. Koko peliä ei Maassa tulla viettämään, sen luulisi olevan varma.

Jees, en itsekään usko, että galaksin muuta tarjontaa unohdettaisiin juurikaan. Vähän toisaalta kulmakarvoja nostaa tuo ihmiskunnan promottaminen, vaikka tietysti pelissä onkin vähän ollut aina siitä kyse.

Mutta tämä on nyt sinällään turhaa valittelua, kun maailman paras peli sieltä kuitenkin mitä todennäköisimmin putkautetaan. Tässä vielä eeppinen HD-traileri: Mass Effect 3 Video Game, VGA 10: Exclusive Debut Trailer HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

VGA-tiiseristä vähän making of infoa:

Pätkällä on mielenkiintoisesti kaksi tekijää. Digic on tehnyt Maahan sijoittuvan pätkän, kun taas lopun Sheppis+planeetta on hoidettu Bion toimesta studion sisäisesti.

Ei kyllä pahaa jälkeä kummaltakaan. Bio tietysti outsorsaa näitä traikkujen tekemisiä muille, jotta voi itse keskittyä olennaiseen, mutta uskon vakaasti että hienoa jä eeppistä jälkeä tekisivät myös yksin studion sisäisesti.

EDIT. Kovasti himottaisi tuplapostata Massa-threadi takaisin etusivulle, mutta menkööt tällä:

YuqWIy.gif
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Hmm. Sinänsä messevä teaser, mutta äkkiä vaikuttaa että ME onkin nyt sitten FPS tai ylipäänsä maahan sijoittuva action-peli.. Mutta ehkä liian aikaista spekuloida.

Jotenkin odotin, että sci-fi dominoisi kuitenkin eka teaseristä lähtien..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Joo, ei noista Biowaren CGI-trailereista ole ennenkään voinut tehdä merkittäviä johtopäätöksiä varsinaisen pelin pääsisällöstä tai edes tyylistä. Lähinnä näyttävät hienoilta ja saavat foorumit täyteen laukeamisviestejä.

itse peli on luonnollisesti julkaisupäivän ostos. Toivottavasti tekijöillä riittää uskallus pistää loppuvalinnaksi maan uhraaminen galaksin pelastamiseksi.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Oliko niin, että peli tulee "holiday 2011"? Jos näin on, niin voi jopa olla jonkinlainen "timed exclusive", koska PS3:lle julkaistaan ME2 alkuvuodesta. Tuntuu hieman erikoiselta (?), jos PS3:lle julkaistaan kaksi ME-peliä samana vuonna..

Mutta toivottavasti olen väärässä tietenkin, olisihan mukava saada kaikki versiot samaan aikaan (jo keskustelunkin puolesta).
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Kasataanpa vielä se, mitä traileri varsinaisesti kertoo:

[video=youtube;qZGFjBmD41Q]http://www.youtube.com/watch?v=qZGFjBmD41Q[/video]

  • Äänessä sotilas, jolla yleistietoa tapahtumista, tuntee Shepardin, mutta ei tunne Reapereita (Shepardin yleisesti luvattu tuovan apua maahan?)
  • Reaper-invaasio Maahan, 2 miljoonaa kuollutta ensimmäisenä päivänä, ja yhteensä 9 miljoonaa kuollutta ensimmäisen viikon lopulla (another 7 million dead at the end of the first week)
  • Kaikki puolustusasemat tuhottu, Maan joukot paossa reapereitä
  • Trailerissa sotilas ampuu ihmisen muotoisen olion: reaperien maajoukkoja(?)
  • Trailerin tapahtumapaikka on huhut vahvistaen Lontoo, ja pätkän päähenkilö on asemissa Big Benissä
  • Ihmiskunnalla Mantis-gunshipejä puolustuksessa lukuisia määriä maan pinnalla seisovia jättimäisiä, kaupunkia hävittäviä Reapereja vastaan
  • Shepard katsoo tilannetta oletetun avaruusaluksen ikkunasta (todennäköisesti lähinnä taiteellinen ratkaisu)

Kysymykseksi tietysti jää trailerin tapahtumien ajankohta, itse veikkaisin hyökkäyksen Maahan tapahtuvan suhteellisen loppuvaiheilla peliä. Voidaan kuitenkin sanoa varmaksi, että reapereiden ollessa Maan pinnalla, on Maan kiertoradan puolustus dreadnoughteineen jo poissa pelistä.

EDIT: Tietysti jäi muistamatta sellainen tärkeä ominaisuus pelissä, että Shepard näyttää änseiska-armoreineen vielä entistäkin miehisemmältä.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

[*]Trailerissa sotilas ampuu ihmisen muotoisen olion: reaperien maajoukkoja(?)
Vanhalta kunnon huskiltahan tuo näytti.

Kysymykseksi tietysti jää trailerin tapahtumien ajankohta, itse veikkaisin hyökkäyksen Maahan tapahtuvan suhteellisen loppuvaiheilla peliä.
En ihmettelisi vaikka tilanne alkaisi siitä että Reaperit alkavat mellastamaan Maassa, varsinkin nyt kun tilanne on paljastettu jo ensimmäisessä trailerissa.
Bioware osoittanut viime aikoina ettei sitä hirveämmin innosta jatkaa suoraan edellisen osan lopputilanteesta, vaan jättää pelien välille muutaman vuoden paussin, jonka turvin pystyy kirjoittamaan maailmaa vähän uusiksi :)

Eiköhän tutulla kaavalla mennä taas: kerätään kavereita->kaadetaan nainen->lopputaistelu. Mitä pitempään kahdessa ensimmäisessä menee, sitä useampi ihminen Maassa heittää lusikan nurkkaan.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Mitä tunnelmia teillä on tästä huhutusta moninpelistä? Itse ajattelin vielä hetki sitten sen pilaavan pelin, mutta eipähän se ihan niinkään ole. Kunhan päätarinasta ei karsita, on moninpelille itseasiassa Mass Effect-universumissa ihan muikeitakin mahdollisuuksia. Onnistunut moninpeli myös lisäisi ME3:n peluuarvoa huikeasti myös niille, jotka eivät jaksa hinkata tarinaa sitä viittä, kuutta kertaa läpi. ;)

Tämä siis sillä kaikkein positiivisimmalla oletuksella, että BioWarella on tosiaan resurssit luoda se aivan täysipainoinen ellei entistäkin kookkaampi yksinpelikokemus, vaikka moninpeli tulisikin.

Mitään press releaseahan ei vielä BioWare/EA ole julkaissut, joten kysymyksiä on ilmassa.
 
Mitä tunnelmia teillä on tästä huhutusta moninpelistä?
Ei missään nimessä mitään "Capture the Mirandas panties" tai "jokerin juoksukilpailut" paskaa. ME3 loistavana yksinpelinä ja sitten ne kököt moninpeliviritelmät erikseen jonkun spinoffin myötä. Kiitos!

Niin ja tervetuloa takaisin kylläpäshoolle hiljaisuudesta :D
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Näin PS3-miehenä olen pelannut ykkös ja kakkososan PC:llä. Taitaa kuitenkin käydä niin, että ostan tuon Mass Effect 2:sen PS3:lle, kunhan vain tulisi jo.

Tuossa trailerissa ainakin oman korvan mukaan oli ääninäyttelijänä Dominic Keating.
Itselleni mies tuli tutuksi Star Trek Enpterprise -sarjasta. Sen jälkeen on vilahdellut mm. Heroesissa ja Sons of Anarchyssä. Mielestäni oiva valinta, vaikka tässä vaiheessa voidaan vain spekuloida mikä tuon trailerissa nähdyn hahmon rooli tulee olemaan. Uskoisin, että hänet saa Shepard värvätä mukaansa rinnalleen taistelemaan.

Ketähän muita aiemmista osista tuttuja hahmoja tullaan näkemään?


Ääninäyttelyhän pelisarjassa on ollut huipputasoa ja varmaan jälleen tullaan kuulemaan nimekkäitä roolisuorituksia. mm. Martin Sheen oli mielestäni loistava kakkosessa.

Muutaman minuutin pituinen Featurette ääninäyttelijöistä ME2:sessa

Itse toivoisin vielä esim. Patrick Stewartia johonkin rooliin kolmososaan. Aika näyttää.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Itse uskoisin kakkososan missanneiden ykkösen hahmojen paluuta viimeiseen osaan, eli siis Kaidan/Ashley ja Wrex. Liaran toivoisin näkeväni vielä Shephardin rinnalla, mutta naisen uusi pesti vie varmasti häneltä kaiken mahdollisen ajan, joten häntä tuskin tullaan näkemään. Kakkosen hahmojen kanssa toivoisin myös uusintaa, mutta pelkäänpä pahasti näiden jäävän pelkästään taustahahmoiksi. Kakkosesta kyllä erityisesti Jack on sellainen hahmo, minkä toivoisin kolmosessa näkeväni, sillä hahmo oli mielestäni ihanan erilainen verrattuna muihin sarjassa esiintyneisiin, vaikka kliseiltä ei hänen(kään) kohdalla voi välttyä.

Toisaalta, onpahan kyseessä trilogian viimeinen osa, niin eipä Biowarella ole niin suurta pakkoa pitää kaikkia lankoja käsissään kuin esimerkiksi toisen osan suhteen, eli ideaalitapauksessa kaikki ykkösen ja kakkosen kumppanit olisivat suuressa osassa, riippuen tietenkin kohtaloista kahdessa ensimmäisessä pelissä. Mene ja tiedä.

Paska postaus, mutta tulipahan tuumattua.
 
Vastaus: Mass Effect 2 [PS3 Hype]

Vähän ristiriitaisin odotuksin tähän suhtaudun. Ykkönen pelattu PC:llä läpi ja aikasten pettynyt olin. Varsinkin se planeettojen "tutkiminen" mönkijällä oli toooooosi puuduttavaa hommaa. Roolipelaaminen jäi ikään kuin kermakuorrutukseksi palaneen kakun päälle. Eli keskinkertainen räiskintä rope-mausteilla, jossa oli ajoittain hyvää dialogia ja juonenkäänteitä. Juonikuvio ja hahmot ok, jos nekin geneerisiä. Muutamat valintatilanteet olivat ok, mutta suurimmalti osin todella mustavalkoisia. ME2 ei onneksi ole nettipeli, joten sen oston voi hyvillä mielen jättää alelaaria odottamaan. Sen verran hämmästelin ekan osan puiseutta, että suoraan kiljuen en juokse kauppaan julkkarina. Vielä kun monessa paikassa on toitotettu, että roolipelaamista ja hahmonkehittämistä on yksinkertaistettu kakkosessa. Ja minä kun tykkään kaikesta ropelluksesta, kunhan niissä ei ole miekkoja, magiaa ja örkkejä (paitsi Demons Souls, joka on natsinvaikeaaslashropea parhaimmillaan!).
 
Ylös Bottom