Jees, parikytä tuntia rouhittu. Vermintide ei napannut koska melee oli jotenkin turhaa huitomista ja siinä oli tosiaan hahmoluokat rajoitettu 1 per matsi. Darktitsissä on melee mureata ja kaikki voi pelata rölleillä jos haluaa (rölli best).
Betat vetelin Steamissa, sitten kokeilin launchissa Game Passilla. GP:n ja Steamin koodi on tällä hetkellä eri versiot pelistä, mutta kumpikaan ei rullaa erityisen nätisti jostain syystä. Omalle kohdalle on osunut tosi vähän kaatumisia ja yleisesti
betat pyöri paremmin.
Helvetisti fiksejä jengi pistänyt nettiin, mutta se on vähän niin ja näin, että toimiiko. Lähtökohtasesti peli ei vaan ole valmis, sillä se pyörii palttiarallaa samalla tavalla olipa päällä 4K tai 1080. Efektipuoli se on mikä aiheuttaa helvetisti raskautta, eikä sinänsä ihme, sillä peli on musta hienoimpia mitä on tullut lähiaikoina pelattua - eikä vähiten art designin vuoksi, mikä on välillä ihan pirun huikeata katseltavaa.
Arvosanakeskusteluun voi sen jokainen miettiä, että 5-7 arvosanan pelit voivat olla ihan kelpoisia tapauksia genren faneille. Jos tämä toimisi tip top niin tuskin silti paljoa enempää kuin 8 tälle laittaisi, sillä on tässä omat lainalaisuudet: Vermintiden tapaan pelin syvyys on hemmetin kapea ja keskittyy muutamien asioiden ruuvaamiselle tehokkaammaksi. Esimerkiksi ropesälleille voi sanoa, että tässä ei ole ns. haarniskoita ja ainoa geari mitä tulee on aseet. Tässä on Vermintideä enemmän syvyyttä siinä, että kuinka paljon aseita voi tarkastella, mikä on ihan pirun hyvä juttu koska ei ole arvailun tasolla - eri asioita voi highlightata ja ylipäätään näkee muutokset esim. dodgen pituuksiin yms. Näiden desimaalien katselu on mielekästä kun on kiinteä porukka, joka hieroo pelitapaa yhteen.
Se mikä tässä eniten korpeaa on se, että hahmojen talentit (jotka aukeaa joka 5. leveli) eivät ole erityisen innostavia. Itse pelailen rölliä ja hakenut sitä ns. tankin roolia, mutta homman toimittaminen on melko kapealle laitettu ja on pakko pelata tietyllä talenttipuulla ja hahmolla ylipäätään tietyllä tapaa jos haluaa ottaa siitä kaikki irti. Ei tuo niin omalla jengillä paskaa jauhaessa haittaa, mutta kreikkalaisten kanssa pelatessa on aika turha yrittää optimoida suoritetta kun jotkut ajaa aina kumit tyhjänä.
Ylipäätään randomien kanssa pelaamiselle olisi voinut laittaa jotkut rajat ihan siitä syystä,
ettei joku osaamaton ja aligearattu tule pilaamaan muiden peliä. Pirun omituista, ettei tuota ole rajattu kun ruuvaa tehtävien vaikeustasoa ylös, niin eiköhän siellä ole joku satunnaisrambo yrittämässä rekeen ja muiden kannettavaksi - obs. tämä on se paskin ihmispelaajatyyppi. Jos tässä olisi joku järkijärjestelmä, kuten että vaikeusasteelle III täytyisi hahmon olla itse tasolla X ja ylipäätään omata depsiä, jolla viholliset kaatuu. Tässä Darktitsissä kun on se faktumiitti, että depsillä ne mosat kaadetaan (mikä korostuu heti vaikeustasoja nostaessa potenssiin n) ja pelitaidoiltaan kovinkin isämmaampuollustaja on täysin tyhjä arpa jos ei ole gearia.
Tietyssä mielessä Vermintidet ja tää on sitä Dark Souls -genreä, homma voi levitä käsiin aika nopeasti. Joillekin pelaajille tämä ottaa selkeästi luonteen päälle jos peli päättää heittää niskaan bossin ja horden, kun jo väänsi jonkun geneerisen vihollismassan kanssa. Joillekin taas tämänkaltaisessa hikoamisessa on näiden pelien suola sekä viehätys.
PS. Se jäi tosiaan myös ulinasta, että PC:llä Game Pass ja Steam -versioiden pelaajat eivät voi pelata yhdessä. Kertoo aika hyvin tilasta jossa peli julkaistiin, kun on nykyään crossplayta PC <-> konsolitkin tuossa Game Passissa.