Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

War Thunder

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Baron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: War Thunder

Viikon tai kahden päästä tulee pätsi mikäli virallisilla forumeilla lausunnon antanut hihhuli tietää mistä kirjoittaa. Developer titteliä taisi kantaa. Pätsin pitäisi myös korjata squadronejen teko taas mallilleen.

Pidetään tämä vaikka huhuna niin kauan että virallinen päivä julkaistaan jottei viestintuojaa tarvitse ristiinnaulita...

Viikon tai kahden päästä tulee pätsi mikäli virallisilla forumeilla lausunnon antanut hihhuli tietää mistä kirjoittaa. Developer titteliä taisi kantaa. Pätsin pitäisi myös korjata squadronejen teko taas mallilleen.

Pidetään tämä vaikka huhuna niin kauan että virallinen päivä julkaistaan jottei viestintuojaa tarvitse ristiinnaulita...
Tässäpä noita infon pätkiä WT foorumilta

Senio sanoi:
There will be more news in next few days.
It depends on Sony mostly.
Senio sanoi:
we hope that 1.37 and cross platform (it should come with 1.37, but it's not 100%) will be available in a week or two.
N.A. release depends only on Sony
Senio sanoi:
Squadron issue will be solved with 1.37 release - hopefully next week

Kiitti. En jaksanu alkaa copy pasteemaan luurilla nuita tuolta. :D
Heh arvaappa oliko tuskaa :)

Eli ei vieläkään ohjainasetuksia tuossa pätsissä tulossa. Prkl, minen ossaa nuilla, sen verran tottunu vanhaan. Ja eikö tuossa tosiaan ole sim asetuksilla freelookkia ilman pa eye headtrackingiä? Tärkein juttu simulla mentäessä :/

Eilen hyppäsin kylmiltäni neukkujen puikkoon ja lentely olikin aika mukavaa. Tutoriaalit ovat mitä ovat, piti itse päätellä mitä niissä pitää tehdä. Muu peliin sisältyvä opastus on aika karua.

Ensimmäisessä missionissa (ja kaikissa muissakin) aloitin suoraan taivaalta. Sillä tässä ihmettelenkin noita lentokenttälähtöjä. Samaten ensimmäinen kuolema oli pakko ottaa kun ei ollut mitään havaintoa kumpi väri olen punainen vai sininen. Oletin toki että voisin olla punainen kiitos itänaapurin tähtien siivissä.

No ekan delauksen jälkeen selvisikin että olen sininen... Samaten tuli huomattua se, että jos joku ampuu sua ja ite töpeksit itsesi maahan/ törmäät vuoreen tjsp niin toinen saa siitä tapon. Tämän lisäksi ainakin itse lähdin sujuvasti kentästä meneen kun koneet loppuivat (3 konetta käytössä), enkä jäänyt odottelemaan pelitilan ajan loppumista. Kevyen työn takana oli tuokin opettelu, mistä pääsee pelistä meneen.

Kiitos ihanan pienien fonttien meni jokunen hetki myös tajuta, että miksi kone ei ammu. Otinko hittiä niin paljon että aseet hajosivat. Kunnes huomasin että tossa onkin "jäähdytys tms aika" ennenkuin voi losottaa uutta sarjaa menemään.

Noh viimeisessä pelissä lähdin menemään kesken kun koneet olivat tuhoutuneet ja kone sitten laski loppustatsit (peliä taisi olla noin 18 min jäljellä), olin toinen. Kevyt wtf päällä että jaa tää meni näinkin hyvin.

Katsotaan nyt miten tämä kiinnostaa jatkossa, mulla ei ole mitään havaintoa mikä ohjaustyyli on käytössä, sen tiedän että aika pirun helppoa tuolla on kadottaa se mihin päin koneen nokka osoittaa ja se onko kone oikein päin.

Jooh, ihan ensimmäisenä kun beta loppuu, toivon että ohjeistus on selkeämpää ja fontin koko ei ole luokkaa kärpäsen paska saharassa.

Mistä tulikin mieleeni, että voisi testata remote playlla tätäkin ja naureskelle fonttikoolle :P.

Sillä tässä ihmettelenkin noita lentokenttälähtöjä.
Kentälle pääsee suorilta siinä matsin alussa. Kun valitset konetta, siirrä hiiren kursori (kosketusnäyttö) Spawn Loacation kohtaan. Klikkaa R2 ja valitse kursorilla aloitukseksi Airfield.

Oletin toki että voisin olla punainen kiitos itänaapurin tähtien siivissä.
Tällä hetkellä pelissä pystyy pelamaan vain Random Arcade Battleja. Siellä kaksitasot taistelevat vitostason koneita vastaan ja veljet veljiä vastaan. Eli sinun neukku koneiden seurana lentelee myös brittejä, sakemanneja, jenkkejä ja japseja. Sama vastapuolella. Odotellaan että saadaan Realistic Battlet pyörimään. Siellä mennään sitten historian kirjojen mukaan.

...jos joku ampuu sua ja ite töpeksit itsesi maahan/ törmäät vuoreen tjsp niin toinen saa siitä tapon.
Tämä riippuu paljolti siitä, onko joku ehtinyt tehdä sinuun vahinkoa ennen töpeksimistä. Jos esimerkiksi siipi, moottori tai runko on saannut osumaa. Saa osuman saaja siitä itselleen tapon. Aivan tarkkaan en noita tappoon vaadittavia kriteerejä tiedä. Koska joskus saan itsenikin töpeksittyä osumien jälkeen maahan. Eikä siitä aina ole tappoja vastapuolelle tullut. Systeemin pitäisi mennä niin, että pilotin selviytyessä vastustajalle jaettaisiin vähemmän kokemustasoja. Pisteitä pitäisi myös saada jos paskaksi tuutitetun koneen saa turvallisesti maahan.

Niin ja noita huonokuntoisia koneita kannattaa matsin aikana käydä korjauttamassa lentokentällä. Ihan hauskoja retkiä kun kokeilee laskeutua puolikkaalla siivellä kentälle.

Kunnes huomasin että tossa onkin "jäähdytys tms aika" ennenkuin voi losottaa uutta sarjaa menemään.
Tarkoitat varmasti aseiden lataamista. Simulaatio kontrolleilla aseita pystyi muistaakseni latamaan R3- tai L3-nappulaa klikkaamalla. Tässä toiminnossa on usein kyse elämästä ja kuolemasta. Laataminen on ajoitettava oikein ja huolella. Puolikkaalla "lippaalla" ei kannata hyökkiä ketään vastaan. Lataamiseen vaadittavaa aikaa saa vähennettyä nostamalla miehistön Reload Speediä.

...mulla ei ole mitään havaintoa mikä ohjaustyyli on käytössä...
Pelaat suurella todennäköisyydellä simplified kontrolleilla. Vaihda se Control-valikosta simulatoriin ja saat täällä suurempaa hyväksyntää ja kunnioitusta.

---

Toivottavasti saavat tuon 1.37 nopeasti ilmaan. Ei oikein nappaa enään noiden Random Battlejen luukutus. Gaijin saisi muutenkin olla vähän aktiivisempi tämän PS4-version ja sitä pelaavien pelaajien kohdalla. Peli on aivan liian suosittu tuolla itärajan puolella. Tuntuu ettei niitä pahemmin liikuta mitä sen rajan ulkopuolella tapahtuu. Näinhän se Birds of Steelinkin kohdalla meni... Vähän enemmän aktiivisuutta kiitos!

Pelaat suurella todennäköisyydellä simplified kontrolleilla. Vaihda se Control-valikosta simulatoriin ja saat täällä suurempaa hyväksyntää ja kunnioitusta.

Kiitos vastauksista. Eilen pelasin tunninverran ja lopuksi katselin asetuksia ja testailin hivenen. Simplifiedillä menin ja tulen menemään jatkossakin. Testasin nimittäin kahden ja puolen koneen verran tuota simulaatioohjausta ja sain sen verran mojovan päänsäryn (kirjaimellisesti) että oli pakko lopettaa lentelysessio kesken kolmannen koneen.

