Philosopher
New Member
Vastaus: Virtua Fighter vai Tekken 4?
Joo, en todellakaan ole japsi TTT:tä pelannut joten en voi asiasta sen enempää sanoa.
Mitä tulee noihin seinin, hmm... Mielestäni ne ovat paljon hyödyllisempiä kapistuksia Tekkenissä kuin Virtuassa. Tekkenissä kun vastustaja seinälyönnin jälkeen tipahtaa maahan voi vihollisen nostaa maasta uudelleen seinille ja jatkaa kymmenen iskun kombolla (esim. Forest Law).
Ja tuosta taaksepäin hyppelystä en voi olla kuin täysin eri mieltä. Käytän tätä taaksepäin hyppelyä koko ajan, jatkuvasti. Ja se on todella nopea. Tekkenin yksi tärkeimmistä liikkeistä.
Esim. Hwoarangilla kerkeää väistää monia kymmenen iskun komboja vain hyppimällä taaksepäin. Riippu tietysti millä pelaat, Kuma the karhu on jo vähän hitaampi liikkumaan.
Yksi asia mihin taas kohtasin VF:ssä oli normaaliliikkumisen hitaus, eteen-taakse hyppelytaktiikka ei enää toiminut (paitsi vihollisen noustessa ylös). Kolmen iskun STRINGIltäkään ei enään päässyt karkuun toisinkuin Tekkenissä oli tottunut. Lyönnit kyllä tulee nopeesti, mutta entä liikkuminen. Siis kuinka hitaita ne voi olla, eikö ne treenaa joka päivä!?
Väistely on suht helppoa, mutta tämänkin voi estää potkimalla kierrepotkuja. Väistely ei toisaalta ole yhtä tuloksekasta kuin VF:ssä, koska suoranainen evade-counter nappi puuttuu (mielestäni hyvä juttu) ja väistön jälkeen joutuukin improvisoimaan aika paljon.
Yhdestä asiasta olen kuitenkin, ainakin entomostracan kanssa samaa mieltä (toivottavasti muidenkin). Älkää ottako sitä raskaasti. Ottakaa vain vakavasti, älkää henkilökohtasesti.
Ja Manji, postaa vain jos on sanottavaa aiheesta (älä jos minusta...).
Joo, en todellakaan ole japsi TTT:tä pelannut joten en voi asiasta sen enempää sanoa.
Mitä tulee noihin seinin, hmm... Mielestäni ne ovat paljon hyödyllisempiä kapistuksia Tekkenissä kuin Virtuassa. Tekkenissä kun vastustaja seinälyönnin jälkeen tipahtaa maahan voi vihollisen nostaa maasta uudelleen seinille ja jatkaa kymmenen iskun kombolla (esim. Forest Law).
Ja tuosta taaksepäin hyppelystä en voi olla kuin täysin eri mieltä. Käytän tätä taaksepäin hyppelyä koko ajan, jatkuvasti. Ja se on todella nopea. Tekkenin yksi tärkeimmistä liikkeistä.
Esim. Hwoarangilla kerkeää väistää monia kymmenen iskun komboja vain hyppimällä taaksepäin. Riippu tietysti millä pelaat, Kuma the karhu on jo vähän hitaampi liikkumaan.

Yksi asia mihin taas kohtasin VF:ssä oli normaaliliikkumisen hitaus, eteen-taakse hyppelytaktiikka ei enää toiminut (paitsi vihollisen noustessa ylös). Kolmen iskun STRINGIltäkään ei enään päässyt karkuun toisinkuin Tekkenissä oli tottunut. Lyönnit kyllä tulee nopeesti, mutta entä liikkuminen. Siis kuinka hitaita ne voi olla, eikö ne treenaa joka päivä!?
Väistely on suht helppoa, mutta tämänkin voi estää potkimalla kierrepotkuja. Väistely ei toisaalta ole yhtä tuloksekasta kuin VF:ssä, koska suoranainen evade-counter nappi puuttuu (mielestäni hyvä juttu) ja väistön jälkeen joutuukin improvisoimaan aika paljon.
Yhdestä asiasta olen kuitenkin, ainakin entomostracan kanssa samaa mieltä (toivottavasti muidenkin). Älkää ottako sitä raskaasti. Ottakaa vain vakavasti, älkää henkilökohtasesti.
Ja Manji, postaa vain jos on sanottavaa aiheesta (älä jos minusta...).
Viimeksi muokannut moderaattori: