Nyt ois melkein 7 tuntia testailtu quest 3 S laseja.
Ensinnäkin. Kenen loistava idea oli se, että lasit täytyy parittaa sen horizon kännykkä sovelluksen kanssa?
Laseja ei siis voi ottaa käyttöön ilman tuota ja sitten tuon jälkeen sun ei tartte koskea siihen sovellukseen enää ikinä ellet halua joten mikä pointti?
Lisäksi mun oli pakko googlettaa kun homma ei edennyt mihinkään siitä kohdasta jossa tuo sovellus kysyy sille myönnetyistä luvista.
Painoin continue namiskaa uudestaan ja uudestaan, mutta mitään ei tapahdu.
Googlella selvisi kuinka sulla täytyy olla puhelimesta bluetooth sekä lokaatio päällä ja sitten homma toimi. Ei sitten voitu tuosta laittaa mainintaa siihen headsetin ruudulle.
Onneksi tuo oli se paskin osuus sillä laite itsessään oli jopa positiivinen yllätys vaikka oletin pahinta.
Esim yleisen mielipiteen mukaan se mukana tuleva remmi on lähinnä kidutuslaite ja mullakin alkoi takaraivossa tuntumaan polttava tunne alle tunnin jälkeen.
No siitä pääsi eroon laittamalla ohuen pipon päähän ja sen jälkeen laite myös pysyi päässä siihen asti kunnes lopetin.
Langattomuus ei ole mulle ollut mikään tärkeä asia vr lasien kanssa kun 95% ajasta istun sohvalla kuitenkin, mutta koska nämä on langattomat ja tässä on laadukas passthrough moodi niin laseja ei tartte ottaa pois päästä edes silloin kun käy jääkaapista hakemassa juomaa tai käy kusella

Mulla oli nuo silloinkin kokoajan päässä kun googletin tuota paritus ongelmaa tässä tietokoneella, koska näytöltä pystyi lukemaan kaiken ihan hyvin.
Toinen asia mikä oli positiivinen yllätys oli kaiuttimet jotka oli mun mielestä niin hyvät ettei mulla ole mitään tarvetta kuulokkeille.
Sinänsä hyvä, koska näissä ei ole 3.5mm liitäntää ja kuulemma perus bluetooth kuulokkeilla on aivan tajuton viive äänessä.
Sitten on tietenkin se lyhyt n.2 tunnin akkukesto josta pääsi eroon vetämällä jatkojohdon sohvan käsinojan päälle ja lasit laturiin kiinni.
Ohjaimet sensijaan näytti vieläkin 100% kun lopetin. On se kumma kun näissä on tuollainen kesto yhdellä AA paristolla ja sonyn ohjaimet kestää viis tuntia.
Mixed realitykin toimii siististi sillä ne ruudut pysyy kiltisti paikoillaan kun käy vaikka siellä jääkaapilla.
Peleistä pelasin lähinnä powerwash simulatoria ja siinä tuli pestyä se alun auto, kaks taloa, mars rover ja leikkipuisto.
Ei tartte ihan heti pelata lisää

Pakko tähän kuitenkin on ne back to the future ja alice in wonderland lisärit ostaa.
Teknisesti tuossa ei ollut kehumista sillä varsin karun ulkoasun lisäksi se stutteroi ihan hemmetisti kun käännät kameraa, mutta se taitaakin olla ekan questin pelejä.
Sitten tuli assassins creedia testattua sen verran, että pääsin Ezion ohjaksiin ja tämä on ainakin sen alun huoneen perusteella hemmetin nätti peli ja menisi ihan psvr2 pelistä kun vaan sahalaidat siivottaisiin pois ja tämä on quest 2 peli joka mun tietääkseni ei ole saanut mitään quest 3 päivitystä.
Yks asia tässä kyllä häiritsi heti kun pääsi hahmoa ohjaamaan. Se liikkuu tatilla viistosuuntiin puolet hitaampaa kuin eteen tai suoraan sivulle.
Kai tuo joku typerä ratkaisu on joka on tehty ehkäisemään mahdollista pahoinvointia, mutta kun peli tarjoaa muuten vaikka mitä asetuksia.
Myös pleikkarin puolella on pari kertaa tullut sama ratkaisu vastaan.
Tässä tuli myös 3kk horizon+ jäsenyys joka on siis metan vastine gamepassille ja sieltä tulee pelattua ainakin climb 2 jonka meinasin muutenkin ostaa tänään kun se on vielä tarjouksessa, mutta nyt säästyy sekin 14e ja sitten espire 2 jonka eka osa oli ekalla psvr:lla ja se oli varsin jees kaikkien päivitysten jäkeen ja tietenkin isoimpana asgards wrath 2 jonka läpäisy kuulemma kestää helposti ainakin 30 tuntia. Tuon hintakin on hulppea 60e.
Oliko täällä muuten joku yleinen vr peli ketju mihin sitten voin kirjotella kokemuksia?