Ei vain sopinut minun näköaisteille tuo simulaatiolentely, varmaankin tuo horisontin jatkuva heiluminen television laidalta toiselle aiheutti k.o. olotilan, joten en sitä jatkossa tule käyttämään. Ensimmäinen peli missä minulle on käynyt näin, vanhuus tulee. Tänään voisin, jos ehdin kokeilla remote playna pelailua, voi mennä kyllä penailuksi.

Toivottavasti saavat tuon 1.37 nopeasti ilmaan.
Se kävikin nopeammin kuin osasin odottaa. Aamulla peliin tuli yli 3gb päivitys. Latauksen jälkeen peli muuttuu versioon 1.37.45.3. Mitäköhän kaikkea tuohon nyt sisältyy?

Vielä ei pääse tutustumaan päivityksen tuomiin muutoksiin (tai tuhoihin..). Servereillä huolto meneillään.

Jos tässä tosiaan siunaantuu mahdollisuus Squadronin luomiseen, väännän sen ilmaan niin pian kuin mahdollista! Tämän päivän aikana. Jos en nyt aamu/iltapäivästä, niin viimeistään illaksi.

Ilmoitan heti tänne kun se on pystyssä.

EDIT: Ryhmä pystyssä!

Squadron listauksesta pitäisi nyt löytyä FIN-tagilla varustettu Finnish Defence Forces. Pistäkää pyynnöt liikkeelle niin päästän porukat sisään.

---

Nopealla vilkaisulla päivitys ei tuonnut mukanaan kuin kosmeettisia parannuksia. Research-osio näytti saaneen tuntuvimmin osumaa. Matseihin ei vielä päässyt käsiksi, joten pätchin vaikutus kentällä jäi näkemättä. Realistic ja Full Battlet taisivat jäädä myös kelkasta. En ainakaan äkkiseltään löytänyt minkäänlaisia mahdollisuuksia niiden etsimiselle. Plussana sinne oli kuitenkin ilmestynyt Custom Battlet.

Päivityksen myötä pelin FPS:lle tapahtui jotain. Alkuvalikossa ja Test Flightissä tuntui, että se olisi alkuperäistä alhaisempi.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Mä en huomannut mitään FPS ongelmia kun nopiaan tuossa yhen pelin vetäsin. Nii joo sori muute Foeman, ehdit laittaa just kutsua kun mun piti jo loggailla ulos, mut enköhä mä vielä peleihin messii pääse :) Arkipäivisin vaan vähä kiirettä ni ei oikee ehdi pelailemaan koko konsolilla. Ja vähän täytyy kans kattoa paljonko oikeestaan kiinnostaa vielä pelailla tätä, meinasin nimittäin odotella kunnes ne tankit aukee

Oisin toivonut vähän enemmän konsolille suunnattua valikkoa, nyt ne on edelleen niin että osa valikoista toimii vain sillä hiiren kursorilla ja osan voi valita ohjaimella, ja ovat vähän sekavat. Ja tuon päivityslogin mukaan koneiden avaaminen muuttui jotenkin mutta mun mielestä se on edelleen samanlainen kuin ennenkin, ulkoasu vaan vähän päivitetty.

Mun silmään FPS on ihan selvästi muutunut. Suuntaan tai toiseen. Ainakin ohjaamo näkymässä. En tiedä ovatko framet menneet alempaan vai ylempään suuntaan. Tämän sukupolven myötä on vasta tullut ensimmäiset kosketukset näihin 60fps peleihin, joten ota noista ja tiedä. Itse olen ainakin jotain eroa huomaavinani. Voi olla että jopa parempaan suuntaan.

Onko simu-kontrolleja jotenkin vesitetty? Tuntuu että koneista on hävinnyt jonkin verran kontrollin vapautta. Ainakin koneet tuntuvat tasaavan itseään enemmän ja ovat vähemmän kiikkeriä.

