Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Virallinen Mass Effect -ketju

Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Mitenkähän on PS3:n kohdalla, kun sille ei ME1 ilmestynyt alunperin ollenkaan. Google saattaisi auttaa ongelmissa.
Veijo Google väitti, että PS3:n Mass Effect 2:een julkaistiin päivitys, joka mahdollisti ME-hahmon siirron.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Mitenkähän on PS3:n kohdalla, kun sille ei ME1 ilmestynyt alunperin ollenkaan. Google saattaisi auttaa ongelmissa.

Myös PS3:lla onnistuu koko trilogian läpivienti samalla hahmolla. Ainakin itse pääsin aikoinaan siirtämään digitaalisena ladatun ykkösosan tallennukset ME2:een.
 
22.7.2015 asti Mass Effect trilogian DLC:t 70% alennuksessa PSN:ssä. Näin myöhäisheränneelle mainio juttu! Onko joku muu koluamassa vielä Mass Effectiä? Mitkä noista DLC-paketeista on pakko kokea?
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

22.7.2015 asti Mass Effect trilogian DLC:t 70% alennuksessa PSN:ssä. Näin myöhäisheränneelle mainio juttu! Onko joku muu koluamassa vielä Mass Effectiä? Mitkä noista DLC-paketeista on pakko kokea?

Toisesta osasta ainakin Lair of the Shadow Broker ja kolmosesta Citadel. From Ashes olisi ilmeisesti juonen kannalta tärkeä, mutta itse en sitä periaate syistä ainakaan osta. Myös kakkosen Overloard on aika hyvä. Ensimmäisnen osan DLC:t ei ole kauhean hyviä.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

22.7.2015 asti Mass Effect trilogian DLC:t 70% alennuksessa PSN:ssä. Näin myöhäisheränneelle mainio juttu! Onko joku muu koluamassa vielä Mass Effectiä? Mitkä noista DLC-paketeista on pakko kokea?

Tuonne aleketjuun jo kirjoitinkin näistä, mutta tässä vähän tarkemmin. Mass Effect 2:n Arrival ja ME3:n From Ashes ovat ehkä tärkeimmät tarinan kannalta, ja ovat muutenkin erittäin laadukasta ME-viihdettä. Jos pidit ME2:n Omega-avaruusasemasta ja sen pomosta Ariasta, on ME3 Omega pakkohankinta. ME3 Leviathan sukeltaa syvemmälle Reapereiden historian mysteereihin; tätä en ole pelannut (koska pc dlc ei ole ikinä alessa), joten sen laadusta en osaa sanoa. Internetin keskusteluiden perusteella se on kuitenkin laadukas ja itsenäisenä tarinana parempi kuin Omega.

Sitten on vielä ME3 Citadel, joka on osan faneista mielestä paras DLC ikinä ja toisten (kuten minun) mielestä vain Biowaren vitsi ja kunnianosoitus fanifiktiolle ja muille metkuille. Itse en ME-loren "vakavasti ottavana" sitä suosittele, mutta johtopäätökset kannattaa toki tehdä itse esim. trailerin perusteella.

Toisesta osasta ainakin Lair of the Shadow Broker ja kolmosesta Citadel. From Ashes olisi ilmeisesti juonen kannalta tärkeä, mutta itse en sitä periaate syistä ainakaan osta. Myös kakkosen Overloard on aika hyvä. Ensimmäisnen osan DLC:t ei ole kauhean hyviä.

ME2:n PS3-versioissa ovat jo valmiina Lair of the Shadow Broker, Kasumi ja Overlord. Näistä kaksi ensimmäistä ovat myös erittäin hyviä mielestäni, ja Overlordkin menettelee. ME1 dlc on myös levyllä, mutta siellä ei tosiaan paljon pelaamisen arvoista olekaan.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Nyt tuli ME2 pelattua läpi. Yritin saada power Gamer trophyn, mutta jäin 29 tasolle kun tavoite on 30. Jatkoin peliä, mutta olen tehnyt kaikki tehtävät ja arrival DLCn. Planeettoja louhimalla taso ei nouse. Onko mitään miten saisin tasoa korotettua?
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Nyt tuli ME2 pelattua läpi. Yritin saada power Gamer trophyn, mutta jäin 29 tasolle kun tavoite on 30. Jatkoin peliä, mutta olen tehnyt kaikki tehtävät ja arrival DLCn. Planeettoja louhimalla taso ei nouse. Onko mitään miten saisin tasoa korotettua?

Pelin läpäisyn jälkeen kaikki hahmosi saavat +25% lisän kokemukseen. Eli otat uuden kierroksen tai sitten toisena vaihtoehtona hankit esimerkiksi erinomaisen The Lair of the Shadow Broker -delsun ja leveleoit sillä itsesi.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Eikö uusi kierros nollaa kokemustasot? Shadow Broker on hoideltu.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

3 osassa tällä hetkellä tulilla. Ikävä häikkä, kun yhdessä tehtävässä keskusteltiin kuinka päästin ME1 rachni-rodun emon vapaaksi, vaikka oikeasti kaasutin ötön kuoliaaksi. Tallennukset eivät täysin pysyneet mukana? Muuten kyllä kaikki oikeat hahmot ovat hengissä tai kuolleena. Kellään muulla jotain vastaavaa tullut vastaan?
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

3 osassa tällä hetkellä tulilla. Ikävä häikkä, kun yhdessä tehtävässä keskusteltiin kuinka päästin ME1 rachni-rodun emon vapaaksi, vaikka oikeasti kaasutin ötön kuoliaaksi. Tallennukset eivät täysin pysyneet mukana? Muuten kyllä kaikki oikeat hahmot ovat hengissä tai kuolleena. Kellään muulla jotain vastaavaa tullut vastaan?

