Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Warhammer 40K: Space Marine 2

Tuli storymode viikonloppuna läpäistyä, reilu 10h mukava rymistely, tarinasta ei mitään jäänyt käteen, mutta eipä se tässä tärkein olekaan. Nuo operative lisätehtävät on pelin suola, tosi hauska porukalla on niitä tahkoa, mutta se että niitä on vain vasta 6 tehtävää, kestoltaan 40-60 minuutin mittaisia. Toki vaikeusastetta nostamalla niihin saa reippaasti lisähaastetta ja palkintoja. Vanguard hahmolla enimmäkseen olen pelannut, taitona grappling launcher millä itsensä saa nopeasti laukaistua vihollisten kimppuun.

Tällä hetkellä sisältöä ei ehkä ole täyden hinnan peliksi, mutta runko on todella toimiva. 8/10
 
Tuli nyt tämä ostettua XSX:lle, kun jonkinlaisesta Black Friday-alesta sai tuon ultimate-paketin. Eilen sitten latailin, asensin ja kokeilin puolisen tuntia vielä yömyöhään, ja voi perhanan perhana, kun olin pettynyt, ainakin alkuun. Niin putkessa ohjattua kuraa, ja kun siihen yhdistettiin vihaisesti inhoamani parry-mekaniikka, niin johan alkoi vituttaa, ja oli hyvä suosiolla mennä nukkumaan, kun ei innostanut tai koukuttanut yhtään. Näytti kyllä erittäin hyvältä ja pyörikin ainakin alkuvaiheessa hyvin, mutta nuo ovat sinänsä täysin merkityksettömiä juttuja, jos pelattavuus on niin kuraa, kuin miltä ensimmäisen puolen tunnin aikana vaikutti olevan.

Toki pitää jatkaa paremmalla ajalla, ja ehkä tuo tuosta selvästi paremmaksi muuttuu. Mutta jos on noin tiukkaa putkessa menemistä koko ajan, ja vielä tuota ultravituttavaa parry-mekaniikkaa ängetään väkisin räiskintäpeliin, niin kyllä tässä nyt on iso vaara, että taas kerran on itselleni iso pettymys käsissä. En kyllä pidä yhtään näistä nykypelaamisen suuntauksista, joihin tuntuu parrynkin joka paikkaan änkeäminen kuuluvan. Yksi vihatuimpia pelimekaniikkoja itselleni. Vie aina pelinautinnon lähes täysin tuollaiset kuviot. :(
 
Tuli nyt tämä ostettua XSX:lle, kun jonkinlaisesta Black Friday-alesta sai tuon ultimate-paketin. Eilen sitten latailin, asensin ja kokeilin puolisen tuntia vielä yömyöhään, ja voi perhanan perhana, kun olin pettynyt, ainakin alkuun. Niin putkessa ohjattua kuraa, ja kun siihen yhdistettiin vihaisesti inhoamani parry-mekaniikka, niin johan alkoi vituttaa, ja oli hyvä suosiolla mennä nukkumaan, kun ei innostanut tai koukuttanut yhtään. Näytti kyllä erittäin hyvältä ja pyörikin ainakin alkuvaiheessa hyvin, mutta nuo ovat sinänsä täysin merkityksettömiä juttuja, jos pelattavuus on niin kuraa, kuin miltä ensimmäisen puolen tunnin aikana vaikutti olevan.

Toki pitää jatkaa paremmalla ajalla, ja ehkä tuo tuosta selvästi paremmaksi muuttuu. Mutta jos on noin tiukkaa putkessa menemistä koko ajan, ja vielä tuota ultravituttavaa parry-mekaniikkaa ängetään väkisin räiskintäpeliin, niin kyllä tässä nyt on iso vaara, että taas kerran on itselleni iso pettymys käsissä. En kyllä pidä yhtään näistä nykypelaamisen suuntauksista, joihin tuntuu parrynkin joka paikkaan änkeäminen kuuluvan. Yksi vihatuimpia pelimekaniikkoja itselleni. Vie aina pelinautinnon lähes täysin tuollaiset kuviot. :(
Itse käytin parrya hyvin vähän koko kampanjan läpipeluun aikana. Ihan hyvin pärjäsi väistelyllä. Siitä en siis olisi huolissani. Käytä jos haluat, ole käyttämättä jos et halua.

Se on totta että peli etenee vahvasti putkessa, mutta ei kai tämän ikinä ollut tarkoitus mikään avoimen maailman peli ollakaan? Avoimen maailman pelejä on ihan riittämiin, joten oli tosi kiva pelata tällaista tarkemmin rajattua räiskintää. Tässä jokainen kohtaus, huone ja alue on suunniteltu kohdattavaksi pelintekijöiden vision mukaan, ja aika hyvä visio heillä on ollut. :)
 
Itse käytin parrya hyvin vähän koko kampanjan läpipeluun aikana. Ihan hyvin pärjäsi väistelyllä. Siitä en siis olisi huolissani. Käytä jos haluat, ole käyttämättä jos et halua.