Ryhmä pystyssä!

Squadron listauksesta pitäisi nyt löytyä FIN-tagilla varustettu Finnish Defence Forces. Pistäkää pyynnöt liikkeelle niin päästän porukat sisään.

---

Kehtaako teijän sakkiin työntää nenäänsä tällänen "sunnuntai" pilotti?

Killi, sunnuntaipilotteja tässä taidetaan olla enempi tai vähempi kaikki :D

Bugaakos muilla tuo squadroniin liittyminen? Mulla tulee "my squadron" kohdassa että "et kuulu vielä mihinkään squadroniin", näkyy että on haku päällä tähän meitin posseen. Silti kun menee squadron leaderboardsin kautta kattomaan meitin rosteria niin komeilen siellä jonon jatkona,

Mitä kaikkea siellä pitäisi aueta kun kuuluu squadroniin? Mulla ei näy mitään uutta. Kuvittelin että vähintään oma tsätti ois auennu...

FPS laski imo paljon. Taitaa olla joku bugi. Myöskin sensseille tapahtui jotain, vanhoilla sensseillä oli kun ois traktorilla lentänyt...

Tutkiminen muuttui paljonkin. Nyt ei tarvitse tutkia edellisen koneen modeja päästäkseen tutkimaan seuraavaa konetta, riittää että tutkii sen edellisen koneen ja pääsee jo tutkimaan seuraavaa. Meinaa sitä ettei kaikilla koneilla ole edes pakko lentää edetäkseen. Hieman harmittaa tuo, oon meinaan grindannu turhaan nyt sysipaskoilla koneilla... :(

Kannattaa myös huomioida että joidenkin premium leijojen tierit muuttui. Esim. Briteillä muuttu paljonkin.

Kaikki vaan Squadroniin mukaan! Ikään, sukupuoleen ja aktiivisuuteen katsomatta. Tekee ryhmän eteen sen, minkä parhaaksi kokee. Tuonne ei liity minkäänlaisia sitoumuksia ja siitä saa suomalaisuutta edustavan tagin nimen eteen. Aika mukavasti on jo porukkaa kasassa. Onkohan tuolla kaikki edes täältä foorumilta? Voisin linkata tämän saitin tuonne kuvaukseen. Kivasti ollaan listauksessa muuten kiritty jo paikalla 25/45!

---

Bugaakos muilla tuo squadroniin liittyminen?
Huomattiin tämä sama eilen.

Kaveri ei nähnyt omaa tagia niskassa, vaikka kuului ryhmään. Mutta minä näin sen. Luulen että peli vain päivittyy hitaasti. En esim. näe noita hakemuksia muuten kuin loggautumalla pelistä ulos.

Mitä kaikkea siellä pitäisi aueta kun kuuluu squadroniin? Mulla ei näy mitään uutta. Kuvittelin että vähintään oma tsätti ois auennu..
Chätti pitäisi löytyä. War Thunderin nettisivuilta:

Besides that, each Squadron has its own chat, where Squadron members can communicate with each other.
Squadrons are in-game associations of players designed for cooperative fights, participation in tournaments and just having fun. Squadrons will unite its members with common tag and name. Members of a Squadron are brothers in arms, who fight side by side, share victories and defeats.

Joko kontrolleja pystyy muokkaamaan? Tatit oli väärin päin viimeksi testatessa, lennokkeja lennätellessä tottunut että korkkari ja siivekkeet on oikeassa tikussa.

Ei pysty vielä tässäkään buildissa.

Siellä on tullut tai tulossa uusi hotfixi kaatumisten takia. Mennyt jo Sonylta läpi niin pääsee viikonloppuna kaikki ehkä pelaamaan.

Siis nythän kävi niin että zoomatessa tai freelookkia käyttäessä monilla kräshää peli...

