Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vuosi 2024 - Massairtisanomisten ja peruttujen peliprojektien vuosi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkaa kyllä olla totaalisesti mennyt maku näihin studio-ostoksiin. Eniten kyllä korpeaa Embracer, kun se nappasi Deus Exän ja Tomb Raiderin. Toki niitä ongelmia tulee, kun pelien budjetit ovat liian suuria kysyntään nähden ja "varma nakki" ei ollutkaan varma. Itse kyllä tinkisin grafiikoista, siinä olisi varmaan säästänyt jo ihan mukavasti monessa pelissä. Myös pelien kestoa voisi keskimäärin hieman lyhentää, ainakin jos peli alkaa jossain kohtaa toistamaan itseään kovin.

Liekö sitten tekoäly jossain kohtaa jeesaa sen verran, että budjetit olisivat kohtuullisia, mutta todennäköisesti siltikin vain ahnehditaan ja sitten petytään myynteihin (lol etenkin SE, aina siellä petytään ...) kun peli ei myynytkään 10+ miljoonaa heti ekalla viikolla.

Onneksi Remedy porskuttaa edelleen itsenäisenä (vaikka Tencent kyllä osti itselleen vähän taas lisää osakkeita) ja jalat näyttäisivät pysyneen maassa vielä suht tukevasti. Siitäkin huolimatta, että sielläkin grafiikat ovat aina olleet tärkeä juttu omaperäisen tarinan lisäksi.
 
Olisivat vaan jättäneet Activisionin ostamatta ja säästäneet siinä sen 70 miljardia.
Ei näissä ole kyse siitä että rahat olisi oikeasti lopussa vaan siitä että jatkuvan kasvun tieltä pitää poistaa esteitä. Usein esteiksi koetaan juuri ne tekijäportaan ihmiset, jotka eivät tuota tarpeeksi massia tuottavia teoksia osakkeenomistajille.

Boksilla pelaavat eivät ilmeisesti osta yksinoikeuspelejä ja miksi ostaisikaan koska löytyy Game Pass, niin tuodaan ne muille laitteille jotta tehdään rahaa.
Mitä yksinoikeuspelejä? Aika hiljaista siellä on ollut. Pentiment, Hi-Fi Rush, Grounded ja muut vastaavat on taas sen tason teoksia ettei ne myisi edes pleikkarin yksinoikeuksina mitenkään ihmeemmin.

Onko Starfieldin lisäksi viime aikoina ollut mitään isompia teoksia, joita olisi edes voinut myydä enemmän?
 
Käsitinkö oikein, että irtisanovat Deathloopin kehittäjältä kaikki heikon Redfallin jälkeen??
 
Käsitinkö oikein, että irtisanovat Deathloopin kehittäjältä kaikki heikon Redfallin jälkeen??
Et. Arcane austin lopettiin ja tuo Arcane Lyon tekee edelleen pelejä jonka tämän hetkinen projekti on tuo Marvel Blade peli.
Et ole muuten eka joka tätä internetissä kyselee. Meinaan sen verran paljon suolletaan puppua ympäriinsä tästäkin asiasta.
Arcane Lyon on tuo jalokivi Austin tais olla enemmän tuki studio joka kylläkin teki hyvän peli myös eli Preyn
 
Et. Arcane austin lopettiin ja tuo Arcane Lyon tekee edelleen pelejä jonka tämän hetkinen projekti on tuo Marvel Blade peli.
Et ole muuten eka joka tätä internetissä kyselee. Meinaan sen verran paljon suolletaan puppua ympäriinsä tästäkin asiasta.
Arcane Lyon on tuo jalokivi Austin tais olla enemmän tuki studio joka kylläkin teki hyvän peli myös eli Preyn
Ah, hyvä kuulla! Deathloop oli todella hieno teos. Herkkua tulossa varmasti boksin omistajille Bladen muodossa!
 
Äh, Prey on äkkiseltään parempi peli kuin Dishonoredit, joihin sitä voi genrensä osalta verrata. Tosin sen verran erilaisia että mieluusti ei vertailisi mutta jos olisi pakko valita niin mieluummin Prey 2 kuin jatkoa Dishonoredille. Molemmista toki pitänyt todella paljon mutta Prey oli vain vielä pykälän enemmän "immersive sim". Toisaalta Dishonoredien tehtävä/kenttä-pohjaisuus myös miellytti, joten voi olla aina päivästäkin kiinni kummasta enemmän pitää.

Joka tapauksessa iso menetys että Preyn tehnyt studio lopettaa/lopetetaan.
 
Joka tapauksessa iso menetys että Preyn tehnyt studio lopettaa/lopetetaan.

Siellä Austinilla oli myös mm. Harvey Smith, jonka CV:ssa on myös Dishonored ja esimerkiksi Deus Ex, joten kyllä tätä immersive sim osastoa lähti ulos ihan genren legendojen tasolla.

Ihan täysin järjetön tosiaan toimi, jos alaa miettii muutenkin kuin viimeisimpien excelien solujen perusteella.
 
Siellä Austinilla oli myös mm. Harvey Smith, jonka CV:ssa on myös Dishonored ja esimerkiksi Deus Ex, joten kyllä tätä immersive sim osastoa lähti ulos ihan genren legendojen tasolla.

Ihan täysin järjetön tosiaan toimi, jos alaa miettii muutenkin kuin viimeisimpien excelien solujen perusteella.
Joo, olihan tuo Austin ymmärtääkseni tekemässä Dishonoredia ihan tosissaan Lyonin kanssa, myös kakkososaa. Smith näköjään oli toinen molempien peliprojektin vetäjistä, kuten sitten myös Redfallissa.

Pitäisikin nuo Dishonoredit ja Prey joskus kyllä pelailla.
 
Samaan aikaan kun muut pistävät porukkaa pihalle, Nintendo palkkaa lisää väkeä.
Jospa ne uuden Zeldan luontiin tarvitsevat valtavan työpanoslisäyksen kun Nintendo tekee perustasolla jo 9 kertaisen sukupolven välisen teholoikan.
 
Pienen pieni valonpilkahdus löytyy Arkane Austinin studion sulkemisen takaa. Osa henkilöstöstä on palkattu muihin tehtäviin Bethesdalla. Tämä on isojen firmojen etu. Itsekin kahdet YT:t saman firman sisällä selvinneenä (molemmilla kerroilla oli tulossa kenkää), kun sieltä kuitenkin löytyi toisista tiimeistä avoimia työpaikkoja, joita pystyi firman sisäisessä työhaussa hakemaan. Studion sulkeminen on harmillista tietysti silti, mutta ainakin osa porukasta saatiin pidettyä palkkalistoilla.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom