Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Warhammer 40,000: Space Marine [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Kill Teamin innoittamana menin tänään ennakkovaraamaan tämän pelin. En tosin CE:tä, sillä suoraan sanoen olen hyvin pettynyt tuohon sisältöön. Jotenkin liki 90 eurolla on tottunut saamaan Assassin's Creedin tapaisia laatikkoja, minkä sisältä löytyy yhtä jos toistakin. Space Marinen kohdalla maailman eeppisimmistä sotureista (poislukien Eldarit) tehtiin suht mitätön CE, joka ei oikeastaan millään rintamalla anna oikein mitään. Tuohon olisi voinut tunkea ties mitä semi-eeppistä kamaa. Noh, kultainen bolteri Gamestopista pistää kyllä kerettiläiset kumoon hyvinkin nopeasti...
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Itse testasin tuon KT:n trial-demon läpi juuri, ja varsin makealta maistui. Sopivaa aivot narikkaan meininkiä pienellä taktisuudella. Voisin ihan hyvin kyllä pennoseni tuohon työntää, kunhan eka vain olisi sitä rahaa enemmän. Kaverikin yllättyi jopa positiivisesti, vaikka aika lyhyt rutistus tuo trial oli. Osaako kukaan kertoa minkä pituinen tuo Kill Team on?
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Itse testasin tuon KT:n trial-demon läpi juuri, ja varsin makealta maistui. Sopivaa aivot narikkaan meininkiä pienellä taktisuudella. Voisin ihan hyvin kyllä pennoseni tuohon työntää, kunhan eka vain olisi sitä rahaa enemmän. Kaverikin yllättyi jopa positiivisesti, vaikka aika lyhyt rutistus tuo trial oli.

En osaa sanoa, mut demo myös hinkattu läpi. Noh kauan siihen menikin.. :D

H-Boltterilla räiskin tieni läpi, ja tuossa varmaan pisteiden tuloa odotellessa koklaan meleetä tai mitä siinä olikaan vielä. Plasma cannonia odotellessa. :) Yllättävän hyvä, ja tosiaan taktisuuttakin löytyi - tosin sellaisessa muodossa et itekin tajuaa jopa.

Vaikka ite olenkin yhtä pihtari pisteiden kanssa arcaden suhteen kuin perusvaimo vuoden avioliiton jälkeen, niin nyt tulee kyllä ostettua. Vielä kun tuohon sais kaveria mukaan.
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Onkos muilla ollu sama ongelma ton kill teamin kanssa kun aivan viimesessä kentässä peli jäätyy jossain vaiheessa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Jes! Demo kelpaa.
Tosin ostopäätöksen olen jo tehnyt eli merkitystä tuolla ei sinällään ole.
Pääseepähän pelailemaan ennakkoon.

Kill Team oli varsin mieluinen tapaus myös. Kenttiä tosiaan on 5 kpl joihin jokaiseen menee noin 30min läpäisyyn. Itse tosin imeydyin peliin niin antaumuksella mukaan että tuli ensimmäisen kerran hankittua yhtään mistään pelistä täydet gamescoret. Tuolloin tuli siis pelattua jokainen kenttä keskimäärin kolmesti. Mukavasti sai siis rahoille peliajallista ja laadullista vastinetta.
Mukana on myös survival mode, joka tosin ei ole sen ihmeellisempää mitä nimi kertoo.
Itsellä ei ole tullut Kill Teamissa vastaan mitään jäätyilemisiä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Tämä peli iski jo heti ensisekunneista lähtien. Sopivassa määrin Unreal Tournamenttia ja Gears of Waria. Meni pakkohankinnaksi. Tässä videota eiliseltä Gamescom seikkailulta:

[MEDIA]3487[/MEDIA]
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Tämä peli iski jo heti ensisekunneista lähtien. Sopivassa määrin Unreal Tournamenttia ja Gears of Waria. Meni pakkohankinnaksi. Tässä videota eiliseltä Gamescom seikkailulta:

Hyvältä näyttää, kiitos videosta. Aika moni muukin peliä koklannut samoilla linjoilla mitä noita foorumeita lukenut. Videoista ei välity se tuntuma joka tietty tällaisessa areenamätössä on tärkein prioriteetti. Ilmeisesti pelifiilinki on sitten vähintäänkin sinnepäin kohdallaan ellei jopa erinomainen? Noh, onneksi tulee ensi viikolla se singleplayer demo, niin jokainen pääsee koklaamaan. Areenashootereita ei Unrealin ohella oikeestaan PS3 puolella edes ole, joten onhan tämä ennakkotilauksessa. Enkä jaksa uskoa, että demo olisi niin huono että tulen perumaan. Itseasiassa kun katsoo Relicin perinteikästä historiaa, niin eivät ole ikinä vielä huonoa peliä tehneet. Että kyllä siellä osaaminen on kohdallaan ja lupa odottaa hyvää laatua tässä! :cool:

Täällä lisää videoita viime vlopun tilaisuudesta jos kiinnostaa tsekkailla noita.
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Todella kivalta näytti tuo moninpelikin! En kyllä sen takia ollut tätä ostamassa, mutta onhan se tietenkin plussaa jos tuo toimii. Hiukan vain häiritsi vähäinen meleen käyttö.
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Avaruusmariinistahan ilmestyi jo boksipuolelle demo tänään: http://marketplace.xbox.com/fi-FI/P...ine-Demo/66acd000-77fe-1000-9115-d802545188a1.

Demo sisältää kaksi erillistä osaa. Ensimmäisessä seikkaillaan puhtaasti jalan örkkejä lahtaamassa, kun taas toisessa päästään leikkimään jetpackillakin. Jos haluaa nähdä pelikuvaa demosta kädettömän käsissä, voipi tästä katsoa molemmista kentistä videota:
[video=youtube;DKVvN2Q3kzA]http://www.youtube.com/watch?v=DKVvN2Q3kzA[/video]
[video=youtube;6OZaTOI0DEo]http://www.youtube.com/watch?v=6OZaTOI0DEo[/video]

Ennakkoversioon verrattuna kehitystä on tapahtunut positiivisesti. Ruudunpäivitys tuntuu vakaammalta ja taisteleminen aavistuksen mielekkäämmältä ja selkeämmältä. Ehkä nyt auttoivat selkeämmät ohjeistukset, vaikka minkäänlaista tutoriaalia ei olekaan. Joka tapauksessa tuo meleesysteemi tuntuu mukavalta. Eri aseille tarjotaan erilaisia komboja. Sahamiekalle niitä piisaa mukavasti. Peruslyöntinäppäin on boksilla X, jota hakkaamalla saa erilaisia lyöntiyhdistelmiä. Kun X-painallusten perään lyö Y:tä, saa viholliset "tyrmättyä" hetkeksi, jotta ne voi viimeistellä B:n lopetusliikkeillä. Tuntuuhan se miehekkäältä potkaista örkit tylysti kumoon ja lyödä sahamiekka mahasta läpi. Lopetusliikkeitä tekemällä saa lunastettua takaisin terveyttä. Tavallisen terveyden ohella mariinilla on latautuva suoja.

Kuvakulma tahtoo olla hurmeisimmissa lähitaisteluissa edelleen turhan ahdas, eikä näkymästä saa usein yhtään mitään selvää, kun jotain sinistä siellä vihreän ja punaisen mössön seassa heiluu.

Jetpack-meiningistä tykkäsin kovin oikein, eikä se ollut lainkaan liian pitkä, jotta ehtisi menettämään hohtoaan. Liikkuminen näyttää ja tuntuu hauskalta.
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Pc demoa tuli pelattua ja täytyy sanoa että oli kyllä todella hyvin tehty ja pelinä aivan sairaan hyvä :)
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Kiitosta Paaville.
Oma live tili on downgreidautunu hopeiseksi joten eipä tuosta demosta päässy vielä nauttimaan.
Onneksi oli näin kattava reportaasi. Eihän tuota demoa tartte ite enää edes pelata :).

Deus Ex pukkaa tässä nyt päälle. Eiköhän sen tosin kerkeä saada alta pois siihen mennessä kun tämä ilmestyy.
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Itsekin testasin PC:llä (graaffiset erot konsoli versioon verrattuna minimaaliset mielestäni) ja yritin käyttää omaa padiani mutta en saanut sitä toimimaan demossa (en käytä X360 ohjainta) joten voiko joku X360 ohjaimen omistava testata pelata peliä PC:llä padia käyttäen.