Se on totta että peli etenee vahvasti putkessa, mutta ei kai tämän ikinä ollut tarkoitus mikään avoimen maailman peli ollakaan? Avoimen maailman pelejä on ihan riittämiin, joten oli tosi kiva pelata tällaista tarkemmin rajattua räiskintää. Tässä jokainen kohtaus, huone ja alue on suunniteltu kohdattavaksi pelintekijöiden vision mukaan, ja aika hyvä visio heillä on ollut. :)
Samaa mieltä, ei kaikkien pelien tarvi olla avoimen maailman pelejä ollakseen hyviä. Toinen asia toki jos ei tuollaisesta putkijuoksusta pidä mutta jos yhtään on etukäteen katsonut millainen peli on kyseessä niin ei sen kyllä pitäisi yllätyksenä tulla kenellekkään, että tämä ei ole avoimen maailman peli vaan enemmänkin Gears-tyyppistä menoa. Vaikea myöskään ymmärtää miksi peli on automaattisesti paskaa jos se ei ole open world.
 
Itse käytin parrya hyvin vähän koko kampanjan läpipeluun aikana. Ihan hyvin pärjäsi väistelyllä. Siitä en siis olisi huolissani. Käytä jos haluat, ole käyttämättä jos et halua.

Se on totta että peli etenee vahvasti putkessa, mutta ei kai tämän ikinä ollut tarkoitus mikään avoimen maailman peli ollakaan? Avoimen maailman pelejä on ihan riittämiin, joten oli tosi kiva pelata tällaista tarkemmin rajattua räiskintää. Tässä jokainen kohtaus, huone ja alue on suunniteltu kohdattavaksi pelintekijöiden vision mukaan, ja aika hyvä visio heillä on ollut. :)
Joo, en suoranaista avoimen maailman peliä ainakaan laajemmin odottanut. Mutta en kyllä niin suoraviivaista putkeakaan, kuin miltä alku kuitenkin vaikutti. Sellainen semiavoin putki toimisi tällaisessa pelissä paremmin. Hyvä, jos parry-mekaniikkaa ilmankin pärjää. Se oli juuri huolenaihe, että pakotetaan sen käyttöön. Hyvä tosiaankin, jos niin ei ole.
 
Joo, en suoranaista avoimen maailman peliä ainakaan laajemmin odottanut. Mutta en kyllä niin suoraviivaista putkeakaan, kuin miltä alku kuitenkin vaikutti. Hyvä, jos parry-mekaniikkaa ilmankin pärjää. Se oli juuri huolenaihe, että pakotetaan sen käyttöön. Hyvä tosiaankin, jos niin ei ole.
Kuten @Murdoc sanoi, niin kenttärakenteesta tulee vahvasti mieleen Gears of War. On ison sodan tuntua, ja vähän avoimempia alueita, mutta mitään oikeaa vapaasti edettävää avointa maailmaa ei ole.

Kannattaa muuten antaa mahdollisuus myös Operations -yhteistyöpelimuodolle. Avaavat lisää pelin tarinaa samaan aikaan muualla taistelutantereella tapahtuvilla tapahtumilla.

Jopa kilpailullinen moninpeli on ollut hauskaa mäiskettä. Tämä on kokonaisena pakettina aivan huippu.
 
Samaa mieltä, ei kaikkien pelien tarvi olla avoimen maailman pelejä ollakseen hyviä. Toinen asia toki jos ei tuollaisesta putkijuoksusta pidä mutta jos yhtään on etukäteen katsonut millainen peli on kyseessä niin ei sen kyllä pitäisi yllätyksenä tulla kenellekkään, että tämä ei ole avoimen maailman peli vaan enemmänkin Gears-tyyppistä menoa. Vaikea myöskään ymmärtää miksi peli on automaattisesti paskaa jos se ei ole open world.
Kuten jo toisessa viestissä totesin, niin en mitään täysin avoimen maailman peliä toki odottanutkaan. Mutta en silti myöskään sellaista täysin tiukassa putkessa etenevää räiskintää, jolta tuo alku ainakin vaikutti. Toivottavasti noita semiavoimia putkia tässä kuitenkin on, niin sitten varmaan menee minullekin ihan hyvin tuon puolesta. Hyvin tiukassa putkessa suoraviivaisesti eteneviä pelejä en itse jaksa ollenkaan. Semiavoin putki kyllä toimii, vaikkapa Gears of Warin tyyliin, tai vaikkapa Metro-pelien tyyliin.
 
Ylös Bottom