Taitaa olla niitä ME3:n osia joissa aikaisemmat tekemiset ja tallennukset ei vaikuta, vaan tämä tapahtuu joka tapauksessa.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Taitaa olla niitä ME3:n osia joissa aikaisemmat tekemiset ja tallennukset ei vaikuta, vaan tämä tapahtuu joka tapauksessa.
Muistaakseni oli tässäkin variaatioita. Vai meneekö mulla nyt vellit ja puurot sekaisin.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Muistaakseni oli tässäkin variaatioita. Vai meneekö mulla nyt vellit ja puurot sekaisin.

Muistaakseni jotain tekosyitä esitettiin, mutta Rachnit palasivat ME3:ssa riippumatta siitä mitä kuningattarelle oli ykkösessä tehnyt. Voi tietysti olla ettei tallennus ole pysynyt mukana jos pelissä on sanottu että päästi vapaaksi vaikka oli oikeasti tappanut.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Nyt on trilogia pelattu läpi! Itse pidin 2 osaa parhaimpana. Roolipelimäisyyttä oli tiputettu useampi pykälä, mutta peli rullasi huomattavasti mukavammin. 2 osan planeettojen tutkiminen on hauska puuhastelua, joka sitten viimeisessä osassa typistettiin mielestäni liikaa. Kyllä tämä kannatti kokea ennen PS4n siirtymistä!
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Eka Mass Effect on nyt Playstation Storessa 5.98 erkkiä. Latasin Plussasta kakkos-Mässyn, mutta en ole vielä aloittanut. Mitä mieltä olette, ykköstä pelanneet? Kantsisko ostaa?

Youtubesta löytyis miljoona arvostelua, mutta en halua tietää juonta etukäteen.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Mitä mieltä olette, ykköstä pelanneet? Kantsisko ostaa?
Tuohon hintaan melko yksiselitteisesti kyllä. Ekakin ME on kuitenkin sellainen n. 40-50 tunnin peli (jos suorittaa miltei kaiken mahdollisen), joten varsinkin pituuden puolesta rahoilleen hyvää vastinetta. Ja kyllä se oma Shepard tuntuu sitä persoonallisemmalta, mitä enemmän niitä itse tehtyjä valintoja - isompia tai pienempiä - on siellä vyön alla ME2:een siirrettävänä.

Ja nimenomaan roolipelinä eka ME on ehkäpä sarjan paras, mutta muut pelimekaniikat (erityisesti taistelu) ovat vielä vähän hiomattomia.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Ehdottomasti ostamisen ja pelaamisen arvoinen. Uudelleenpelattavuusarvo on Mass Effecteissä hyvä, ja päätöksien ja oman Shepardin siirtyminen pelistä toiseen on hyvä syy pelata kaikki osat oikeassa järjestyksessä.
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Pakko kai se ykkönen on hankkia, kun tulee noin vahvaa puoltoa. Mieluiten ostaisin pelit fyysisenä, ellei sitten halvalla saa, kuten nyt. Olishan se Mass Effect Trilogy, mutta saatavuus on mitä on.

Kovasti kyllä kiinnostaa, millä tavalla se kakkososan alku on toteutettu? Introssa tulee tiivistelmä ykkösen juonesta? Ja välillä pääsee itse tekemään valintoja tyyliin "alkaako Shepard tämän tyypin kaveriksi, vai ampuuko laserilla naamaan"? Ei välttämättä pelissä noin mustavalkoisesti, mutta ymmärrätte varmaan, mitä ajan takaa.

Tällä hetkellä kiinnostaa enemmän kuin vähän. Ja se Red Dead Redemptionkin on vielä kesken...
 
Vastaus: Virallinen Mass Effect -ketju

Kovasti kyllä kiinnostaa, millä tavalla se kakkososan alku on toteutettu? Introssa tulee tiivistelmä ykkösen juonesta? Ja välillä pääsee itse tekemään valintoja tyyliin "alkaako Shepard tämän tyypin kaveriksi, vai ampuuko laserilla naamaan"? Ei välttämättä pelissä noin mustavalkoisesti, mutta ymmärrätte varmaan, mitä ajan takaa.

Kakkosen alussa on interaktiivinen sarjakuva, joka kertoo ykkösosan tapahtumat ja jonka aikana sitten tehdään isoimmat tarinan kulkuun vaikuttavat päätökset.

Tämä siis jos et ole pelannut ykköstä ja siirtänyt hahmotallennusta.
 
Ylös Bottom