Mutta puhutaan itse pelaamisesta nyt. Melee hoidetaan yhtä nappia painamalla mikä rajoittaa erilaisten kombojen tekoja. Lähitaistelun aikana voi kyllä tainnuttaa vastustajat jonka ajoittaminen kombon kanssa antaa erilaisen tainnutusliikkeen. Ensin on perus syöksytainnutus, sitten on eteenpäin suuntautuva tainnutus joka tainnuttaa edessä olevat vastustajat ja sitten on viimeinen tainnutusversio joka lennättää vastustajat ympäriltäsi ja mahdollisesti tainnuttaa samalla heidät. Jos et onnistu hallitsemaan tainnutusta ei pelaamisesta tule mitään sillä viholliset pistävät pelaajan melko nopeasti maihin vaikeimmilla vaikeusasteilla.
Pelaaja paranee ainoastaan tehdessään lopetusliikkeen johon tarvitaan tainnutusliikettä mutta lopetusliikkeettä ei kannata tehdä keskellä vihollislaumaa koska pelaaja voi edelleen kuolla tehdessään sitä kuin esim. GoW peleissä missä Kratos ei voi vahingoittua ollenkaan.
Ampuminen on sitä perus ammuntaa jonka tarkoituksena on enemmin vain vähentää lähestyviä melee joukkoja ja tiputtaa kaukana olevat shootta boyzit. Raskasta boltteria ei demossa ole joka tosin olisi parempi valinta ampumiseen.
Sitten päästään demon kohokohtaan eli hyppyreppuun. Ensiksi pidetään väistönappia pohjassa jotta saadaan korkeuttaa ja sitten tähdätään ilmasta käsin mihin syöksytään ja ai että kun se tuntuu antoisalta kun syöksyy örkki lauman keskelle. Tämä kohta on mielestäni turha lyhyt.

EDIT: Demosta pitäisi löytyä voimakirves (poweraxe) jostakin hissin lähettyviltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Jep, ihan huippua tiedossa tämän parissa! Sekaisin juuri niitä elementtejä joista niin pitää. Hack'n Slashia, kun sahamiekka viuhuu ja vetää komboja. Räiskintää aseilla, joissa on asennetta ja maaleina rakkaat goblinit ja muu tuttu manalan väki. Demon kruunasi vielä tämä rakettireppu, Boba Fettiltä lieneekö lainattu. Eeppisiä hetkiä kesken massatapahtuman, kun liike hidastuu ja teatraaliset lopetukset alkavat. Kuvakulma kolmannesta persoonasta ja meno sangen jouhevaa. Äänimaailma vaikuttaa myös hyvältä. Kaivattua äijämeininkiä sen kaiken emoilun jälkeen. Verkkopeli tähtäimessä, mutta myös ihan oikeaa tarinaa lähdetään hakemaan. Kerrassaan mahtavaa!
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Ehdottomasti kannattaa ainakin demoa kokeilla!

Itse tykästyin tähän kyllä ihan kympillä ja yllättävän hyvin istuu - ja miksipäs ei istuisi - toimintamättö tähän maailmaan. Kerrottakoon vielä, että peli ei ole mikään hirvittävän helppo, vaikka trailereista sellaisen käsityksen voisi saada. Itse kokeilin demoa mediumilla, ja kuolema korjasi varomattoman välittömästi. Iso lauma örkkejä ei ole mikään helppo pala, vaan pitää osata tasapainotella aseiden ja meleen välillä, stunnata toisinaan, väistellä ja käyttää furya. Tähän soppaan tietenkin lisätään erilaisia tuliaseita, hienoja lopetuksia ja erilaisia vihollisia. Kyllä vain maistuu, vaikka alkuun tuntuikin hiukan keskinkertaiselle. :)
 
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Vaikuttava demo. Jostain syystä ei ole tullut seurattua ollenkaan tapausta, mutta olisihan tämä pitännyt laadukkaaksi tietää tekijänsä RTS-pelien vuoksi. Testasin demon tuttuun tapaan easyllä, sillä haluan vain kokeilla pelimekaniikkaa ja katsella suunittelua, keskittymättä haasteeseen. Antaa tavallaan paremman kuvan tuotteesta omasta mielestä, vaikka haaste tietysti onkin yleisesti pelien ranka. Peli silti tarjosi haastetta ennen kuin hokasin, että Teloituksilla saadaan lisää hipareita. Hieman liian puuroa nuo taistelut siinä mielessä, että viholliset kestävät ihan liikaa rankaisua suhteessa niiden lukumäärään. Ei vain ollut hauskaa leipoa samaa turpaa kun ympärillä vilisi vihuja ja touhu meni niin kaaokseksi helposti.