Eilen tuli testailtua tuota pelin omaa voippia. Se toimi mainiosti. Toimii pelkästään squadiin sisällä, lisäksi jos olet yksin liikenteessä ilman squadia ja.joku squadronin kaveri tulee online voi tämän kanssa jutella vaikka toinen olisi päävalikossa ja toinen pelissä?!?!?!?!!! Mahdollistaa treffikutsut ihan hunajaisella äänellä. Tota pitää vielä testailla enempi, eilen Sonmhilla kaatuili koko ajan ja itte jäin pelaamaan erää loppuun. Kun Sonmh oli käynnistänyt pelin uudestaan pystyttiin jo juttelemaan vaikka mä olin vielä pelissä kun kumpikaan ei enään ollut squadissa. (Sonmh oli siis ollut hostina squadissa ja kun sillä kaatu squadia ei enään ollut) sekavaa mutta ehkä joku ymmärs :)

Eilen tuli testailtua tuota pelin omaa voippia. Se toimi mainiosti.
1.36 tämä ei vielä oikein toiminut. Pätki äännet niin saatanasti! 1.37 kuitenkin korjasi asian suurimmalta osalta. Squadissa tosiaan pelittää pääsääntöisesti ongelmitta. Matseissa näkee mm. kuka on äänessä. Kiinnostaa kovasti kuinka tämä chätti tulee toimimaan kun matseissa on liikkeellä useampi ryhmäläinen. Kätevää olisi jos koko tiimille voisi puhua jotain nappia painamalla. Tälläinen mahdollisuus pelistä kuitenkin löytyy.

Näillä kokemuksilla kannattaa varmaankin jättää partyt tämän pelin kohdalla käyttämättä. Näin muita ryhmäläisiä on helmpompi tavoittaa. Muistakaa pitää ainakin se teksti-chät näkyvissä!

Olen miettinyt noita ryhmän jäsenten sotilasarvoja. Nehän ovat täysin kosmeettisia. Ajattelin kuitenkin että niitä voisi hyödyntää. Mielestäni Officer Rankin voisi antaa henkilölle, joka vastaa yhdestä lentueesta eli squadista. Näihin kavereihin voi olla yhteydessä, jos haluaa esim. ryhmittäytyä. Tai näillä tyyppeillähän voi olla takana jo vakio possea. Jos uskalletaan turnajaisiin saakka, upseerien vastuu tietenkin kasvaisi. Siellä tarvitaan jo sitten ihan selkeitä tiiminvetäjiä. Mutta pääsääntöisesti tämän arvon voisi antaa sosiaalisesti aktiivisille kavereille.

FDF:ssä alkaa jo olemaan aika mukavasti populaa. Aamuisten hakemusten jälkeen jäsenten määrä nousi kuuteentoista. Pitää jossain vaiheessa järjestää jotain yhteistä. Esim. Custom Battlejen merkeissä.

Joko kontrolleja pystyy muokkaamaan? Tatit oli väärin päin viimeksi testatessa, lennokkeja lennätellessä tottunut että korkkari ja siivekkeet on oikeassa tikussa.

Eikös tuolla joku swap sticks säätö ollut jo?

Joko pystyy kustomi matseihin tekemään simupelejä?

Swaps sticks tosiaan vaihtaa tikut päikseen.

Valitettavasti päivityksen jälkeen free lookki on aika hankala käyttää kun pitää painaa nuoli alas ja vasemmalla tikulla katellaan. Ennen oli oikealla.

Swaps sticks tosiaan vaihtaa tikut päikseen.

Valitettavasti päivityksen jälkeen free lookki on aika hankala käyttää kun pitää painaa nuoli alas ja vasemmalla tikulla katellaan. Ennen oli oikealla.

Ei kai, minusta mulla toimi oikein äsken. Nyt tässä loin simu kustomin muttei tänne ketään tuu. Ehkä huono ajankohta. Oliskohan illalla aktiivisia jäseniä ilmoilla. Mulla haluttas testailla simumodea ja miksei realististakin. Vaikka aika naurettavaa räpellystähän tuo mulla oli kun ekan onlinematsin juuri otin.
Lyhyt ottelu mutta en sentään alas tullu.

Ylös Bottom