Ryhtiä olisin kaivannut. En varsinaisesti semmoista luotikujameininkiä, jossa pelaajan ottaessan rynnärin esiin olisi kaikki etusektorilla oleva tapettavissa kertapyyhkäisyllä. Vaikka Kaaos onkin koko Warhammer fräntsaissin ytimessä, kaaos oli tässä vähän tyhmästi vaan napinhakkausta. Vihollisia oli periaatteessa kolmenlaisia, perusörkit joita tuli heti alussa ja kestivät liikaa, sitten oli megaörkki joka kesti ihan pirusti. Näiden jälkeen taisi tulla pienet paskiaiset jotka räjähtelivät jo kun katsoi julmasti. Jotenkin näitä osia ei oltu sovitettu yhteen toimivasti omasta mielestä.

Silti, colour me intrigued. Tulee hankittua taatusti PC:lle talven pimeiden iltojen varalle. Näytti jo boksilla erinomaiselta ja toimikin hyvin, poislukien ehkä lentorepun kanssa pelleily, jossa näki vähän nihkeästi syöksyalueen ja törmäillen seiniin ja muuhun hahmo vain valui typerästi. Paavi toisaalla totesi, että ympäristöt ovat melko geneerisiä, ja sitähän ne kieltämättä ovat. Toisaalta tuntuvat sopivan myös Warhammerin miljööseen, olipa kyse 40k:sta tai Fantasy battlesta, suunnittelu on jotenkin aina ollut alkeellista ja Legomaista.

Kampanjan co-op on varmasti ainakin hintansa väärtiä.

Ainiin!

Dat saund! :]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Warhammer 40,000: Space Marine [Hype]

Ehdottomasti kannattaa ainakin demoa kokeilla!

Joo todellakin, videoita katsellessa tästä ei välity että kuinka hyvältä pelihahmo tuntuu näppiin ja että kuinka hauska on pelata. Teknisesti olen tosi tyytyväinen tähän tasoon ja varsinkin siihen, että ei olla lähdetty horoilemaan grafiikalla ja yksityiskohdilla frameraten/field of vision (lue: pelattavuuden) kustannuksilla niinkuin hyvin usein on ollut viime aikoina tapana. Tykkäsin jokaisesta aseesta ja melee jutut vaikuttaa ihan toivivalta samoin kuin hahmolla liikkuminen pyörähdyksineen ihan ok. Tosiaan varsinkin moninpeli tässä itselläkin tähäimessä, koska PS3 "areenashooter genre" ammottaa tällä hetkellä tyhjyyttään Unrealia lukuunottamatta. Demo antoi kuitenkin ymmärtää, että myös yksinpeli/co-op tulee olemaan ihan hauskaa rymistelyä.

Ylempänä jo Paavin videot, joten en jaksa tähän liittää samaa videota. Mutta jos jotakuta kiinnostaa noin muutoin, niin PS3 versio näyttää tältä. Itse en huomaa versioiden välillä äkkiseltään mitään eroa, hyvä niin.

Laatu muutoin hyvää demossa, mutta hieman häiritsee että heti kärkeen ensimmäisellä pelikerralla havaitsin pari pientä bugia demosta. (näkyy videolla, on raportoitu Relicille) Toivottavasti tämä ei tarkoita, että muuallakin rönsyilee. Varsinkin moninpelissä tekniikkapuolen pitää olla erinomaisessa tikissä tämän tyyppisessä pelissä. Peli-ilo menee heti jos ilmenee tökkimistä, ylenpalttisia lagiefektejä, pelistä tippumisia jne. Pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin ja että parin viikon päästä alkava onlinerymistely toimii yhtä sulavasti kuin tuo yksinpelidemo.
 
Ylös Bottom